Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alecu26

Nu sunt legate una de alta. Buc-Brasov trebuie sa se faca si se va face candva. Dar sa se faca odata dracului autostrada spre Moldova prin campie...pe vechiul coridor IX...ca nu degeaba avem 3 benzi pana la Moara Vlasiei....si facem centura Bacau...si acu cativa ani am platit al nu stiu catelea SF catre Louis Berger exact pentru chestia asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

nu stiu daca neaparat s-a mers pe o logica. pur si simplu CoBra nu a fost finantata de banci din diferite motive, unele discutate si aici pe forum.

referitor la prioritizarea primei autostrazi in Moldova, eu cred ca e o diferenta ideologica. cine pune accentul pe locuri de munca si investitii va prefera legarea rapida de TgMures si implicit Europa, cine considera ca e mai importanta salvarea de vietii si fluidizarea traficului f mare existent spre Bucuresti va prefera autostrada "Siret". acum evident este o dezbatere in care nu cred ca neaparat exista varianta "buna" si varianta "proasta"
Personal consider ca dezvoltarea zonei se poate face doar prin legarea de vest. Economic vorbind legatura moldova-Bucuresti e deja saturata, nu poate genera prea multa plusvaloare,procentual vorbind, pe cand potentialul vestic e enorm.

alecu26

in acest caz ar fi chiar o solutie : decat autostrada scumpa prin munti....facem DX (ne-upgradabil pe TG-Iasi) si DX, (sau mult mai ieftin 2+1 alternativ prin incorporarea a cat mai mult din DN 2 existent) spre Bucuresti.

Daca cândva una din ele se dovesdeste congestionata se pot investi punctual bani pentru rezolvare probleme (Autostrada pe zona centurilor marilor orase, devoltare suplimentara alte legaturi spre transilvania (pe culoarul DN 17, pe culoarul DN 10)..si tot asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Exact asta e soluția la care ma gândesc si eu si se pot upgrada ambele drumuri (si DN15 si DN2) la DX-uri, ceea ce se poate face si pe loturi.
Iar costurile vor fi undeva la 3 mod de euro in loc de 6-7, pentru o soluție cf standard DX (iar un DX prin munți e cam același lucru pt un camion).

Singura pb, e ca daca faci DX din DN, spui adio autostrada!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Quote from: alecu26 on December 17, 2014, 09:55:42 PM
Nu sunt legate una de alta. Buc-Brasov trebuie sa se faca si se va face candva.

Pe bune, imi e rau! Acum te aud si pe tine ca trebuie sa se faca Bucuresti - Brasov si nu ti-as putea intelege argumentele nicicum (bine, nici macar nu le oferi, dar trecem peste asta).

Hai sa ne inchipuim ca vor fi gata Pitesti - Sibiu, Sebes - Turda si Turda - Tg. Mures pana prin 2020. Nici macar traficul dintre Bucuresti spre Tg. Mures nu ar mai avea atunci de ce sa treaca prin Brasov.
Conform Gmaps, pe A3, DN1 si DN13, adica prin Brasov, intre Buc si Tg. Mures sunt 390 km care s-ar parcurge in 5 ore si 22 de minute.

Tot conform Gmaps, pe A1, DN7, A1, DN1 si DN15, adica prin Sebes, sunt in prezent 469 km care s-ar parcurge in 6 ore si 6 minute.
Deschiderea A1 intre Pitesti si Sibiu, precum si deschiderea A10 intre Sebes si Turda plus a A3 intre C. Turzii si Tg. Mures ar scurta si numarul de kilometri (cel putin cu 20 de km mai putin, si durata in timp (cel putin cu 60 de minute, estimez eu).

Deci e clar sper ca nimeni nu va alege sa mai circule pe DN13. La fel si daca destinatia e Cluj / Bistrita / Baia Mare / Satu Mare  / Oradea. Doar Secuimea (who the fuck cares about them) si Brasov ar ramane sa faca naveta spre capitala prin DN1 (si invers, doar pentru secuime si pentru Brasov ar mai avea nevoie bucurestenii de DN1).

La fel, daca faci autostrada spre Moldova pe aliniamentul Tg. Mures - Iasi, e clar ca vei muta tot exodul de vara dintre Italia spre Moldova de pe ruta Sibiu - Brasov - Bacau pe ruta Sebes - Gheorgheni - Tg. Neamt. Si bineinteles vei muta si traficul de marfa. Chiar crezi ca in momentul ala va mai dori cineva upgrade la DN10? Sa fim seriosi, o centura la Onesti si carute cu faruri si ai rezolvat problema.

Efectiv, am impresia ca pastila asta, cu CoBra care trebuie facuta, o aruncati doar asa, precum Ponta cu pensiile inainte de alegeri. Si nu inteleg de ce va e frica sa recunoasteti - un proiect chiar exclude pe celalalt. Asta era treaba Masterplanului sa o spuna (ma rog, intr-un fel a spus-o, dar s-au gasit destui sa il contrazica), dar sincer imi doresc sa fie si bine inteleasa. Si nu, nu plang de mila Brasov-ului, orasul asta poate trai si fara sa fie miezul de la covrig, dar ma irita lipsa de curaj, lipsa recunoasterii acestui fapt evident - nu e nevoie de amandoua animale!

MNU

Pai in cazul asta, se va face Sibiu-Pitesti si, daca ai dreptate traficul de tranzit se va muta pe A1 cu variantele A10-A3, iar Comarnic-Brasov se poate face in paralel (in functie de finantare) sau dupa completarea unor portiuni de A7. Sibiu-Brasov-Bacau oricum era o utopie.

Viny

Toate autostrazile trebuie facute indiferent ce parere au unii dintre voi, sau indiferent cine guverneaza... nu ai cum sa te dezvolti daca nu ai legatura intre marile orase si mai ales spre Vest,Est,Nord sau Sud... Acum 60 de ani nu erau atatea masini si totusi nemtii au facut autostrazi... si acum se vede diferenta... Indiferent de trafic Romania trebuie sa construiasca autostrazi...

pasadia

#1702
Quote from: MNU on December 17, 2014, 11:27:07 PM
Pai in cazul asta, se va face Sibiu-Pitesti si, daca ai dreptate traficul de tranzit se va muta pe A1 cu variantele A10-A3, iar Comarnic-Brasov se poate face in paralel (in functie de finantare) sau dupa completarea unor portiuni de A7.

Zici ca vorbesc la peretii. De ce sa se mai faca si Comarnic - Brasov? De ce in paralel? De ce inainte de a termina A7, A6, A8?

Uite, chiar as prefera sa se stabileasca ca nu se mai face CoBra in urmatorii 20 de ani. Sa se faca celelalte si voi sti in acel moment ca sunt de acord ca CJ Brasov sa isi continue investitia in aeroport. Dar asa, cu talmes-balmes-ul asta, nu stiu nici daca se face una cu rost, nici daca se face cealalta cu rost. Adica sunt in exact acelasi rahat ca si inainte de masterplan. Genial!!!

@ Viny: nu ma lua cu texte din astea ca incep si eu sa urlu ca e mai important TGV-ul. Ce naiba, toata Franta a fost impanzita la un moment dat de canale navigabile (anii 1600-1800). Noi nu le-am avut la momentul potrivit si sper ca esti de acord cu faptul ca ar fi anacronic sa ne apucam sa le facem acum. Iar tu bagi texte cu "indiferent de trafic trebuie autostrazi". Nu, nu e adevarat, si am invatat asta de la fanii PiSi - traficului nu-i trebuie autostrada. Iar peste 20 de ani cu atat mai putin! Vor fi trenuri mai rapide, si de persoane si de marfa (sper), va fi aeroport si curse mai multe (poate).

revan0

#1703
Quote from: iulius on December 17, 2014, 03:10:35 PM
minutul 00:21 ( Au scos A Bv-Bc din Master plan? ) sau desenul este doar "artistic" ?
http://stiri.telem.ro/stiri/doar-europa-ne-mai-poate-ajuta-video--8178.html

Brasov- Bucuresti apare pe harta la min mentionat de tine

MNU

E vorba de Brasov-Bacau... Bc=Bacau, nu Bucuresti.

alecu26

Pasadia...pe langa diferenta de distanta mai conteaza si locul exact unde esti in Bucuresti.

Pana se vor realiza tot felul de pasaje, tot felul de penetratii, centura la 4 benzi si centura de Autostrada a Bucurestiului poti sa pierzi o ora mergand spre A1...cand o poti lua direct spre A3.

Traficul pana la Predeal este mare indiferent de zi, saptamana, luna, moment al zilei. Si asta fara camioanele de pe A1. Nu sunt neaparat de parere ca cele doua se exclud reciproc. DOar ca asa cum zicea Rus...unele sunt proiecte de interes european si altele trebuie sa fie interesul nostru. Cum le facem, din ce bani...ce trafic ramane pe ele dupa ce se fac cele europene...e alta poveste.

