Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 13 Guests are viewing this topic.


horatiu.cosma

Sunt subliniate anumite aspecte destul de triste legate de constructia de autostrazi, insa daca e sa ne imaginam aceeasi situatie peste 3 ani, cred ca e si mai trista. De bine de rau, pana in 2017 am sperante ca se finalizeaza Sibiu-Nadlac,A10,Tg.Mures-C.Turzii,Gilau-Nadasel,Suplacu-Bors, centura Bacau. Si apoi ce? 2018,2019. De-abea prin 2020 se anunta ceva legat de Sibiu-Pitesti. Dar poate au grija guvernantii nostri sa imparta kilometri frateste astfel incat sa se inaugureze ceva si in acesti ani. Poate ar putea sa punem niste intrebari pe tema aceasta la CNADNR.

alm26mm

Varianta 3 din Master plan a fost aleasa varianta finala (cea cu Sibiu-Pitesti ca autostrada)?

M-Power

Chiar daca va face parte din traseul vreunei viitoare autostrazi, atat timp cat va fi doar un half-profile eu n-as adauga centura Bacau la nr. de km de autostrada finalizati. Corect ar fi sa privim adevarul trist ca in Moldova... 0 km pina dupa 2022-2025.

adiarc

eu zic sa asteptam varianta finala ( CARE SA AIBA ACORDUL COMISIEI EUROPENE ) si apoi discutam.Ultima promisiune este pt ianuarie ( au mai fost si alte termene NERESPECTATE )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teocharis


adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

teocharis

interesant!

atunci de ce s-au platit meleoanele de euro la AECOM?

cutter

Un An Nou bun tuturor!

Referitor la autostrăzi pentru Moldova, părerea mea este că prioritatea nr. 2 pentru România după Sibiu-Pitești (nu temporal, ci ca importanță) ar trebui să fie Ploiești-Buzău, finanțată din fonduri europene 2014-2020. Ar trebui ca în 2016 să începem lucrările la amîndouă!


delacroix

E penibil sa vezi cine da sfaturi pentru constructia de autostrazi. E trist ca unii mai si mediatizeaza tampeniile.

adiarc

atata timp cat subiectul AUTOSTRAZI se mediatizeaza intens si se pune o presiune suplimentara pe autoritati e foarte bine...tacerea face bine doar unora ....putini...f.putini..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iulius

http://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/e-grav-craiova-calca-iasul-in-picioare-din-10-miliarde-de-euro-investiti-pana-in-2020-aproape-nimic-nu-ajunge-in-moldova/

Sunt f curios sa vad noul Master Plan de Transport AGREAT de Comisia Europeana si proiectele care vor fi realizate, finantate din exercitiul financiar 2014-2020!!! ( 15 ianuarie era termenul, daca nu ma insel)..

stangabriel

#1783
http://www.revista22.ro/ioan-rus-ministrul-transporturilor-despre-blocarea-traficului-pe-valea-prahovei-construirea-autostrazii-bucuresti-brasov-va-dura-minim-trei-patru-ani-51862.html

Comentez cateva fragmente.

"Ioan RUS, ministrul TRANSPORTURILOR, despre BLOCAREA TRAFICULUI pe Valea Prahovei: Construirea AUTOSTRAZII Bucureşti-Braşov va dura MINIM trei-patru ani"- Macar e realist prietenul nostru.

" lărgirea cu o bandă, pe anumite zone a drumului de pe Valea Oltului,"-Rog colegii care au fost dupa Craciun pe valea Oltului,cum li se pare consolidarea digului, eu am trecut  noaptea pe acolo si am vazut o buna bucata adusa la nivel,compactata,parca astepta asfaltul,situata intre 2 parcari.

"Până la sfârşitul lui ianuarie – de două zile, am preluat eu CNADR –, vom lua o decizie privitoare la relaţia cu consorţiului care şi-a adjudecat ideea realizării tronsonului Comarnic – Braşov."  Sper sa poata lua decizia.

" În paralel, am solicitat realizarea mai rapidă, într-un an de zile, cel mult un an şi jumătate, a celui de-al treilea DN, între Braşov şi Câmpina, cel de pe Valea Doftanei, actualul DJ" Unde ar trebui sa apara solicitarea? ceva studiu de fezabilitate?

