News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ccado

#1095
Mersi de ajutor.

Sunt curios la noi cand se va termina Suplacu-Bors. Punctul de frontiera va fi facut de Ungaria din cate stiu, va rog sa ma corectati daca ma insel. Deci cel mai devreme in 2018, pe autostrada de la Cluj-Budapesta via Bors.

stangabriel

Mai putin Nadaselu-Suplacu. Imi e greu sa cred ca se vor apuca prea curand de aceasta portiune,fiind bani de la buget.

Dar atunci mai sigur va fi Cluj-Budapeste via Timisoara :) :whistling:

laszlo.robert

Exact,a fost stipulat in acordul facut de Boagiu,Bors face Ungaria si Nadlac face Romania,pe Dx nu s-a stabilit nimic,sa speram ca nici nu va fii nevoie(Shengen)

north

Mulțumim pentru traducere!
Care este însă diferența între maro (roz?) cu linie continuă și maro cu linie punctată?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

MNU

#1099
Tot mai multe orase - resedinta de judet din Romania au legatura pe autostrada cu capitala... Ungariei.

Cam dureros, nu? "Prietenul" ce parere are despre treaba asta?

Ce ziceti? Sa-i facem o lista cu orasele romanesti conectate PE AUTOSTRADA la Budapesta vs orasele legate tot pe autostrada dar la Bucuresti?

cricric

De fapt cu reteaua de autostrazi din Europa. Nu vad ce e asa de dureros.

MNU

Pentru mine nu e nimic dureros. Ma bucur de fiecare data de apropierea de reteaua europeana de autostrazi. Dar, din cand in cand se mai trezeste nationalismul in mine :). Chiar si economic vorbind, Ardealul beneficiaza enorm de faptul ca nu se pot traversa inca muntii catre Oltenia, Muntenia sau Moldova. Asta nu inteleg cei de Bucuresti.

ccado

Eu personal cred, daca Boagiu era ministru si azi, aveam castigatori pe tronsoane de pe Si-Pi.

laszlo.robert

cele maro cu linie continua incep lucrarile inainte de 2020,cele maro cu linie intrerupta o sa aiba numai autorizatiile necesare dar lucrarile incep dupa 2020,dar ca si la noi de la teorie la practica este cale lunga .money talking

cezar-mario2012

#1104
 Noutati din Bulgaria, pe site-ul www.aop.bg (agentia de licitati publice), in data de 27 noiembrie 2014, s-au lublicat pornirea licitatiilor pentru autostrada A2 Hemus, sectiuniile cuprinse intre Yablanitsa si Pavlikeni E85 (drumul Ruse-Veliko Tarnovo). Aceasta portiune a fost impartita in cinci loturi:
1. Lot 1 Yablanita-drum III-307, lungime 23km, pret estimativ de pornire 168 mil. leva;
2. Lot 2 drum III-307 - drum II-35 (Lovech/Plevna), lungime 36km, pret estimativ de pornire 266 mil. leva;
3. Lot 3 drum II-35 - drum III-301, lungime 28km, pret estimativ de pornire 151 mil. leva;
4. Lot 4 drum III-301 - drum III-303, lungime 24km, pret estimativ de pornire 122 mil. leva;
5. Lot 5 drum III-303 - Pavlikeni E85 (in apropiere de Veliko Tarnavo), lungime 33km, pret estimativ de pornire 168 mil. leva.

Lungimea totala a sectiuni Yablanitsa-Pavlikeni E85 este de 144km si pretul de pornire este de 875 mil. leva (aproximativ 447 mil. euro), finantare din fonduri europene, pe exercitiul financiar 2014-2020. Termenul limita de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2015.

In aceaiari zi s-a poblicate pe WWW.aop.bg si urmatoarele licitati publice:
1. Supevizare A3 Struma lot 3.1;
2. Supevizare A3 Struma lot 3.3;
3. Supevizare A2 Hemus sectiuniile cuprinse intre Yablanitsa si Pavlikeni E85;
4 Studiu de prefezibilitate(de traseu) pentru A5 Cerno More.

Apreciez ca bulgari nu pierd timpul si planifica totul.

