Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

nicolaem

nu zice mare lucru, dar nici jurnalistul nu stie ce sa intrebe. Sunt chestii prea tehnice care nu se abordeaza.

Intrebare pt cei din API. nu am putea avea un fel de colaborare exinsa cu cei care fac cat de cat presa corecta ( includ TVR, DIGI, sau punctual pe emisiuni cum e "dupa20deani" ) in care API sa trimita intrebari punctuale pentru situatile cand au sunt invitati membri ai guvernului la emisiuni live ?

Vad si in cazul de fata, cu toata bunavointa moderatorului, nu cred ca are in spate suficenti specialisti care sa scoata intrebarile necesare pt un asftep de interviu.

pasadia

Sunteti de pomina: unii aduc ca argument un interviu in care nu e precizat nimic in clar si altii un document (sau mai multe) de sute de pagini fara a indica in mod clar unde s-ar regasi argumentul lor. Sau, altfel spus, nici unul nu e dispus sa argumenteze, nici unii dintre voi nu purtati un debate ci doar tipati ca aveti dreptate.

yetiman

#2717
Recunosc ca nu ma pricep la bugete.  :D De aceea nici nu vin cu vreo parere in aceasta disputa.

Dar am cautat prin Bugetul propus si am gasit asta legat de Sebes-Turda. Poate este cineva care sa ne explice si la necunoscatori ce inseamna sumele respective.





LE: Nu am timp acum sa ma uit mai departe, dar exista fise si la celelalte proiecte.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

VictorC

^^ Sunt 248 de milioane alocati (cofinantarea nationala si banii europeni) din care 63 milioane sunt aferenti POST si 185 din POIM.

horatiu.cosma

Deci sunt inclusi si banii europeni...Mersi de raspuns VictorC.

VictorC

Vezi ca sunt detaliate cele doua sume si se poate observa exact care e finantarea externa nerambursabila si ce pune statul roman (cofinantarea nationala + cheltuielile neeligibile).

esendy

#2721
^^ credite de angajament - valoarea maxima posibila (probabil valoarea contractelor licitate din care se scad sumele deja cheltuite: 1 798 mil RON

In anul 2016 s-a alocat 248 mil RON (63 mil RON din POST, neeligibile - le plateste bugetul statului + 185 mil RON din POIM (37.3 mil RON cofinantare de la buget + 111.9 mil RON finantare UE nerambursabila + 35.8 mil RON neeligibile de la buget))

horatiu.cosma

E o greseala imensa. Practic e aceeasi suma platita constructorilor in 2015, adica avansurile pt lotul 1 si 2. Anul asta o sa avem aceleasi peisaje dezolante, doar alta cauza. Singura sansa e o mobilizare(din nou) a constructorilor pe banii lor.

vancouver

#2723
Lucrurile par clare pentru mine:

VALOARE estimata a INVESTITIEI A10 Sebes - Turda:         4.643.146.000 RON
VALOARE reala CONTRACTE semnate A10 Sebes - Turda:   2.083.557.000 RON

Mod cheltuiere bani:
2014 - 439.817.000 RON
2015 - 201.910.000 RON
2016 - 348.000.000 RON
2017 - 417.000.000 RON
2018 - 619.000.000 RON
2019 - 702.000.000 RON
2020 -   98.000.000 RON

EVIDENT, aici discutam de intreaga suma a investitiei, inclusiv cofinantarea UE. Aceasta este de ca. 61% din costul total (75% din costurile eligibile). La o socoteala simpla si transformat in euro, ca sa fie mai simplu, rezulta ca partea statului român pe anii urmatori este:

2016 - 16 milioane €    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
2017 - 36 mil. €
2018 - 54 mil. €
2019 - 61 mil. €
2020 - 9 mil. €

Poate ca nu cunoasteti ordinul de marime al intregului buget. Acesta este de 56 MILIARDE DE EURO (252 miliarde RON).
Concluzie: pe Sebes-Turda se aloca 0,06% din PIB. (adica aprox. de 18 de ori mai putin decat 1%). Iar pe Lugoj-Deva inca aprox. la fel de putin. SUNTEM DE TOT RAHATUL.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ERATA: am facut 2 greseli in postarea de mai sus:
1. VALOARE reala CONTRACTE semnate A10 Sebes - Turda:  corect este 2.725.284.000 RON. Suma de 2.083.557.000 reprezinta cheltuiala ramasa pentru perioada de dupa 31.12.2015.

2. 16 milioane de € reprezinta 0,06% din BUGET si nu din PIB, asa cum am scris mai sus.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Quote from: vancouver on December 07, 2015, 02:39:21 PM
Poate ca nu cunoasteti ordinul de marime al intregului buget. Acesta este de 56 MILIARDE DE EURO (252 miliarde RON).
Concluzie: pe Sebes-Turda se aloca 0,06% din PIB. (adica aprox. de 18 de ori mai putin decat 1%). Iar pe Lugoj-Deva inca aprox. la fel de putin.
SUNTEM DE TOT RAHATUL.

Pana la partea asta sunt de acord. Dar aici esti putin tendentios. 0,24% din PIB, adica de 4 ori mai putin de 1% pe Sebes-Turda si pe Lugoj-Deva ar fi fost mai mult decat suficient in 2016.

Europiu

@vancouver: Hm... Diferenta dintre 2825.727 milioane (totalul dat de tine pe ani) si 2083.557 milioane (valoarea reala a contractului) reprezinta ce anume?

@pasadia: sa avem pardon, eu dadusem pagina/sectiune/tabel...  :)
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

icristian

QuoteGuvernul organizează miercuri o dezbatere publică pe tema bugetului pentru 2016

Pentru o discuţie cât mai eficientă, reprezentanţii ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic roagă organizaţiile neguvernamentale şi alte categorii de cetăţeni, să transmită până marţi, 8 decembrie 2015, ora 16:00 (prin completarea formularului de înscriere disponibil la adresa https://goo.gl/d5CCgU ce include o secţiune pentru un material-sinteză de cel mult două pagini) propuneri concrete însoţite de argumente cu referire exclusiv la proiectul de buget pe 2016.

Sursa: http://www.mediafax.ro/politic/guvernul-organizeaza-miercuri-o-dezbatere-publica-pe-tema-bugetului-pentru-2016-14911376

Cred ca aici ar trebui sa ne spunem punctul de vedere.

nicolaem

sa si glumim putin mai dureaza pana API ajunge ca organizatie atat de mare/influenta ca si BOR, sa avem linie telefonica directa cu prim ministru.



nicolaem

#2729
WOW
cutter mi-a facut in ciuda asta
Sincere felicitari pt reusita!!!!

MA INCLIN


LE API e chiar mai tare decat BOR. a avut intalnire face2face nu telefonic!