Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

radutm

cont inchis

alecu26

Quote from: delacroix on October 03, 2014, 08:57:55 AM
Bacau-Brasov-Sibiu e finantabila de catre UE. Nu 85% dar prin Komisariatul "Dezvoltare Regionala". Stie cineva numele Komisarului?

Eu stiu ca tocmai ne aprobasera Sebes-Turda-Tg Mures pe fonduri europene tocmai in contextul ca Tg Mures-Iasi este coridor european. Acum noi ne-am sucit pe la Sibiu-Bv-Bacau.

UE o sa zic OK faceti fratilor pe acolo...dar atunci nu mai primesti nimic pe varianta Sebes-TGM-Iasi. Ce ne facem cu contractele deja semnate????? LA ASTA NU S_A GADIT NIMENI?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Sb-Bv-Comarnic face parte din reteaua TEN-T Comprehensive, proiecte care ar tb sa fie gata pana in 2050 cf agrementului initial: TEN-T Core (2030) vs. Comprehensive(2050)

noul masterplan re-prioritizeaza insa proiecte Comprehensive in fata Core


dr4qul4

Noul Master Plan, cel putin pe rutier, nu face nimic altceva decat lobby pt a obtine finantare pt VP.
Eu cred ca e facut de un specialist in Marketing. Iar mesajul transmis este "toate drumurile duc la ....." .Brasov.

Nu mai am chef sa ma agit. pana la urma, sa faca pe unde vor, dar macar sa faca.
Daca primim 500 km de DX/A, cu taxa sau fara, la munte sau la campie,  pana la alegerile din 2017, ma declar multumit.  :vroomvroom:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nicolaem

#1339
delacroix, vad ca insisti pe idea ca acel "komisar" va trimite fonduri exact unde partidul va vrea. ce te face sa crezi ca "traficul de influenta" specific politicului din romania va functiona si la Bruxelles? S-a stabilit o retea de finantare, de ce s-ar schimba doar pt ca o doamna de la Bucuresti vrea asta?

deja am pierdut 2 ani din cauza ca nu avem o prioritizare si nu stim ( sau nu vrem) ce sa licitam. Vom mai pierde inca un an cu negocieri la UE. Ne vom trezi prin 2016 ca lansam primele licitatii pe MP nou indiferent care va fi el. cine va raspune pentru cele cateva miliarde care nu mai pot fi recuperate din cele 2 bugete pana in 2020?
Cum naiba o tara intreaga sta in stand-by 3 ani doar  in speranta unor negocieri obscure ca se schimba trasee in loc sa dam drumul la treaba si sa contruim URGENT ori VO ori VP, preferabil ambele dar sa incepem odata !!!
In ce companie privata se sta 3 ani in luare unei decizii?

Sa fim seriosi chiar crede cineva ca in 2030 vom avea mii de km de drumuri expres? tot desenam planuri pe care orice copil de clasa 8 le poate desena la ora de geografie si ne certam pe ele apoi....

alecu26

eu ma intreb cand o sa apara DN-ul cu 2 benzi cu "regim de drum expres".

Voi ce spuneti?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Goldmund

Quote from: cezar-mario2012 on October 03, 2014, 09:32:26 AM
Am si eu o întrebare legata de traficul rutier actual de pe A1,  sectorul Sibiu-Deva, este conparativ cu traficul de pe A1 Budapesta-Viena? 

Traficul  pe Budapesta-Viena este mai mare decat traficul pe A1 Sibiu-Deva, insa este la fel de important strategic-economic pentru UE. Nu exista zone neimportante pentru strategii UE. Normal ca vor exista regiuni mai putin dezvoltate in Uniune, dar la fel de importante pentru viitorul economic si politic al UE.

Quote from: cezar-mario2012 on October 03, 2014, 09:32:26 AM
Si ce se va întâmpla dacă UE se răzgândește si vor să finanteze A3 in vederea Campionatului din 2020? Si de ce credeti că Portul Constanța este asa de important pentru Vest? Constanța-Budapesta, circa 1000km cu durata aproximativa 12-14 ore, Rieka-Budapesta, circa 500 km, durata 4 ore. Principale fabricii de componente auto pentru Germania sunt pe culoarul Brașov-Sibiu-Deva-Lugoj-Arad. Germania factorul decizional din UE, este oare interesata de Dacia? Credeți că daca Renault mai are vreo greva la Dacia, nu își muta fabrica cu totul în Maroc, indiferent de autostrada sau nu? Sunt multe întrebări, cred ca ne dam prea multă importantă,  in contextul european.

Da, sunt multe intrebari importante si nu cred ca "ai nostri" au deocamdata si raspunsurile adecvate pe care le asteapta europenii si economia Romaniei.
Portul Constanta este cel mai mare si important port la Marea Neagra, indiferent unde se vor juca patru meciuri de fotbal, sau cati km rutieri sunt de la Budapesta la primul port important marin. Si Dunarea va juca un rol din ce in ce mai mare in dezvoltarea porturilor romanesti si pt. Constanta in dezvoltarea trasportului din UE.

Quote from: cezar-mario2012 on October 03, 2014, 09:32:26 AM
Traficul cel mai important de mărfuri sunt prin alta tari, piețe importante pentru UE sunt Rusia,  culoar prin Polonia, Ucraina prin Polonia sau Ungaria,  Orientul Apropiat prin Serbia și Bulgaria. Serbia a anunțat că până la sfârșitul anului 2015 va termina autostrada Nis-Kalotina, Bulgaria. Eu zic ca prioritatea unu este centura București la nivel de autostrada,  suntem siguri din UE care nu avem o centura decenta a capitalei.  Transilvania sta destul de bine la nivel de infrastructura rutiera, plus ce se va mai construi.  Orase cum ar fi Sibiu, Timișoara,  Arad,  Cluj, Târgu Mureș in urmatori doi ani vor fi interconectate la rețeaua de autostrăzi Europene.  Ce facem cu zonele săracele din Moldova și Oltenia?

Corect analizat, doar ca Serbia nu este in UE(si nu va fi in urmatorii 10 ani), Bulgaria a ramas in urma Romaniei si nu face progresele tarii noastre in anumite domenii-cheie precum  domeniul politic, sau cel al reformei din Justitie.
A1 trebuie cat mai rapid terminata, in intregime, legatura intre Bucuresti si Nadlac trebuie incheiata si ai dreptate, A0 ar trebui cat mai rapid inceputa si terminata, in zona Bucuresti avem peste 20% din economia tarii...
Ce facem cu zonele sarace ale Romaniei? Intre Oltenia si Pitesti avem un proiect de autostrada, intre Iasi si Targu Mures este prevazuta o autostrada(poate acum un asa-zis "drum expres"), numai ca politicienii romani ne surprind mereu cu planuri marete, mereu altele, mereu noi si nu avem din 1989 un plan coerent de dezvoltare al transporturilor.

alecu26

""Si ce se va întâmpla dacă UE se răzgândește si vor să finanteze A3 in vederea Campionatului din 2020?""

Imi place asta. Deja s-a uitat ca tot noi am promis A3-ul gata, ignorand faptul ca avem o alta autostrada mult mai aproape si mult mai ieftin de finalizat, stiind inca de atunci ce va cuprinde MP-ul. De ce ar face UE aberatia de mai sus, cand mai sunt doar 100 km de licitat pentru a face legatura intre Buc si Budapesta pe A1, restul fiind in diferite faze de finalizare? Calculeaza cineva cat e diferenta in bani si in km intre a finaliza A3 fata de A1?

Vedeti, o chesti repetata suficient de mult...deja devine lege si incepe sa ne placa si dupa aia ne revoltam de ce nu e asa cum s-a spus de atatea ori.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

delacroix

Quote from: nicolaem on October 03, 2014, 02:58:39 PM
delacroix, vad ca insisti pe idea ca acel "komisar" va trimite fonduri exact unde partidul va vrea. ce te face sa crezi ca "traficul de influenta" specific politicului din romania va functiona si la Bruxelles? ..
....
Gandire tipic damboviteana. Dezbaterea oricarui subiect incepe cu "da cine isi trage partea".
Eu incercam sa fiu constructiv: din pozitia de sef al sinantarior regionale, doamna in cauza ii poate sfatui pe "prostanacii" de acasa cum sa atraga bani pe acest domeniu. De altfel nerealizarile de la FEDR sunt mai mari (asta inseamna "mai rau") decat cele de pe Transporturi Rutiere, in principal FC.

adiarc

Quote from: radutm on October 03, 2014, 10:46:00 AM
BIZIDAY: Joi, 2 octombrie 2014. Moise Guran face praf Master Planul lui Rus:
http://www.biziday.ro/2014/10/02/biziday-joi-2-octombrie-2014/
conform declaratiei lui Victor Ponta din 20 martie , dupa o intalnire cu usile inchise , cu conducerea Dacia , lucrarile la AUTOSTRADA SB-PITESI ( fie si drum expres , ca nu se supara nimeni ) , vor incepe in 2015 , cu prima sectiune Sibiu-Curtea de Arges si ea va fii finalizata in exercitiul 2014-2020.
alo ...se aude ??????
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

iuli_reiner

#1345
Am observat si eu lucrul asta.
Daca s-ar merge in ritmul normal cum s-a mers anterior ar trebui licitat pe bucati VO odata, imi pare o strategie castigatoare si...astfel forumul devine mai animat :)
Ponta&Rus se concentreaza pe VP din cate observ.

ghrt

Problema nu este neapărat că se concentrează pe VP, ci că nu vor realiza nimic. Explicaţia îmi pare simplă: o autostradă nu se va amortiza din taxele pentru tranzitarea ei, iar bugetul RO, mai ales în anii electorali (iar cu defazarea asta a alegerilor o grămadă de ani sunt electorali) nu are bani de autostrăzi. De asta se fac autostrăzi finanţate de UE, iar cele finanţate de la buget au durat foarte mult şi au prins perioadele mai prospere din 2006-2008.

Cont (aproape) inactiv.

teocharis

Quote from: ghrt on October 04, 2014, 01:16:27 PM
... iar cele finanţate de la buget au durat foarte mult şi au prins perioadele mai prospere din 2006-2008.

poti da un ex de autostrada finantata de la buget?

timisoreanul

Din pacate, in Romania NICIODATA nu a existat o vointa reala si o mobilizare eficienta pentru construirea de autostrazi. Majoritatea celor care s-au ocupat de acest domeniu au dat dovada de incoerenta si incompetenta. Din cand in cand, mereu ni se reaminteste ca noi nu avem nevoie de autostrazi si ca ni se vor scoate din cap aceste mofturi. Asta in timp ce avem o infrastructura inapoiata, supraaglomerata pe multe tronsoane, pe care se intampla multe carnagii, ce ni se prezinta la TV pentru audienta si care franeaza dezvoltarea economiei in ansamblul ei. Eu sunt ferm convins ca daca nu intram in UE, in afara de cateva mici tronsoane insignifiante, nu s-ar fi construit nimic in Romania in materie de autostrazi.
Acum cateva luni ministrul Sova ne prezenta o harta cu mii si mii de km de autostrada, din care mare parte urmau sa se faca din banii obtinuti din acea celebra acciza la combustibil. Acum apara acest master plan, care pe mine nu ma convinge deloc. In primul rand, asa cum s-a mai scris, se incearca mutarea fondurilor catre alte tronsoane decat cele agreate de UE. Asta inseamna din start intarzieri si chiar blocaje. In al doilea rand, tot ce depaseste orizontul 2020 mi se pare total irelevant, in conditiile incoerentei celor care ajung prin minster, fiecare venind cu propriile idei si cu propriile harti desenate. Mai departe, preferinta pentru drumuri expres in detrimentul autostrazilor chiar nu ma convinge, avand in vedere diferenta neesentiala de pret dintre cele doua si maniera mioritica in care se poate interpreta aceasta notiune de drum expres.
In prezent, anul de gratie 2014, noi avem in jur de 640 de km de autostrada, fiind codasii Europei, in acest domeniu chiar mai mult decat in altele. Guvernantii nostri, cu banii europeni, cu banii din acciza, estimeaza ca in 2030!?! sa avem vreo 1200 de km de autostrada. Asta in conditiile in care, avand in vedere suprafata tarii, numarul populatiei, IERI trebuia sa avem macar vreo 2000 de km de autostrada.
Toate acestea le spun ca unul care am umblat prin alte tari, am vazut ce infrastructura au (e suficient sa va uitati pe google maps sa vedeti cate autostrazi au si ce retea eficienta si completa si-au dezvoltat) si desi pentru mine, ca timisorean, A1 completa, A2 si o autostrada Sibiu-Brasov mi-ar fi suficiente pentru locurile pe care le frecventez prin tara. Insa si cei din Moldova, Oltenia, Muntenia trebuie conectati prin AUTOSTRAZI la reteaua europeana de drumuri.

ghrt

Quote from: teocharis on October 04, 2014, 01:31:37 PM
poti da un ex de autostrada finantata de la buget?

A3, pe toate segmentele.
Ar mai fi Bucureşti - Piteşti dar nu la asta mă refeream.
Cont (aproape) inactiv.