Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Stiti ce e penibil? Lipsa de planificare, de gandire in viitor.

De exemplu, din cate stiu, statul roman ingroapa niste bani acum in DN7, sectorul Rm. Valcea - Sibiu, prin crearea pe unele bucati a unei a treia benzi. Chestiune utila teoretic, dar nefolositoare in conditiile in care cu totii ne asteptam ca in circa 6-7 ani acea portiune de DN sa fie dublata de o autostrada functionala. Iar pe DN6, pe acolo pe unde nu ne asteptam, in mod firesc, sa apara o autostrada in urmatorii 8-10 ani, nu investim bani pentru centuri si lasam traficul sa se desfasoare in aceleasi conditii dificile.


TibiV

Quote from: pasadia on April 15, 2015, 01:12:56 AM
... nefolositoare in conditiile in care cu totii ne asteptam ca in circa 6-7 ani acea portiune de DN sa fie dublata de o autostrada functionala.
Nu e deloc nefolositoare... Dacă încă 6-7 ani salvează măcar 20 de vieți pe an. Nu pare mult, dar dacă una din cele 20 este a cuiva apropiat.....
Si să nu credem că după ce PiSi va fi gata, DN7 va fi pustiu pe Valea Oltului.
Oamenii vor continua să meargă la băi, sau să se închine la Cozia.....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Stati linistiti... Centura Timisoara (sfertul ala "scremut" timp de 8 ani) a fost dublata la numai 2 ani de autostrada.

pasadia

@Tibi: ok, m-am linistit, inseamna ca pe DN6 nu se moare. E ok atunci. ;)

hentz

Chiar ma intrebam de unde a aparut articolul asta in zf asa bine documentat,asta pana am vazut autorul articolului.
Cu o singura mentiune ,titlul prea bombastic.

TibiV

Ultimul punct de agenda şedinţei de Guvern de astăzi:

5.    MEMORANDUM cu tema: Aprobarea negocierii şi semnării Declaraţiei Comune între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi Ministerul Transporturilor din România şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Lucrărilor Publice şi Ministerul Transporturilor, Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria, privind depunerea în comun a unui proiect în vederea finanţării prin Programul INTERREG V-A România-Bulgaria 2014-2020, în scopul elaborării Studiului de Fezabilitate pentru podul Turnu Măgurele-Nicopole şi aplicarea ulterioară pentru construcţia acestui pod în cadrul facilităţii ''Conectarea Europeană'' şi/ori prin utilizarea altor surse de finanţare agreate de comun acord de către ambele părţi
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

MNU

Nu e rau dar, din pacate, de studii de tot felul nu ducem lipsa.

istvan78

Nu-s convins ca-s deacord cu afirmatia asta.

Bunaoara, daca maine ar veni comisia si ar spune ca elibereaza IMEDIAT 1 miliard de euro pentru constructia oricarui obiectiv de infrastructura majora de transport in Romania, cu singura conditie sa avem un SF valabil si sa dam drumul la licitatie de executie in termen de o luna, in conditiile legale, am constata ca nu avem ce licita.


MNU

Atunci, sa verifice DNA-ul de ce s-au cheltuit atatea sume pe SF si SPF si tot nu avem ce licita. Ce nu e bine planificat? Realizam SF in zone in care nu avem bani?... sau ne vin bani exact in zone unde nu avem SF?

PS: stie cineva care e rezultatul SPF pentru A6? Exista acest SPF pe undeva?

radutm

Suntem totusi pe un forum de infrastructura si ar trebui sa iesim din logica politicianista in care se acuza unii pe altii ca fac studii de fezabilitate degeaba. Proiectele nu se pot face fara studii iar depunerea unui proiect nu garanteaza 100% castigarea acelui proiect. Asa ca trebuie sa incercam pe toate caile sa atragem banii europeni acum cat sunt disponibili, iar asta inseamna multe proiecte concurente, cu multe studii de fezabilitate, pentru a capta cat mai multi bani europeni. Unele vor fi eligibile, altele nu, dar trebuiesc facute.

Era o vreme in care se faceau studii de fezabilitate doar ca sa se dea de lucru unora sau altora. Cu exceptiile de rigoare, acele vremuri s-au cam dus, nu mai este regula. Se fac proiecte pentru a fi depuse spre fiantare, iar proiectele facute fara justificare reala sunt luate la puricat - pe bune - de Curtea de Conturi. Institutiile publice sufla acum si in iaurt ca sa nu faca vreo greseala si este exclus sa tina sf-urile la sertar. Da, mai sunt si exceptii dar de vreo cativa ani incoace nu mai reprezinta regula. In aceste conditii, este esential ca statul sa nu mai intarzie si sa faca studii de fezabilitate pentru proiectele cu orizont de timp mediu si indelungat.

