News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

acela este un Drum European.

Ca sa fie Drum expres trebuie sa:
- nu treaca prin localitati,
- pe el sa nu circule decat vehicule care merg cu minim 50 km/h
- sa nu permita stationarea pe partea carosabila.

Practic un drum expres este tot un fel de autostrada, dar care poate sa aiba doar 1 banda pe sens, intersectii la nivel si curbe mai stranse.

Probabil singurele drumuri care se pot incadra in aceasta categorie sunt centurile BV si Bucuresti-Nord.

Dar pe de alta parte, ca sa-l numim DRUM ar trebui sa aibe si el macar 50 de km. Altfel e un fel de ulita.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Quote from: dr4qul4 on September 10, 2014, 12:30:12 PM

Probabil singurele drumuri care se pot incadra in aceasta categorie sunt centurile BV si Bucuresti-Nord.

Date fiind sensurile giratorii existente sau proiectate pe traseul lor, nici astea nu sunt drumuri exprese (si aceeasi situatie e si in cazul centurii Ploiesti - Vest).

MNU

Drumul expres poate sa aiba o banda pe sens dar nu poate sa aiba intersectii la nivel.

Lvs_tm

Nu cred sa existe in Romania, drumuri expres..chiar m-as bucura sa ma contrazica cineva.

frunzaverde

Quote from: delacroix on September 10, 2014, 12:14:23 PM
DN1 Turda-Cluj= Drum expres.

Nu e drum expres.

Din fericire avem un normativ de proiectare si constructie a drumurilor expres (exact cum avem si la autostrazi). Il cheama AND-598 2013. Nu am versiunea pe 2013, si nu pare disponibila pe net, dar am o copie a reviziei anterioare (AND-598) 2007. Va atasez o copie aici:
https://www.dropbox.com/s/2wk11q6j2vp501z/Normativ-DX.pdf?dl=0

Practic, din normativul din 2007, drumul expres (DX) e o autostrada "lite". Are urmatoarele cerinte (diferentele fata de autostrada le-am marcat in italice):

- 2 cai a cate 2 benzi fiecare cale, deci 2x2. Spre deosebire de Polonia, nu exista in normativul de DX conceptul de DX permanent cu o banda pe sens. Normativul nu e clar daca se poate realiza etapizat, cum avem la autostrada In Romania e perfect legala constructia doar primei cai si etichetarea acesteia cu un indicativ "A", exact ca in Ungaria cu indicativele "M").

- platforma de 22 m (26-27 m la A)
- benzile de mers de 3.5 m latime (3.75 la A)
- fara banda de urgenta (banda de urgenta obligatorie la A, cu cateva exceptii)
- banda de accelerare si de deceleare poate lipsi (obligatorie la A).
- iesiri denivelate obligatorii.
- parapet median conforme cu standardele romanesti in vigoare. Asta inseamna ca se permite parapete median de beton, tip New Jersey pe drumurile expres (parapet metalic obligatoriu la autostrazi).
- parapet lateral doar in zone care cer asta (la autostrada, practic parapetele lateral e obligatoriu cu exceptia debleelor)
- raze de curba asemanatoare cu cele intalnite pe autostrazi.

Quote from: Lvs_tm on September 10, 2014, 04:43:54 PM
Nu cred sa existe in Romania, drumuri expres..chiar m-as bucura sa ma contrazica cineva.

In Romania nu avem nici macar un km de drum marcat ca drum expres. Cel mai apropiat lucru de un drum expres conform normativelor (doar platforma drumului) este bucatica asta de drum : http://goo.gl/maps/00oIK (este o bucata de 3.5 km din DN5/E70, langa Adunatii Copaceni, construita in 2008-9). Ii lipsesc iesirile denivelate la capete si gardul de protectie (si o lungime rezonabila).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

wow...chiar ar fi bun acel normativ. Delacroix...e mai aproape de proiectare...poate il are el. :D. Chiar l-as vrea si eu.

O intrebare...razele de curbura...asemanatoare cu ale autostrazilor...inseamna ca si vitezele de proiectare sunt la fel ca la autostrazi? Adica 120, 100, 80...in functie de relief? E aberant sa mergi cu 120 Vp atat vreme cat viteza legala pe express e maxim 110 (cred).

