News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

#1620
Valoarea de 281 mil. leva este totala, reprezinta suma maxima negociata. valoare contractuala este 255.6 mil leva. Daca vor exista lucrari neprevazute acesta se vor incadra in diferanta dintre cele doua sume, adica 25.4 mil. leva. Costul pe km. este de 5.55 mil. euro cu tva si nu ar trebui sa depaseasca 6.1 mil euro.




cezar-mario2012

 Si inca ceva daca lucrarile suplimentare depasec suma negociata asumata, comform contractului actual, acestea se resfrang asupra contructorului. La contractele actuale se negociasa cu mai multi constructori, in trei etape calificative. Prima etapa este tehnica, adica contructori trebuie sa prezinte ce utilaje detin pentru lucrarea respectiva, cei calificati merg in etapa doi, tehnico financiara, adica trebuie sa prezinte soluti tehnice si costurile lor, dar si garantii financiare, adica sa nu se mai trezeasca cu cuntructori ce vor intra in insolveta sau faliment. Etapa a treia este cea financiara, firmele calificate vor prezenta doua sume, suma contractuala si o a doua suma ce va cuprinde suma totala asumata ce va include si voloarea lucrarilor suplimentare. Pot exista si contestati pentru fiecare etapa ceea ce duce la o prelungire destul de mare a negocierilor. Acesta este primul contract facut prin noul sistem, a durat cam un an si jumatate, au existat si contestati, trebuia semnat in martie 2015.

mircea

Quote from: horatiu.cosma on September 25, 2015, 10:15:17 AM
Mersi de informatie. Ciudat, adica poate fi mai mare valoarea cheltuielilor neprevazute decat contractul semnat. Pe harta pare un lot rezonabil, ce ar putea aparea asa de neprevazut, incat sa dubleze valoarea contractului. Plus ca 3.5 ani de executie mi se pare exagerat. Am fost acum doi ani pe DN-ul respectiv, si nu e VO sau VP, ca sa nu incapa o autostrada pe langa.

Și mie mi se pare cam lung termenul, 3.3 fiind tronsonul cel mai ușor din tot lotul 3, cu spații foarte largi între dealuri/munți. 

cezar-mario2012

#1623
 A aparut informatia si pe www.ncsip.bg aici este un pic mai detaliata. NCSIP este comisia nationala ce se ocupa de proiectele de infrastructura. Lot 3.3 se va construi in prima parte intre calea ferata si raul Struma, apoi va traversa localitatea Strumiani, dupa aceasta va merge in paralel cu drumul actual, iar pe partea finala se va muta pe partea de est a cai ferate. In instiintare se precizeaza: lungime 33.6 km, 9 poduri cu lungime insumata 980 m, doua noduri, pasaje supraterane si subterane, ziduri si pereti de sprijin din beton si beton armat. Dealtfel astazi s-a semnat si contractul de supervizare al acestui lot, lucrarile efective vor incepe abea in primavara anului viitor.

,,Design and build of Struma Motorway, Lot 3.3

On 25.09.2015 National Company Strategic Infrastructure Projects and Consortium ,,STRUMA – LOT 3.3" signed a contract based on a restricted tender procedure with subject: ,,Design and build of Struma Motorway, Lot 3.3".
The appointed contractor Consortium ,,STRUMA – LOT 3.3" comprises the following entities -  ,,GBS INFRASTRUCTURNO STROITELSTVO" AD, ,,PATSTROY-92" AD, ,,GLAVBOLGARSTROY" AD and ,,GEOSTROY" AD
The tender procedure was held in two stages. In the prequalification stage was checked the compliance of the candidates with the minimum economic and financial requirements. The candidates had to prove also availability of financial resource or access to such to the amount of not less than BGN 20 million.
The term of the signed contract is three and a half years. The Maximum Contract Price offered by the appointed contractor is to the amount of BGN 280 947 614,40 including VAT. The Maximum Contract Price is the upper limit determined in accordance with the Public Procurement Law which cannot be exceeded and includes provisional sums and contingencies as per the Contract.
Struma motorway route is with approximate length 150 km and is located in the Southwest part of the country between interchange ,,Daskalovo" (near the town of Pernik) and the Bulgarian/Greek border near Kulata village. The motorway pаsses parallel to Struma river, including through nature sites like Kresna Gorge. Struma motorway is part of the TEN-T network.
Lot 3 of Struma motorway (Blagoevgrad - Sandanski) is divided into three subsections - Lot 3.1 from Blagoevgrad to Krupnik, Lot 3.2 between Krupnik and Kresna and Lot 3.3 from Kresna to Sandanski.
Lot 3.3 is with approximate length 23,6 km and for it are provided for 9 bridge structures with total length of approx. 980 m, 2 interchanges, concrete and armoured concrete retaining walls, overpаsses and underpаsses.
The design and build of Lot 3 of Struma Motorway is the major project for the priority axis II of the Operational Programme on Transport and Transport Infrastructure 2014 - 2020, coofinanced by the Cohesion fund of the EU."