Textul cu "aruncam bani pe studii de fezabilitate" nu mai este valabil. Acum suntem intr-o perioada in care TREBUIE sa bagam cat mai multi bani in studii de fezabilitate pentru ca numai asa vom putea scoate banii de investitii. Mai tarziu, cand va fi totul pe banii nostri, putem sa fim hipercritici si sa spunem ca nu facem un studiu decat daca avem dinainte finantare asigurata, dar pana atunci, trebuie sa jucam cartea banilor europeni.
cont inchis

horatiu.cosma

Un exemplu este faptul ca se merge inainte cu A3, Nadaselu-Mihaiesti, chiar daca traficul nu o cere. Acolo nu e pe bani europeni, dar aveam SF care nu mai e valabil foarte mult timp. Asa cum zice si Radu, nu o sa isi mai permita cei de la CNADNR sa faca SF-uri doar de dragul de a le face, fara o sursa de finantare aproape sigura pentru executie. Asa ca urmarind ce SF-uri se fac in continuare, vom avea o idee destul de precisa despre ce se va construi in urmatorii ani.

yetiman

Nu stiu de ce esti de parere ca traficul nu o cere.
A3 urmeaza sa lege Cluj de Oradea (si mai departe spre Targu-Mures). [si ma refer doar la sectiunile prevazute a se face in viitorul apropiat]
Sigur ca Nadasel-Mihaiesti, fara restul, nu justifica traficul, dar e doar o noua bucatica dintr-un tot unitar.
daca ne uitam pe harta pusa cu cateva posturi in urma avem:
- Cluj - Oradea - aprox 10.000
- Cluj - Zalau - aprox. 5.000, care apoi se despart spre diferite puncte de frontiera
In cazul in care A3 va fi gata, acest trafic spre Ungaria (Austria, etc), se va muta pe aici (10.000+ 5.000 = 15.000). Deocamdata se merge pe toate variantele.
Spre comparatie, pe aceeasi harta (deci date comparabile) pe Sibiu - Deva avem 12-13.000. De la Deva se desparte spre Arad si Timisoara.

Din punctul meu de vedere cifrele sunt comparabile. Si sa nu-mi spuna cineva ca de la Cluj la Budapesta va fi preferat A1 (Cluj-Turda-Sebes-Deva-Timisoara-Arad.....)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Nadaselu-Mihaiesti se face tocmai pentru ca nu avem alte SF-uri valabile.....
Si decat sa nu se faca nimic, mai bine se merge inainte cu acest proiect. In acest moment Romania are nevoie de orice KM de autostrada. Chiar daca altele ar fi fost prioritatile, pana la urma trebuie sa te multumesti sa faci ceea ce poti.

Ce bun era un SF valabil acum 2-3 ani pt A0 nord, PiSi, Ploiesti-Buzau sau Bacau-Iasi.

Dar hai sa vedem si partea plina a paharului: s-a terminat cu SF-urile facute pe genunchi care nu aveau nici o sansa sa fie folosite.
Intr-un fel chiar ma bucur ca nu s-a inceput constructia PiSi pe vechiul SF (expirat de X ani, ce putea fi actualizat rapid dintr-un birou pt a sifona niste bani). Cum lucrari suplimentare nu se mai pot aproba, am fi ajuns la situatii in care constructorii ar fi renuntat la lucrare sau ar fi falimentat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

De acord, dar eu zic ca aceasta bucatica nu va lua traficul de pe Cluj-Oradea decat cand va fi gata(aproape gata) A3 pana la granita. Considerand ca se va termina in 2017, cati ani o sa treaca pana se va face si restul de A3? Eu sunt destul de sceptic in privinta asta.

teocharis

Quote from: TibiV on April 15, 2015, 10:21:30 AM

5.    MEMORANDUM cu tema:..., în scopul elaborării Studiului de Fezabilitate pentru podul Turnu Măgurele-Nicopole şi aplicarea ulterioară pentru construcţia acestui pod în cadrul facilităţii ''Conectarea Europeană'' şi/ori prin utilizarea altor surse de finanţare agreate de comun acord de către ambele părţi

din cate stiu bulgarii NU sunt de acord cu podul la Tr-Magurele-Nikopole! (au o preferinta stricta ptr Calarasi-Silistra)

are cineva inside information ca si-ar fi schimbat radical pozitia?