(la autostrazi se intalneste situatia, dar in practica nu e niciodata aplicata.....Vp=140...ca exceptie la vitezele de proiectare de baza de mai sus si s-a aplicat doar pe mici portiuni la A4. In rest toate autostrazile din Romania au mers cu 120 km/h....cu mici exceptii pe A2.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: alecu26 on September 10, 2014, 06:28:26 PM
O intrebare...razele de curbura...asemanatoare cu ale autostrazilor...inseamna ca si vitezele de proiectare sunt la fel ca la autostrazi? Adica 120, 100, 80...in functie de relief? E aberant sa mergi cu 120 Vp atat vreme cat viteza legala pe express e maxim 110 (cred).

Nu stiu ce au schimbat in ultima revizie, in revizia din 2007 (vezi ca e link in postul meu de mai sus) e exact asa cum spui: 120-100-80.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

delacroix

#1147
Quote from: frunzaverde on September 10, 2014, 05:54:49 PM
...
Nu e drum expres.
...
Asta sa i-o spui favoritului tau din capu' ministerului!
Ma bucur sa constat ca mai toata lumea s-a dumirit ca NU avem drumuri expres.
Cat priveste Autostrada versus DX diferentele majore ar fi :
-Razele de curbura minime* 650-450
-Racordurile convexe 16000-12000 si concave 10000-6000
PS. Recititi postul meu de mai sus.

alecu26

dar pune te rog si comparatia fata de autostrada...ca sa nu mai rasfoim normativele.

Eu de aia intrebam de viteze....cum dracu reusesc sa scada razele....pastrand totusi viteza de proiectare? Ok...se poate face o scadere in detrimentulul confortului...dar de la un moment dat se intra in zona pericolului. Asa ca pe cuvantul meu...mai bine faci (daca esti in zona de munte) autostrada de zona muntoasa, cu viteza de proiectare de 80km/h si te duci cu toate elementele la limita (suprainaltari si de 5-6%, pante longitudinale la limita) si platforma oricum miscorata.
Drumurile noastre POATE;

delacroix

#1149
Mergi la limita ( 80km/h,raze mici=240m, declivitati mari 5-6%, racorduri concave R=2000, convexe R=3000, latime de banda 3,50m) si apar alte probleme.
Cea mai mare: banda a treia pentru vehicule lente, strict necesara la pante de 5% chiar si pentru multe autoturisme.
PS. N-am pus vitezele pentru ca ele sunt implicite. Explicit AS 130 km/h, DX 110km/h. Si sa nu uit viteza de proiectare are legatura cu viteza admisa. Nimeni nu lasa limita de viteza 130 la curbe stranse (R<600m).

alecu26

si atunci de ce dracu Vp la drumuri expres sunt exact cele de la autostrazi? ar trebui sa fie cu 20 km mai jos.

PS: am tot uitat sa scriu de ce am vazut in concediu in grecia....autostrada cu limite de viteze la 70km/h. Undeva pe centura Kavala.
Drumurile noastre POATE;

cutter

#1151
Sper să nu facem pe Valea Oltului ceva gen A1 Bologna-Florența. Italienilor le pare rău acum și construiesc încă o autostradă paralelă. Îmi aduc aminte că am prins-o aglomerată cu tiruri multe și se mergea relativ lent (70-90km/h) și foarte stresant din cauza curbelor înlănțuite, benzilor înguste și prezenței aproape permanente a unui TIR lîngă tine pe banda 1.

EDITARE ULTERIOARĂ: Asta e noua variantă care se construiește în prezent.

alecu26

am masurat curba respectiva pe google. R=200 metri. In rest e plin de curbe limitate la 80 in zona respectiva...si plin de deblee destul de mari...dar le-a convenit celor de la Aktor acolo ca sapau in piatra foarte buna de constructii.

Da...da...proiectul prietenului nostru de dincolo....care-i apara pe Impregilo pana in panzele albe, si care prin actiunile lui a contribuit atat de mult la ridicarea acestui forum...:))
Drumurile noastre POATE;

delacroix

Nu contruiesc o "noua" autostrada ci o dubleaza pe cea existenta. Adaugarea unei benzi era nu doar f.dificila dar si neeconomica.
Doar vreo 20 km din cea veche vor fi dezafectati dupa cum se vede deja:

cutter

Pe 25,5km se adaugă a treia bandă, iar 37km e autostradă nouă realizată cu un tunel de bază mult lung (8,7km) pentru a coborî altitudinea de traversarea. Autostrada nouă este aproape toată în sistem viaduct-tunel-viaduct. Pe Wikipedia mai zice că autostrada veche nu va fi abandonată pe această zonă unde o dublează cea nouă, ci va rămîne ca alternativă.