[BV] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 11:17:23 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cipi

#270
"Degeaba mai faci un inel dacă se va termina în giratoriu." Putem face oricate inele si pasaje dorim. Au incercat altii si au ajuns la aceeasi concluzie: imbunatatirea infrastructurii rutiere va atrage trafic... care trafic va umple noile infrastructuri si vom ajunge cativa ani in acelasi punct.

Cumva, cel mai bun exemplu in sensul asta sunt giratoriile cu care a fost umplut Brasovul. Au "aerisit" o vreme Brasovul (cu sacrificarea oricarei alte forme de deplasare cu exceptia celor motorizate) si cativa ani mai tarziu sunt oarescum inapoi in acelasi punct cu cozi imense la ore de varf.

"Experimentul" asta nu este nou, puteam prelua fara griji si fara costuri suplimentare lectiile pe care prietenii nostri de dincolo de Cortina de Fier le-au invatat acum 50-60 de ani. Puteam sa ne uitam la ei si sa invatam, dar nah, buzunarele vesnicului primar nu puteau fi umplute daca alegea solutii nepopulare. Vox populi, vox Dei. Si poporul a vrut masini si parcari. A fost bine o vreme, pana cand numarul de masini a depasit numarul de parcari si a aglomerat inapoi strazile.

Cu banii cheltuiti pe giratorii puteam foarte bine sa facem din prima benzi de autobuz si semafoare sincronizate si acum aveam un Brasov aerisit si mult mai putin poluat.

"E vreun exemplu in Romania in care oameni au renuntat la masina pentru transport in comun?" - De ce am astepta un exemplu de la altii (din Ro) in loc de principiul "Schimbarea incepe cu mine!"?

PS: Brasovul e un oras micut. Chiar si cu RAT-ul oarescum disfunctional si incapabil sa se adapteze la schimbare (a se vedea incapacitatea de adaptare la extinderea orasului in zona Tractorul!), reusesc sa las masina acasa in mai bine din 90% din cazuri (restul fiind cumparaturile saptamanale si deplasari mai lungi in afara orasului).

pista_bacsi

Orasul se va aglomera cu sau fara infrastructura in plus pentru ca creste nivelul de trai (mai multi oameni isi iau masini) si suburbiile vor creste in continuare. Exista un singur oras care l-am vazut si are transport perfect si nu ai nevoie de masina de dimensiunea Brasovului sau pe aproape.

Ca sa ne intelegem eu nu sunt pro una sau alta eu doar spun ca trebuie ambele. Singura chestie care nu sunt deacord e sa se faca parcari in anumite zone (trotuar, parcuri, etc) pentru ca se pot face si sub cladiri. Eu propuneam o solutie pentru trafic, dar daca vrei pot sa propun pentru transport in comun.

1) Alt mic rant e ca nu inteleg de ce pe 13 Decembrie nu e linie (doar) de autobuz sa cari ditamai cartierul(semi suburbia) in oras
2) E novoie de park & ride cu capacitatii de mii de masini. Actualele vor fi pistol cu apa.
3) Tren metropolitan fara parcari e o "mica prostie" pentru ca nu va aduce traficul din comune in acele puncte. Eg: din Vulcan te duci in Cristian sa lasi masina si de acolo iei trenul.

dumbravaandrei

cand aud doar tren metropolitan si bulevarde mai late, ma strange in spate...

bai oameni buni.. semnele unui oras mare prosper sunt date de infrastructura de transport public de capacitate mare: tramvai si metrou.
Orice altceva (din ce in ce mai multe masini ca omul sa mearga de la apartament la gradinita/loc de munca) reprezinta semnele unui oras prost dezvoltat. Strazi sunt destule prin Brasov. Din pacate nu e tramvai.
Iar cu ultimele "imbunatatiri", o sa fie jale (banda dedicata de autobuz pe care nu circula nici macar autobuzele). Din pacate, strazi mai largi si mai interconectate nu aduc un raspuns viabil, doar scaleaza problema si mai mult.

pista_bacsi

#273
Bulevarde mai late nu sunt o solutie ci trebuie bulervarde mai fluente prin (semaforizere, pasaje). Deja exista bulevarde de SUA :) (ca latime).

Metrou nu va exista (e prea mic orasul) si tramvaiul s-a scos pentru ca orasul sa fie mai aerisit cum zicea cineva mai sus. Sa adaugi din nou te va costa 20 mil euro pe km. Da sa ii vad cum vor trece tramvaiul prin toate giratoriile (fara haos) :lol:. Cu un buget de 370 mil euro s-ar putea face o linie in cativa ani dar oare se vrea (e nevoie de vreo 4-6 linii). Ah stai oare cine l-a scos il va baga inapoi :)

Problema e ca nu exista un plan metropolitan (nu doar in Brasov) si asta rezulta in haos. Tren + tramvai e secolul 22 pentru BV metro, dar nu cred ca le vom prinde. Asa ca in secolul 21 sa vedem ce vom prinde.

PS: Gata e ultimul mesaj al meu

mirceaeliade

Brașov, orașul [din Ro] cu cel mai accesibil transport în comun. Şi un cartier din municipiu, în clasament

Daca nici Bv nu are transportul in comun oarecum acceptabil........................ atunci ma abtin.  Metrou nu prea are cum sa se faca atata timp cat orasul nici macar nu primeste fonduri sa fie legat la reteaua de autostrazi.  Iar tramvaiul a fost dezafectat, presupun cu un motiv rezonabil.  Solutia pt Bv e sa nu se mai dea nici un fel de AC fara sa se construiasca un nr minim de parcari aferente. Prin alte tari sunt cladiri dedicate strict parcarilor; macar Bv are ceva parcari la AFI si la Star.  Probabil la vilele de lux de pe dealurile din jurul centrului puteau sa mai ceara sa se faca parcari in plus peste nr necesar locatarilor.  Sau sa se daca ceva multi-etajat/subteran pe viranul de langa Maternitate. Probabil pe termen mediu solutia la BV e sa avanseze mai serios la reteaua de piste de biciclete, care cred ca are termen pt SF cam lunile astea.