Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 10 Guests are viewing this topic.


MNU

^^
In urma reactiilor tale la toate criticile legate de managementului fondurilor comunitare in cadrul MT eu trag o singura concluzie: tie ti se pare totul OK.

Oricine critica prioritizarea proiectelor, gradul de absorbtie sau modul greoi in care reactioneaza MT si CNADNR este in greseala, in opinia ta.


Adica, e OK faptul ca la un an de la incheierea exercitiului financiar trecut noi avem un procent de absorbtie de cca 50%?

E OK faptul ca la un an de la inceputul exercitiului financiar curent noi abia licitam pentru SF la proiectele pe care vrem sa le promovam?

pasadia

Quote from: delacroix on January 09, 2015, 08:30:20 AM
Inca un articol superficial. Cand ai concluzia bine stabilita nu-ti ramane decat sa stabilesti premisele optime.
Ex.:Table3. Growth ...

Iti dai seama ca daca eram inclusi in tabelul 3 depaseam Polonia la performante atinse? :D

S-au deschis in 2007-2013 bucatile din A3 (C. Turzii - Cluj si Bucuresti - Ploiesti), bucati din A1 (Arad - Izvin, Deva - Orastie), A4 si bucati din A2, intre Cernavoda si Agigea. Toate acestea reprezinta mai mult dcat aveam in exploatare la inceputul lui 2007. Dar, dupa cum ai spus: selectam informatia pe care o prezentam ca sa rezulte ceea ce trebuie.

@MNU: daca e sa fi nemultumit de ceva, atunci ar trebui sa compari CNADNR cu GDDKIA (si comparatia ar trebui sa se refera la planificarile existente la nivelul lui 2007 in cele 2 institutii, la numarul de specialisti pe absorbtia fondurilor, la expertiza tehnica, etc...) si ar mai trebui sa compari legislatia la nivelul anului 2007 si modificarile de care a fost nevoie pentru ca proiectele sa nu se mai impiedice prin lipsa expropierilor, detalii gresite la SF-uri sau la caiete de licitatii, etc...

O analiza de genul asta ar putea fi interesanta. Dar ce avem mai sus, in acel articol, e doar o compilatie de date cunoscute de toata lumea interesata.

ps: O fraza tare frumoasa:

QuoteCompania de autostrăzi poloneză, GDDKIA, a introdus standarde de cost şi astfel, începând cu anul 2008, costul construirii unui kilometri de drum expres a scăzut cu 36%, iar cel al unui km de autostradă cu 31%.  În Europa, costul mediu al construirii unui km de autostradă este de 9,4 milioane de euro, iar preţurile din Polonia sunt apropiate de această medie: 9,61 de milioane de euro.

1. E absurd sa spui ca stabilirea unor standarde de cost duce la costuri mai mici de constructie. Costul de constructie e stabilit prin licitatie, nu prin HG.

2. 9,4 milioane euro/km - cost mediu? Pai atunci trebuia articolul sa inceapa cu un titlu mare: "In Romania se construieste CEL MAI IEFTIN!" :D

MNU

Eu sunt nemultumit de CNADNR pur si simplu, fara sa-l compar cu nimeni. Intotdeauna am spus ca noi trebuie doar sa ne vedem de treaba noastra si atat... fara comparatii si topuri inepte. Eu, doar observ ce am scris si mai sus:

O rata de absorbtie de 50% la un an de la trecerea in noul exercitiu financiar. Si, aparent nici un proiect licitat (nici macar pregatit pt licitare) desi a trecut un an de la inceputul exercitiului financiar curent.

nicolaem

#1834
ce sa zic om fi cei mai tari.
e adevarat statisticile se pot face in asa fel incat sa concluzionezi orice iti doresti, dar oricum ai calcula tristul adevar e ca  in ultimii 3 ani s-a intrat cu buldozerul in fix 78km noi. (cifra mea se refera la lotori ale caror licitatii au fost pornite in ultimii de 3)
e mult ?  e putin 78km ( A10 + UMB pe A3) ? evident pentru unii poate fi multumitor.
Pierdem 1 miliard fonduri pe care UE ni le acorda din cauza absortiei proaste? Poate ca da, dar poate unii vad doar partea plina a paharului (56% fonduri atrase)

Dincolo de orice statistica de ce nu avem nici o noutate pe Turda-TgMures, Suplacu Bors, ComBrasov. toate cu licitatii blocate de 6 pana la 14 luni.
Problema mare e ca si 2015 se prevede un an f prost. Ce se va licita in perioada urmatoare? NIMIC.
Cobra e mort, VO nici vorba ca nu avem SF, parteneriatele PPP lui Sova is moarte si ele.
Eu ma tot intreb lucreaza cineva in MT ? sau au intrat in vacanta in 2012 cand au fost blocate fondurile pe POST si de atunci au uitat sa revina la lucru.
In ultimii 3 ani s-au licitat sub 200km noi de autostrada. cea ce mi se pare f putin, si astia s-au licitat pe SF existente.
eu cred ca nu ne dam seama de situatia dezastroasa in care ne aflam. din 2012 nu s-a pregatit nimic nou. Masterplanu ala il amanam la nesfarsit desi Sova zicea ca va fi gata in aprilie 2014.
Pe mine sincer ma revolta situatia asta. nu e neaparat necesar sa ne comparam cu nimeni, dar cand vezi ca a trecut un an din noul buget UE si nu avem nici un SF pregatit.

