Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 38 Guests are viewing this topic.

sebba

faptul ca nodul A1/A6 nu prea are "moaca" de nod ptr intersectia a doua autostrazi sa fie doar o coincidenta sau - cand l-au proiectat - stiau ei foarte bine ca A6-le nu va fi decat un drum expres, asa cum reiese din noua "acuarela"?
Sailing away! S/Y Haimana

pasadia

Astia chiar nu vor sa faca pentru Bucuresti un inel la nivel de autostrada?

Si acele drumuri TransRegio sunt de fapt DN-urile actuale? Date fiind sinuozitatile, asa pare - ma gandesc ca nu vor face drumuri noi in locul acestora, nu?

iulius

#1202
acele drumuri TransRegio (DN-urile actuale) in cel mai bun caz doar le modernizeaza si nicidecum sa construiasca altele, parerea mea...

pasadia

In mare parte din ele s-a si investit deja in ultimii 10 ani. Singurele ramase in urma sunt Bacau - Vaslui, Targu Frumos - Botosani si (probabil, nu stiu exact) Rm. Valcea - Slatina - Corabia.

Altele, precum Oradea - Deva, Petrosani - Filiasi, Craiova - Calafat sau Focsani - Tg. Secuiesc sunt in lucru chiar in aceasta perioada...

@north: nu ai totusi mai multe detalii? Daca le-am avea poate am putea sa fcem si o lista a observatiilor noastre.

vchira

important este cum vor arata acele drumuri express. Daca vor fi continuu 2 benzi, fara giratorii sau intersectii atunci poate este ok, dar definitia de drum express este foarte larga.

cricric

Poate sa-mi zica si mie de ce vama Halmeu e asa de importanta?

pasadia

O lista de observatii personale:

1. Inel la nivel de autostrada in jurul Bucuresti-ului!!!

2. O solutie de acces direct dinspre sudul tarii spre Maramures. As vedea 2 variante:

a) modificarea DE4 Somes Expres Turda - Cluj - Dej - Baia Mare - Satu Mare - HU pe traseul Zalau - Baia Mare- Satu Mare - HU; dispare astfel RT44 Zalau - Satu Mare si apare RT pe directia Turda - Cluj - Dej - Baia Mare

in paralel RT 43 Maramures se schimba pe directia Sighetu Marmatiei - Baia Mare, facand astfel din Baia Mare nodul principal de acces in zona atat dinspre Cluj cat si dinspre Oradea si Timisoara.

b) modificarea RT 43 Maramures astfel incat de la Borsa (Viseu) sa se lege spre Nasaud si Bistrita de RT52 Dej - Suceava.  In acest mod, prin Bistrita, s-ar asigura accesul dinspre Tg. Mures, Brasov si Bucuresti spre Maramures.

o alta varianta, insa cu impact asupra mediului, ar fi modernizarea DJ174 si crearea unui acces intre Toplita - Bilbor si Vatra Dornei, asigurand astfel accesul dinspre Brasov si Bucuresti atat spre Bucovina cat si spre Maramures.

3. Continuare A4 (la orice nivel, A, DE sau RT) spre Mngalia si Varna?

4. De ce Corabia si nu Turnu Magurele ca varianta de trecere peste Dunare?

5. DE6 Pitesti - Brasov -> NU, NU, NU! De altfel si costul e imens, iar acele scoruri calculate destul de mici.

6. RT51 inutil. mai degraba ar fi fost declarat RT ruta actuala DN10, Brasov - Bacau

7. RT 61A si DE 7A se dubleaza inutil unul pe altul. DE7A ar trebui mutat pe malul nordic al Siretului, pe ruta Galati - Tecuci - Adjud, iar RT61A mutat pe ruta Focsani - Tecuci - Iasi

8. A5 (mai nou) Brasov - Bacau ar trebui directionat de la Onesti spre Adjud si apoi spre Bacau prin lunca Siretului; s-ar obtine costuri mai mici pentru autostrada si s-ar renunta la bucata Adjus - Bacau din DE5 Buzau - Bacau; in plus ar constitui astfel ruta directa Brasov - Galati in dauna acelui RT51 Focsani - Targu Secuiesc.

MNU

#1207
Avand in vedere ca pe rutier, observatia UE a fost: "inchideti coridoarele TEN-T"... probabil ca, fata de harta prezentata, principala modificare va fi faptul ca A1 se va transforma in autostrada cap-coada si va fi finantata in exercitiul financiar curent. Altfel, daca se vor prezenta cu ea asa, vom fi din nou in situatia de la inceput.

