Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 8 Guests are viewing this topic.

yetiman

#2205
@ Horatiu
Teoretic, orizontul nu e chiar asa indepartat.
Bors- Suplacu se poate spune ca e in lucru.
Suplacu - Mihaiesti e cel putin in plan. ( si e un missing link necesar de a fi finalizat)
Mihaiesti - Nadasel - tocmai discutam de el
Nadasel - Gilau - in executie
Podul de la Gilau - aici nu stiu daca sa rad sau sa plang - e "in aer" deocamdata
Gilau - Campia Turzii - in exploatare
Campia Turzii - Tg. Mures - (aproape) in executie


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Suplacu-Mihaiesti(practic tot judetul Salaj) va fi scump. Relieful e destul de dificil, plus ca trebuie facut si tunel Meses. S-ar putea prioritiza pe sectoare, dar prioritatea 0 ar trebui sa fie tunelul, care cred ca va costa enorm.

TibiV

De acord.
Cred că pe orice traseu prioritar ar trebui să fie tronsonul cel mai dificil si care înlocuieşte cel mai mult ocolurile sau serpentinele vechiului traseu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Chiar. Oare ce se asteapta cu SF-ul pentru tunelul Meses? Sunt 6 oferte deschise in 11.12.2014.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

NGC

Quote from: MNU on April 15, 2015, 11:44:35 AM
PS: stie cineva care e rezultatul SPF pentru A6? Exista acest SPF pe undeva?

Vezi aici.

horatiu.cosma


Dripci

Nu vad sa se mai fi postat.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Ioan+Rus+Am+putea+rezolva+interconectivitatea+intre+regiunile+is

Cum interconecteaza el regiunile istorice cand si in forma actuala a masterplanului, Moldova este izolata ? :/


horatiu.cosma

Omul delireaza, nu ar mai trebui ascultat(Brasov-Bors cica pana in 2018, hilar).

yetiman

QuoteMinistrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat, miercuri, pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, că în următorii patru ani ar putea fi rezolvată interconectivitatea de transport între regiunile istorice ale ţării.

'Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care în acest moment le avem, cred că în doi ani terminăm zona aceasta (Sebeş-Turda - n.r.), partea de autostradă Transilvania în 2017-2018, din Braşov până în Borş, şi atunci începem lucrările şi la Piteşti-Sibiu, sper cât mai curând posibil, şi la Comarnic-Braşov. Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional', a menţionat Ioan Rus.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/autostrada-sebes-turda-va-fi-gata-in-doi-ani-atunci-incepem-si-lucrarile-la-sibiu-pitesti-ioan-rus_99571.html#ixzz3XNYQqDRg

Cand pareau sa fie sperante de mai bine legat de autostrazi, se vede cum se da cu bata in balta..
Daca se rezuma sa spuna ca A3 va putea fi circulata de la Tg. Mures la Bors pana in 2017-2018, mai treaca-mearga. Dar Brasov - Tg. Mures nici macar nu mai apare in vre-un plan cu orizont 2020.
Ori e lipsa de informare, ori e un automatism sa vorbim de autostrada Brasov - Bors dupa denumirea originala, dar al carei plan nu mai este valabil.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

istvan78

Quote from: MNU on April 15, 2015, 11:44:35 AM
Atunci, sa verifice DNA-ul de ce s-au cheltuit atatea sume pe SF si SPF ...

Pai, care anume?
Un exemplu e clar: SF-ul pentru PiSi care a fost lasat sa expire inainte de a lansa executia. In 2012 inca s-ar fi putut lansa licitatii de executie cel putin pe unele sectoare pe baza vechiului SF, iar pretul s-ar fi reglat la licitatie.
Dar altele? A10 e in executie, pe A3 s-a licitat tot ce a avut SF valabil.
A6 a avut doar SPF, A8 la fel, A13 nici atat. Nu mai stiu despre A7 ?

Oricum, am mai spus-o: e perfect normal sa se faca mai multe studii decat se implementeaza, iar unele sa expire. Pentru ca DOAR pe baza studiilor poti decide ce implementezi si in ce ordine? E necesar sa faci mai multe studii decat poti implementa, pentru a putea alege solutiile cele mai avantajoase!

La autostrazi eu sustin in continuare ca s-au facut prea putine studii, nu prea multe.

StefanCelMare

Quote from: horatiu.cosma on April 15, 2015, 01:22:25 PM
Suplacu-Mihaiesti(practic tot judetul Salaj) va fi scump. Relieful e destul de dificil, plus ca trebuie facut si tunel Meses. S-ar putea prioritiza pe sectoare, dar prioritatea 0 ar trebui sa fie tunelul, care cred ca va costa enorm.

Nu cred că este așa de scump tot județul.
Suplacu - Mihăiești este cca. 70-75 km.
Dacă vă uitați pe funcția terrain din google maps, veți vedea că:
1. bucata Marca (Suplacu) - Aghireș de vreo 35 km este OK ca relief (nu e ca dificultate peste zone ca Gilău-Nădășel, Mihăiești)
2. ceva mai aproape de Gilău-Mihăiești ca dificultate este bucata Mihăiești - Românași (cu ceva peste 25 km)
3. problema este tronsonul cu tunel Meseș (cam 10km)


La 7 mil euro per km, cu ceva peste oferta UMB la Gilău Nădășel, s-ar putea face tronsoanele 1+3 la cca. 420 mil. euro.
În 5 ani, pot fi făcute (80 mil. euro / an nu e un capăt de țară).
Depinde de ce priorități sunt.

horatiu.cosma

Daca ii lasi pe dinafara pe aia aproximativ 10km problematici, nu ai facut foarte mult. De la Mihaiesti la Romanasi si de la Aghires la Marca se merge foarte bine si acum(se vede si pe harta calitatii drumurilor, unde respectivele sunt albastre si fara zone foarte dificile).Acei km sunt cheia pentru a evita Zalaul si Mesesul.

adiarc

Așadar , avem nevoie de M.Plan ca de aer....si fara sa poată fii modificat mai repede de odată la 4-5 ani .....pt a evita lucruri pe care le cunoaștem cu toți....totusi , ușoare modificări pot fii necesare pt ca lucrurile evoluează....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

zol21

#2218
^^

Intr-un ziar din cluj scrie ca ,,De la Cluj la Borş se va circula cap-coadă în 2017 la sfârşit sau începutul lui 2018. Autostrada Transilvania se duce înainte, iar aseară la ora 00:00 era ultimul termen pentru contestaţie la Suplacu de Barcău-Borş. Cum nu a fost depusă nicio contestaţie, săptămâna viitoare vom semna contractul de execuţie. În acelaşi timp, de la Sibiu la Nădlac se poate ajunge la sfârşitul anului 2016", a anunţat ministrul Transporturilor

http://citynews.ro/eveniment/o-noua-promisiune-lui-ioan-rus-2017-se-va-circula-de-la-cluj-la-bors-care-este-situatia

horatiu.cosma

Nu avem contestatii pe Suplacu-Bors, asta intr-adevar e o veste buna, daca intr-adevar se semneaza saptamana viitoare, cei de la CNADNR au un like de la mine :). Apropo de CNADNR, lui Neaga ii sta bine cu echipament si casca, chiar mai bine decat la costum  :lol:.