Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

delacroix

Daca Bacau-Brasov e fortata atunci Brasov_Pitesti ce e? Cadou pentru Renault

simpex

#1996
Unde gasesc pe forumul acesta sau in alta parte niste planuri detaliate ale autostrazii Pitesti - Sibiu? Adica, cite viaducte si tunele trebuie construite, ce lungime au ele, pe unde trece autostrada si daca este posibil o evaluare serioasa a costului acesteia.

Este realist un pret total de 1.77 mld. Euro adica 14.54 mil. Euro/km?

Ionut

Nu exista asa ceva, tocmai asta trebuie sa prevada studiul de fezabilitate. Contractul pentru realizarea acestui studiu tocmai a fost acordat.

simpex

Totusi, am auzit ca exista un studiu efectuat inainte de 2010. Se gaseste pe undeva?

pasadia

@ delacroix: ma indoiesc ca au nevoie Dacia de DX spre Brasov. Intre Mioveni si Pitesti fie. Centura la Campulung, fie. Dar in rest orice investitie ar fi disproportionat de mare comparativ cu beneficiile.

@ simpex: tabelul ala banuiesc ca l-ai luat dintr-un vechi articol de-al lui Baiazid, articol in care preluase datele din vechiul SF (2007-2008) si le inmultise cu standardele de cost create de MT ulterior (parca prin 2010, pe vremea Ancai Boagiu).
Un asemenea calcul mi se pare prea simplist: e clar ca in noul SF vor fi prevazute alte trasee, deci alte lucrari de arta. In plus am dubii legate de acuratetea standardelor de cost in conditiile in care noi (Romania, MT, CNADNR) nu avem experienta in constructia de autostrazi in zona montana. Plus ca standardele de cost se cam refera doar la constructie (din cate stiu) nu si la proiectare, expropieri, mutari de retele, si alte costuri ce apar intr-un asemenea proiect. Dar de ultima fraza nu sunt sigur, ar fi bine daca m-ar corecta cineva care stie sigur.

adiarc

Quote from: Ionut on February 11, 2015, 05:11:28 PM
Nu exista asa ceva, tocmai asta trebuie sa prevada studiul de fezabilitate. Contractul pentru realizarea acestui studiu tocmai a fost acordat.

a expirat si per de contestatii ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

Se pare că și AECOM e de acord cu Baiazid, cel puțin așa rezultă din prezentarea Masterplanului de ieri: 1,6-1,7 mld euro pentru Sibiu-Pitești.

dr4qul4

Posibil ca acea valoare sa fi fost calculata pe baza fostului SF si actualizata.
Oricum, la diferentele dintre estimari si atribuiri din ultima perioada, nu m-ar mira sa se incadreze la 1 mld E cu tot cu suplimentari!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Viny

in ce consta drum euro trans  si drum trans regio??? sau care e diferenta intre ele?

simpex

Are cineva idee cit a costat viaductul de la Aciliu?

nenea_hartia

Quote from: simpex on February 11, 2015, 05:14:24 PM
Totusi, am auzit ca exista un studiu efectuat inainte de 2010. Se gaseste pe undeva?
Vezi aici.

pasadia

Atunci trebuiau sa militeze pentru Cobra si le ajungea marfa usor pe ruta Brasov  - Ploiesti - Gaesti - Mioveni.

Dar DX prin Rucar si Dragoslavele da-mi voie sa cred ca ar fi o pierdere de bani imensa!

horatiu.cosma

DX nu se va face pe acolo, dar anul trecut am inteles ca au inceput reabilitarea DN-ului de la Pitesti la Brasov.

frunzaverde

#2008
Quote from: pasadia on February 11, 2015, 11:44:31 PM
Atunci trebuiau sa militeze pentru Cobra si le ajungea marfa usor pe ruta Brasov  - Ploiesti - Gaesti - Mioveni.

Brasov - Mioveni via Rucar = 126 km.
Brasov - Ploiesti - Gaesti - Mioveni = 243 km, din care 88 km pe DN-uri 1+1, inclusiv un oras maricel pe parcurs.