CE LICITAM in 2015 este intrebarea????

LE pasadia. da, puteam zice ca in romania se contruieste cel mai ieftin, in ritmul asta in 2016 se va construi chiar gratis. adica deloc

pasadia

@MNU: gresesti, comparatia trebuie facuta. E vorba de un model de "buna-practica" care ar trebui analizat si copiat si la noi. Trebuie vazut de ce polonezii au fost in stare si noi nu. Si asta include tot:
- comparatia legislatiei de la ei si de la noi (in ceea ce priveste expropierile, in ceea ce priveste achizitiile publice, modalitatile de contestare a licitatiilor, in ceea ce priveste standardele de constructie, standardele de cost, etc...)
- comparatia master-plan-urilor si a atributiilor diverselor organisme (AMPOST, CNADNR, MT, autoritati locale, DRDP, etc...)
- comparatia avizelor, a birocratiei si a termenelor pentru intocmirea actelor (sunt curios de exemplu cat dureaza in alta parte proiectarea, cat dureaza obtinerea autorizatiilor de constructie, cat dureaza relocarea utilitatilor, etc...)

Daca am avea asemenea informatii am putea gasi si solutii mai bune care sa fie aplicate in Romania.

ps: Sunt constient insa ca impasul de acum nu e datorat neaparat problemelor de mai sus ci a lipsei unei coerente cu privire la viitoarea dezvoltare.

@ nicolaem: dpmdv ar trebui sa liciteze anul asta capetele de la Pitesti si de la Sibiu (adica un Pitesti - Curtea de Arges si un Sibiu - Boita). Si ceva din A0 (adica daca tot au renuntat la modernizarea centurii de sud, poate n-ar fi o idee rea daca ar licita A0 - sud).

alecu26

intai sa deschida odata ofertele la zecile de licitatii de proiectare, ca inclusiv pe alea le tot amanam.

Intrebarea nu e ce licitam....ci in CE STADIU DE APROBARE SE AFLA Master Planul?

Parca erau niste deadline-uri prin decembrie. Teoretic de prin 5 trebuia sa se fi revenit la lucru....dar inca e liniste deplina pe scena politica. Avand in vedere firul foarte subtire pe care se plimba sau de care atarna actualul guvern, cred ca nici aici si acum nu vor avea curaj sa faca pasi decisivi.

Concluzia mea e ca nu vom vedea nici o licitatie majora in urmatoarele 6 luni-1 an. Deci....din nou 2017 si 2018 aproape complet compromis la inaugurari de autostrazi.

Daca e sa caut in memorie, as zice ca doar fostul CIX (Moara Vlasiei-Albita) s-ar putea sa aiba SF terminat si in termen de garantie. Din disperare de cauza...s-ar putea sa vedem aici ceva impins in fata.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

intrebarea mea nu era ce ar trebui sa licitam.
Ci realist vorbind ce va licita guvernul, oricare ar fi el.
unde avem SF pregatite? - niciunde
cum intreaba si alecu, cum stam cu masterplanul? - stam

intrebam retoric, ce licitam pentru a sublinia dezastrul. in 2013-14 sa licitat si semnat Sebes Turda si sa zicem Turda TgMures. dar ce naiba urmeaza? ca de 2 ani se bate pasul pe loc, si ne vom trezi prin vara bucurosi daca vom avea atribuite ceva loturi pe langa Ogra si nimic altceva.
eu is f suparat pentru ca se preconizeaza un an f prost nu neaparat din punct de vedere al km inaugurati ( ca vor mai fi probabil cativa licitati "pe vremuri" ) , cat la km demarati. Dupa ce am vazut ca se poate sa avem inaugurari de peste 100km pe an, in conditiile in care teoretic acumulam experienta si bani de la UE vin inca destul de lejer, ne pregatim inca de pe acum sa inauguram prin 2016, 2017 mai nimic.

Sa vad atunci cand vom face statistici si grafice Romania 2010-2017 aproximativ monoton descrescatoare.
As trebui sa ne pregatmi psihologic pentru cel putin 3 ani de acum incolo in care inaugurarile vor fi sub 50km/an. In asemenea conditii credeti ca pe mine ma mai intereseaza ce fac polonezii? explicatia e la noi in curte.


