Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

alecu26

Quote from: pasadia on October 02, 2014, 03:13:56 PM
@ ALECU: Recesamant CESTRIN 2010

din ce reusesc eu sa decelez...avem 30.000 MZA Ploiesti-Campina si inca vreo 20.000 MZA Campina-Sinaia. Si asta nu stiu daca cu camioane sa fara.

Iar drumul ala are nici macar 15 metri de platforma de asfalt...cel putin eu atat am reusit sa masor pe google.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

@pasadia, centura de sud va fi modernizata dar doar la nivelul centurii de nord, care NU este drum expres.
Cutter a pus poze cu centura de nord, care desi modernizata, nu face fata traficului nici la momentul actual.

la intersectia cu DN1A, in acel giratoriu, seara la 6 se formeaza cozi kilometrice si dinspre bucuresti (pe dn) si dinspre Otopeni (pe CB).
La fel, la asa zisul nod Otopeni, cozile de masini care vor sa intre pe CB depasesc lungimea bretelelor (extrem de generoase).
Daca toata centura ar fi fost un drum expres ca in normativ ar fi fost ceva mai bine, dar doar pentru cativa ani. cand se vor face VP si VO nici macar o autostrada cu 2 benzi nu va mai face fata.
chiar daca am presupune prin absurd ca vor completa tot inelul la DX cf standard, ce te faci cu tirul care intra/iese pe o banda de accelerare/decelerare mult prea scurta (asta in cazul in care exista).
Daca tot insista pe VP, de ce nu apare macar partea de NE a A0 in aceste planuri? ar fi fost doar 30 de km, intre DN1-Aeroport-A3-DN2-A2.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

@pasadia

Eu am vrut să arăt problemele care sunt chiar și în forma modernizată. Bineînțeles, venind din perspectiva pozelor de lumea a treia pe care le-ai pus tu de pe partea nemodernizată, pare un progres imens, dar totuși aici discutăm de o strategie pentru o țară din Uniunea Europeană. Nu cred că e vreun om cu capul pe umeri care să nu susțină necesitatea unui drum de centură cu intersecții denivelate pentru o capitală de țară UE.

Dacă se poate face tehnic asta pe aliniamentul actualei CB sau nu, s-a mai discutat pe forum. Eu nu sunt specialist, dar intuiția mea este că s-ar putea face o combinație de secțiuni complet noi de DX/A cu alte secțiuni pe care să se păstreze aliniamentul actual și că una peste alta ne-am putea încadra în acel buget de 550 mil € menționat de mine.

Spre exemplu:
- pe Chitila-Mogoșoaia se poate păstra amplasamentul actual, apoi trebuie realizat pasajul peste giratoriul de la Mogoșoaia
- mai departe spre Otopeni, e cea mai grea zonă pentru că sunt proprietăți pe ambele părți - o posibilă soluție ar fi crearea unui nou drum paralel cu CB care să deservească proprietățile, să fie izolat prin parapeți de CB și să se conecteze cu CB doar la capete, la giratoriul de la Mogoșoaia și la Otopeni, poate și încă într-unul, două locuri pe parcurs cu bandă de accelerare
- la Otopeni nu-mi dau seama dacă e posibil tehnic (asta e nenorocirea cu cîrpelile din 2008-2013), dar CB ar trebui să subtraverseze prin pasaj subteran intersecția cu DN1
- mai merg, mai departe pînă la intersecția de la Tunari: aici minim posibil ar fi îngroparea sensului dinspre Tunari (cel depărtat de calea ferată) lăsînd la suprafată conflict doar între cei care fac stînga
- pe toată zona Otopeni-Tunari trebuie un drum nou paralel cu CB care să servească proprietățile de pe partea de nord
- la intersecția cu A3 aș face un nod ca lumea fără conflicte de trafic indiferent ce înseamnă asta, tehnic sigur se poate - am văzut în America și noduri pe trei nivele

Poate ideile mele nu sunt cele mai bune. Întrebarea e dacă cu 550 mil de euro putem obține un "ring" la nivel de drum expres fără intersecții la nivel. Aștept și contribuțiile voastre mai ales ale celor care se pricep la proiectare și inginerie!