"Este o soluţie necesară, întrucât autostrada Bucureşti-Braşov, chiar dacă se va decide favorabil - iar eu sper că aşa vom hotărî la sfârşitul acestei luni -, va dura minim trei-patru ani, luând în calcul şi închiderea, pe perioade scurte, a DN1. Şi atunci este nevoie de cel de-al treilea drum. Suntem în situaţia de a rediscuta unele lucruri din contract, pe proiectul ,,COBRA" (Comarnic-Braşov), privitoare la demararea lucrărilor. În ianuarie vom finaliza aceste discuţii, la fel ca şi în cazul tronsonului Piteşti-Sibiu. Până la sfârşitul lunii, sper să se adjudece câştigătorul pentru studiul de fezabilitate, şi să demarăm lucrarea."   -     Oare ne citesc? COBRA:)

"Şi în acest caz, vom continua, pe Valea Oltului, lucrările de extindere cu o a treia bandă în mai multe zone, astfel încât să descongestionăm, să fluidizăm traficul, până la finalizarea autostrăzii."

Rus considera ca termenul de 4 ani este o perspectiva optimista pentru terminarea acestor lucrari: "Cam patru ani vor dura lucrările. Este o perspectivă realist-optimistă. În finalul lunii, când vom aproba şi programul de implementare a masterplanilui general de transport, vom aproba şi etapizarea acestor lucrări."

pasadia

Lol, buna asta cu CoBra. Cine a mentionat-o prima oara? Nu-mi aduc aminte acum dar parca prin toamna s-a folosit prima oara termenul asta. Oricum, PiSi nu cred ca va prinde, nu suna la fel de "bine".

Quote"vom lua o decizie privitoare la relaţia cu consorţiului care şi-a adjudecat ideea realizării tronsonului Comarnic – Braşov"

Oare sa se gandeasca sa rupa relatia cu Vinci? Tot timpul am considerat ca Vinci sunt cei interesati exclusiv de aceasta concesiune/PPP si ca ei s-au asigurat, prin anumite mijloace, ca CNADNR si MT nu va investi in acea bucata de DN1 nici fonduri de la bugetul de stat si nici fonduri europene tocmai pentru a aduce "problema" la dimensiunile de acum si a-si face concesiunea cat mai favorabila. Si tocmai din cauza asta tot timpul mi-am zis in sinea mea ca negocierile cu ei nu au fost chiar libere, chiar adevarate.

Quote"Suntem în situaţia de a rediscuta unele lucruri din contract, pe proiectul ,,COBRA" (Comarnic-Braşov), privitoare la demararea lucrărilor"

In privinta asta sunt dispus sa pun pariu ca maximul pe care il vor anunta e ca fac ocolitoarea Comarnic la nivel de autostrada. Au cerut de anul trecut modificarea acordului de mediu tocmai pentru a include nodul de la nord de Comarnic, valoarea ar trebui sa fie destul de mica incat sa fie finantabila de banci si sa o poata includa la deficit pentru anii viitori. Pentru restul proiectului - mai incolo, cand se vor mai lamuri si alte detalii.

Quoterealizarea mai rapidă, într-un an de zile, cel mult un an şi jumătate, a celui de-al treilea DN, între Braşov şi Câmpina, cel de pe Valea Doftanei, actualul DJ

Vorbim de un drum forestier, care n-a vazut asfalt in viata lui. Lucrari de terasament, lucrari de arta (destule podete inguste sau prost facute)... Chiar crede ca intr-un an de zile se poate face asa ceva?

@ iulius:

Articolul ala e aberant de tot. In primul rand ca nu mentioneaza nici o sursa pentru informatiile pe care le vehiculeaza, apoi pentru ca ignora complet (sa zicem ca intr-o oarecare masura si justificat) faptul ca exista proiectul autostrazii  - centura Bacau, si apoi pentru ca unele informatii sunt complet aiurea:

QuoteMoldova este exclusă şi de pe harta reabilitării de drumuri naţionale. Guvernul a prioritizat refacerea a cinci drumuri în valoare de 285 milioane euro, dar niciunul nu trece prin Moldova (A1 – Timişoara – Moraviţa, Brăila – Slobozia – Chiciu, Braşov – Sighişoara – Tg Mureş, Galaţi – Giurgiuleşti şi A5 – Sf. Gheorghe – Tuşnad – Miercurea Ciuc – Ditrău).

DN 13, Brasov - Targu Mures, a fost unul dintre primele DN-uri reabilitate. N-am auzit niciodata pe nimeni sa vorbeasca despre o noua reabilitate a acestuia. Iar DN12 (Sf. Gheorghe - Tusnad - Miercurea Ciuc - Toplita) a fost reabilitat de curand (2011-2012), deci chiar nu cred ca va mai fi inclus in vreo reabilitare in curand. Nu stiu cine or fi in spatele site-ului ala, dar nu prea i-as baga in seama.