Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 24 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

si toate firmele acestea vor cauta piata de desfacere. Iar Bucurestiul va fi printre cele mai interesante orase, la fel ca si toata Muntenia. Poate Continental-ul va dori sa-si vanda cauciucurile si la Pitesti sau Craiova.
NU va ocoli nimeni 100 de km doar sa mearga pe autostrada. Asa cum nimeni nu va merge Bucuresti-Tg Mures pe autostrada ci va prefera sa o ia pe Brasov sau maxim pe Medias.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Danny550394

Quote from: dr4qul4 on December 16, 2014, 03:36:19 PM
Continental-ul va dori sa-si vanda cauciucurile si la Pitesti sau Craiova.

Continental nu produce doar cauciucuri. Este doar o parte a concernului. In Sibiu, Timisoara se produc parti electrice pentru automobile (iar Dacia este un client mic).
La Brasov din cate stiu Continental produce pompe. Toate acestea pleaca spre vest.

istvan78

Quote from: Danny550394 on December 16, 2014, 03:43:15 PM
... Toate acestea pleaca spre vest.

La fel ca majoritatea produselor industriei prelucratoare din Romania. Din 2 motive:

1) Piata din romania e (inca?) mica. Firmele astea pot produce eficient doar la scara mare, iar exportul este inca motivatia principala. Si pe langa ca e mica, e si saraca, cauta produse ieftine, cele mai ieftine, stiti voi... "cat e halatul?". Iar la ieftineli nu poti concura cu chinezii. Productia in Romania devine rentabila cand incepi sa ceri si calitate.

2) Majoritatea volumului de produse sunt componente si subansable. Din motivul de la pct. 1. Pana si Ford si chiar Dacia produce mult subansable pentru alte uzine, pentru ca piata "auto noi" in Romania e foarte mica.

Nu intamplator e cea mai mare concentratie de astfel de firme in judele de la granita de vest (TM, AR, BH) si de-a lungul rutelor mari de transport (AB, SB, BV, PH, CT, CJ). Argesul e un fel de exceptie generata de o singura firma!

dr4qul4

Dacia este o firma cat toate celelalte la un loc. Si mai exista destule alte firme si in Ploiesti, targoviste, Gaesti, Slatina, Rm Valcea si chiar in Moldova.
Ok, s-au facut investitii masive in Vest, dar doar pentru ca s-a facut autostrada, nu pentru ca s-a facut autostrada catre vest.
Mica piata de desfacere din Bucuresti-Pitesti-Ploiesti depaseste intreaga piata din regiunea centru.
Si oricum o autostrada Tg Mures-Tg Neamt nu garanteaza ca investitorii se vor inghesui in Moldova in loc sa aleaga Oradea/Salaj/Mures/Harghita/Bistrita.

priviti un video facut de un coleg, vineri pe DN2, imediat dupa Focsani spre Bucuresti (de la Iasi am plecat 3 masini, colegul care a filmat si care avea si statie, altul cu logan si statie si eu, in ordinea aceasta).


observati cat de aglomerat este drumul? asa e mereu. Eu m-am oprit inainte de filmare sa iau niste vin. colegul din Logan s-a oprit in tirul de la secunda 12. A avut mare noroc pentru ca a tras de volan in ultima secunda si tocmai ce i se facuse loc in dreapta. I-a lut doar oglinda si i-a zgariat usile! nici macar nu a oprit (era din rep moldova). S-au dus dupa el, tot nu a vrut sa opreasca desi l-au blocat si pana la urma au chemat politia care i-a luat carnetul.
Uitati-va doar cum intra tirul in depasirea altui tir pe un drum cu 1,5 benzi, cand din fata vin masini la greu!
Si nu e singurul. Au termene de respectat si trag la maxim. Si nu se duc spre Vest, se duc spre sud: Bucuresti-Turcia.
sa mai spun ca de la Ramnicu Sarat era ceata si vizibilitate sub 30 metri ? (ce se vede si in film, in departare). se mergea cu 40-50 la ora, dar mai mult la ghici. traficul era chiar mai mare.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

pai asta se vede si pe recesamantul Cestrin. E singurul drum cu o lungime asa mare cu o ""grosime"" apreciabila si relativ constanta pe toata lugimea lui. Exista doar mici variatii in sensul cresterii traficului in zona oraselor (Bacau, Focsani+Adjud), ...sau pe ramura Iasi - Targu Frumos. E suficient sa te uiti la acea harta si sa vezi ce misto era cu un By Pass Bacau facut demult. By Pass Focsani+Adjud, sau centura aproape circulara la Targu Frumos si inca un By pass la Iasi.