delacroix

#1323
Quote from: alecu26 on October 02, 2014, 03:42:09 PM
....
din ce reusesc eu sa decelez...avem 30.000 MZA Ploiesti-Campina si inca vreo 20.000 MZA Campina-Sinaia. Si asta nu stiu daca cu camioane sa fara.
Iar drumul ala are nici macar 15 metri de platforma de asfalt...cel putin eu atat am reusit sa masor pe google.
Doar cu camioanele cu destinatie/plecare Valea Pravovei . Cu Tirurile de pe "Cheia" mai vin vreo 1500-2000. Evident peste capacitate. Si iarasi evident trebuie urgent un fir de autostrada pe care sa deviezi o directie urmand ca DN1 sa deserveasca celalta directie pe 3 benzi sau 2 benzi cu separator pe toata lungimea. In ambele cazuri o banda ramane pentru traficul local.

teocharis

#1324
se pare ca ne agitam degeaba, MP NU a stabilit prioritatile, aceaste vor fi definite printr-un nou Plan de Implementare(realizat cand si de catre cine?!?, n.m.)

hat tip hotnews:

"Informatia cheie: Master Planul nu este batut in cuie si lista proiectelor prioritare poate fi schimbata printr-un alt Plan ce urmeaza a fi concretizat

Acestor informatii li se mai adauga un element - cheie, o informatie care indica faptul ca, in realitate, realizarea proiectelor poate fi prioritizata diferit de propunerile din Master Plan.

"Acest Raport privind Master Planul General de Transport va avea asociat un Plan separat de Implementare a Proiectelor, ce va defini programul de esalonare a proiectelor. Planul de Implementare va lua în considerare gradul de maturitate al proiectelor precum si eligibilitatea la diferite surse de finantare, criterii care nu au fost incluse în evaluarea multicriteriala utilizata la prioritizarea proiectelor din cadrul Master Planului. Este astfel posibil ca în cadrul Planului de Implementare proiectele sa fie promovate într-o ordine diferita fata de cea indicata în lista de proiecte prioritizate din cadrul raportului de fata". (pagina 4) [n.r. sublinierile apartin redactiei]

Cu alte cuvinte, documentul care va indica proiectele prioritare va fi Planul de Implementare a Proiectelor, un document inca nerealizat si care va fi elaborat candva in perioada urmatoare."

MNU

WOW... vor face niste "norme de aplicare" pentru masterplan. Sunt incredibili!! Se stie, legile romanesti SUNT INUTILE FARA NORME DE APLICARE. Este esential la noi sa "faci sa fie bine pentru cine trebuie" ;)

alecu26

Nu stiu acum exact ce masoara de fapt aceasta harta. Vehicule fizice...sau vehicule etalon? North? Delacroix?

Enorm si traficul pana la Valenii De munte pe acel drum. Este evident un trafic de naveta....pana in Ploiesti sau Bucuresti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

weaz

#1327
Eu nu inteleg o chestie.
Daca banii sunt asa o mare problema si se doreste sa se faca cat mai mult cu cat mai putin, de ce nu se incearca ce s-a facut pana acum prin multe zone ale tarii, sa se construiasca macar bucati de autostrada care sa descongestioneze si sa ajute mult zonele si nu tot odata.
Si chiar daca pe moment muta ambuteiajele in alta parta macar salveaza vieti si dau o imagine buna atat investitorilor cat si alegatorilor.
Nu zic ca nu trebuie finalizate complet dar ma gandesc ca poate e si asta o alternativa viabila.
1. Pitesti - Sibiu
Aici cred ca se poate construi bucata Pitesti -Curtea de Arges - Tigveni in prima faza. Scoti Dealul Negru din peisaj. Pe langa asta este mai usor de realizat deci este mai ieftin in zona respectiva, dublezi iesirile spre Ramnicu -Valcea prin creerea unei alternative prin DN73C la DN7, care DN7 acum apropos este inchis pentru transport greu in zona Pitesti - Ramnicu Valcea. In pasul urmator construit pana la Suici inca 13 Km cu o posibila refacere a drumului pentru inca o iesire prin Jiblea langa Calimanesti(drumul ar iesi fix pe centura Calimanesti-ului si Caciulatei si dar ar fi dificil dar e drum 1x1 nu autostrada). Dintr-un foc nu numai ca iti oferi alternative in cazul in care se intampla ceva cu drumul, dar si legi localitati si trasee turistice. Pe langa toate astea cei de la Dacia vor fi mult mai fericiti si iti permitre sa repari DN7 dupa alunecarile de teren astfel incat sa fie foarte bun(intre Pitesti si Ramnicu Valcea).
Hartile de trafic arata ca zona de dupa Calimanesti  spre Sibiu este mult mai libera decat DN7 Calimanesti - Ramnicu Valcea sau Ramnicu Valcea - Pitesti.
2. Pitesti - Craiova
Cred ca ar putea sa faca in prima faza Craiova - Slatina, cu incepere din zona de sud a Craiovei spre Calafat. Asa Ford si toti producatorii de materii prime si nu numai din Bals si Slatina(aluminiu, anvelope, otel, subansable etc) ar putea sa transporte mai rapid catre toate celelalte zone unde sunt producatori adica la Pitesti si Craiova. De asemeni ar crea o legatura rapida catre Calafat care si asa este in reabilitare. Pe langa astea ar asigura niste centuri pentru orasele Slatina si Bals care nu au as ceva de unde si aglomeratia foarte mare din orase care sigur nu ajuta la sanatate populatia + inca o trecere a Oltului care are ajuta enorm reabilitarea podului existent de la Slatina si care nu arata bine deloc.

Prin constructie partiala la inceput ar putea sa faca tronsoane mai importante ca Buzau- Focsani sau sa investeasca daca pot din fonduri europene in Ploiesti-Brasov-Sibiu si pe langa toate astea ar obtine si niste bucati importante de drum care ar ajuta destul de mult(macar nu am mai urla asa mult pe marginea lui masterplan si pe absurditatea devansarii contructiei unor tronsoane dincolo de 2020).

Chiar si la nivel de DX upgradabil la autostrada(dar mai logic e sa faci autostrada din prima) acestea 2 ar salva multi bani pentru alte tronsoane si probabil si-ar putea indeplini visul de a construi Autostrada pe valea Prahovei  din bani europeni, dar probabil tot pe bucati Comarnic - Brasov - Fagaras.

Nu stiu sincer sa estimez cat ar costa bucatile astea 2 de mai sus asa ca rog pe altcineva sa estimeze cam cat si cat mai ramane la fiecare doar ca un exercitiu.

N.B. Eu fac referire doar la exercitiul financiar 2014-2020.

Astept minusuri pentru ca afirmatia pare politica unora in loc de o alta optiune. Multumesc!


MNU

Mai fratilor... eu zic sa clarificam o treaba. Urmatoarele sectoare de drum (drum expres, autostrada sau ce-o fi) NU SUNT FINATABILE CONSISTENT din partea UE: Sibiu-Brasov, Brasov-Bacau, Ploiesti-Brasov. Nu mai vehiculati ideea finantarii de la UE.

Suntem de rasul Europei... parca am cersi bani sa facem ce nu suntem in stare. Credeti ca aia nu vad in ce hal ne batem joc de banii nostri. A3 Bucuresti (de fapt Centura Buc.) - Ploiesti e un monument al bataii de joc. Nu se lasa mai prejos nici Centura capitalei.

UE vrea sa finanteze proiecte coerente nu zdrente de retea rutiera "pe ici pe colo". Cum naiba sa muti traseul din "core network" pe un drum cu un sector in lucru de 8 (9?) ani, cu accese de urgenta folosite pe post de noduri ad-hoc (nici macar nu au decenta sa puna ordine aici), cu bucata cea mai importanta lipsa. Pe urma, traseul se continua cu doua sectoare cu sensuri giratorii si intersectii la nivel (Ploiesti-vest si Ploiesti-Comarnic). Iar cireasa de pe tort, un sector cu plata exact la mijloc in cea mai aglomerata zona a sa. Pe "mama UE o intereseaza viteza si fluenta in deplasarea marfurilor, nu turismul de pe Valea Prahovei.

delacroix

Bacau-Brasov-Sibiu e finantabila de catre UE. Nu 85% dar prin Komisariatul "Dezvoltare Regionala". Stie cineva numele Komisarului?

MNU

Si poate "komisarul" sa decida cu ce procent se finanteaza? Si vrem sa bagam toate fondurile Regio intr-un singur proiect cand se pot realiza cateva sute de proiecte in toata tara?

cezar-mario2012

 Am si eu o întrebare legata de traficul rutier actual de pe A1,  sectorul Sibiu-Deva, este conparativ cu traficul de pe A1 Budapesta-Viena?  Si ce se va întâmpla dacă UE se răzgândește si vor să finanteze A3 in vederea Campionatului din 2020? Si de ce credeti că Portul Constanța este asa de important pentru Vest? Constanța-Budapesta, circa 1000km cu durata aproximativa 12-14 ore, Rieka-Budapesta, circa 500 km, durata 4 ore. Principale fabricii de componente auto pentru Germania sunt pe culoarul Brașov-Sibiu-Deva-Lugoj-Arad. Germania factorul decizional din UE, este oare interesata de Dacia? Credeți că daca Renault mai are vreo greva la Dacia, nu își muta fabrica cu totul în Maroc, indiferent de autostrada sau nu? Sunt multe întrebări, cred ca ne dam prea multă importantă,  in contextul european. Traficul cel mai important de mărfuri sunt prin alta tari, piețe importante pentru UE sunt Rusia,  culoar prin Polonia, Ucraina prin Polonia sau Ungaria,  Orientul Apropiat prin Serbia și Bulgaria. Serbia a anunțat că până la sfârșitul anului 2015 va termina autostrada Nis-Kalotina, Bulgaria. Eu zic ca prioritatea unu este centura București la nivel de autostrada,  suntem siguri din UE care nu avem o centura decenta a capitalei.  Transilvania sta destul de bine la nivel de infrastructura rutiera, plus ce se va mai construi.  Orase cum ar fi Sibiu, Timișoara,  Arad,  Cluj, Târgu Mureș in urmatori doi ani vor fi interconectate la rețeaua de autostrăzi Europene.  Ce facem cu zonele săracele din Moldova și Oltenia?

dr4qul4

vezi ca te aventurezi cam departe.
Portul Constanta este mult mai important decat crezi pentru ca spre deosebire de Rijeka are Dunarea langa el si Porturile georgiene vizavi (din care va veni petrolul pentru Europa in curand).
Cerealele si materiile prime nu se transporta pe rutier. Se descarca naval maritima si marfa se pune pe barje care ajung in Germania.
Asa ca UE este interesata si de coridorul 4 si de coridorul 9 si nu e interesata de cele 4 meciuri de la CE, la care suporterii vor veni cu avionul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iulius

Cateva pagini anterioare, colegul nostru @Cutter a prezentat un plan cu proiectele prioritare care trebuiesc facute cu Fondurile Europene 2014-2020, si sunt total de acord cu el!!! reuseste cineva sa "deseneze" aceste proiecte vitale pt tara noastra si sa se poata fi prezentata la AMPOST?
A1 Sibiu-Pitesti
A0 Nord+Sud (minim 3 benzi pe sens)
Craiova-Pitesti
Daca mai raman fonduri (atunci si o centura a Iasiului la standard de autostrada) Ungheni-Iasi-Pascani) fiind pe TEN-core
iar prin Fonduri Regio de ce nu Sibiu-Brasov-Bacau (daca este posibil)
mersi anticipat!!!

cezar-mario2012

#1334
 Om trăi și vom vedea, am o vârstă,  am vazut destule. Esti tânăr si vezi altfel lucrurile.  Sa  speram ca va fi facut tot A1 si vom vedea daca Constanța este așa de importanta,  dar fără centura București,  ce faci . Ești de pe aici si sti despre ce vorbesc,  mai ales pe sud. Am umblat in ultimi ani prin occident, ca turist, cu avionul, mașina sau cu trenul.  Sunt țări,  cum ar fi Spania care au redus viteza maxima pe autostrada la 120km/h, motivul reducerea consumului de combustibil și poluarea, in Germania sunt multe limite de 120km/h pe unele autostrăzi. Si din ce am văzut se acorda o mai multă importanței CF, in detrimentul transportului auto si chiar transportați cu trenul. Sincer am ramas impresionat de infrastructura feroviara din Franța, Germania,  Austria si Spania,  sistemul funcționând impecabil si fiind interconectate toate sistemele TGV, ACE, AVE, EUROSTAR cu trenuri naționale,  internaționale,  regionale,  locale (S-bahn, RER...) si metrou acolo unde exista, plus Park&Ride.