Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

TibiV

Articolul din Capital este o intepretare jurnalistica a unui document publicat de Ministerul Finantelor (in cadrul pachetului de documente privind Legea bugetului de stat pe 2015) sub denumirea "Raport privind situatia macroeconomica pe anul 2015  si proiectia acesteia pe anii 2016-2018", si care anunta in termeni nu foarte exacti niste prioritati.

Iata textul impricinat:

Subliniem faptul că unul din angajamentele asumate de România cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană constă în reorientarea cheltuielilor de investiţii publice în vederea realizării unei treceri treptate de la investiţiile finanţate integral din surse naţionale la investiţii cofinanţate din fonduri UE. Precizăm, de asemenea, că această prioritizare indicativă nu implică o excludere de la finanţare a acestor proiecte prin legile bugetare anuale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Prezentăm mai jos o selecție a proiectelor de investiții publice semnificative prioritizate aflate în derulare, care au obținut punctaje ridicate în procesul de analiză și evaluare:
Nr. Crt.   OPC   Denumirea obiectivului / proiectului de investiţii semnificativ   
      
      
      
      
      
Finanţare FEN/FR/BS
1   SGG   Construcţia Autostrăzii Orăstie - Sibiu, km 0+000 - km 82+070

2   MT   Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea Sighișoara - Coşlariu (Finanțat din titlul 56.03 - Programe din Fond de Coeziune)

3   MEN   Extreme Light Infrastructure - Nuclear Physics (ELI-NP)

4   MT   Măsura ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - Reabilitarea secţiunii Băneasa-Feteşti de pe linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa

5   SGG   Construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, km 44+500 - km 79+625

6   MT   Finalizare dig de larg în Portul Constanţa  (Finanțat din titlul 56.01 - Programe din Fond de Dezv. Regionala)

7   SGG   Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov

8   SGG   Reabilitare DN56, Craiova - Calafat, km 0+000 – km 84+020

9   MT   Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre între Călăraşi şi Brăila, km  375 – km 175  (Finanțat din titlul 56.03 - Programe din Fond de Coeziune, dini 84.01.55.01 -Transferuri interne, respectiv din 84.01.55.01.28 - Chelt. neeligibile ISPA - Fonduri nerambursabile si din 84.08.55.01.09 - Programe ISPA)

10   SGG   Constructia Autostrăzii Sebeş - Turda, km 0+000 - km 70+000

11   SGG   Construcţia Autostrăzii Lugoj - Deva

12   SGG   Reabilitare DN 76, Deva - Oradea, km 0+000 – km 184+390

13   SGG   Modernizare DN 5 sectorul Bucureşti - Adunaţii Copăceni
14   SGG   Construcţia Autostrăzii Nădlac – Arad, km 0+000 - km 38+882

15   MMSC   Protecția și reabilitarea părții sudice a litoralului românesc al Mării Negre în zona Municipiului Constanța (Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru și Tomis Sud) și Eforie Nord, județul Constanța
16   SGG   Reabilitare DN6 Alexandria – Craiova
17   SGG   Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Constanţa la standard de autostradă, km 0+000 - km 21+775

18   SGG   Reabilitare DN 15 Tg. Mureş– Reghin, km 69+500- km 109+940 şi DN15A Reghin – Sărăţel km 0+000 - km 46+597

19   SGG   Reabilitare DN 14 Sibiu - Mediaş - Sighişoara, km 0+000 - km 51+100 şi km 57+500 - km 89+400

20   MMSC   WATMAN-Sistem informațional pentru managementul integrat al apelor

21   MC   Teatrul Național ,, I.L. Caragiale" București – Stabilitatea și siguranța în exploatare optimizarea funcțională


Finanţare de la buget de stat 

1   MT   Canal navigabil Dunăre-Marea Neagră; DCS 300/1978;

2   MT   Canal navigabil Poarta Alba-Midia, Năvodari; DCS 409/1983;

3   MS   Refuncţionalizare imobil Spital Clinic de Urgenţă cu 300 de paturi Iaşi, în curs de execuţie, pentru amenajarea Institutului Regional de Oncologie 300 paturi Iaşi
4   SGG   Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti - Sector Centură Sud km 52+770 - 100+900


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

chr

Quote from: TibiV on December 11, 2014, 04:18:06 PM
5   SGG   Construcţia autostrăzii Timişoara – Lugoj şi variantei de ocolire a oraşului Timişoara la standard de autostradă, km 44+500 - km 79+625

Stie cineva ce vrea sa insemne asta mai exact?

horatiu.cosma

Exista lucrari nefinalizate acolo(gen spatii de servicii etc)?

medicul de garda

Este vorba despre Timisoara-Lugoj lot 2, lotul 1 era centura Timisoara (iar impreuna au numele acela complet care creeaza confuzie)

Eu nu pricep, cum a intrat in discutie centura de autostrada Bucuresti Sud dintr-o data?? Ca pana acum am avut o groaza de semne ca o abandoneaza pe veci. In masterplan a fost omisa complet autostrada de centura (s-au razgandit, dar au zis ca dupa 2020, parca). S-a anuntat intentia de largire a DNCB sud pe fonduri europene. A fost licitata refacerea SFului pentru centura de autostrada NORD, nu si cea de sud.

Ca sa nu mai zic, ca de mai bine de un an, aceasta centura a fost scoasa la licitatie pentru concesiune, impreuna cu intretinerea Buc-Pitesti si Buc-Constanta. Numai din motivul asta mi-este greu sa cred ca e imposibil in 2015 sa poata lua vreo masura concreta in acest sens. Trebuie sa anulezi licitatia actuala, cu motivatii balarii (si sa speri ca nu te dau participantii in judecata, sperand ca mai ciupesc ceva). Apoi trebuie sa refaci SFul, ca presupun ca nu mai e valabil. Licitatia pentru drumul propriu zis, de data asta in mai multe loturi, ca sunt ~50km cu noduri multe. Analiza ofertelor, anuntarea castigatorilor, contestatii, balarii...  :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

MNU

Ar putea fi sume necesare expropierilor (care nu sunt ieftine in jurul Bucurestiului) iar concesiunea sa mearga inainte.

dr4qul4

centura bucuresti sud va fi doar modernizata. daca va avea 2 benzi pe sens sa fiti siguri ca ii vor pune marcaje de autostrada.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Is unele zone unde nu e loc de 2 benzi pe sens, doar daca duc un sens pe altundeva.Chiar marcaje de autostrada nu prea cred...

dr4qul4

Peste tot se pot face 2 benzi pe sens, cu minime exproprieri. Doar ca trebuie sa mearga destul de mult pe sus, sa traverseze CF, + nodurile cu DN si DJ.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


ovideatza

Partea proasta e ca din acest articol reiese ca in urmatorii 2-3 ani nu vom sti de care tronson sa ne apucam in afara de PiSi.

Pentru ca daca stam 2-3 ani sa vedem daca se pot inversa prioritatile, dupa cum rezulta din declaratii, in acest timp ce facem? Nimic, ca daca ne apucam de ceva si le schimbam ulterior ne trezim ca am schimbat degeaba, si invers.

Ar fi cazul sa se hotarasca sa mearga pe prioritatile actuale ale UE si sa demaran imediat procedurile pt cheltuirea bugetului 2014-2020, urmand ca intre timp sa ne stabilim prioritatile pt 2020-2027 astfel incat pana in 2020, daca avem nevoie de a introduce in CORE alt segment decat exista sa o facem in timp util.

Altfel vom discuta in 2020 aceleasi probleme.

NordKapp

Cum se stabilesc acele costuri? Pentru multe din autostrăzi nu e definitivat nici traseul aproximativ.

istvan78

Eu am inteles din articolul respectiv ca singurele prioritati in materie de autostrazi ce se poat stabili azi sunt (in afara de loturile deja licitate / contractate / in constructie):
1) Pitesi-Sibiu 75 pct.
2) Ploiesti-Bacau-Suceava-Siret 64 pct.

Ceea ce, dupa parerea mea, e "fair enough". Realizarea acestor doua ne va duce pana dupa 2025, timp in care conjuncturile se poat schimba si e timp destul pentru a decide urmatoarele prioritati.

Momentan, eu cred ca ar trebui anulate urgent licitatiile de SF pt. "avioane" de genul Buc.-Alexandria, Sibiu-Brasov, etc... executarea SF-urilor ar fi bani aruncati pe fereastra acum.

stangabriel

Campia Turzii -Targu-Mures nu se mai face? e cam neclara situatia.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Eu as crede ca se face. Pentru ca:
1) e licitatia terminata deja
2) dar mai ales pentru ca altceva nu prea se mai poate face in urmatorii 2 ani. Nici Pitesti-Sibiu nici Ploiesti - Bacau - Suceava nu au SF-uri valabile. Se mai poate lucra doar la Bors-Suplacu.

Guys in afara de cele deja licitate, si cele doua cu punctajul maxim, e nerealist sa mai asteptam altceva in urmatorul deceniu.
In afara de bani, lipseste si capacitatea. Administrativa, dar si de executie. CINE ar putea construi atat in Romania, si sa fie potop de bani? Ce firme? Cu ce utilaje, cu ce materiale? Dar mei ales: cu ce OAMENI?
Daca pana in 2030 terminam:
1) tot ce e inceput pe A1 si A10
2) tot ce e licitat deja pe A3
3) Pitesti - Sibiu
4) Ploiesti - Bacau - Suceava/Siret (sau Iasi/Ungheni)

... suntem mareti! La mai mult sa nici nu visam...