Prezentarea proiectului:

http://ncsip.bg/files/Presentations/Broshure%20Struma%20EN_OPR.pdf

cezar-mario2012

#1624
    Sinteza lunii septembrie în infrastructura Bulgariei.

  Întâi de toate un scurt info cu ce s-a întâmplat în luna trecută. Cel mai important lucru este semnarea contractului pentru Lot 3,3  din A3 Struma (Kresna-Sandarsky), primul obiectiv de pe ciclul financiar 2014-2020 cu fonduri UE.
  Al doilea ar fi finalizarea lucrărilor la Lot 4 din A3 Struma (Sandarsky-Kulata).
  Al treilea este prezentarea proiectelor, asumate de guvern, ce vor fi făcute pe exercițiul financiar 2014-2020 din fonduri europene. Acestea ar fi: finalizarea A3 Struma (lot 3.1,  tunel Zheleznitsa, lot 3.2 si lot 3.3), finalizare A2 Hemus (Yablanittsa-Belokopitovo, 8 loturi), finalizare A 5 Cherno More (deocamdată nu exista decât un S.F din 2013 și finanțarea este incertă), A7 Kalotina și tunelul Shipka. Acestea sunt proiectele prioritare. Finalizarea lucrărilor este așteptată pana în anul 2022, aplicându-se regula 2020+2.
http://www.novinite.com/articles/170862/Bulgaria+to+Add+635+Km+Motorways+by+2022


Al patrulea lucru este implementarea unui sistem informatic de monitorizarea și avertizare  a traficului ce se va aplica pe autostrăzi și drumuri de clasa I, II (naționale și regionale). Aceste vor furniza informații despre trafic, lucrări, accidente și condiții meteo. În viitor vor avea  funcții radar și de verificare vignietă.




Al cincilea lucru este legat de cel anterior și anume lansarea unei aplicați ce va informa conducători auto despre trafic, lucrări, accidente...e.t.c. în timp real și gratuit. Aplicația se poate folosi on-line de pe PC, IOS și Android și se găsete la www.lima.api.bg din păcate este doar în bulgară, dar este schematică și intuitiva fiind ușor de utilizat.

http://www.novinite.com/articles/171084/New+Bulgarian+App+Gives+Information+on+Traffic,+Road+Incidents#sthash.y2gGpOxI

Și acum evoluția lucrărilor din bulgaria pe luna septembrie:
1. A0 Centura de Nord a Sofiei (16.5 km în construcție) - lucrările au evoluat destul de bine, dar termenul de 8 decembrie pentru finalizare mi se pare o fantezie.La structuri stau bine spre foarte bine, la terasamente prost și foarte prost, plus arheologie în mai multe puncte de pe traseu.


Și un film:
https://youtube.com/v/GqAHKAYnRjo

2. A1 Trakya (Sofia-Burgas, 360 km în exploatare) - pe mai multe zone mai vechi se lucrează la reparații capitale și modernizare, atât la calea de rulare, cât și la viaducte plus tuneluri.


3. A2 Hemus (Sofia-Yablanitsa, Belokopitovo-Varna, 418 km total, 166 km construiți) - de asemenea ca  A1 și aceasta este pe mai multe zone în reparație capitala și modernizare, cale de rulare, viaducte și tuneluri.
Lucrări pe secțiunea Shumen-Varna:

Lucrări pe secțiunea Sofia-Yablabitsa:



Lotul Yablanitsa-Lovech/Plevna se află în faza finala a licitației și se așteaptă ca pană la sfârșitul anului să se semneze contractul.


