Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Depinde si cum definim un half-profile. Cat timp latimea acestuia ar permite un 2+1 alternativ cu separator median ai avea practic toata siguranta unei autostrazi si o viteza superioara DN-ului (functie de valorile de trafic viteza ar fi chiar comparabila cu a unui DX).

Daca vorbim de un half-profile amenajat sub forma 2+1 alternativ, in zonele de deal  / munte cu portiuni in panta e chiar lejer sa amenajezi portiunile cu 2 benzi in zonele in urcare, portiunile cu o singura banda fiind pe coborari. Bineinteles, in zonele plane, de vai, portiunile cu 1 si 2 benzi s-ar succeda alternativ din 5 in 5 km (sau alta valoare daca doresti).

Care ar trebui sa fie latimea unui half-profile? 2*3.75 (sau 2*3,5) + 2,5 + 0.5 + 0.5+0.5, nu? Adica 11 sau 11.5 metri latime. Scadem parapetii mediani si tot cred ca ne raman vreo 3,25 pentru benzi. Eventual se pot face 3,5 pe portiune cu o banda pe sens si respectiv 3,5+3 pe portiunea cu 2 benzi pe sens (in ideea ca oricum tirurile nu se vor depasi intre ele).

A6 si A8 (in sectoarele montane, adica Drobeta - Caransebes, respectiv Ungheni - Targu Neamt) mi se par candidate perfecte pentru half-profile.

MNU


pasadia

#1952
Nu, doar prevad posibile probleme. Caci putem avea half-profile amenajat astfel(M15, Ungaria, ba 2+1, ba 1+1, fara separator median), astfel (E4, Suedia, 2+1 cu separator median sub forma unui gard) sau in acest fel (DN1, Romania, 2+1 cu separator median din beton).

Evident, separatorul median din beton ocupa un spatiu mai mare decat cel suedez. Dar rolul separatorului e sa impiedice depasirile, nu neaparat sa evite orice coliziune frontala ce se poate datora altor cauze (infarct, explozie, etc...). Ca atare eu consider ca si acel gardulet suedez e potrivit pentru a separa sensurile de mers pe un half-profile.

MNU

^^
Oricum ar fi acel semi-profil (eu mizez pe varianta 2+1 alternativ cu parapet usor intre sensuri), ideea e ca ai un trafic neintrerupt de treceri la nivel, treceri de pietoni, localitati, serpentine si alte asemenea. Traficul de marfa ar fi incetinit doar ocazional, viteza de deplasare a camioanelor fiind sub limita legala pe un astfel de drum. Pentru restul traficului, e un plus enorm fata de DN-urile de azi.

dr4qul4

@sebba, ala e standardul de cost de pe site CNADNR. La structuri pe autostrada au 4 variante in functie de lungimea grinzilor prefabricate. Cea mai ieftina e peste 1000 de euro pe metru patrat!
De la Tg Mures si pana la Tg Neamt zona este foarte grea, si cere structuri multe. Poate ca atunci duduia economia si costul e exagerat, dar nu mai vad prea curand oferte de 40% mai ales dupa cazul Aciliu.

Iar costul initial din pre-SF a fost de 9mld E. 6 au ramas dupa ajustare.
Poate raman 4-5 dupa licitatii, din care in jur de 3 pentru TgMures-TgNeamt. Dar gratis nu poate fi.
Bani cu care se pot face multe altele, dar pe care nu-i avem pana in 2020!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

teocharis

ceva imi scapa: Carpatii Occidentali pot fi trecuti - Sb/Pt - cu max. 1,8 mld EUR iar ptr trecerea Carpatilor Orientali (cel putin un nivel de dificultate mai jos fata de meridionali) ne trebuie 3 mld EUR?

pasadia

Sunt 2 chestiuni:

- Orientalii nu sunt cu nimic mai prejosi decat Meridionalii, aceleasi vai, acelasi traseu montan, etc... Nu e ca si cum ai compara DN11 cu Transfagarasanul, acolo da, exista diferente. Dar traseul de autostrada in zona montana cuprinde viaducte si tuneluri indiferent de altitudinea masima a varfurilor din jur.

- Latimea Orientalilor e mult mai mare decat a Meridionalilor. Muuult mai mare, practic vorbim de o latime de cel putin 3 ori mai mare. Acesta de altfel se poate explica si prin numarul de cumpene de ape traversate:

pe traseul Pitesti - Sibiu avem una intre valea Argesului si valea Topologului si alta intre valea Topologului si valea Oltului
pe traseul Ungheni - Iasi avem 4 treceri peste cumpene de apa, in ordine intre urmatoarele bazine hidrografice: Niraj, Tarnava Mare, Mures, Bistricioara, Ozana. 

teocharis

Quote from: pasadia on January 25, 2015, 09:10:00 PM

- Latimea Orientalilor e mult mai mare decat a Meridionalilor. Muuult mai mare, practic vorbim de o latime de cel putin 3 ori mai mare. Acesta de altfel se poate explica si prin numarul de cumpene de ape traversate:


aici e, probabil, o exagerare

muntele propriu-zis incepe (mult) dupa Gheorghieni - Ditrau, intr-adevar -  iar intre Ditrau/Tg Neamt sunt aprox 120 km

Sovata-Gheorghieni nu as incadra-o la traseu montan

dr4qul4

Si totusi, la peste 500 m, ar tb sa vb de autostrada montana.
PiSi e ajutata mult de vaile Arges, Topolog si Olt, insa daca te uiti la Cobra vei observa ce se intampla cand ai de urcat: costurile ne km urca si ele.

Meridionalii sunt inalti, dar NU pe traseul PiSi.

Orientalii sunt mult mai lati. Deschide street view pe Sovata-Gheorghieni si vei observa ca arata ca Salatrucu-Perisani-Caineni. Poate chiar mai dificil.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cricric

#1959
^^Depresiunea respectiva (in care se afla Gheorghieniul) are lejer peste 500 m si e dreapta ca-n palma. Sa intelegem ca vorbim de un traseu montan?

pasadia

Nu despre depresiunea Gheorgheniului e vorba, ci despre traseul dintre Praid si Gheorgheni. Eu l-am strabatut de cel putin 10 ori, dar daca nu ma credeti deschideti Street View si apreciati acolo panta versantilor, numarul de curbe pe care le face valea si apoi putem aproxima de cate viaducte e vorba, de cate lucrari de decupare in versanti si alte detalii de genul asta. Bine, detaliile astea se vad si in SF, dar cum nu acceptati pretul din SF ma gandesc ca o sa spuneti ca exagereaza in SF si au pus viaducte acolo unde valea era larga si dreapta. :(

cricric

#1961
Nu, eu vobeam ca principiu general si ma refeream la postul lui dr4qul4
Indirect iti dadeam dreptate. Nu conteaza inaltimea, ci diferenta de nivel.

btw pasadia, daca te uiti, doar partea dinspre Gheorgheni a drumului e mai nasoala. Nu mai stau sa caut, dar parca autostrada trecea prin valea sudica, care e putin mai usoara. Nu mai stau sa caut inca o data in SF.

pasadia

Quote from: teocharis on January 25, 2015, 09:23:56 PM
Quote from: pasadia on January 25, 2015, 09:10:00 PM

- Latimea Orientalilor e mult mai mare decat a Meridionalilor. Muuult mai mare, practic vorbim de o latime de cel putin 3 ori mai mare. Acesta de altfel se poate explica si prin numarul de cumpene de ape traversate:


aici e, probabil, o exagerare

muntele propriu-zis incepe (mult) dupa Gheorghieni - Ditrau, intr-adevar -  iar intre Ditrau/Tg Neamt sunt aprox 120 km

Sovata-Gheorghieni nu as incadra-o la traseu montan

Poftim.

laszlo.robert

Daca se realizeaza tot cea-ce este licitat in 2017 ar trebui sa depasim pragul de 1000km de autostrada:
700 actuali
56 Tg. mures -Cimpia Turzii
10 km lotul de la Gilau + pod pedte Somes
6,5 A3 intrarea in Bucuresti
64 Suplacu- Bors
70 Lugoj- Deva
70 Sebes-Turda
25 Timisoara-Lugoj
6 Arad-Pecica
30 Centura Bacau
Centura Brasov in asa numita regim de autostrada nu as cataloga-o aici mai degraba un Dx cu indulgenta( cu toate ca sunt brasovean)
Total 1031 km

M-Power

Pai nici centura Bacau nu va fi autostrada! Ar fi fost cel mult half-profile pe portiunea care se suprapune cu ipotetica A7 care intre timp a fost retrogradata la drum express.