La fel cum s-a facut By Pass Pitesti, By Pass Sibiu, By Pass Deva Orastie pe A1. Din pacate s-a considerat arhisuficient reabiltiarea cu tenta de de genocid facuta la 2X1,5 facuta in anii 90.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

pai si eu ce tot zic de 2 saptamani si colegii ma contrazit.

Inainte sa ne apucam de TgMures-TgNeamt sau alte autostrazi (A6) care pe viitor probabil vor atrage investitii straine, haideti sa rezolvam problemele existente: A1+CB, CoBra, si DN2.

Cateva bucatele/centuri intre Ploiesti-Bacau-Iasi-Suceava ar face minuni. si nici nu costa extrem de mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Danny550394

QuoteDin pacate s-a considerat arhisuficient reabiltiarea cu tenta de de genocid facuta la 2X1,5 facuta in anii 90.

Mi se pare ce mai mare prostie acest "upgrade". Multi considera acela 0.5 banda de circulatie si multi depasesc desi vad ca din fata vin masini bazandu-se pe faptul ca ceilalti o sa le faca loc. In caz de accident iese un carnagiu. Chiar daca circula regulamentar cu 100 km/h.....+ 100km/h se fac praf.

Ori se alege upgrade-ul la 2+2 cu parapete median, ori 2+1 alternativ (desi nu este chiar OK). Ar trebui facute centuri (chiar si 1+1) la toate orasele prin care trec drumuri europene.

dr4qul4

acel acostament are 2-2,5 m. Asadar este folosit ca o banda. Eu de obicei merg incalecat. Asa cum o fac mai toti. In depasiri, si eu depasesc banda mediana, dar maxim 1 m. Problema e ca unii se baga din contrasens si te obliga sa mergi doar pe acostament.

Acostamentul este folosit ca banda redusa nu din prostie, ci din necesitate. Sper sa fie upgradat la DX cat mai curand de la Buzau pana la Bacau (iar pana la Buzau tb Autostrada ca te omoara iesirea din Bucuresti).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nedcatalin

DN2 trebuie obligatoriu dublat de o autostrada. Aici nu exista ce upgrade sa faci. Si aveti dreptate, in prima faza e obligatoriu autostrada intre A3 si Buzau. Sa fim seriosi, se poate face in 18 luni de la prima lopata. Alecu a zis perfect, e genocid ce s-a intamplat pe DN2. Si inca de mult se putea interveni prin marcaje 2+1 cu parapete.

istvan78

#1689
Quote from: dr4qul4 on December 16, 2014, 06:15:44 PM
Dacia este o firma cat toate celelalte la un loc.
Cat toate-toate restul din tara? Nu zau!  :rolleyes:

Quote from: dr4qul4 on December 16, 2014, 06:15:44 PM
Mica piata de desfacere din Bucuresti-Pitesti-Ploiesti depaseste intreaga piata din regiunea centru.
Io-ti vorbesc de piata Europeana si tu-mi compari Bucurestiul cu regiunea centru. Bine...

Dar, pe ce ne contrazicem aici? E super clar ca e nevoie urgent de o autostra nord-sud prin Moldova, pentru ca DN2 deja e supraaglomerat cu traficul de comert local/regional si deplasari personale.

Ideea sustinuta de mine e ca aceasta autostrada nu va rezolva problema subdezvoltarii industriale a Moldovei (poate nu e o problema?...) Pentru ca pentru asta e nevoie sa produci mult mai mult decat poti consuma, cel putin timp de 2-3 decenii. Adica trebuie sa exporti. Unde vei exporta din Moldova? Rep. Moldova si BG sunt tari sarace si cu populatie mica => piata infima. Ucraina, inca nu e clar daca iese de sub influenta Rusiei, si oricum partea de Est e saraca. Turcia? Pai astia ne invadeaza ei cu produsele lor!

Quote from: dr4qul4 on December 16, 2014, 06:15:44 PM
Ok, s-au facut investitii masive in Vest, dar doar pentru ca s-a facut autostrada, nu pentru ca s-a facut autostrada catre vest
Industria in Vest a crescut pentru ca nu a fost nevoie de autostrada, granita fiind aproape. Chiar si in acest "vest" capacitatile de productie au crescut doar foarte aproape de granita! Vezi cazurile ciudate a unor orasele ca Sannicolaul Mare (TM) sau Nadab (AR) care aduna acum forta de munca din tot judetul, doar pentru ca sunt chiar la granita.
Iar mai nou, observati cum Sebesul se dezvolta si Alba Iulia doarme.
Unde crezi ca exporta toate aceste fabrici? In Turcia sau Bulgaria?  :o

Industria Moldovei are nevoie de o cale de trasport catre Vest. Sau Moldova va trai fara industrie...

