Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

daniel_avram

Mda nenea Rus a aflat astazi(probabil a visat azi noapte) ca nu exista plan urbanistic pentru intrarea A3 in Bucuresti si cum trebuie gasit un vinovat acela e Primaria Capitalei.

Din pacate televiziunile nu au considerat de interes public acea conferinta si au oprit transmisia tocmai cand jurnalistii puneau intrebari, nu am inteles dece nu e important ce raspunsuri se dau acolo.

Iata si platile facute in ultimi ani pentru autostrazi raportat la numarul de km inaugurati.

sursa: realitatea TV


teocharis

prietenul invata greu dar invata

a spus si CAND se apuca de Sb_Pitesti?

elion

#1877
Prietenul spunea că în 2 săptămâni se va desemna câştigătorul pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Sibiu-Piteşti.

horatiu.cosma

Intrebarile presante in momentul acesta nu sunt legate de Sibiu-Pitesti, ci daca se poate implementa sau nu n+3 pentru 2007-2013, si daca nu, cum ne miscam anul acesta, ce facem, cat reusim sa luam de la comisie, cat pierdem, si ce fazam pe urmatorul exercitiu financiar. Aceste chestiuni ard deocamdata, Sibiu-Pitesti e departe.

yetiman

#1879
Deocamdata, daca ma uit in sinteza, vad doar amanari si iar amanari la deschiderea ofertelor la licitatiile incepute. Cele mai multe care trebuia sa aiba un raspuns zilele astea sunt amanate (iar) pentru inceputul lui februarie (oare a cata oara, ca am pierdut sirul...)
Vreau sa vad fapte si nu doar vorbe. Pe hartie avem mii si mii de km de autostrazi (sau drumuri expres). Ce pacat ca nu putem sa ne plimbam cu masinutele (sau camionasele) pe ele.

LE: Sau daca nu mai avem nevoie de ele, sa aiba curajul sa spuna asta si sa le anuleze pe cele inutile. Oare cat o sa ne mai bazam pe zicala: "Ce nu poti face azi, lasa pe maine, ca poate nu o sa mai trebuiasca...."

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

MNU

Quote from: nicolaem on January 13, 2015, 12:15:19 PM
...
VO:
Am renunţat la ideea de a face autostradă fazată, după discutiile ce le-am avut la Piteşti cu Dacia. După ce am făcut mai multe analize am constatat că avem bani să facem Sibiu-Piteşti direct autostradă, a declarat ministrul Ioan Rus.

A cata oara schimba planul? cum poate acelasi guv in 2 ani de zile pe acelasi drum sa treaca de al autostrada , la drum expres, apoi la drum expres construit in 2 etape , apoi la autostrada fazata apoi din nou la autostrada "directa". 2 ani, acelasi guvern, 4 planuri, 0 rezultate.

Parca discutia cu cei de la Dacia a fost FIX cea care a contat. Dar e un mod mai elegant de a nu recunoaste ca si-a luat "flit" de la CE.

nicolaem

#1881
asta e trist, ca de 2 ani au aceleasi discutii cu aceasi oameni, aceleasi companii sau sindicate din transport care duc la schimbari radicale de plan.
Ne invartim in cerc schimband argumentele intre ele. Parca acum il vad pe prieten ce convins era ca drumul expres prin munte e cu 30% mai ieftin decat autostrada, si acum brusc nu mai e la fel. totusi cum sa fi credibil cand te contrazici atat de des pe tine ca ministru in primul rand si abia apoi pe colegu cutter prin dezbateri

PS apropo de seriozitate, PM cere consens pe masterplan pe 10 ani, dar MP e pana in 2030.

VictorC

Mai e ceva: Au renuntat la ideea sa schimbe coridoarele Core <-> Comrpehesive.

Ponta a indicat ca prioritate pana in 2018 legaturile Moldovei si Munteniei cu Transilvania, adica Sibiu - Pitesti si Tg Mures - Iasi.

Comarnic - Brasov - termen pana in 15 februarie sa se ia o decizie daca se semneaza contractul sau se renunta la proiect.


cutter

Am fost la conferința de presă ținută de Ministerul Transporturilor la care au participat domnii Rus, Ponta, Teodorovici (ministrul Fondurilor Europene) și Vâlcov (ministrul Finanțelor).