NGC

^^^ Referitor la punctul 4, studiu de prefezabilitate pentru A5 Cerno More, despre care portiune e vorba?

pasadia

Pavlikeni vad ca e pe 303-ul lor, nu pe DN 5-ul lor. Unde, mai exact, se inteapa pe DN5? Se va circula intre Ruse si Sofia pe DN5 si apoi pe A1, si vom uita de DN 3-ul lor?

cezar-mario2012

Quote from: NGC20 on November 28, 2014, 10:17:11 AM
^^^ Referitor la punctul 4, studiu de prefezabilitate pentru A5 Cerno More, despre care portiune e vorba?

Este vorba de toata autostrada, mai putin cei 10km constriti deja, cuprinsa intre Varna si Burgas. Din cate am citit pe forum la ei (SSC-ul bulgaresc), am inteles ca se doreste conectare A1-A2 cu A5, fara a mai trece prin Varna, destul de complicat. Ar trebui sa faca cumva ca A5 sa plece din A2 inainte de aeroport sau chiar la aeroport si sa tramverseze Lacul Varna, care este destul de lat si apoi sa se conecteze cu actuala A5.
La bulgari sunt urmatoarele etape in constructia unei autostrazi:
1. Studiu de traseu, se liciteaza, firma care castiga va face mai multe variante de traseu din care API (CNADR-ul lor) va alege una;
2. Studiul traseului stabilit, se liciteaza, firma castigatoare, va analiza traseul si va oferi variantele costructive, in aceasta etapa se idendifica si terenurile neccesare constructiei, trecandu-se si la expropieri;
3. Proiectare si executie, se liciteaza, firma constructoare fa duce proiectul la finalizare, conform studiului, in aceasta etapa au loc si descarcarile arheologice, care de obicei maresc timpul de executie, producand intarzieri.

A5 Cerno More este in faza 1, de obicei durata din faza 1 pana in faza 3 dureaza cam 2-3 ani. La A2 Hemus a durat 1.5 ani, pentru sectiuniile licitate acum.

cezar-mario2012

#1108
Quote from: pasadia on November 28, 2014, 11:02:37 AM
Pavlikeni vad ca e pe 303-ul lor, nu pe DN 5-ul lor. Unde, mai exact, se inteapa pe DN5? Se va circula intre Ruse si Sofia pe DN5 si apoi pe A1, si vom uita de DN 3-ul lor?

Nodul va fi in I-5, E85 undeva pe langa Kutsina, cat mai aproape de Veliko Tarnovo. A2 Hemus trebuie sa ajunga la Varna prin Shumen si avand acces tangential la urmatoarele orase: Dolna Oryahovitsa, Popovo, Targovishte, Shumen.

Si a mai apărut o știre in ziarul on-line rodopi.bg, că greci vor să construiască 5km de drum ce v-a lega Makaza cu autostrada A2, astfel drumul v-a fi deschis si traficului de peste 7.5 t.

hadrian

Quote from: cezar-mario2012 on November 28, 2014, 11:27:23 AM
Quote from: pasadia on November 28, 2014, 11:02:37 AM
Pavlikeni vad ca e pe 303-ul lor, nu pe DN 5-ul lor. Unde, mai exact, se inteapa pe DN5? Se va circula intre Ruse si Sofia pe DN5 si apoi pe A1, si vom uita de DN 3-ul lor?

Si a mai apărut o știre in ziarul on-line rodopi.bg, că greci vor să construiască 5km de drum ce v-a lega Makaza cu autostrada A2, astfel drumul v-a fi deschis si traficului de peste 7.5 t.
Cand s-a facut A23,ea trebuia sa se faca de la Makaza pana la A2.Numai ca undeva intre Karidia si Kalchas fondurile s-au terminat si se foloseste drumul "vechi".E vorba doar de cativa km,pe teren relativ plat,fara mare efort de facut.Marele castig e ca se renunta la traversarea DN2-ului grecesc(cu semafor cu tot,usor alambicat).Probabil se va face un pod peste Dn2,pare mai simplu un pod 1+1 decat sa ingroape sau sa "ridice" dn2(avand in vedere si bretelele laterale).
O alta zona de atacat ar fi cea de langa vama ,pe partea greceasca unde se vorbeste de a mai face un fir suplimentar pentru preluarea traficului mai ales vara cand se sta si 2 ore cateodata.Eu am stat 5 minute undeva in jur de 13 septembrie la ora 20.00,dar in iulie-august dupa masa e jale.