Ce e drept, dupa Predeal zici ca traficul dispare ca prin minune...si pana la Brasov si dupa...spre TGm se circula normal. Pe de alta parte...odata ce ai ajuns la Predeal cu autostrada, nu inteleg de ce sa nu o faci pana la Brasov...si odata ce esti la Brasov...si mai ai si acel ciot Campia Turzii-TGM e ciudat sa nu faci legatura Brasov-TGM.

Oricum mie mult mai ciudat mi se pare sa se mearga pana la Sebes pe autostrada...si de acolo sa avem DOUA autostrazi care doar inconjoara niste munti (deci cachment area aproape ZERO)...si in final cu mici diferente ajung tot la Budapesta.

Exact pe logica ta, nu ar mai trebui sa se faca Cluj-Oradea...ca avem Turda Sebes si A1. Dar ce ne facem ca avem acolo niste cateva miliarde bagate in Suplacu de Barcau??? Dar pe acelasi motiv avem si o autostrada de 3 benzi complet nefolosita Buc-Ploiesti.

Acest Master plan trebuia sa vina acum vreo 10-15 ani. Nu fiecare sa construiasca si sa prioritizeze cum il taie capul. In final...vom construi si unele si altele si cat mai mult. Conteaza cati bani vom avea...si in ce ordine si in ce ritm vom construi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Avem nevoie de toate autostrazile ,ne certam care se face prima  care dupa,si se pierde mai mult de 1 miliard de euro ca nu am fost capabili da construim ceva,cite locuri noi de munca s-ar fii creat in plus?
Trebuie sa ne schimbam mentalitatea:cine isi doreste putin va obtine si mai putin,
Trebuia.sa avem de mult Master planul facut cu toate autostrazile necesare,sa stim ordinea in care le construim,si studiile de fezabilitate facute pentru cele primordiale,peste citeva zile suntem in 2015 si noi habar nu avem ce si cum.
In afara de ce este licitat acum,o sa treaca minimum 2-3 ani pina  sa avem noi tronsoane de autostrazi in lucru,idea este sa raminem frustrazi putin in 2020 ca nu am reusit sa construim tot ce-a ce ni-am propus dar cu toate fondurile cheltuite decit sa ne milogim sa ne prelungeasca EU termenele.
Nu vrea sa fac politica dat cu ministrii de transport care stau toataziua prin televizoare si Facebook sau au "vise" nu o sa ajungem departe,trebuie sa se puna osul la treaba  nu mai avem timp de lalaiala,altfel decalajul economic intre noi si restul europei doar o sa creasca.
Vreau sa il contrazic pe Pasadia peste 30 ani nu o-sa umble toata lumea cu trenul sau cu avionul,industria auto nu o sa dispara,o sa se reprofileze:fiecare familie o sa aiba in "curte" o masina electrica pentr-u  deplasari de scurta distanta gen serviciul ,supermarket etc. Si una hibrida cu consum de 2-3 litri pe 100 de km,din doua motive majore petrol din ce in ce mai putin si norme tot mai severe de poluare.
Asadar de autostrazi o-sa mai avem nevoie si peste 30 si 50 de ani !

alecu26

eu plang in continuare dupa acel plan IPTANA facut in anii 60-70...atat de real, natural si de inginereste gandit incat face fata si astazi logici si cenrintelor de transport.

A fost chiar si mai buna solutia intermediara (decat ce avem acum)...existenta pana acu vreo 4-5 ani, gandita de Grecu...in care aveam A1 si A3...asa cum sunt ele, cvasiparalele dar legate prin doua DX-uri (Brasov Sibiu si Sebes-Turda). De fapt chiar 3 DX...ca aveam si DX Oradea-Arad-Tm.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

CNADNR a fost trecut înapoi la Ministerul Transporturilor prin Ordonanța de Urgență 86/2014 adoptată ieri [art 9 alin (1)].

Încă un caz de eroare majoră al guvernului Ponta pentru care nu vedem scuze sau demisii, precum și în cazul sabotării autostrăzii Sibiu-Pitești, lansării PPP-urilor fără șanse de reușită, tergiversării procedurilor de licitație (Șova - Lugoj-Deva) cu consecințe majore asupra calendarului de implementare (ca să nu mai vorbesc de blocarea votului în străinătate, ordonanța migrației politice, plagiatul premierului că sunt off-topic).

Ce rațiune a avut transferul CNADNR la SGG?! Niciuna. Avem puterea și facem ce vrem, asta e tot. Dispreț față de cetățeni și buna guvernare.

chr

Quote from: cutter on December 18, 2014, 10:30:44 AM
Ce rațiune a avut transferul CNADNR la SGG?!
Sa ramana la PSD, pentru ca MT era la liberali.