Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

face2face e pentru cei ce prezinta interes.

Europiu

Horatiu, vrei sa spui ca sunt perspective de a se schimba ceva secretari de stat pe la MT?  :D
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Vezi ca e bine sa fi salajean  :lol:? Glumesc. Eu sper sa fie asa, dar poate mai important ar fi pe la CNADNR in cazul nostru.

Dan74

S-au schimbat secretari de stat. Marcel Bolos, noul secretar de stat in MT, chiar daca sunt ceva controverse legate de el, eu il consider un om capabil. Pentru cei care nu stiu cine este, a venit din postul de sef al ADR Nord-Vest, deci are experienta in fonduri europene.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

stangabriel


Ionut

Puneti bani deoparte. Voi aveti un rol imens in puterea pe care o are API. Fara ajutoarele voastre nu ne-am putea sustine eforturile de monitorizare a santierelor (a se vedea si achizitia dronei). Discutati aici, faceti galagie, veniti cu ARGUMENTE si IDEI si SOLUTII chiar. Impreuna le putem arata ce inseamna societate civila. Ganditi-va doar la cate vieti salvam impreuna. Nici nu mai conteaza atat de mult partea de dezvoltare a economiei. Pe mine, sincer, asta ma motiveaza cel mai tare: sa stiu ca daca terminam autostrazile mai repede, salvam vieti. Sute de vieti, poate mii. Cati oameni vor muri in doi ani de zile pentru ca nu avem A10 gata?!?! Nici nu iau in considerare restul de autostrazi.

stangabriel

Intai o victorie de imagine.

Apoi, stiu ca tu ai facut o lista de santiere prioritare. Oare se poate promova?
Cu tot, autostrazi, Dn si centuri, cu oarecare punctaj pe categorii si la gramada. Complicat , dar macar sa se observe ca v-ati batut capul si tastele pentru tara asta,sa inaintam o lista concreta.

Hai sa incercam si varianta asta.


Cozak

Bravo Cutter ai reusit ce nici primarul nostru din timisoara nu va reusi vreodata : sa se vada cu cei care decid in domeniul cel mai fierbinte, al infrastructurii. Se vede ca vocea noastra, a poporului, se aude si la etajele inalte, unde de-al de Sova era singura voce.
Stima!

Cozak

PS. Unde putem citi detaliat ce ati discutat? Sau e .... confidential? Nu de alta dar murim de curiozitate.

cavver

Poate pentru ca nu mai e actuala? Si poate pentru ca are aberatii ca m6 ? Si poate ca nu contine pitesti sibiu cu prioritate maxima ?


Quote from: adrian rosca on December 07, 2015, 07:50:48 PM
Exista deja o lista facuta de Ministerul Finantelor care eu zic ca e destul de buna: http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/sitebuget/Listaproiectinvestpubprioritizate.pdf

De ce nu se poate urmari sa fie si implementata? Si de ce trebuie ca fiecare guvern sa vina cu alte prioritati?

vancouver

Quote from: Europiu on December 07, 2015, 02:53:14 PM
@vancouver: Hm... Diferenta dintre 2825.727 milioane (totalul dat de tine pe ani) si 2083.557 milioane (valoarea reala a contractului) reprezinta ce anume?

@pasadia: sa avem pardon, eu dadusem pagina/sectiune/tabel...  :)

Scuze europiu, am copiat cifra gresita. Corect este:

VALOARE estimata a INVESTITIEI A10 Sebes - Turda:         4.643.146.000 RON
VALOARE reala CONTRACTE semnate A10 Sebes - Turda:  2.725.284.000 RON

Suma de 2083.557 milioane reprezinta cheltuiala ramasa pentru perioada de dupa 31.12.2015.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: horatiu.cosma on December 07, 2015, 02:44:08 PM
Quote from: vancouver on December 07, 2015, 02:39:21 PM
Poate ca nu cunoasteti ordinul de marime al intregului buget. Acesta este de 56 MILIARDE DE EURO (252 miliarde RON).
Concluzie: pe Sebes-Turda se aloca 0,06% din PIB. (adica aprox. de 18 de ori mai putin decat 1%). Iar pe Lugoj-Deva inca aprox. la fel de putin.
SUNTEM DE TOT RAHATUL.

Pana la partea asta sunt de acord. Dar aici esti putin tendentios. 0,24% din PIB, adica de 4 ori mai putin de 1% pe Sebes-Turda si pe Lugoj-Deva ar fi fost mai mult decat suficient in 2016.

Nu m-ai inteles bine: eu nu am vrut sa spun ca trebuia 1% si se dau de 18 ori mai putini bani. Ci doar ca 0,06% reprezinta a 18a parte din 1%.

Oricum am gresit cu altceva. PIB nu este acelasi lucru cu bugetul. Procentul calculat de mine este de 0,06% din BUGET, nu din PIB. PIB-ul este cam de 3 ori mai mare decat bugetul, adica alocarea pe Sebes-Turda este doar 0,02% din PIB.

Alocarea necesara (corecta) era intr-adevar de ca. 4 ori mai mare (conform CNADNR), astfel incat cu tot cu fonduri europene sa se ajunga la ca. 230-250 milioane € pe 2016.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Am inteles asta @vancouver. Ce nu am inteles, a fost aceasta incercare de a folosi micimea cifrelor pentru a demonstra finantarea insuficienta. Daca ii spui unui necunoscator ca o autostrada primeste 0.06 din PIB, adica de 18 ori mai putin decat 1%, atunci o sa ii induci ideea ca statul isi bate joc de infrastructura. La fel de bine se poate dezinforma publicul spunand, ipotetic, ca Sebes-Turda primeste 0.24% din PIB(0.08 din buget), de 4(12) ori mai putin decat 1%. Marea majoritate o sa ia aceasta cifra la fel ca si in primul caz, adica ca o valoare ridicola, o bataie de joc fata de infrastructura tarii. Dar defapt 0.24% din PIB e exact cat ar fi nevoie pentru finantarea A10 pe 2016.