Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

e bine ca suntem toti de acord cu un lucru: Iasi-Bacau trebuie inceput cat mai curand. Pana in 2020 e destul timp sa vedem ce se intampla cu Ucraina ca sa vedem ce facem in rest.
Dar incercati sa nu uitati ca exista o piata imensa si inspre est si chiar in ziua de azi traficul spre Chisinau si Cernauti depasesc (fiecare) traficul spre Targu Mures.
La naiba, pana si traficul Brasov-Bacau este mai mare decat TgMures-Bacau/Tg Neamt .

LE. acele fonduri sunt pentru proiecte transfrontaliere pe coridoare europene! Dar oricum nu avem nimic pregatit pentru a le accesa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Viny

Am desenat si Moldova dupa ce va intra in UE... la traficul actual si cel viitor avem nevoie de tot ce am desenat... cu portocaliu autostrazi si cu albastru DX

MNU

Referitor la fostul Coridor IV (actual "Core Network Corridor Rhine–Danube"), un paragraf care mi se pare elocvent, referitor la planurile din tara noastra:

QuoteCompliance with the main parameter on type of road (motorway, express way or ordinary road) has not been achieved on the following sections on national level:
 Slovakia: A larger number of sections on the D1 from Hrivocke Podhradieup to the Border (UA) are under preparation or construction.
 Romania: Projects concerning the Nadlac – Arad and Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu sections are on-going or were contracted in 2012. Completion is expected by 2022. A revision of the study on the difficult and expensive section between Sibiu and Pitesti was completed by 2012. In the Romanian General Master Plan of Transport – Sept. 2014 version, Sibiu-Pitesti section is proposed to be tested in two versions: firstly as an express road and then, as a motorway, with completion date by 2022. 47% of total length of the A1 is in operation. On the relation between Arad and Calafat (A6) Romania is not planning to make major investments, only minor rehabilitation projects are envisaged. Preparatory study was planned in 2013. Only rehabilitation measures of the A6 road between Bucharest and Craiova are planned, meaning between Alexandria and Craiova.

Sursa: http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/ten-t-guidelines/corridors/doc/2014-11-05-tent-rhi-dan-draft-final-report-v4.pdf

silviu321

Eu sustin o autostrada Moldova_Ardeal . Ca va fi prin Tg. Mures sau prin Brasov  nu mai conteaza doar sa se faca.
Cat despre Ucraina nu cred ca va intra in UE in urmatorii 20 de ani (asta daca va intra vreodata).
Sunt constient ca nu sunt bani pt a termina o autostrada EST_Vest in urm. 5 ani, dar trebuie macar sa stabilim un anumit culoar ca fiind prioritar si sa ne apucam macar de portiunile mai usoare (Tg. Mures-Ditrau \Pascani-Iasi sau Brasov-Fagaras-Sibiu) .
O autostrada Suceava -Bucuresti ar ajuta , dar nu ar duce la dezvoltarea regiunii Moldova, in conditiile in care investitorii straini vin din vest , tot acolo fiind si piata de desfacere.
Un alt motiv pt care o autostrada Est-Vest ar trebui sa fie prioritara este si conectarea Basarabei la Comunitatea europeana spre care tinde.

adiarc

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Special/Romania+cu+incetinitorul/ROMANIA+CU+INCETINITORUL+Investitii+autostrazi+inaugurare      sunt prezentate , din nou , acele declarații de rasu-plansu , cum ar fii aceea a lui Narcis Neaga care vb de siguranta lotului asemenand-o cu V.Oltului , sau aceea ca la anu ( din nou doar la anu ) , vom avea mega investiții in infrastructura sau ca avem cele mai mari investiții publice din UE...o declarație cel puțin hilara oricum ai lua-o ( ca valoare sau procent din PIB )........si , as adauga eu , cu cei aprox 15 mld de Lei deficit pe anul viitor ( rezultat din darnicia fără margini ) , se putea lejer face Comarnic-Bv plus lărgirea DNCB si centura BC , de ex ( vorbim de aprox 3,5 mld de euro ), DIN BANUTII NOSTRII
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 07, 2014, 09:50:40 PM
e bine ca suntem toti de acord cu un lucru: Iasi-Bacau trebuie inceput cat mai curand. Pana in 2020 e destul timp sa vedem ce se intampla cu Ucraina ca sa vedem ce facem in rest.
Dar incercati sa nu uitati ca exista o piata imensa si inspre est si chiar in ziua de azi traficul spre Chisinau si Cernauti depasesc (fiecare) traficul spre Targu Mures.
La naiba, pana si traficul Brasov-Bacau este mai mare decat TgMures-Bacau/Tg Neamt .

LE. acele fonduri sunt pentru proiecte transfrontaliere pe coridoare europene! Dar oricum nu avem nimic pregatit pentru a le accesa.

dr4qul4, cateva postariu mai devreme ai tot insistat ca cel mai mare trafic este pe Suceava/Iasi-Bacau-Bucuresti.

Este adevarat acum.

Dar chiar daca facem A7, Moldova tot inapoiata ramane.

Explicatia este simpla, si am auzit-o personal de la multi straini. In Moldova nu se fac investitii pentru ca este rupta de o legatura directa cu vestul.
A8 exact asta face, si pentru viitorul Moldovei Fara Tg.Mures - Iasi (ajutata evident de existenta A7 Iasi-Bacau...) nici un german/austriac/olandez sau ce vrei tu nu va investi in Moldova daca de la Nadlac (sau Bors) trebuie sa-si trimita TIR-ul intai la Ploiesti ca sa poata urca apoi in Moldova. Iar Moldova are cele mai mici investitii din tara, desi este provincia romaneasca cu cea mai sub-utilizata forta de munca, somajul cel mai mare, salariile cele mai mici... Exact din motivul expus de mine.

Acelasi rationament se aplica (cu atat mai mult!) pentru Rep.Moldova daca va intra in UE, ceea ce pare posibil in vreo 10 ani. De ce trebuie sa treaca vinul moldovenesc sa ajunga la Viena trecand prin Prahova? Ca sa vada cum arata podgoriile noastre de acolo ?

Este insa absolut sigur ca Ucraina nu va intra in UE nici in 20 de ani.... Spre deosebire de Moldova, Ucraina are granita directa cu Rusia, ceea ce Moldova nu are.
Sigur, imi puteti da exemplul tarilor baltice, dintre care Letonia si Estonia au granita cu Rusia. Dar balticele au dpsv istoric o relatie pe care eufemistic o tuem numi "nu prea calduroasa" cu Rusia. Crede cineva ca UE isi doreste aderarea Ucrainei cu un sfert din teritoriu locuit de "prietenosii" separatisti rusi ? Si aia nu cred ca emigreaza inapoi in Rusia nici in 50 de ani...

Asadar:
  - cum spune silviu321, nimeni nu merge in Germania prin Ucraina ! (poate doar rusii, calare pe T-80 & T-90..)
  - Moldova nu se va dezvolta cu investitiil din Muntenia, ci cu cele din vest. Asa ca daca vrem sa ridicam treimea saraca a Romaniei A8 mi se pare prioritatea zero, la egalitate cu A7, mult peste CoBra (desi sunt si eu un automobilist bucurestean care injura ca toti ceilalti in rarele week-end-uri petrecute pe V.Prahovei (de multe ori renunt din start...)
  - sustin total harta lui Viny si daca ar exista pana in 2030 ar fi o mare realizare
  - ultimul argument: pe TEN-T coridoarele "core"sunt A1, A7, A8+A10, A6 si micutele A9 si A5. Atat !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

ai fi surprins sa afli care e valoarea investitiilor "din est" in Romania.

Acum vreun an spuneam ca nu inteleg de ce A1 merge si prin Timisoara si prin Arad. Mi s-a explicat ca o autostrada trebuie facuta in special pentru a lega orasele tarii nu pentru tranzit.
Eventualele investitii din Moldova vor avea nevoie de legatura si la portul Constanta si la materia prima de la Sidex, si la fabricile din Muntenia dar mai ales din Bucuresti.
Pentru ca pana vor veni investitorii din vest, Bucurestiul reprezinta o imensa piata de desfacere.

Dar iti inteleg ideea, hai sa le facem autostrada tirurilor din ucraina si republica Moldova ca prostii pot sa moara in continuare pe DN2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Daca ai sa citesti mai sus, vei vbedea ca am scris : "A8 mi se pare prioritatea zero, la egalitate cu A7"

Daca ti se pare ca prin asta am spus ca vreau sa moara fraierii pe DN2.... atunci nu mai zic nimic.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Tg Mures-Iasi costa 5-6 mld euro (6,14 cf SF-ului). Crezi ca vor fi bani pentru terminarea ei in urmatoarele 2 exercitii financiare?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#1614
In exercitiile 2014-2020 si 1021-2017, da.

Crezi ca nenorocirea asta de criza nu se mai termina niciodata ?
Pana la urma lumea trebuie sa se repuna pe picioare, este legea ciclurilor economice.
Si in conditii normale UE va avea mai multi bani pentru autostrazi decat pentru salvat banci din cacao...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

esti optimist atunci.
Sa te intreb altfel.  preferi sa se inceapa acum Iasi-Pascani-Bacau, si sa lasam pentru 2018-2020 discutiile pentru Tg Mures-Pascani ? Sau insisti sa se faca de pe acum TgM-Ditrau si Tg Neamt-Pascani (pt cei 150 km de munte NU are rost sa te intreb).
Iar in 2018, cand valorile de trafic se vor modifica, mult mai multe segmente vor fi deja in executie sau chiar exploatare, si va incepe sa se contureze directia in care o vor lua vecinii din Nord si Est, vom putea relua discutia pentru o autostrada Est-Vest, pe actualul traseu, sau poate pe altul, bineinteles analizat in functie de costuri si beneficii.

In timp ce tu sustii o autostrada de 5 mld euro in speranta catorva investitii viitoare de valoare mare (cu probabilitate ridicata), eu consider prioritara o autostrada de 2,5 mld E, care va avea trafic din primul moment si care va deservi mult mai multe orase, atragand foarte multe investitii de valoarea mica.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Quote from: TibiV on December 08, 2014, 04:44:03 PM

Sigur, imi puteti da exemplul tarilor baltice, dintre care Letonia si Estonia au granita cu Rusia. Dar balticele au dpsv istoric o relatie pe care eufemistic o tuem numi "nu prea calduroasa" cu Rusia. Crede cineva ca UE isi doreste aderarea Ucrainei cu un sfert din teritoriu locuit de "prietenosii" separatisti rusi ? Si aia nu cred ca emigreaza inapoi in Rusia nici in 50 de ani...


Si Lituania are granita cu Rusia. Toata lumea tinde sa uite de enclava Kaliningrad si granita comuna dintre Polonia si Rusia (si chiar nu pricep de ce uita lumea de acest aspect)!
In rest nu comentez nimic. Faceti voi autostrada intre Sovata si Targu Neamt, caci acolo e nevoie rau de tot...

cricric

Un pas important ar fi tronsonul intre Targu Mures si Ditrau. Relieful e mai usor si s-ar economisi mult timp fata de traseul actual.

ovideatza

#1618
La relatia Moldova-Vest voi luati in considerare doar faptul ca acum nu exista trafic pt a sustine ca nu e prioritara.

Ori trebuie sa vedeti invers lucrurile in aceasta zona. Aceasta autostrada este singura sansa pt dezvoltarea regiunii. IT-ul si alte industrii de varf nu pot crea singure dezvoltare si locuri de munca, trebuie productie, ori ce produci nu cari cu avionul decat in 1% din cazuri probabil.


Daca se face autostrada fluxul va creste extrem de mult. In plus trebuie facuta in asa fel incat sa serveasca mai multor directii si sa concentreze traficul din Moldova catre Vest. Beneficiile economice si sociale vor fi de amploare.

Costa mult, nimeni nu sustine sa se faca inaintea definitivarii A1. Dar macar sa se inceapa de la Iasi spre Pascani in 2014-2020, sector care poate fi comun pt A7/A8 si care ar decongestiona segmentul pe locul 2/3 din tara ca trafic daca nu ma insel nu cred ca nu ar fi corect + centura Bacau.

In cealalta perioada de programare putem merge mai departe catre munti, dupa ce va fi terminata si Pitesti-Sibiu.

horatiu.cosma

Autostrada are ca obiectiv primar asigurarea unei sigurante sporite pe distante mari. Daca ne apucam sa facem bucati sfaramitate prin toate zonele, ne trezim in 2020 cu cioturi de 20 de km, izolate si fara un trafic prea mare din simplul motiv ca sunt foarte scurte. Parerea mea e ca trebuie terminat ce am inceput si continuat pana in momentul in care vom avea continuitate. Spre exemplu, Buc-Ploiesti a fost o investitie din bugetul de stat pe care nu exista trafic, fiind nefinalizata. Un alt exemplu(ipotetic): daca se face Brasov-Sibiu(nu zic ca ar trebui), va trebui cumva facut si Tg.Mures-Fagaras. Cine nu ma crede, sa intrebe soferii care faceau acum vreo 2 ani Sibiu-Nadlac, era frumos sa mergi 30 de km pe A, apoi 20 pe DN, apoi iar pe A...?