Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 28 Guests are viewing this topic.

Storyteller

@alecu si @viny amandoi aveti dreptate.
2014.12. Arad-Nadlac lot 1 22,2 km+ Arad-Nadlac lot2(partial) 6km+ Timisoara-Lugoj lot2(partial) 6km = 34,2km + 668km = 704,2km Concluzie: am lasat Serbia si Irlanda in spate, care si-au definitivat, in general,  reteaua de autostrazi; ne apropiem de cehi 729 si sloveni cu ai lor 747km.
P.S. Daca bulgarii vor deschide ,,en fanfare", ceva de genul 200km va fi ultima data cand ne vor mai intrece, pentru ca apoi, vor avea doar de ,,retusat" la reteaua de autostrazi ceva tronsoane mici.
P.P.S. Noi n-am fost ultimii in Europa, impartind acelasi ultim loc(locul 50) cu alte vreo 20 de state decat, pana cand am inaugurat primul tronson de 113 km din A1 respectiv Pitesti-Bucuresti; atunci am sarit pe 30 si de atunci am inceput sa urcam in top si uite cat de curand vom intra in primele 20. Cam prin 2011 trecusem in jumatatea superioara a clasamentului (adica in primele 25 tari din Europa ca numar total de kilometri de autostrada) deci de atunci nu mai suntem in coada clasamentului.

istvan78


horatiu.cosma

2014.12 vrea sa insemne finalizare? 6km de la Sanovita la Topolovat sigur nu anul asta, si pe Nadlac-Pecica sunt mari semne de intrebare daca termina anul asta.

Storyteller

2015. Arad-Nadlac lot 2 (diferenta) 10,7km+ Gilau-Nadaselu 8,7km+ Centura Bucuresti- Bucuresti 2,5km= 21,9km+ 702,2(668actuali+34,2inaugurati in dec.2014:Ar-Nd, Tm-Lj-vezi postul anterior)= 724,1km => "le suflam in ceafa" la cehi.
2016. Deva-Lugoj lot2 28,6km+ Dv-Lj lot 3 22,1km+ Dv-Lj lot4 21,2km+ Lj-Tm lot2 diferenta 19,6km+ Cent.Buc-Buc. diferenta 4km+ Suplacu-Bors 64km+ loturile 1,2,3,4 Sebes-Turda 16,3+12,5+24,3+17km=229,6+724,1=953,7km. => i-am depasit nu doar pe cehi si sloveni dar si pe finlandezi care erau si mai avansati cu ai lor 779km. Ne apropiem vertiginos de croati si unguri care tind spre 1200km.
Mai putem avea "sughituri"/intarzieri pe unele loturi, cum ar fi arad-nd doar in 2015, tm-lj inaugurat tot deabia in 2015, doar lot 3, 4 din sebes-turda in 2016, suplac-bors deschis partial si diferenta in 2017,  nadasel-mihaiesti mai repede decat restul tronsonului, n-am pus Sibiu-Boita18km, Curtea de Arges-Pitesti 70km, Ct.de Ag-Rm.Valcea 60km sau A7 Bypass Bacau
2017. Campia Turzii-Targu-Mures 53km+Nadasel-Suplacu100km= 1106,7km. Cum am spus mai sus pot aparea intarzieri dar si surprize in acest an.
2018. Comarnic-Brasov 111km+ 1106,7km= 1216,7km. I-am lasat in urma pe unguri si croati.
2019. Brasov-Targu-Mures 161km+ 1216,7=1377,7km.
2020. Curtea de Arges-Boita? Ploiesti-Buzau?...prea departe in viitor. Atat deocamdata.

horatiu.cosma

Ce pot spune, doamne ajuta sa fie asa. Exista totusi unele sectoare pe care esti extrem de optimist : Tg.Mures-Brasov nu are sursa de finantare si nici nu se intrevede ceva deocamdata. De la UE pe exercitiul financiar 2014-2020 nu se poate, fiindca banii respectivi se duc in mare parte pe PiSi, A10,Tg.Mures-C.Turzii. Comarnic-Brasov (care are vreo 60 de kmnu 110, poate vroiai sa zici Ploiesti-Brasov) nu se poate face decat cu PPP, fiindca noi nu avem 2 miliarde de euro de la buget pentru asa ceva(si UE nu finanteaza decat cu vreo 20-30% daca avem noroc). Ct. de Arges-Rm.Valcea, din nou, nu stiu din ce bani se face(numa daca nu face parte cumva din SiPi). Pe Nadasel-Suplacu mi-as dori sa ai dreptate, locuind in zona, dar acolo problema nu e finantarea, ci faptul ca inca nu exista studiu de fezabilitate, si nici macar unul pe drum(a aparut in SEAP ceva pentru tunel Meses, dar cam atat).Acolo mai repede de 2018 nu se poate discuta. Oricum, restul sunt facubile, mai devreme sau mai tarziu, si intr-adevar suna bine 1200 si de km de autostrada(de ajuns nu ii ajungem pe unguri, ca nu stau dupa noi, in 7-8 ani cand vom avea 1200, ei o sa aiba 1500).

isantem

#1565
Ii si vad pe cei din Moldova bucurosi in "2018" cand CICA I-am lasat pe unguri in urma la autostrazi cand ei o sa aiba POATE bypass Bacau  :lol:

Deci cand va aud cu i-am depasit pe unguri sau pe bulgari imi vine sa inebunesc:((

Giuri singur are 1000 lei venit iar Ion cu 10 copii si 1100 lei venit face bascalie de Giuri ca el are venit mai mare. :(( O comparatie mai buna nu am gasit.

Nu centura autostrada la Bucuresti, fara PiSi, fara Deva Lugoj (minim 2 ani inca), fara un km de autostrada proiectata in Oltenia, Moldova, Bucovina, Maramures, fara o benzinarie proiectata pe Sibiu Nadlac, cu cratere de drum judetean pe primul lot Buc-Constanta, cu Buc Pitesti de evul mediu, Brasov Ploiesti la stadiu de autorizatie de mediu si noi scriem pagini intregi de comparatii aiurea cu tari care sunt la ani lumina in domeniul infrastructuri. Singurul lucru cu care batem orice tara sunt studiile de fezabilitate, number ONE acolo.

MNU

Rad toti si cu... pardon de expresie... dosul de noi. Pai noi raportam deja sute de kilometri de autostrada NEFINALIZATI. Cum poti numi altfel niste panglici de asfalt, cu parapete, marcaj si... cam atat. Nu sunt CIC-uri sau dispecerate functionale, n-avem benzinarii, lipseste gardul de protectie pe kilometri intregi, intrari de urgenta folosite pe post de noduri ad-hoc, spatii de servicii (care servicii?) inchise, lucrari incremenite de ani de zile la 95 -99 % si nimanui nu-i mai pasa, s.a.m.d.

Sunt de acord ca sunt un plus enorm fata de ce era inainte, dar inainte eram praf. Dar reteaua de autostrazi trebuie sa ofere mult mai mult decat doua panglici de drum asfaltat paralele si inca in santier. Nu sunt rautacios, si aici fac apel la ratiunea voastra... cine a circulat pe autostrazi pe la altii, stie cum trebuie sa arate si ce trebuie sa ofere un "pachet complet".

dorum

da...no comment, asa e... dar hai  sa ne bucuram si noi de ceva ce avem acilea... acele bucati de asfalt paralele, marcate si delimitate, care probabil au SALVAT sute de vieti pe TM-AR, DEVA-ORASTIE, ORASTIE-SIBIU....
...ca suntem de rasul curcilor, din nou sunt de acord... cu pretentii, dar fara tronsoane finalizate 100%... fara benzinarii... fara spatii de recreere dupa ce ai tinut covrigul in mana sute de km... asta e... putem sa speram ca la anul, cel putin noi astia din vest, mergem pe Ax unde ne poarta gandul... mai departe ramane speranta si pasiunea noastra!

MNU

Pai, hai sa ne bucuram... mai cu decenta. Adica, daca maine avem si noi 1200km de autostrazi  ca si ungurii, asta nu inseamna ca i-am ajuns. Ignorand partea cu suprafata si cu populatia fiecarei tari, daca km nostri de autostrada sunt la standard "romanesc", inseamna ca mai avem mult pana ii ajungem.

Si am uitat sa mentionez un alt "feature" care lipseste la noi... INTRETINEREA. CNADNR... SE AUDE?!

dr4qul4

Când va aud cum va plângeți de lipsa benzinăriilor nu pot sa nu-mi amintesc de semnul  care era  pe A2 la ieșire din București, cel care semnaliza lipsa benzinăriilor.
Cred ca era unic in lume :).:
Iar acum, la doar 5-6 ani distanta, vara, mai spre dimineata nu poți sa alimentezi pe A2 ca e coada la cafele.

Putina răbdare ca vor apărea si benzinăriile si chiar vulcanizari\service-uri auto si moteluri. Pe cioturi de 30 Min nu sunt rentabile, mai mare e vadul la noduri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

Ni se pregateste ceva in PPP din 2015 !!!

Deocamdata nu sunt prea multe detalii, dar puteti studia caietul de sarcini referitor la publicitate din aceasta arhiva.



NGC

Deocamdata nu se stie.
Ce se stie din caietul de sarcini, este ca se va organiza o conferinta internationala de lansare a proiectului in Ianuarie / Februarie 2015, iar primele informatii oficiale despre proiect se pare ca vor fi publicate in Financial Times.
QuoteAnunţul va fi publicat în limba engleză cu aproximaţie la sfîrşitul lunii decembrie 2014 inceputul lunii ianuarie 2015.

adiarc

Presupun ca e vb de Craiova-Pitești.....e doar o presupunere.Oricum , fără ea nu ne mai putem aștepta la alte investiții de la Ford , cum ar fii relocări in Ro , ale unor modele produse afara.SB-Pitești este astfel si mai importantă
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Storyteller

Ungurii au mai putin de facut de acum incolo, pana isi finalizeaza reteaua nationala de autostrazi doar ceva 'cioturi' cum ar fi Debretin-Bors, Debretin-Ujgorod, etc. Vestea proasta e ca cifrele reactualizate in decembrie anul trecut dadeau ungariei 1360km suma totala deci mai avem pana ii ajungem probabil doar prin 2020-21 daca avem o medie de 90km pe an.
dar iata clasamentul pe 2013(il voi reactualiza cat de curand eu inca sper ca in decembrie sa mai avem ceva inaugurare)
1. Rusia 30000
2. Spania 16204
3. Germania 12845
4. Franta 11392
5. Italia 66610.
6. Marea Britanie 3555
7. Kazakstan 2787
8. Portugalia 2647
9. Olanda 2274
10. Turcia 2100
11. Elvetia 1763,6
12. Belgia 1747
13. Grecia 1744
14. Suedia 1740
15. Austria 1720
16. Polonia 1389
17. Ungaria 1361
18. Danemarca 1340
19. Belarus 1293
20. Croatia 1250,7
21. Finlanda 779
22. Cehia 726,9
23. Irlanda 663
24. Romania 636
25. Serbia 628
26. Bulgaria 620
27. Slovenia 533
28. Slovacia 432
29. Ucraina 280
30. Cipru 255
31. Albania 250
32. Macedonia 228
33. Norvegia 194
34. Luxembourg 147
35. Kosovo 118
36. Lituania 109
37. Bosnia H. 53
38. Islanda 37
39. San Marino 8,9
40. Andora 0
41. Armenia 0
42. Azerbaidjan 0
43. Estonia 0
44. Georgia 0
45. Letonia 0
46. Liechtenstein 0
47. Malta 0
48. Moldova 0
49. Monaco 0
50. Muntenegru 0
51. Vatican 0


stangabriel

Ma intreb la ce standard sunt autostrazile din Rusia,Kazakstan,Belarus.