Si sincer nu mai accept scuze, si lamentari de tip "greaua mosternire"

PS delacroix, chiar marjele de eroare nu ma intereseaza. daca am gresit la calculat si nu is 78 imi asum greseala. hai sa vedem problema dincolo de cifre exacte. in  trenduri...

horatiu.cosma

Ne frustram fara niciun sens aici. Sigur cineva citeste de acolo de sus si rade copios de noi. Pentru mine fapta, nu vorba rezolva probleme. Vreti sa ii facem pe guvernanti atenti, sa ne auda lumea, sa ajungem la stiri? Pai hai iesim la o deszapezire, decolmatare etc undeva, sa fim multi, sa vina presa, si atunci putem fi auziti si bagati in seama. Sa afle tot omul pe antena sau proteveu ca UE ne da bani pe gratis si noi nu vrem sa ii luam etc.

adiarc

Am pus întrebarea de mai jos pe threadul de comunicare cu CNADNR , dar am trimis si o sesizare cu același text in nume personal ....Invit pe toți sa facă același lucru , aproape orice acțiune fiind mai buna decât lipsa de acțiune.Multumesc

Când va fii finalizat Master Planul ?
Va reamintesc ca România are cea mai scăzută rata de absorbție pe transporturi , dintre toate statele membre , lucru datorat in principal unor criterii subiective ,cel mai important dintre acestea fiind demararea cu deosebita intârziere a proiectelor.In timp ce noi nu avem nici măcar MP terminat si deja am pierdut un an din exercițiul 2014-2020, tari spre care tindem , cum ar fii Polonia , au început deja proiecte de autostrăzi pe actualul exercitiu financiar.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

istvan78

Quote from: pasadia on January 09, 2015, 12:59:49 PM
@ nicolaem: dpmdv ar trebui sa liciteze anul asta capetele de la Pitesti si de la Sibiu (adica un Pitesti - Curtea de Arges si un Sibiu - Boita). Si ceva din A0 (adica daca tot au renuntat la modernizarea centurii de sud, poate n-ar fi o idee rea daca ar licita A0 - sud).
Nu cred ca se poate. Din cate stiu, SF nu mai e valabil... gresesc?
Mai e pe undeva un SF valabil?

In 2015 se pot semna contracte pentru Suplacu-Bors si C.Turzii-Tg.Mures.

Eventual se poate licita ceva pe Suplacu-Nadasel... dar din banii statului.

Altceva nu stiu...

adiarc

Trăim intr-o degringolada totala....la Mp , liniște totala....la fel si in cazul tronsonului Suplacu de Barcau -Borș....idem pt Câmpia Turzii-Tg Mureș , dar si pt cei 3 km de la București sau in cazul SF pt Sibiu-Pitești ......si deși țara arde , mulți dintre aleși noștri care ar trebuii sa muncească pe brânci , cei care sunt si parlamentari au vacanța.....pana in Februarie......atâta incompetenta si miserupism , f.rar vezi.....
Repet încă odată...nu se sesizează Dna-ul , pt subminarea interesului național si chiar subminarea economiei naționale ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paulmare

Quote from: pasadia on January 09, 2015, 12:59:49 PM

@ nicolaem: dpmdv ar trebui sa liciteze anul asta capetele de la Pitesti si de la Sibiu (adica un Pitesti - Curtea de Arges si un Sibiu - Boita). Si ceva din A0 (adica daca tot au renuntat la modernizarea centurii de sud, poate n-ar fi o idee rea daca ar licita A0 - sud).

Mai e inca traseul din 2008 ? cel de aici ?
http://hotnews.maps.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=f1ad38f78e9540ccb07428a1aeb0f066&extent=23.4809,44.5346,26.1726,46.0302
http://www.cnadnr.ro/proiect.php?id=50#

aici scrie ca se revizuieste SF-ul, prin rm valcea
http://www.evz.ro/aflata-inca-pe-hartie-autostrazii-sibiu-pitesti-i-a-fost-desenat-un-nou-traseu.html

mai avem de asteptat cred, li se cer 2 trasee la actualizare, cred ca or sa se stea ca magarul lui buridan in fata celor 2 gramezi de paie, sa-l facem pe cel din stanga sau pe cel din dreapta , si nu va fi nimic pana la sfarsit

laszlo.robert

Chiar toti sunt in vacanta?CNADNR,MT liniste deplina ,oare sunt platiti gratis,nimeni nu raspunde pentru cea-ce face sau mai ales nu face,cu banii pierduti se putea realiza Si-Pi,sau alti 150-200 km de autostrada la deal sau cimpie,
Acum incerca schimbarea coridoarelor principale cu cele secundare cind se vor apuca de licitat noi autostrazi :in 2018 si de construit in 2020? Sperind la alti +2 si fazarea lucrarilor in 2022!

MNU

Din cate stiu, se cerea doar o ramura catre Rm. Valcea. Oricum, hartile din vechiul articol din EvZ sunt cu traseul DN7, iar autostrada nu urmeaza acel traseu, asta e clar.