  4. A3 Struma (Pernik-Dupnitsa, Sandarsky-Kulata, 150 km total, 49 km construiți, 38 km în construcție) - Lot 4 finalizat, 14,5 km între Sandarsky și Kulata, semnarea contractului pentru lot 3.3 între Kresna și Sandarsky 23.6 km , lucrările vor începe în primăvara viitoare și vor dura 3,6 ani, pentru lot 3.1, Blagoevgrad-Krupnik se așteapta rezolvarea contestației și apoi funcție de rezolvare, ori se semnează sau se mai reia ultima etapă. De obicei la ei contestațiile nu au succes, asa ca în luna aceasta se așteaptă semnarea. Tunelul Zheleznitsa parte din lot 3.1 se licitează separat finalizarea procedurilor vor avea loc în aceasta luna, semnarea contractului este așteptată pentru ianuarie 2016. Pentru lot 3.2 etape sunt mai întârziate, acum se lucrează la proiect, se dorește începerea lucrărilor la sfârșit de 2016 sau început de 2017, acest lot se afla intre Krupnik și Kresna, proiectul actual prevede transformare DN-ului actual în autostradă. Aceasta implică lărgirea drumului actual, crearea unei noi cai, corectarea de curbe, noi viaducte și tuneluri, durata construcției este estimata între 4 și 5 ani. În tot acest timp circulația pe DN va fi închisa, iar traficul va fi deviat între Krupnik și Kresna pe drumuri ocolitoare, din păcate nu exista decât un singur drum de clasa III, destul de prost și cu multe serpentine. O alternativa ar fi ocolul prin Razlog și folosirea trecerii de frontieră cu Grecia de la  Iliden-Exochi.
Lucrările la lot 2 au avansat la 90% în luna septembrie și pana la sfârșitul acestei luni se așteaptă finalizare secțiunii Dupnitsa-Blagoevgrad . Cu toate că avansurile sunt spectaculoase de la o zi la alta, greu de crezut că o sa termine pana la 1 noiembrie.




5. A4 Maritsa (Orizovo-Dimitrovgrad-Capitan Andreevo, 117 km în total, 85 km construiți și 32 km în construcție) - și aici se așteapta ca pana la 1 noiembrie să se finalizeze lucrările pe lot 1 Orizovo-Dumitrovgrad, dar mai sunt destule lucrări de executat, greu de crezut că vor termina pană la data prevazută.




6. A5 Cerno More (Varna-Burgas, 100 km în total, 10 km construiți), A7 Kalotina (50 km în total) și A8 (Ruse-Veliko Tarnovo, 108 km în total) - deocamdată doar povesti.

7. Centura de Vest a Sofiei - și aici lucrările evoluează foarte bine de la o zi la alta, tot pana la 1 noiembrie se dorește finalizare. Poate da, poate ba, greu de spus.






8. DX Botevgrad-Vidin - se lucrează în continuare la centura orașului Montana, dorindu-se finalizarea ei la sfârșitul acestei luni. La anul se dorește începerea licitației pentru seciunea de drum expres între Vidin și Montana.




Poze, filme și informații de pe  www.novinite.com www.ncsip.bg www.api.bg și SSC Bulgaria.

MNU

#1625
O multime de obiective in reportajul bulgaresc. Un singur detaliu mi-a captat atentia. Bulgarii au semnat primul contract de executie pe exercitiul financiar 2014-2020. Si noi ce naiba facem?!!!

LE: Mi-am amintit ce facem noi... Noi fazam.

horatiu.cosma

Vigneta in Ungaria e doar pentru autostrazi? Adica daca nu intru pe ele, pot sa nu o platesc?

MNU

Exact. Mai mult, nici pe anumite sectiuni de autostrada considerate centuri ale oraselor importante din Ungaria, nu se plateste vigneta.

Morosanu

Ba nu! Sunt si portiuni de dn unde e obligatoriu sa ai vigneta. Mai nou au inventat si vignetele judetene. Pentru mai multe info mergeti pe www.motorway.hu
Politica distruge tot ce atinge.

yetiman

La care portiuni de DN te referi?
Asta e harta de pe site:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Danny550394

Quote from: Morosanu on October 02, 2015, 05:48:17 PM
Ba nu! Sunt si portiuni de dn unde e obligatoriu sa ai vigneta. Mai nou au inventat si vignetele judetene. Pentru mai multe info mergeti pe www.motorway.hu

Ma indoiesc. Cred ca o sa existe vignete anuale judetene, adica poti folosi drumurile cu taxa doar dintr-un singur judet (regiune).
Daca te invarti doar prin zona Csongrád (pe langa Szeged) poti sa folosesti M5 pana la Kiskunfélegyháza si M43 cu o vignete judeteana care are valabilitate 1 an. Daca mergi pana la Budapesta iti cumperi o vigneta de 10 zile.

Daca stiti altceva puteti sa ma corectati.

yetiman

^Danny: Si eu exact la fel am inteles:
Vigneta nationala e valabila pe TOATE drumurile cu plata. Iar vigneta judeteana este pentru cei care au nevoie sa se deplaseze doar in judetul respectiv (plus pana la prima iesire din judetul vecin, dupa explicatiile lor). Deci  un fel de vigneta partiala.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

MNU

Vad ca au disparut de la categoria "toll-free" portiunile din M5 (langa Kecskemet) si M1 (langa Gyor). Daca am inteles bine,  la 1 Februarie anul asta s-a schimbat.