Folosind un ajustor de cost/km 1:2 autostrada vs. DN (adica un km pe DN costa dublu ca un km pe autostrada; sau, daca vrei, viteza medie pe autostrada e aproximativ dubla pe autostrada decat pe DN), obtinem ca solutia CoBra pentru Brasov-Pitesti via Ploiesti ar insemna 331 unitati de cost, pe cand solutia curenta, via DN73 costa 252 unitati de cost. Deci CoBra nu este viabila nici macar in fata solutiei actuale reparate incat sa accepte trafic greu, DN73.

Oricum, un drum expres Brasov - Mioveni va fi trecut jos, jos de tot la prioritizare, cu orizont de constructie 2030+. Tot "masterplanul" arata din ce in ce mai mult ca Planul de Amenajare al Teritoriului, cu tot felul de linii SF pe el. Fara date si prioritati clare (cel putin de genul segmentul X-Y are prioritatea 1, segmentul Z-T are prioritatea 2 etc., toate hartile astea sunt fix maculatura).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

pasadia

#2009
Brasov - Ploiesti - Gaesti - Mioveni implica (in planuri) autostrada si drum expres, nu DN si nici un municipiu.

Apoi investitia in drumuri nu se face strict pentru Dacia. Adica beneficiile aduse de DX Brasov - Pitesti pentru Dacia ar fi mult mai mici decat beneficiile aduse intregii tari de constructia celorlalte sectoare. In plus, dupa cum am spus, beneficiile trebuie raportate la cost. Si chiar daca nu exista nici un SF pentru Pitesti - Brasov, imi pot permite sa spun ca ma astept ca un DX pe aceasta ruta sa coste mai multe decat CoBra (de fapt acest lucru se reflecta si in ultima prezentare MPGT: Ploiesti - Brasov, autostrada, 105 km, 1304 mil euro raportat la Pitesti - Brasov, drum expres, 124 km, 1224 mil euro). Insa am dubii cu privire la aceste cifre, ele nu pot constitui un argument cat timp nu au un fundament solid in spate si se mai si schimba dupa cum bate vantul.

DX Pitesti - Brasov aduce costuri de mediu ridicate caci ar strabate un parc national (zona Rucar - Podu Dambovicioarei - Fundata este in interiorul Parcului National Piatra Craiului). Lucrarile de arta implicate de profilul zonei (vai adanci, ce se prezinta mai degraba sub forma unor chei, si relief tipic montan, abrupt si fragmentat) ridica costul de constructie si vor avea un impact semnificativ asupra peisajului.

Si ultimul argument e reprezentat de MZA. Care e mare doar pe segementele de capat, adica pe Pitesti - Campulung si pe Brasov - Moeciu. Intre Moeciu si Rucar drumul actual e pustiu si singurele probleme apar doar cand esti in spatele unui camion caci virajele numeroase si pantele fac dificila depasirea. Iar pentru asta ar fi suficient sa incerce constructia celei de-a treia benzi pe portiunile de urcare (si chiar si acest lucru implica lucrari serioase in unele zone sau chiar imposibile in interiorul localitatilor - Rucar sau Podu Dambovicioarei de exemplu).

Si insist pe acest subiect pentru ca mi se pare un alt exemplu pentru a justifica greseala procedurala care a stat la baza MPGT. Proiectul ce trebuia analizat era un DX Pitesti - Rucar (cu tot ce implica el, respectiv, ocolirea localitatilor, intersectii denivelate, etc...) si a unui alt DX intre Bran si Brasov (sau de fapt intre Bran si nodul Rasnov din CoBra) - iar acest ultim DX nu inseamna decat ocolirea Tohanului Nou si reabilitarea plus dublarea actualului DN. Pentru orizontul 2030 era mai mult decat suficient acest lucru. Indraznesc sa spun ca chiar si pentru 2040.

ps: amuzantul faptul ca, atunci cand militam pentru CoBra eram acuzat de patriotism local, dar acum eu indraznesc sa spun ca nu e cazul de Pitesti - Brasov sau de Brasov - Targu Mures.