Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

etalgor

Daca ar fi asa, atunci care mai e rostul povestii cu creditul de angajament? Acela nu ar fi tot pentru partile de 15 sau 25% ale statului? Daca e asa, ar rezulta o valoare mult prea mare.
Ar trebui sa ne putem lamuri cautand prin bugetele din anii trecuti...

nicolaem

pai hai sa ne hotaram odata ca e destul de important

Sectoarele cu finantare europeana au alocari si lungime similare:
A1 LugojDeva, A10, A3Campia TgM - in jur de 70km, 250-350 milioane lei finantare.

A3 Suplacu Bors tot cam 70 km : alocare doar de la buget ar fi 430(680-250)

A10 de ex ar avea nevoie de 1550mld. (aprox 1900 era valoarea insumata a atribuirilor, din care s-au facut plati de 455milioane pana acum)
250milioane ar reprezenta putin peste 15% din suma. e coincidenta?

cristi5

Am intrebat pe alt topic dar vad ca discutia s-a mutat aici: unde se regaseste in buget SF-ul PiSi? Ca ziceau c-o sa porneasca PiSi in forta...

cristi5


Quote from: etalgor on December 06, 2015, 03:07:28 PM
Dl Ciolos e din Salaj...

M-as mira sa avem un populism de nivelul asta la un eurocrat obisnuit cu o perspectiva mai larga decat pana-n ograda Bombonicai.

Diferenta cred ca provine din faptul ca UE nu participa la A3 plus ca, asa cum spui, acolo sunt lucrari incepute demult, cu sanse mari de degradare.

Ionut

Va rog purtati discutiile despre economie pe topicul dedicat! Multumesc.

Europiu

Quote from: nicolaem on December 06, 2015, 03:19:36 PM
pai hai sa ne hotaram odata ca e destul de important
[...]
A10 de ex ar avea nevoie de 1550mld. [...] din care s-au facut plati de 455milioane pana acum
250milioane ar reprezenta putin peste 15% din suma. e coincidenta?

Exact asta voiam sa va sugerez si eu: cunoastem (a) valoarea de atribuire; (b) 85% din atribuire (fara TVA) sunt acoperiti nerambursabil (c) platile efectuate pana acum.
Este relativ usor de calculat cat ar trebui sa fie partea de la buget (nu sunt la curent cu valoarea TVA-ului, dar voi sigur o stiti). Intrebarea este: s-a prevazut finalizarea intregii Sebes-Turda pe 2016? Eu zic ca nu.

Off-topic to @vancouver: crezi ca ai putea sa pastrezi formularile neacademice gen "esti varza" pentru alte locuri?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cutter

Sumele alocate pt proiectele cu finantare europeana contin si finantarea nationala si cea europeana. Spre exemplu, 347 mil lei pentru Lugoj-Deva: asta e toată alocarea, cu tot cu banii europeni. Daca chiar va intereseaza exista si defalcarea: 117 mil din fonduri UE 2007-2013, 139 mil din fonduri UE 2014-2020, 46 mil lei cofinantare nationala, 44 mil lei cheltuieli neeligibile (deci tot de la buget).


dr4qul4

In buget se trece suma maxima care poate fi cheltuita pentru un proiect in acel an!  Ai rubrica de venituri si rubrica de cheltuieli, precum si datele la care se vor realiza.

Asadar, nu doar ca pt sebes turda si LD avem doar 30% alocati din suma necesara,  dar nu au alocat absolut nimic pentru tunelele forate! Ar fi trebuit sa fie macar avansul!
Nu uitati ca intai statul plateste, si mai apoi recupereaza banii de la UE.

Exista rectificari bugetare, dar pana atunci planificarea tb facuta cf bugetului.

Sper ca e doar o scapare, iar in bugetul adoptat sa apara intreaga suma, iar sumele suplimentare sa fie trecute si ca venituri rambursate de UE.

Ce nu inteleg este de ce avem 200 mil pt metrou, tronsonul Universitate-Pantelimon!!!!


@ vancouver, iti voi raspunde pe topicul de economie, intr-un limbaj adecvat, nu de mahala.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cutter

Am avut o intervenție la Digi24 pe tema alocărilor bugetare pentru autostrăzile în construcție.

etalgor

Zici ca acuma s-au coborat din banan. Cum poti da te intinzi cu alocarea bugetara pentru Lugoj Deva pana in 2020 si dupa, cand termenele actuale (fie ele si teoretice) de finalizare sunt vara 2016?

MNU

Pai o faci platind cu taraita si tergiversand... consecinta: constructorul va lucra cu taraita sau mai rau, va opri lucrarile la 80-90%. Avem atatea exemple de lucrari tergiversate sau blocate inainte de finalizare.

Horațiu 87

Eu am observat ca in lista proiectelor ce vor fi finantate in 2016 apare si Timisoara - Lugoj , adica stimabilii nostri conducatori nu au de gand sa deschida traficul pe lotul 2 anul acesta ???:wtf: :gaah: :gaah:

Allex

^probabil mai au de facturat lucrari si se vor face platile anul viitor
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

esendy

#2698
Finantarile UE apar in buget pe partea de venituri. Deci sumele prevazute pe partea de cheltuieli includ si eventualele cofinantari. Este exagerata aceasta situatie !!! Se dovedeste ca toata discutia cu MPGT nu are nici o valoare si nu se respecta nici macar de tehnocrati. Ce pretentii sa mai ai de la politicienii care vor veni din 2017? PISI are finantare 0 ? Podul de pe A3 de pe Somes de  la Gilau are finantare 0? Statul are dreptul sa nu isi respecte contractele semnate si sa modifice termenul de finalizare prin nealocarea de la buget a sumelor prevazute in contracte? (imi pare ridicol) Constructorul cand a licitat a facut o proiectie de lucrari si un cashflow pe o perioada! Aceasta eventuala amanare genereaza costuri pt constructori (finantari, relocari, sacadari in implementare/disponibilizari/reangajari etc). Mai bine mergem cu deficitul bugetar la -5% si facem aceste autostrazi!

Europiu

Eu nu m-as burzului atat de tare la guvernul nou care, hai sa fim cinstiti, prea mult spatiu de manevra nu are. Nu as vrea sa folosesc un termen din limbajul de lemn, dar mi-e teama ca s-au trezit cu bugetul mai mult sau mai putin "in brate" si cu anumite 'boundary conditions' mai mult sau mai putin rigide.

Speranta mea, deocamdata, este ca, peste 6-7 luni la o eventuala rectificare sa nu ne trezim iar ca vreo 2 miliarde n-au fost folosite asa ca hai sa le "redirectionam".

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).