Cu toate astea, este inca o incercare lamentabila de a muta banii UE de pe Sibiu-Pitesti pe Sibiu-Brasov. Nu inteleg aceasta incapatanare care nu face altceva decat sa piarda si mai mult timp si bani... foarte multi bani.

ghrt

Probabil o idee rămasă de pe timpul administraţiei ceauşiste.
Cont (aproape) inactiv.

dr4qul4

Eu tot sper sa inceapa odată Comarnic-Brasov.
Apoi vom vedea ce se schimba strategia. Pur si simplu, in acest moment nu pot promova VO pt ca nu vor primi finanțare pt VP.
Si, daca ne gândim pe termen lung, avem nevoie sa spargem gheata cu o autostrada făcută in concesiune sau PPP.
Sunt sigur ca VO este trecuta ca DX pentru ca secțiunile montane (tunele si poate chiar si viaducte) nu vor avea banda de urgenta si va avea limitari la 90. Dar asta nu e chiar atât de tragic. Nicaieri nu mergi cu 130 in tunel. Mai grav mi se pare ca nu va exista a 3-a banda de urcare pe zona Arges-topolog-olt.
Sper totuși sa facă VO in actualul exercitiu. Pana la urma asta e cel mai important.
In afara de BV-BC, restul master planului este o tampenie. Cum sa lași Bucureștiul fara centura dar sa faci triunghi la focsani-braila-buzau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

north

Quote from: pasadia on September 28, 2014, 11:49:15 AM
@north: nu ai totusi mai multe detalii? Daca le-am avea poate am putea sa fcem si o lista a observatiilor noastre.

Nu mai este absolut nimic relevant în prezentare. Există câteva slide-uri privind cum trebuie făcute DX ca să fie cândva transformate în autostrăzi. În fine, pun și slide-ul de mai jos, dar ideile sunt aceleași ca în celelalte:



Mie mi se pare încă super-excentrică ideea de a merge de la București în Moldova pe autostradă via Brașov... dar, în fine, poate în timpul iernii pe acele strașnice viscole prin Buzău / Vrancea poate nu mi (ni) se va mai părea atât de excentrică...

Pasadia - toate sugestiile tare mi se pare de foarte mult bun simț. Adaug și eu doar una, legată de o problemă generală de mai mare anvergură: în România toată lumea face strategii dar nu există o integrare, o sinergie între acestea. Iată, în Conceptul Strategic de Dezvoltare Regională - România 2030 se vorbește de "zonele funcționale" prezentate în imaginea de mai jos.



Atunci cum de nu avem un DX pe relația de pe "Coasta de Vest": Baia Mare - Satu Mare - Oradea - Arad - Timișoara?
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

radutm

Dupa ani de citit si analizat planuri, planse si proiectii de autostrazi, mi se pare ireal ceea ce vad in acest "Masterplan". Totul pare facut ca sa se demonstreze ca intreg viitorul Romaniei depinde de Autostrada Ploiesti - Brasov. Aparitia acestor "drumuri expres" (fiecare cu un nume pompos) este tot o forma de a scoate in evidenta cele cateva autostrazi ramase, pentru ca in final sa ne convingem cat de viabila este mutarea de pe VO pe VP. Proiectul pare facut de o agentie de marketing si nu de specialisti in transporturi!
cont inchis

sebba

radule, astia - cu planurile lor - forteaza râma in piatra, hai mai bine sa "proiectam" o intalnire de baut bere, ca trece sezonu' :D
Sailing away! S/Y Haimana

revan0

North, pune-le daca poti pentru ca sunt chiar curios ce inseamna pentru ei drum express.

Quote from: north on September 28, 2014, 11:25:35 PM
Quote from: pasadia on September 28, 2014, 11:49:15 AM
@north: nu ai totusi mai multe detalii? Daca le-am avea poate am putea sa fcem si o lista a observatiilor noastre.

Nu mai este absolut nimic relevant în prezentare. Există câteva slide-uri privind cum trebuie făcute DX ca să fie cândva transformate în autostrăzi. În fine, pun și slide-ul de mai jos, dar ideile sunt aceleași ca în celelalte:


alecu26

culmea e ca totusi cifrele seci nu mint...dar prezentarile se pot ajusta dupa bunul plac.

- costul urias a lui Brasov-Bacau si automat scorul mic.
- scorul (surprinzator de) mic obtinut de Comarnic-Bv. (probabil din cauza ca, concentreaza doar o zona super grea. Daca se facea de la Ploiesti era mai OK.
- scorul extrem de bun ca si DX a centurii sud. Chiar si cu costuri de autostrada s-ar clasa foarte bine si sus.
- scor foarte bun deasemenea pentru cam toate DX-uri care inlocuiesc autostrada spre Moldova.

Oricum, din punctul meu de vedere, mai ales ca de la Buzau se desprinde DX si spre Galati-Braila nici nu ar trebui pus in discutie sa nu fie facuta din prima autostrada Moara Vlasiei-Buzau.

Si din nou, remarc existenta celor 3 DX uri intre A1 si A3 (DX 7, DX 6, DX 2)....oare de unde-si vor trage ele trafic????

Conculzie...nu mai suntem ingineri..nu ne bazam pe cifre seci...ci ne bazam pe altele...gen marketing, filosofii in pahar de apa...etc. O zi trista pentru Romania.

Oricum, obiectia Bruxellului...ar trebui sa dea cam peste cap acest plan. Este una...dar e cheie si prin efect de domino va da peste cap de fapt aproape tot conceptul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).