PS: Na belea:
http://www.zf.ro/companii/softronic-craiova-si-compania-ungara-lac-vor-sa-construiasca-in-comun-locomotive-13723928
Quote from: ZFProducătorul de locomotive Softronic din Craiova şi compania ungară LAC Holding au semnat o scrisoare de intenţie pentru construcţia unei fabrici de locomotive în Ungaria
Zi-mi ca infrastructura de transport n-are nicio legatura....

dr4qul4

Degeaba ai acces la piata de desfacere daca nu ai acces la forta de munca si materii prime. Cateva fabrici in plus in Moldova (pentru ca au si ei, nu sunt chiar asa de rupti) ar paraliza complet orasele.
Nu am zis ca sunt contra unei autostrazi Est-Vest, de fapt eu nu sunt contra din principiu. Sunt doar pentru rezolvarea problemelor actuale de trafic si mai apoi ne putem gandi pe unde facem acea autostrada Est-Vest.
Daca ai fi citit postarile mele, ai fi observat ca sustin sa se inceapa de la Iasi si sa se mearga catre Roman. Si mergem pana unde ajung banii.
Nu pot sustine o idee de 6 mld euro, pe o ruta fara trafic la ora actuala, in dauna unor solutii mult mai ieftine care ar salva mii de vieti si ar reduce timpii de deplasare considerabil. In plus, orice autostrada/DX va aduce beneficii economice, indiferent de directie, deoarece masinile si soferii isi vor creste eficienta economica.
Sau poate ne apucam sa exportam catre china si atunci avem nevoie de legaturi si cu Rep Moldova si cu Ucraina si cu portul Constanta.
S-ar putea ca peste 7-10 ani sa preferi sa o iei spre nord catre Germania si atunci Brasov-Bacau devine mult mai interesanta ca Tg Mures-Tg Neamt.


PS. Dacia este o firma mai mare (cifra de afaceri) decat toate celelalte firme din industria constructoare de masini din tara (ca despre asta era discutia).
PPS. pot sa te intreb de unde esti si de cate ori ai mers pe DN2?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

#1691
Quote from: dr4qul4 on December 17, 2014, 12:17:54 PM
Degeaba ai acces la piata de desfacere daca nu ai acces la forta de munca si materii prime. Cateva fabrici in plus in Moldova (pentru ca au si ei, nu sunt chiar asa de rupti) ar paraliza complet orasele.
:o Huh? Nu inteleg asta... Tu sustii ca nici nu e nevoie de mai multa industrie (si locuri de munca) in Moldova? E regiunea cu rata de ocupare a fortei de munca cea mai mica din Romania...
http://www.zf.ro/zf-24/doar-in-trei-judete-si-in-bucuresti-rata-de-ocupare-a-populatiei-este-de-peste-30-in-24-de-judete-doar-2-din-10-locuitori-au-un-loc-de-munca-in-teleorman-un-salariat-sustine-2-3-pensionari-13645273

In rest, in privinta prioritatii autostrazii nord-sud pare ca suntem deacord. Am postat acum ceva vreme prioritatile de constructie pe care le vad eu (fara a implica secventa in timp). Pentru Transilvania doar ce e deja inceput sau licitat. Pentru Muntenia Pitesti-Sibiu, pentru Moldova Ploiesti-Bacau-Suceava/Iasi.:
Quote from: istvan78 on December 12, 2014, 10:19:07 AM
1) tot ce e inceput pe A1 si A10
2) tot ce e licitat deja pe A3
3) Pitesti - Sibiu
4) Ploiesti - Bacau - Suceava/Siret (sau Iasi/Ungheni)

dr4qul4

este cea mai slab dezvoltata regiune a tarii (oare o avea legatura cu faptul ca nu are nici macar 1 km de autostrada si nici macar centuri ocolitoare?), dar sunt si pe acolo fabrici care si-ar spori activitatea daca s-ar investi in infrastructura.
Traficul pe care il vezi pe DN2 arata ca pana si Moldova e mai dezvoltata decat anumite zone din Bulgaria unde efectiv "esti singur pe drum".

si sustin ca nu este ok sa se inceapa dinspre Tg Mures catre Tg Neamt inainte sa se rezolve problemele actuale de trafic. Pana la urma, exista 5 DN-uri est-vest si tocmai cele 3 din centru (din zona in care ar urma sa se faca A) nu au cine stie ce trafic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulius


pasadia

Banuiesc ca da, si banuiesc ca au mers pe logica prezentata de mine mai sus: nu se mai face Comarnic - Brasov (pentru ca deficit, pentru ca nu e in planurile UE, etc) ceea ce implica ca nu se mai face Brasov - Sibiu ceea ce implica ca nu are rost sa se faca Brasov - Bacau.