Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 22 Guests are viewing this topic.

stangabriel

Pun si aici:

http://www.ampost.ro/comunicate/am-post-publica-master-planul-general-de-transport-pentru-consultare-publica

Prima dezbatere publică cu privire la acesta vizează domeniul de transport rutier și va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor (B-dul Dinicu Golescu nr.38, sector 1, București) în data de 7 octombrie 2014.

Persoanele interesate să participe sunt rugate să se înscrie la adresa de e-mail postransport@mt.ro, până la data de 6 octombrie 2014, ora 16:00.

Accesul participanților la ședința publică va fi permis pe la intrarea principală a MT, începând cu ora 9:30.

Pentru celelalte domenii de transport, dezbaterile publice vor fi organizate, după cum urmează:
-   9 octombrie: feroviar;
-   13 octombrie: naval;
-   15 octombrie: aerian și intermodal.

AM POST apreciază aportul tuturor celor interesați, care prin transmiterea de sugestii, propuneri și observații vor contribui la definitivarea acestui document de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României.

Persoane de contact:
Anca Enăchescu - AM POST, fax: 021 319 61 78, e-mail: postransport@mt.ro;

   În perioada 1 - 30 octombrie 2014 pot fi transmise observații și sugestii pe adresa de e-mail postransport@mt.ro, în atenția doamnei Anca Enăchescu.

north

#1351
Denumirea germană a Transilvaniei - "Siebenbürgen" - provine de la cele şapte cetăţi medievale săseşti din zonă. Voi formula câteva considerente preliminare asupra impactului reţelei propuse de autostrăzi prin Masterplan asupra principalelor şapte (care evident nu coincid cu cele "Siebenbürgen") oraşe (dpdv al populaţiei cf. Recensâmântului 2011, dar intuitiv şi economic) din zona Transilvania-Banat (mai departe numită drept "Transilvania"). Aşadar asta ar urma să fie situaţia în 2020 (mă rog, 2022):



Comentarii la starea de fapt din hartă:

1.   Principalele trei oraşe ale Transilvaniei sunt legate între ele integral pe autostradă.

2.   Considerând cele 21 de perechi posibile între toate cele 7 oraşe majore, marea majoritate a rutelor sunt deservite integral sau parţial de autostradă:
    a.   13 din 21 integral (din care cele mai mari două oraşe, Cluj-N. şi Timişoara înspre toate relaţiile cu excepţia în ambele cazuri a Oradiei)
    b.   2 din 21 parţial (mai mult de 50% autostradă) (Oradea spre Braşov şi Târgu Mureş)
    c.   3 din 21 parţial (mai puţin de 50% autostradă) (Oradea spre Cluj, Timişoara şi Sibiu)
    d.   Doar 3 din 21 deloc (Braşov – Târgu Mureş, Oradea – Arad şi Sibiu – Târgu Mureş).

3.   Paradoxal (considerând poziţia sa excentrică în reţeaua de autostrăzi), cel mai bine conectat pe autostradă cu restul dintre cele şapte oraşe este Cluj-N. (are la 5/6 oraşe – exceptând Oradea – conexiune integrală pe autostradă).

4.   În ipoteza realizării şi a tronsonului Suplacu de Barcău – Nădăşel lucrurile se schimbă fundamental, în sensul:
    a.   17 din 21 relaţii integral autostradă
    b.   4 din 21 relaţii deservite doar parţial (Oradea – Timişoara) sau deloc (Oradea – Arad, Braşov – Târgu Mureş, Sibiu – Târgu Mureş) pe autostradă.

5.   Se realizează o puternică axă economică (precum şi educaţională, turistică) "filo-germană" pe relaţia Timişoara – Sibiu – Braşov.

6.   Rolul Sibiului, ca oraş dintre cele 7 poziţionat cel mai aproape de "centrul de greutate" al reţelei este aşteptat să crească semnificativ, ajungând pe locul 4 (şi într-un scenariu extrem – dar greu de crezut – chiar depăşind Braşovul).

