Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Eu nu sunt contra niciunui poiect de autostrada.
Orice km aduce cu el dezvoltarea zonei.

Doar ca prefer sa facem intai ceea ce este necesar ACUM.
Si nu inteleg aceasta idee ca Bucurestiul nu tb legat de Moldova, venita de la oameni care nu au mers pe DN2.

Avem o bucata din A3 care nu reuseste sa preia din traficul de pe mega-aglomeratuil DN1.  Nu ne-au ajuns experimentele?

Pana la urma nici Sebesul nu a fost legat de vest . si nu va fi pt inca cel putin 2 ani. Si fabrici tot au aparut.pentru ca pana la exporturi, mai avem nevoie si de materie prima si de forta de munca.

Hai cu Bacau-iasi si vorbim dupa pe unde trecem carpatii. Poate e mai ieftin mai pe la sud.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

te faci ca nu intelegi dracula :)
capitala nu va cumpara mai multe frigidere de la gaesti daca mai apare o autostrada. eu dadeam exemplul cu legume. piata respectiva deja exista. autostrada spre vest in schimb deschide NOI piete.
evident ca vrem toti si A7 si A8. eu doar zic ca economic A8 e putin mai imp.

horatiu.cosma

Moldova trebuie legata de Bucuresti, fara niciun dubiu. Pentru asta e A7(sau DX7). O sa fie facuta, si DN2 se va decongestiona, lumea va circula mai rapid intre Moldova si Bucuresti, si o sa fie o crestere economica, asta e clar. Insa va fi suficient? Am dubii. Vestul tot nu va veni in zona, nu are motive sa ocoleasca cateva sute de km, chiar si pe autostrada, pentru a ajunge in Moldova. Va ajunge prima data in sud, unde sunt destule zone unde se poate investi, dar asta dupa ce se face PiSi. Europenii sunt obisnuiti cu autostrazi peste tot, cu un grafic de timp clar, nu merita sa vina in jungla noastra, sperand sa nu se blocheze peste iarna vreun drum de munte, fiind nevoiti sa faca un ocol de zeci de km.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on June 20, 2015, 09:16:54 PM
Si nu inteleg aceasta idee ca Bucurestiul nu tb legat de Moldova, venita de la oameni care nu au mers pe DN2.
Citeşte cu atenţie.
NU a zis NIMENI că nu trebuie făcută A7. Nu ne acuza de lucruri pe care nu le-am spus.
Discuţia este strict despre A8, începem cu capetele sau cu mijlocul. Atât...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#2314
@TibiV, la intrebarea ta iti voi raspunde cu o alta intrebare:

Ce ai fi facut mai intai? Deva-Sibiu sau Lugoj -Deva?

Sau A0 vs Bors-Cluj?   

Comparatiile sunt mai mult decat corecte: avem traseu muntos, dar fara trafic si cu alternativa vs ocolirea unor localitati cu trafic infernal.

Sebesul s-a nimerit sa fie in punctul care conecteaza infrastructura din Transilvania :Timisoara-Cluj-Sibiu, asa cum Pascani-ul ar putea deveni punctul de conexiune pt Moldova : Bacau-Iasi-Suceava.


Daca era mai importanta legatura cu Vestul, atunci mercedes facea fabricile in Pecica, sau cel mult in Lugoj. Dar pe langa export mai ai nevoie si de materii prime si forta de munca ieftina.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

In esenta corect este sa se inceapa cu zona muntoasa cea mai dificila. Asa am vazut si in Germania ca sa procedeaza. DAR: nu zona cea mai dificila raportata la o autostada de 500 km..., ci autostrada se imparte pe sectoare intre orase mari, iar in cadrul sectorului care cuprinde zona montana se incepe cu tunelurile - licitate separat - podurile / viaductele foarte mari, si la final zonele mai simple plus asfalt in tunele si pe poduri.

In cazul Tg. Mures - Iasi eu as distinge 3 segmente: Tg. Mures - Tg. Neamt - Tg. Frumos - Iasi. Ultimul segment are un rol clar de sine stătător si care nu are nici o legătură cu munții aflati la peste 100 km distanță. Fiind mult mai ieftin si avand deja trafic major trebuie facut primul. Apoi se poate face Tg. Neamt-Pascani-Tg. Frumos, ceea ce are logica si fara continuarea spre vest, dar evident se face in perspectiva acesteia. La final se ia Tg. Mures - Tg. Neamț. Numai aici aplicam strategia: hardest first.

In esenta: incepem cu mijlocul, dar raportat strict la mijlocul sectorului montan.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

silviu321

Din punctul meu de vedere Moldova trebuie legata prioritar de Europa prin Ardeal si abia apoi de Bucuresti.

Ipoteticile investitii vor veni din Vest si nu de la Buc.   Hai sa luam exemplul unor judete apropiate de Bucuresti, Ialomita/Calarasi care mai au si autostrada si sa vedem ca economia scartie, cu cat mai mult vor lipsi investitiile importante din Moldova aflata la sute de km, chiar si in cazul unei autostrazi cu Buc.
Bucurestiul e un fel de vampir economic pt regiunile adiacente, concentrand toate resursele investitionale.   Trebuiesc create conditii pt dezvoltarea si a altor zone ale tarii, altfel ne mutam toti la Buc.?! 

In alta ordine de idei: tot ce inseamna spirit european ( cu tot ce implica asta, educatie, mentalitate etc) vin din vest si nu din Bucurestiul ce se complace in obscurantism balcano-oriental ( chiar daca pretinde a fi altceva).


nicolaem

Quote from: dr4qul4 on June 20, 2015, 11:18:17 PM
Daca era mai importanta legatura cu Vestul, atunci mercedes facea fabricile in Pecica, sau cel mult in Lugoj. Dar pe langa export mai ai nevoie si de materii prime si forta de munca ieftina.

tu recitesti vreodata ce scri? sau scri doar din placerea de a scrie?
Te pomenesti ca iti imaginai un complex de tip Foxconn la intrare in Pecica.
In Banat somajul e sub2%,  si creste  pe masura ce te indrepti spre est. o fi coincidenta.
Toate judetele din jurul Bucurestiului mor de foame cu exceptia Prahovei desi is la o ora de capitala. Sa inteleg ca vasluieni abia asteapta A7 care ar aduce in judetul lor industria infloritoare din Teleorman.

Ti s-a mai zis de cateva ori, nu contesta nimeni nevoia A7

cricric

^^In Banat somajul e sub2%, creste in Hunedoara, dupa care scade in Sibiu si Brasov  8)

Ionut

Va rog nu deviati, aveti topic pentru discutii economice. Plus ca deviati si in afara elementelor economice.

ovideatza

#2320
Eu, ca locuitor din aceasta zona, cel mai greu imi vine cand am un drum spre vest. Poate ca m-am obisnuit cu DN2, dar as prefera o legatura spre vest. Sunt insa constient ca nu se poate peste noapte.

Ordinea in Moldova as vedea-o asa:

0. Centura Bacau

1. A8 Iasi-Tg Frumos- intersectie cu DN2/A7. Nu cunosc unde ar fi, dar probabil undeva in zona Pascani. Probabil ar merge facut pana la Tg Neamt.

2. Extindere DN2 Roman-Suceava (fie la standardul nou de DN aplicat in tara de ex pe Iasi-Vaslui, sau mai degraba la 2+2, ca nu mai vrem 1,75+1,75). Aceasta ar asigura descarcarea traficului de pe Iasi-Tg Frumos in cele 2 directii majore N-S, altfel am genera alte probleme pe aceasta sectiune nemodernizata de DN2, acum traficul spre sud merge tg-frumos - Roman, si nu Tg-Frumos-Motca-Roman.

3. Centuri pe DN2 la Focsani/ Adjud/ Rm Sarat pe traseul viitor al A7.

4. Traseu half-profile pe segmentul montan al A8 tg Neamt-tg mures=> in acest moment am deschide relatia est-vest in mod real, pana aici ar fi pasi pregatitori.

5. Reabilitare+extindere completa Tecuci-Braila pe DN-ul actual daca nu ne permitem relocari. Centura Tecuci sper sa o vedem in cativa ani. Ar mai trebui si Barlad ca sa rezolvam partial aceasta legatura N-S.

6. Extindere si reabilitare Dn Botosani-Tg Frumos.


In Moldova pe N-S sunt 2 mari "coloane": DN2 si traseul Iasi-Vaslui-Tecuci-Braila. Ambele trebuie sa fie functionale pe traseele actuale de DN-uri si completate cu autostrazi si centuri. Este nevoie de aceasta combinatie Dn+A, ca nu ai de unde sa impanzesti Moldova cu autostrazi.

Iasi-Tg Frumos este criminal pur si simplu in anumite momente ale zilei. Extrem de rar este fluent si liber. Se merge tare la risc. Morti nenumarati.

Mai jos de la Focsani spre Bucuresti, daca nu macar de la Buzau trebuie autostrada (nu DX) pentru ca deja se aduna trafic si dinspre Braila/Galati si alte zone care coboara spre capitala.

TibiV

Uite ceva cu care lumea este de acord... :)
Sa faci DX pe Bucuresti-Buzau (ma rog, Ploiesti-Buzau...) este de-a dreptul idiot.
Acolo trebuie A fara discutie (poate chiar pana la Focsani), pentru ca va insuma tot traficul dinspre Moldova spre Bucuresti.
Cred ca aici ar trebui sa-i presam tare, sa nu ii lasam sa isi bata joc cu DX-ul lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#2322
nu TibiV, ne punem de acord cei care mai circula din cand in cand pe acolo, nu si cei care traseaza linii pe google maps si sunt rupti total de realitate.

O fi Moldova subdezvoltata economic, dar au auzit de masini, nu circula cu carutele. Traficul de pe DN2/28 s-ar putea sa fie chiar mai mare decat pe multe din tronsoanele noi de autostrada din transilvania, ceea ce pt un drum cu 1 banda pe sens, pe 400 de km, fara centuri sau intersectii denivelate este CRIMINAL.

@ovideazta, eu am zis doar Bacau-Iasi. Adica propunerile tale 0 si 1.

Pt restul inca nu m-am decis daca sa fie Roman-Suceava (DX) sau Ploiesti-Tisita. Dar oricum mai e mult pana acolo.


PS. @Nicolaem iti recomand sa faci un drum pana la Iasi.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

dr4qul4, ce caustic ai devenit...
Să întelegem că ar trebui să tăcem naibii din gură cei care nu "circula din cand in cand pe acolo"' ?
Poţi defini mai exact ce înseamnă "din cand in cand" ?
Câte drumuri pe an trebuie să facem ca să ni se permită să ne spunem părerea ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#2324
@TibiV. Oricine isi poate spune parerea atat timp cat o face civilizat, dar ar fi bine sa cunoasca realitatea macar putin.


Sunt curios cati dintre cei care locuiesc in Moldova vor fi de acord cu el. Pentru ca pana la urma autostrada se face pt ei.



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist