Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteBoagiu: MTI vrea ca bugetul pe 2012 să asigure cofinanţarea proiectelor, rovinieta nu se va scumpi

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, astăzi, la Suceava, că în bugetul din 2012 vrea ca resursele financiare să fie alocate pentru cofinanţarea proiectelor cu fonduri europene în derulare şi cele cu credite de la Banca Europeană de Investiţii, ea anunţând că rovinieta nu se va scumpi.

"Noi am cerut ca şi anul acesta majoritatea resurselor financiare să fie concentrate pe cofinanţarea proiectelor de la Uniunea Europeană şi pe cele finanţate din credite de la Banca Europeană de Investiţii", a spus Boagiu într-o conferinţă de presă, citată de corespondentul MEDIAFAX.

"Avem în pregătire un coridor de la nord la sud. Am discutat despre el. Ţinta cea mai importantă este de a identifica şi finanţarea", a spus Boagiu, adăugând că autostrăzile sunt scumpe.

sursa: Ziua de Cluj

Culoar nord-sud?! Poate ceva de genul Buzau-Suceava care sa lege Ploiesti-Albita de Tg Mures-Iasi? :D

Ionut

QuoteBoagiu: Ministerul Transporturilor va semna până la sfârşitul lunii noiembrie noi contracte pe infrastructură rutieră

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, susţine că ministerul pe care-l gestionează urmează să semneze cu reprezentanţii Comisiei Europene, până la sfârşitul lunii noiembrie, noi contracte de finanţare pe infrastructură rutieră, în valoare de 500 de milioane euro.

"Astăzi, sunt în execuţie 434 kilometri de autostradă situată pe coridorul IV Pan-European, urmând, sper foarte curând, să deschidem oficial şi restul de patru tronsoane care au fost licitate şi adjudecate, organizările de şantier fiind deja făcute.

Practic, la ora când vorbim, în România avem semnate cu Comisia Europeană (CE) contracte de finanţare în valoare de 725 milioane euro. Aşteptăm ca până la sfârşitul lui noiembrie să semnăm alte contracte, în valoare de 500 milioane euro. Deci, anul acesta, Ministerul Transporturilor semnează, doar pe partea de infrastructură rutieră, contracte de finanţare cu CE de 1,250 miliarde euro", a declarat ministrul Anca Boagiu.

sursa: Mediafax

La mai mare. Asteptam finantare si pe alte tronsoane, asteptam PPP!!! Multumim anticipat. :)

frunzamihai


Ionut

#48
Quote from: frunzamihai on October 29, 2011, 08:02:35 PM
Care 434 km de pe coridorul IV??

Nu sunt doar pe C.IV, probabil se referea la toti care sunt in executie.

Avem in executie asa la ora asta asa:
A1: 235 km
A2: 10 km (Medgidia-Murfatlar)
A3: 126 km (B-Ploiesti si 3c pe Autostrada Transilvania - nu pun 2b pentru ca mai trebuie facut doar un pod)
A4: 11 km (Ovidiu-DN3)
TOTAL: 382 km

Poate au mai pus si km deja dati in folosinta. :lol:

frunzamihai

Pe Orastie - Sibiu s-a dat drumul si lotului 1 si 3? Eu n-am gasit nici o informatie in sensul asta.

Ionut

Quote from: frunzamihai on October 30, 2011, 08:34:52 AM
Pe Orastie - Sibiu s-a dat drumul si lotului 1 si 3? Eu n-am gasit nici o informatie in sensul asta.

Nu s-a dat oficial drumul, insa practic se lucreaza, sunt organizarile de santier facute cel putin.

frunzamihai

Daca iei in calcul si cei 25.6 km Timisoara - Lugoj (care stiam ca trebuie relicitat) si tot tronsonul A2 - Cernavoda - Medgidia - Murfatlar - 37.7, atunci ies fix 434.

Ionut

Quote from: frunzamihai on October 30, 2011, 11:37:57 AM
Daca iei in calcul si cei 25.6 km Timisoara - Lugoj (care stiam ca trebuie relicitat) si tot tronsonul A2 - Cernavoda - Medgidia - Murfatlar - 37.7, atunci ies fix 434.

Uite ca am lamurit-o. :)

---

Efectele autostrazilor:
1. una calda - Autoritățile vor să construiască un spital de 86 de milioane de euro la Șagu
2. una rece - Primăria Săvădisla plânge după Bechtel. Comuna va pierde până la 10 milioane de lei anual

madad

#53
QuoteEfectele autostrazilor:
1. una calda - Autoritățile vor să construiască un spital de 86 de milioane de euro la Șagu

1. Sa se construiasca spitale noi cu access imediat la autostrada, mi se pare o idee foarte buna  :)

Quote2. una rece - Primăria Săvădisla plânge după Bechtel. Comuna va pierde până la 10 milioane de lei anual

2. Primarul de la Savadisla ar fi trebuit sa se gandeasca in cei 7 ani de contract cu Bechtel ca venitul comunei in acesti ani este o solutie temporara. Ar fi fost de preferat sa investeasca acei bani in stalpi de iluminat cu celule fotovoltaice si in acest moment ar fi avut o solutie excelenta pentru iluminatul stradal al comunei.


Uneori ma gandesc ca asteptarile mele ca simplu cetatean roman, sunt mult peste capacitatea intelectuala a multora dintre liderii nostrii  :(

Ionut

QuoteAutostrada sud-nord, un nou proiect in analiza

Ministerul Transporturilor are in analiza un nou proiect de autostrada, care sa traverseze Romania de la sud la nord, potrivit oficialilor institutiei. Singura problema pe care o are insa acest proiect este si cel mai greu de rezolvat: lipsa finantarii.

,,Avem in pregatire un coridor de la nord la sud. Am discutat despre el. Tinta cea mai importanta este de a identifica si finantarea", declara ministrul Transporturilor Anca Boagiu.

Coridorul spre nordul tarii va integra, de fapt, autostrada Bucuresti-Ploiesti, aflata acum in lucru si aproape de finalizare, si o parte din viitoarea autostrada Ploiesti-Buzau-Focsani-Albita (granita cu Republica Moldova), pe care autoritatile o au in plan de mai bine de cinci ani, dar in privinta careia nu s-a intreprins nimic.

Traseul cel mai probabil al viitoarei autostrazi va porni din Vrancea, ca o continuare a autostrazii Bucuresti-Ploiesti-Focsani, si va trece pe langa Marasesti, Adjud, Bacau, Roman, Pascani, Suceava si Siret, pana la granita cu Ucraina. Coridorul de autostrada va continua in Ucraina, prin Cernauti, Lvov si va avea ca punct final Polonia, in apropiere de Lublin.


sursa: Fin.ro

Alte propuneri/vedeti altfel coridorul nord-sud?

Eu personal as vrea, de exemplu, prin Piatra-Neamt, nu prin Roman. :)

iuli

Eu prefer varianta Roman pentru ca e pe valea Siretului si terenul e relativ mai usor. Oricum se va veni cu A6 prin Piatra Neamt si se va face o conexiune cu varianta asta la Roman de unde se poate prelungi usor spre Iasi. Practic imparte la jumatate distanta dintre Piatra Neamt si Iasi. Iar in cazul in care aceasta autostrada va fi prima atunci nu va dezavantaja pe nimeni.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

#56
Quote from: iuli on October 31, 2011, 06:43:05 PM
Eu prefer varianta Roman pentru ca e pe valea Siretului si terenul e relativ mai usor. Oricum se va veni cu A6 prin Piatra Neamt si se va face o conexiune cu varianta asta la Roman de unde se poate prelungi usor spre Iasi. Practic imparte la jumatate distanta dintre Piatra Neamt si Iasi. Iar in cazul in care aceasta autostrada va fi prima atunci nu va dezavantaja pe nimeni.

Tg Mures-Iasi nu trece prin Piatra, ci mai pe la nord, prin TARGU Neamt - vezi aici harta completa si la calitate buna. Eh, oricum e mult pana departe, dar conexiunea asta ar fi excelenta, ar salva vieti si multi nervi.

Ionut

Ascultati pana la final, sunt si lucruri noi.
Cum ar fi sistemul de tracking prin satelit, Galileo. Nice.

http://www.youtube.com/v/uSr1ZOIiHE4

madad

5 EUR / 100 km wow, asta este foarte mult, sper sa nu fie asa  :(

iuli

Ce nu inteleg eu de ce taxeaza exact autostrazile care sunt facute pe bani europeni! Nu am auzit sa se taxeze A3 Cluj. Anyway... intrebarea mea care ma framanta este urmatoarea: ce se intampla cu rovigneta? Nu ar fi taxare dubla? Daca tot pui taxa pe autostrada, lasa naibii liber pe restul drumurilor. Daca au dat exemplu ca in vest nu prea mai exista tari care sa nu taxeze autostrada ar trebui mers mai departe cu exemplul: drumurile sa nu fie taxate, sa nu se puna bariere pe autostrazi!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog