Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 35 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#2700
+1 cutter!!! Sper sa reusiti sa schimbati ceva.

Ar mai fi de precizat ca nu era nevoie de toata suma, deoarece  L1 si L2 din A10 nu au sanse sa fie terminate, dar si ca din banii care mai erau de alocat, 70-75% ar fi fost rambursate ulterior de UE ....

Asa ca din inca 1mld lei, impactul bugetar ar fi fost de doar 250-300 mil lei.

Intre timp punem de forma: 212 mil lei la  Tronsonul M5 Universitate - Pantelimon, si 890 mil lei la A3.
Daca la A3 mi se pare ca am putea avea asemenea plati doar in cel mai optimist scenariu, la metrou nu pot sa inteleg pe ce vor da banii... Sau ii vor muta la prima rectificare?

:rip:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

esendy

#2701
Sper ca ceva se poate imbunatati! SUCCES API! Am ajuns sa facem "economie" la buget din cei 15% care e contributia statului la proiectele finantate de UE. Acestea sunt ultimele cheltuieli care ar trebui scazute, chiar ar trebui marite (fiind cele mai eficiente dpdv economico/financiar).

cutter


teocharis

imgo te mentii in eroare ministru Dragu a explicat ca e vorba doar de cofinantare-contributie nationala.

adaugand banii europeni 75-80% se ajunge la cele 2 miliarde.

horatiu.cosma

Unde a explicat? Eu vreau o explicatie oficiala, cu documente, nu ceva la TV.

teocharis

in acelasi reportaj cu @cutter de la Digi.

esendy

#2706
Degeaba a explicat, Bugetul se scrie intr-un anumit mod - explicatiile ei sunt eronate/mincinoase. http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/proiect_buget2016/Anexa3/Ministerul_Transporturilor.pdf

rocklee

la pagina 6 scrie ....ca guvernul va finanta printre altele ...la categoria autostrazi ...vor finanta printre altele ...autostrada timisoara lugoj si varianta de ocolire timisoara ...

de ce ocolire ocolire vorbeste aici ...??

http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/proiect_buget2016/Anexa3/Ministerul_Transporturilor.pdf

cutter

Quote from: teocharis on December 07, 2015, 09:26:16 AM
imgo te mentii in eroare ministru Dragu a explicat ca e vorba doar de cofinantare-contributie nationala.

adaugand banii europeni 75-80% se ajunge la cele 2 miliarde.

Teocharis - persiști în eroare. Ai repetat de cîteva ori același lucru fals. După părerea mea asta se încadrează la a polua forumul. Să tot scrii același lucru că așa crezi "in your humble opinion", dar să nu petreci 10 minute uitîndu-te pe buget, e o formă de poluare.

Nu mai dezinforma, te rog.

teocharis

ai ascultat explicatiile ministrului Dragu?

Daca Dragu dezinformeaza atunci dezinformez si eu.

mircea

De parcă n-ai mai văzut ministru care să umble cu cioara vopsită în fața camerelor de luat vederi... Sau poate că omu' nu minte, ci chiar nu știe ce vorbește. Aici e problema multora dintre noi, că ne bazăm pe ce zice X sau Y, fără să facem o minimă verificare.

mhCoder


horatiu.cosma

Quote from: cutter on December 06, 2015, 10:20:11 AM

- creditul de angajament reprezintă o autorizare de angajamente care, in parte, poate genera plati si in exercitiile viitoare (adică se pot semna contracte, se pot crea obligații în această limită)

Creditul de angajament este semnificativ numai anterior semnării contractelor, practic este autorizarea pentru contractare. Ulterior semnării, contează numai creditul bugetar care este alocarea financiară pentru acel contract/proiect în anul respectiv.


Am doua intrebari pentru a clarifica(cel putin pentru mine situatia).
1. In proiectul de buget e inclusa si cofinantarea europeana, sau doar banii de la bugetul national? Eu vad urmatoarea situatie, poate gresesc, va rog sa ma corectati. Avem 250 de milioane de lei pentru Sebes-Turda. Dupa ce vine AC-ul, constructorii emit plati pentru ce s-a lucrat pana acum, CNADNR le aproba si le plateste din acesti 250 de milioane. Apoi CNADNR trimite facturile la UE care deconteaza 85%. Deci teoretic daca se fac plati din toti banii, se intorc de la UE vreo 220 de milioane de lei. Din acesti 220 de milioane se fac alte plati cand constructorii vor emite alte facturi, se trimit facturile la UE, care deconteaza 85%, si se intorc de acolo vreo 190 de milioane.

2.@cutter, ziceai ca virgula creditul de angajament este semnificativ numai anterior semnării contractelor. Atunci de ce e asa de mare pentru 2016 in buget, considerand ca a trecut un an de la semnarea ultimelor contracte? E o suma de peste un miliard de lei, daca zici ca nu e importanta pe perioada executiei, atunci de ce e asa mare?

Europiu

Adaug si eu o intrebare, catre @cutter sau oricine altcineva se pricepe. Si nu ma intelegeti gresit, nu tin partea cuiva anume, dar pentru non-experti nu e clar.
Deci, @cutter, urmand link-ul pe care l-ai dat, ajungem la bugetul MT si acolo, la pagina 3, sectiunea 4. COMPONENTA SISTEMULUI DE FINANTARE avem un tabel in care apare "credite externe 0", "fonduri nerambursabile 0". Ce sa inteleg din asta?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

Quote from: mhCoder on December 07, 2015, 11:36:30 AM
teocharis ma gandesc ca te referi la interviul asta http://stirileprotv.ro/emisiuni/dupa-20-de-ani/bugetul-pe-2016-trimite-mai-multi-bani-in-educatie-si-sanatate-si-taie-din-birocratie-cand-vom-putea-plati-taxele-cu-cardul.html nu?

Poti sa ne dai timpul de la video la care face referire la fondurile pentru ST sau LD ?

De la minutul18:20 incepe discutia despre Ministerul Transporturilor.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu