Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

cutter

pun și aici că nu toată lumea citește thread-ul de Master Plan

Cu rezerva că m-am uitat 10 minute pe Masterplan, sumarul meu pentru partea de rutier.

Sunt 3 scenarii discutate:
- ES și EES = triunghiul Brașov = planul Ponta => scor 2.1
- TEN-T = închiderea fostului coridor IV (actual Core Network Corridor "Rhine-Danube") => scor 1.7
---
rezultat: cîștigă triunghiul Brașov

Cum au scos-o din condei:
- sub-evaluare Comarnic-Brașov la 1,1 mld €, respectiv Ploiești-Brașov la 1,3 mld €
- supra-evaluare Pitești-Sibiu la 2,4 mld € (trecută intenționat ca autostradă - mai scumpă - doar în scenariul perdant, în celelalte e trecută mai ieftin, DX)

Practic în scenariile ES și EES:
- tot ce se face în 2014-2020 NU este în TEN-T Core
- tot ce este în TEN-T Core se face după 2021-2030

---

@alecu26, ai și răspunsul - cum s-a acoperit AECOM - scuza lor e perfectă, au lucrat cu cifrele date de guvernul român (1,1 mld VP - 2,4 mld VO) și "așa a ieșit științific".

cutter

#1291
[Ionuț, te rog frumos lasă-mi acest mesaj, chiar dacă conține jigniri]

Domnilor de la AECOM v-ați trădat probitatea și etica profesională acoperindu-vă convenabil cu această scuză a prețurilor pentru proiecte oferite de guvernul român. Adică poate un pasionat să facă o evaluare destul de amănunțită a costurilor, dar voi nu puteți - lucrați cu cifrele oferite de client. Și hop, iese și bine pentru client, vă luati și voi două milioane de euro, toată lumea e fericită, muzica, muzica! Sunteți niște mizerabili în ochii mei.

Gentlemen from AECOM, you have betrayed the ethics of your profession by conveniently covering your ass with the "not up-to-date" project prices given by the Romanian government. You know damn well that 1,3 bln € for Ploiești-Brașov is a gross under-evaluation (given that only Comarnic-Brașov was awarded Strabag-Vinci for 1,8 bln €, not to mention the financing costs that almost triple that cost). You must be happy though, the Romanian side got what they wanted, you got your 2 million €, the only sad faces may be those of the Romanian people still waiting for a decent infrastructure. To me you are scumbags!

teocharis

in "piata" circula de multa vreme informatia despre coniventa neaga/shova et co.-aecom

instinctiv, cocalarii au realizat ca fara un masterplan pe masa Comisiei, adio granturi pe transport si au presat aecom(nu intru aici in detalii de ce ar face un asemenea joc) pana au obtinut un studiu masluit

tough luck: in momentul in care a intrat in contradictie cu prioritatile Tallin ale EU, masterplanul a devenit hartie igienica ptr cei care iau deciziile de finantare.

va fi fun de urmarit daca nu ar fi tragic.

NGC

#1293
Quote from: NGC20 on October 01, 2014, 04:35:32 PM
Daca va uitati in raportul oficial AECOM, ei au propus DX pentru Gilau - Bors, dar poate pentru ca era deja in lucru Gilau - Nadaselu, au modificat in ultimul moment sa apara autostrada.  :lol:

UPDATE: Intre timp cei care se ocupa de site-ul AMPOST au sters link-ul catre document, poate pentru ca nu se vad toate imaginile in documentul original si au pus un document scanat.
UPDATE 2: A aparut si versiunea 3, in care se vad hartile si se poate si cauta text, http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/14.10.01_Master_Plan_Report.pdf

Danny550394

Teoria conspiratiei.

Se ia guvern doritor de autostrada Ploiesti-Brasov (prin PPP cu termen de semnare a contractului la sfantu' Asteapta).
Se trezeste cu cerere de Master Plan.
Dupa un brainstormig (Shoava+Poanta) se creioneaza un fel de schita (aparuta acum ceva luni) in care autostrada Pitesti-Sibiu nu mai apare.
La momentul finalizarii Master Plan-ului:
- se inlocuieste autostrada Pitesti-Sibiu cu un drum expres care va fi finantat dupa 2020 (na bah ca va facem drum experes nu va mai plangeti)
- se introduc doua autostrazi aducatoare de trafic pe valea Prahovei (Sibiu-Brasov si Bacau-Brasov) care probabil se vor finanta rapid pentru un HappyEnd pentru contractul PPP autostrada Brasov-Ploiesti.

Acest guvern (constructorii autostrazii) nu va obtine niciodata un PPP pe valea Prahovei pana nu acopera o mica gaura de trafic (probabil pentru a fi sustenabila autofinantarea din taxa de autostrada).

I am right?

NGC

 :lol: :lol: :lol:

Varianta 2  :p

- Guvernul vine si lanseaza acest plan cu multe DX-uri si cateva autostrazi care leaga regiunile prin Brasov
- Se lanseaza consultare publica ce dureaza, doar intimplator, pina in 30 Octombrie, deci cu 3 zile inainte de alegeri
- Se merge la vot si se voteaza cu cel ce a lansat planul
- Se termina alegerile si, ce sa vezi, in urma consultatiei publice s-a decis totusi sa se faca Sibiu - Pitesti, conform cerintelor UE
- Asadar se schimba planul si se face cum era planuit dinainte, doar ca cineva a devenit intre timp presedinte
:lol:

Sa revenim totusi la lucruri serioase.

stangabriel

Da...Masterplanul General de Campanie Electorala.  Dupa cum spun ei,oricum mai dureaza toate calculele. M-a amuzat ca spun despre Ploiesti Brasov Sibiu faptul ca va atrage un numar SEMNIFICATIV de autovehicole de pe Valea Oltului....

dr4qul4

Eu il vad ca un anti plan de campanie pt ca in moldova nu apare nimic in urm  6 ani (in afara de bc-bv).
In plus, ma uit pe harta si nu vad nici un proiect care sa atragă fonduri europene pana in 2020! Pe core, si nu cred ca UE va da bani pt comprehensive cat timp mai sunt multe core-uri neatacate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

stangabriel

Importanta e harta,putini vor sa afle amanunte. Mai mult decat nevoia de spaga,e vorba de taria cu care vrea sa sustina unirea tarii la Brasov. Observ asta si cu taxe evident daunatoare,dar nu vor sa recunoasca greseala. De acum pana in 2030 va urma: Cautare de tapi ispasitori, ambitie prosteasca si incapatanare. Scuze offtopic.

delacroix

Quote from: dr4qul4 on October 01, 2014, 10:15:08 PM
Eu il vad ca un anti plan de campanie pt ca in moldova nu apare nimic in urm  6 ani (in afara de bc-bv).
In plus, ma uit pe harta si nu vad nici un proiect care sa atragă fonduri europene pana in 2020! Pe core, si nu cred ca UE va da bani pt comprehensive cat timp mai sunt multe core-uri neatacate.
Da' Pitesti-Sibiu il vezi? Da pe Targu-Mures-Iasi il vezi? Da' pe Lugoj-Craiova ? Hoops! Asta nu se pune decat din 2020 incolo. De ce? Dau o bere celui care raspunde corect. Dar sa revenim. Ce "core" mai avem? Defunctul coridor IX? Exact autostrada la Husi lipsea. Chiar si drumul de 3000 MZA DTS-Calafat exista. Practic sunt toate "core"-urile.
Si daca tot vorbim de fonduri europene, in ciuda faptului ca s-a vorbit mult, sunt o "gramada de bani pe Dezvoltare Regionala. Ghici cine-i Komisar la Bruxelles?
Poate mi-a scapat mie ceva, poate n-am inteles, in consecinta as dorii exemple .


stangabriel

Pai tocmai Sibiu Pitesti,in toate variantele se va face dupa 2020. asta nu e normal. Unde gresim noi ca suntem revoltati acum?

delacroix

Quote from: stangabriel on October 01, 2014, 10:46:20 PM
Pai tocmai Sibiu Pitesti,in toate variantele se va face dupa 2020. asta nu e normal. Unde gresim noi ca suntem revoltati acum?
Asta daca se face mai intai Comarnic-Brasov. Daca afacerea pica scenariul se modifica. Si de ce n-ar fi normal? Ce trafic demential se prognozeaza pana in 2025? Sidaca. de fapt sigur, Master Planul vine cu OK-ul de la Bruxelles la ce va foloseste revolta? Unii sunt revoltati ca nu ajunge salvarea la ei, ca nu au strada. Ei si?

stangabriel

Da,si eu sunt de acord ca e foarte probabil ca Brasov Comarnic sa nu se faca,si de acolo Sibiu-Brasov,Ploiesti-Comarnic si Brasov-Bacau vor pica din prioritati.

Deci vrei sa spui sa avem rabdare,Comisia Europeana stia asta,ne lasa sa ne facem de cap acum,fiind campanie,apoi inevitabil ne intorcem si vom incepe Sibiu Pitesti,pe fonduri europene.

dr4qul4

@delacroix, am fost de foarte multe ori si la suceava si la Iași si la Bacău. Nu stiu care e MZA pe dn-ul cu o banda dar îți spun ca se circulă pe 2 benzi, cu viteza mare si cu foarte multe tiruri. Ca sa ajung la Sv sau Is si sa ma si întorc in aceeasi zi plecam pe la 2 dimineața din buc si nu ma uitam la vitezometru.
Vorbim de o zona imensa, cu foarte multi votanți care nu primesc nici macar promisiuni.

Pe lângă asta, lipsește centura la București! Puteau pune macar un ciot A3-A2. Dar de aici oricum nu primesc multe voturi pe promisiuni.

Daca e plan electoral e făcut doar pentru jumatatea vestica, si mai ales pt BV-SB.

In cea ce privește fondurile UE, daca facem VO in PPP, atunci cum cheltuim banii?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

teocharis

daca nu era clara mentalitatea din spatele masterplanului, Rus a ciripit aseara:

"... sunt coridoarele paneuropene care reprezinta interesul european pe teritoriul Romaniei(sic!)
(aici mai trebuie sa adauge ca suntem o colonie, protectorat, etc)


Interesul national este sa asiguram dezvoltarea zonei din nord-estul tarii, (no shit Rus, tu decizi care e interesul national?)