S-a prezentat un plan cu autostrăzi și drumuri în valoare de 28 de miliarde, dar la partea de finanțare, dl. Rus a încercat să adune diversele surse și i-a dat cam așa:
- 1 mld € - ce-a mai rămas din POS-T 2007-2013 ("vom avea absorbție 100%" - am niște dubii foarte mari)
- 5 mld € - POIM 2014-2020 (de fapt, @VictorC a socotit ieri în articolul de pe HotNews că ar fi vorba doar de 3,3 mld € - diferența ar veni dintr-un fel de "suplimentare de succes" care nu prea mi-e clar ce este - impresia mea e că e doar ceva de genul 'lăsați dom'le că dacă terminăm noi 3,3 mld €, mai mutăm bani de la Mediu, de la Căi Ferate, unde n-om avea absorbție așa bună' - altfel nu știu ce ar fi, poate ne lămurim)
- 1 mld € - acciză pe carburant + mai buna colectare a rovinietei (se vor lua măsuri conform dlui. Rus ca toți cetățenii să plăteasca - s-a referit presupun la cetățenii care folosesc infrastructura rutieră națională)
TOTAL: 7 mld €

+ zice dl. Rus înca 3 mld € din PPP-uri
TOTAL FINAL: 10 mld €

Ei, și aici, s-a cam rupt filmul, adică intervene ceea ce eu numesc "magie" pentru a ajunge la cele 28 mld € necesare e vorba, fiți atenți, de 'factorul de multiplicare același pe care îl aplică și Juncker în planul de investiții', respectiv "cum face Juncker vom face și noi" și ajungem de la 10 la 30 de miliarde de euro.

Alte informații:
- Sibiu-Pitești se va face autostradă de la început, s-a renunțat la fazare, avem bani de autostradă
- s-a renunțat la schimbarea coridoarelor TEN-T Core și Comprehensive între ele
- pentru Comarnic-Brașov se va lua o decizie pînă la 15 februarie dacă cei care au cîștigat "știu să aibă finanțare" semnăm, dacă "nu știu să aibă finanțare", abandonăm și gata
- în 2016, vom finaliza Sibiu-Nădlac, Cluj-Borș (fără Mihăești-Suplacu), Cluj-Tg Mureș, Tg Mureș-Făgăraș, Sibiu-Brașov și Brașov-Bacău, dar hai poate astea ajung în 2017 totuși
- intrarea A3 în București este în litigiu, e vorba de PMB care are o problemă cu PUZ-ul sau PUG-ul, nu e reziliat contractul, nu există nicio problemă de finanțare (sunt "bani pe contract"), nu există un litigiu cu constructorul
- dl. Ponta mi-a explicat principiul creditului bancar, apărînd proiectul Comarnic-Brașov, la o întrebare de-a mea despre cum, dacă de-abia reușim să finanțăm un proiect de 1,8 mld € (CoBra) vom reuși să finanțăm proiecte de 20 mld € ca să facem tot planul ăla
- a evitat abil un răspuns, dar în anumite puncte a fost mai sincer cînd a spus că nu există bani de la buget pentru autostrăzi, spre deosebire de Rus care a susținut că 'nu finanțarea e problema noastră'
- l-am întrebat pe dl. Rus dacă se gîndește să schimbe conducerea CNADNR avînd în vedere lipsa de performanță, lentoarea cu care se mișcă în procedurile de atribuire și dacă are în vedere să introducă management privat
- a răspuns că el va încerca să lucreze cu echipa existentă, dar că le va introduce criterii de performanță, idee reluată și de dl. Teodorovici

Ah, da, și dl. Ponta a zis (ironic, asumat) că "ar putea să-și dea un doctorat în Comarnic-Brașov".

adiarc

Mulțumim pt implicare....pe mine m-a lasă rece toate aceste promisiuni , demne mai degrabă de Star Trek , decât de o instituție a statului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teocharis

#1885
poate rezolva acel DN aditional  - 1V Campina Sacele _ problema congestiei pe VP?

pare back-up lor la un esec anticipat Vinci.

ps. Juncker foloseste un efect de multiplicare 15, Rus ia in calcul un factor mult mai modest de 3

Omu nu are habar nici de finante nici de infra.

nicolaem

pai ce criterii de performanta sa introduca Rus, cand el face o conf de presa la jumate de an dupa ultima si schimba radical strategia. ce vina au cei de jos?
poate Ponta ar trebui sa introduca criterii de performanta asupra ministrului.

Multumim cutter!

horatiu.cosma

"în 2016, vom finaliza Sibiu-Nădlac, Cluj-Borș (fără Mihăești-Suplacu), Cluj-Tg Mureș, Tg Mureș-Făgăraș, Sibiu-Brașov și Brașov-Bacău, dar hai poate astea ajung în 2017 totuși". Asta trebuie pusa undeva in rama, si sa fie confruntati faptasii in 2017.

adiarc

Singura idee buna din toate aceste povestiri nemuritoare mi se pare ideea ( lucru care trebuia implementat de 20 de ani ) , de a semna un pact agreat de toate forțele politice pt infrastructura de transport ( Si de ce nu si in alte domenii ), exact cu ce construim pt urm 10 ani , indiferent cine vine la putere
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

holger

Multumesc mult, speram sa tina cont si de Mihăești-Suplacu, ca suplacu-bors nu stiu cat este de folos fara tronsonul precedent.
Oricum important sa fie PiSi prioritara.