6.   Privind dinamica economică, socială etc. intra-Transilvania, scenariul luat în calcul este indiscutabil mult superior atât scenariului concentrării integral pe A3 (Autostrada Transilvania) cât şi celui aferent concentrării integral pe A1 (Nădlac - Piteşti - Bucureşti).

... Cu siguranţă îmi scap multe, de aceea încurajez alte observaţii / comentarii.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cricric

Nu stiu daca Sibiu-Brasov se va face prea curand.
Insa sper sa fie terminata A3 pana la Targu Mures.

adiarc

cred ca f util ar fii sa venim cu sugestii de imbunatatire , fiind in dezbatere publica.
aceasta nu e varianta finala , oricat ar vrea unii , asa ca parerea mea , n-are rost sa ne consumam prea tare pe varianta aceasta , dar merita toata energia pt a incerca sa o imbunatatim.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Totul tine de politica, de promisiuni si mai putin de nevoile economiei nationale si de planurile UE pentru zona noastra. De cate ori nu am auzit in ultimii ani vorbindu-se despre autostrada Bucuresti-Alexandria? Marii producatori de automobile(care poate ar dezvolta mai mult productia de masini la noi) asteapta legatura oraselor lor cu restul UE prin autostrazi. Turistii din Ungaria, Cehia, Slovacia, Austria  inca asteapta autostrazi spre Romania, prin Romania. Priviti cateva "planuri" ale celor care au condus pana acum tara:
"Harta autostrăzilor din România desenată de fiecare guvern, din 2000 până în prezent. Cum am ajuns să cheltuim 15 miliarde de euro pe construcţia a doar 644 de kilometri de autostradă?"
http://www.zf.ro/business-construct/harta-autostrazilor-din-romania-desenata-de-fiecare-guvern-din-2000-pana-in-prezent-cum-am-ajuns-sa-cheltuim-15-miliarde-de-euro-pe-constructia-a-doar-644-de-kilometri-de-autostrada-13364064
Vor veni altii la putere cu alte planuri pentru ceea ce are nevoie Romania inca de azi?
Sper sa termine A1 de construit pana in 2020(Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad-Nadlac), A3 Nadaselu-Targu Mures si A10 Turda-Sebes, poate A3 Comarnic-Brasov si macar inceputa Craiova-Pitesti , mai ales ca planurile lui Tariceanu, Boc, Ungureanu si Ponta plus planurile UE nu par a fi mult diferite. Mai important mi se pare ritmul in care se lucreaza la aceste autostrazi.

stangabriel

Inca o trecere in revista a santierelor si sumelor de bani repartizate. E bine ca este adusa in fata cat mai des problema infrastructurii.

http://www.zf.ro/zf-24/promisiuni-de-inca-200-de-kilometri-de-autostrazi-pana-in-2016-13358811

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

poate ca incerc sa explic logic...ceva ce nu are in spate o logica dar...ma bazez pe fraza lui Sherlock Holmes...când ai eliminat ce e imposibil, ce a ramas, oricat de incredibil e....e adevarul.

Deci:

Daca introducerea anormala a doua autostrazi in Transilvania versus nici una in Moldova este de fapt o strategie a guvernului de a recupera de la UE banii cheltuiti pe A3?

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

pai ce s=a mai discutat pe aici....proiecte facute din alte surse...dar acum pe coridoare....pot sa recupereze bani.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Ce bani sa recupere? Cei platiti lui Bechtel in baza unui contract care nu e de gasit? Sau cei platiti pentru bucata Bucuresti - Ploiesti, cea inca neterminata?

alecu26

sigur imaginatia guvernantilor merge departe. A se vedea MP=ul in general. Vorba lui Fenechiu din spatele gratiilor: doar 10% in Moldova.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


MNU

#1364
Intrebare... un cetatean UE poate cere initierea procedurii de infringement impotriva guvernului Romaniei?