Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

eu zic ca vor umple golul folosind CoBra si SB-BV.
Sau pe romaneste: zici ca ei si faci ca tine
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Sau Mihaiesti-Suplacu. Daca sursele sunt corecte, si intr-adevar s-au aprobat cele 7 miliarde de la M Finantelor pentru 2014-2020, cu putina dorinta se pot face foarte multe. Preturile prezentate de MT la Bruxelles in care ar iesi vreo 12 miliarde de euro sunt acele preturi maximale. La licitatii, o sa mai scada, si atunci totul depinde de cat de repede se va misca CNADNR-ul(vorbesc deja strict de rutier) pe partea de evaluare oferte, castigatori, contestatii, falimente ale firmelor. Ar fi pacat sa o dam cu bata in balta si pe 2014-2020, pornind de la premiza ca finantare avem.

adiarc

Cel mai grav consider a fii tăierea finanțării unor proiecte aflate in stadiu avansat....
Oricât ai vrea sa îți umfli mușchi , cum sa tai finanțarea unui proiect finalizat in proporție de peste 90% , cum ar fii  centura Suceava ??ca sa nu mai spun de centura Buc sau pasajele de la Arad , atunci cand de fapt , ai fii putut sa le inaugurezi in scurt timp.....
Pt mine personal , cea mai mare greșeala , istorică as spune , e anularea licitației pt revizuirea SF-ului ,SB-Pitești din 2012....

Cum am mai spus in trecut....ar merita decorat cel care va adopta o lege care sa oblige la alocarea de bugete multianuale pt proiectele de interes national
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Va rog n-o dati in politica. Va rog comentati strict faptele.

TibiV

Quote from: adiarc on April 17, 2015, 07:53:44 PM
cea mai mare greșeala , istorică as spune , e anularea licitației pt revizuirea SF-ului ,SB-Pitești din 2012....

E un fapt strict autentic, din pacate, si adiarc are perfecta dreptate.
Daca aveam SF-ul, (macar) tronsoanele din cele doua capete ar fi putut fi deja in lucru...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marisRO

Oare e chiar asa?

Surse de la Comisia Europeană: Ministerul Transporturilor nu a trimis la Bruxelles Masterplanul. La presiunea Comisiei, guvernul a înclinat spre tronsonul Pitești-Sibiu în detrimentul Comarnic-Brașov

Sursa: http://cursdeguvernare.ro/surse-de-la-comisia-europeana-ministerul-transporturilor-nu-a-trimis-la-bruxelles-masterplanul-la-presiunea-comisiei-guvernul-a-inclinat-spre-tronsonul-pitesti-sibiu-in-detrimentul-comarnic-brasov.html


TibiV

Hotnews:
Concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov ce presupune un cost anual de 325 de milioane de euro timp de 26 de ani, in asteptarea unei decizii finale. Daca va fi semnat, ar putea compromite Master Planul de Transport - surser

http://m.hotnews.ro/stire/19962687
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

marisRO

Anul 2014 ne-a adus în plus doar 39 de kilometri de autostradă, conform raportului privind infrastructura din România publicat astăzi de Institutul Naţional de Statistică. Reţeaua de autostrăzi din ţara noastră a ajuns la un total de 683 de kilometri. CNADNR declarase că a deschis 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăştie şi Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac şi Arad), mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013.

Sursa: http://www.capital.ro/raport-romania-are-683-de-km-de-autostrada-anul-trecut-reteaua-de-autostrazi-a-crescut-cu-doar-39-de-km.html

marisRO

Prim-ministrul bulgar Boyko Borisov a declarat vineri, în cadrul conferinţei de presă comune cu premierii României şi Serbiei de la Craiova, că îşi doreşte, în ceea ce priveşte infrastructura comună, o autostradă din Bucureşti către Sofia şi Belgrad.

Sursa: http://www.capital.ro/premierul-bulgar-vrea-o-autostrada-din-bucuresti-spre-sofia-si-spre-belgrad.html

Goldmund

Interesant si acest reportaj:
http://www.capital.ro/meciul-autostrazilor-a-ajuns-la-loviturile-de-departajare.html

Am spus-o de mai multe ori ca actualul guvern paria pe Comarnic-Brasov, inclusiv in fabuloasa suma alocata si pe autostrada/drum expres  Brasov-Sibiu(alti bani!), dar nefiind in stare sa termine intrarea in Bucuresti de pe A3(...) si ciotul ocolirea Ploiesti(presupun ca o autostrada de ocolire, daca se doreste un proiect normal, integru) pana la Comarnic(si nu pe DN 1 de azi pe care un accident frontal ar bloca pentru o zi toata circulatia intre Brasov si Bucuresti!), in detrimentul proiectului aprobat si finantat de UE, Pitesti-Sibiu
Ar fi bine ca UE sa finanteze mai mult, mai repede, daca tot avem proiecte de autostrada prin toata tara.

horatiu.cosma

Quote from: NGC20 on April 29, 2015, 06:44:07 PM
Aici gasiti noi detalii privind fazarea proiectelor, inclusiv posibilitatea prelungirii pana in 30 Iunie 2016.
Citind de doua ori, m-am prins ce scrie acolo si as aduce o chestie in discutie. Daca un proiect ce trece de 31.12.2015 se poate finaliza pana in iunie 2016 pe banii CNADNR, nu se fazeaza. Se calculeaza cat s-a facut facut pana la 31.12.2015, aici plateste UE(85% sau cat o fi), si ce ramane de executat suporta CNADNR. Daca nu se poate termina pana in iunie 2016 sau nu are bani CNADNR sa finalizeze lucrarile, se fazeaza. Sunt foarte curios cum se va calcula in bani cat s-a facut pe un proiect pana la 31.12.2015; sunt la fel de curios daca CNADNR o sa scoata bani din buzunar sa termine proiectele pana in iunie 2016, sau va prefera fazarea, dar asta inseamna sa ia din bani europeni care poate sunt destinati pentru proiecte care tin strict de 2014-2020. In toata ciudatenia asta apare si Masterplanul cu prioritizarea proiectelor si sursele de finantare. O sa fie o comedie faina, imi pregatesc popcorn-ul de pe acum.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

A aparut ultima varianta de MPGT, care va fi sustinuta saptamana viitoare in Parlament.
Vedeti aici si discutati acolo.


yetiman

#2249
Am extras doar cifrele:
A1 Nădlac - Arad și Drum de Legătură, lot 1:    96.90%*
A1 Nadlac – Arad şi Drum de Legătura, Lot 2:    93.71%
A1 Timişoara – Lugoj Lot 2:    70.93%
A1 Lugoj - Deva Lot 2:    8.68%
A1 Lugoj - Deva Lot 3:    14.32%
A1 Lugoj - Deva lot 4:    28,15%
A1 Orăștie - Sibiu Lot 3:    96%

A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu:    30%

A10 Sebeș - Turda Lot 1:     5,86%
A10 Sebeș - Turda Lot 2:    4,40%
A10 Sebeș - Turda  Lot 3:   16%
A10 Sebeș - Turda  Lot 4:    33,35%
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu