Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

sebba

^nici dupa ce ne vor baga nu se va putea trece cu 130, va fi limitare, parca undeva la 60

cat despre explicatiile lui frunzaverde si care au mai fost: asa sa fie fratilor, ca voi, sa fiu eu "cobea" si "toma necredinciosul"! nici nu-mi doresc altceva! dar "filmul" ala de care zic eu se tot repeta...


Sailing away! S/Y Haimana

radutm

cont inchis

adiarc

sper sa aiba inteligenta sa liciteze si tronsoanele ce se vor deschide anul acesta ....si de ce nu si cele ce se estimeaza ca se vor deschide anul viitor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Goldmund

Din pacate exista si vesti mai proaste:
"Dezastrul din infrastructură: Statul a "îngropat" inelul de centură sud al Capitalei şi autostrada Craiova-Piteşti

Centura de sud a Capitalei (48 km) şi autostrada Craiova - Piteşti (121 km), două proiecte pe care statul vrea să le construiască în concesiune şi care ar urma să coste cumulat 3,7 mld. euro, bat pasul pe loc de un an deşi lucrările trebuia să demareze în 2014. Statul nu a selectat nici până acum un investitor privat pentru ele, iar cele două şosele nu au nici termen de începere, nici de finalizare.

În urmă cu un an, CNADNR susţinea că pe final de an 2013 va semna contractele de concesiune pentru cele două şosele, autostrada de sud a Capitalei, respectiv drumul expres sau autostrada Craiova - Piteşti, lucrările urmând să înceapă în 2014. În acest moment însă, CNADNR nu mai oferă niciun termen privind semnarea contractelor sau începerea şi finalizarea lucrărilor. În prezent, cele două autostrăzi se află în acelaşi stadiu în care se aflau şi în urmă cu un an: se cunoaşte numele investitorilor privaţi care s-au înscris în cursa pentru construirea şi operarea lor, iar statul poartă în continuare negocieri, aşa-numitul ,,dialog competitiv", pentru selecţia companiilor care vor veni cu finanţare pentru execuţia celor două şosele.
.............."
http://www.zf.ro/constructii-imobiliare/dezastrul-din-infrastructura-statul-a-ingropat-inelul-de-centura-sud-al-capitalei-si-autostrada-craiova-pitesti-13122499

Pe langa faptul ca e destul de greu de acceptat amanarile respective(in primul rand pentru economia nationala), ce mi se pare cel putin la fel de grav este pretul unui km de 'autostrada la campie' pentru aceste doua autostrazi:
pentru Craiova-Pitesti, pretul pe km este de 14 milioane euro, iar pentru A0-Sud ar fi record mondial, un pret de cca. 40 milioane euro/km autostrada

chr

Eu nu pot intelege altceva. De ce nu se focuseaza pe tronsoanele care se pot face din fonduri europene, unde contibutia statului este de 15%, si o tot aburesc cu PPP-uri care mai de care mai nerealiste. Ei nu pricep ca la un la PPP statul plateste integral, chiar daca nu imediat ci in timp.

dr4qul4

pentru ca la un moment dat trebuie sa facem si in PPP. SI trebuie sa incepem de undeva.
In plus A0-Sud si Brasov-Predeal trebuie facute acum si nu pot beneficia de finantare europeana.
In schimb, Pitesti-Craiova ar putea fi facuta pe fonduri ca parte din A6 sau ca drum de legatura A6-A1.


Si sa nu uitam ca fondurile europene nu sunt chiar atat de mari. Daca planul era facut cum trebuie, nu se inghetau investitiile, nu erau concediati oamenii care trebuiau sa le atraga si mai ales nu le deturnam (ex. Romstrade) ca sa ajunga UE sa le inghete si sa ne creasca si contributia la 25%, cu un pic de vointa le-am fi consumat pe toate.

Si mai exista un motiv: cine pune mana pe un PPP este aranjat pe viata. La un PPP se fura de 10 ori cat la o autostrada pe bani europeni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Rus la Adevărul Live: "Autostrada Bucureşti-Alexandria nu se află în actualul Master Plan de Transport"


iuli_reiner

#1117
Quote from: chr on August 22, 2014, 04:54:59 PM
Eu nu pot intelege altceva. De ce nu se focuseaza pe tronsoanele care se pot face din fonduri europene, unde contibutia statului este de 15%, si o tot aburesc cu PPP-uri care mai de care mai nerealiste. Ei nu pricep ca la un la PPP statul plateste integral, chiar daca nu imediat ci in timp.

Quote from: dr4qul4 on August 22, 2014, 05:05:37 PM
Si mai exista un motiv: cine pune mana pe un PPP este aranjat pe viata. La un PPP se fura de 10 ori cat la o autostrada pe bani europeni.

Investitiile in infrastructura din fonduri europene sunt controlate strict de la initiere pana la finalizarea proiectului acesta este motivul principal.Absorptia din fondurile UE  nu tenteaza nici un functionar public.

Poate recrutari cum s-au facut in DNA sa dea rezultate in cele din urma.

adiarc

Quote from: cutter on August 27, 2014, 01:07:02 PM
Rus la Adevărul Live: "Autostrada Bucureşti-Alexandria nu se află în actualul Master Plan de Transport"
super... fara a-i supara pe colegii din zona trebuie prioritizate investitiile si sunt altele mult mai importante , capul de afis , fiind bineanteles Sb-Pitesti
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

http://www.ziuanews.ro/stiri/ioan-rus-in-acest-an-vom-face-60-de-kilometri-de-autostrada-130778

Am scapat de dracu si am dat de tacsu.....
Eu unul nu inteleg ce abereaza pe acolo dar cred ca exprimarea este intentionata.
1. Anul asta nu vedem 60 de km dati in folosinta
2. Nu exista nici macar drum national sau judetean asfaltat intre Curtea de Arges si Sibiu, deci nu avem ce sa marim
3. In romania nu exista nici un drum expres. Avem drumuri europene, dar care nu au nimic in comun cu un drum expres.

Ce cred ca (sau mai bine zis mi-as dori sa) inteleg este ca Sibiu-Pitesti se va face half-profile, probabil la standard de drum expres, adica fara intersectii denivelate la fiecare DJ si DC, urmand ca pe viitor sa fie upgradata.
si probabil aceeasi solutie se va aplica si pentru alte treceri ale muntilor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

penad2007

#1120
^
Nu sunt rau intentionat dar...
Stie cineva sa-mi spuna care sunt criteriile dupa care se pun ministrii la Ministerul Transporturilor?

adifig2001

#1121
^Se pare ca este doar un singur criteriu: politruc :(

frunzaverde

#1122
^

Am urmarit interviul live azi de la munca, si, cu rezerva atentiei mele distribuite, cred ca mare parte din ineptiile scrise de ZiuaNews vine de la incompetenta si prostia jurnalistilor ZiuaNews si nu de la Rus.

Rus a spus asta, din ce-am auzit eu live:

- e nevoie de Pitesti - Rm. Valcea, si se va face, conform master-planului Aecom, unde in momentul asta e prins ca drum expres. Nu stiu daca drum expres inseamna autostrada etapizata (o singura cale, cu intersectii denivelate, cam ca cele doua M-uri in Ungaria) sau ca drum expres (fara benzi de urgenta, 2x2, ca in Polonia).
- a treia banda - Rus a spus de a treia banda ca solutie stop-gap pe soseaua actuala (Pitesti - Rm Valcea - Sibiu) pentru a mai scapa de sufocare pana in momentul in care se va face solutia permanenta. A spus-o ca un gand, si nu ca politica de drumuri batuta in cuie pentru urmatoarea perioada. Nici eu cred ca e fezabila o rezolvare temporara de genul asta - cred ca ar costa pur si simplu prea mult pentru 2-5 ani de utilizare.
- chestia cu triunghiul si alte zone, vorbea de politica de transporturi in general, de ce nu se construiesc autostrazi de la vest la est, ci "pe bucati", in diverse zone ale tarii.

L-am ascultat pe om, si nu cred ca merita apelativul de politruc. Dupa indivizi ca Silaghi sau Sova sau Neaga, asta chiar parea ca stie despre ce vorbeste, si apelul la "ratiune" si "vom face ce ne spune master-planul" timp de 5 minute sunt foarte asemanator cu ce s-a spus pe forum in nenumarate randuri. Da, vorbeste neaos si cu accent ardelenesc, dar, spre deosebire de Sova si Neaga, daca ar veni pe forum, sunt sigur ca ar primi multe plusuri, nu rosii in cap.

Pe bune, asculta interviul - promit ca nu o sa te ia dracii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cutter

Ție nu ți se pare că omul are logoree și că nu are proprietatea termenilor și expresiilor pe care le folosește?

Numai un exemplu: folosește repetat expresia "necesar și suficient", dar el vrea de fapt să zică "necesar". Spre exemplu, spune la un moment dat (parafrazez): "Să nu ne închipuim acum că numai autostrăzile garantează dezvoltarea unei zone. Nu! Autostrăzile sunt doar o condiție necesară și SUFICIENTĂ [...]" :)

În plus, are morga asta de ardelean sfătos (și cam semidoct) care-ți poate explica și ce-i cu geopolitica și cu macroeconomia și cu ampriza autostrăzii într-un delir verbal care pare că n-are sfîrșit. Genul care la o pălincă îți face capul calendar și îți explică ce-i cu toate pe lumea asta.

După mine, nu acesta e modelul unui ministru (manager?) eficient și competent.

frunzaverde

Quote from: cutter on August 29, 2014, 12:45:21 AM
Ție nu ți se pare că omul are logoree și că nu are proprietatea termenilor și expresiilor pe care le folosește?
[...]
Genul care la o pălincă îți face capul calendar și îți explică ce-i cu toate pe lumea asta.

Logoree clar are, si pare a fi exact tipul asta de om, care are o idee legata de orice pe lumea asta, si vrea sa-ti spuna ideea lui. Si un raspuns la orice intrebare. Pare sa ai nevoie de trasatura asta ca sa ai succes ca politician (aceleasi trasaturi le-am vazut si la politicienii suedezi si la cei britanici) - si mi-e destul de clar de ce - la o intrebare pusa de un contracandidat sau de un moderator sau de un ziarist, nu prea poti sa spui "nu stiu" si sa iesi nesifonat.

Quote from: cutter on August 29, 2014, 12:45:21 AM
După mine, nu acesta e modelul unui ministru (manager?) eficient și competent.

Cred ca asteptarile mele si ale tale sunt mult diferite - poate standardele mele si asteptarile mele de la politicieni sunt mult prea joase. Dupa Sova si Neaga si Silaghi, asta imi pare ca macar stie despre ce vorbeste. Intelege macar conceptele de baza ale domeniului, si poate scoate doua vorbe fara sa-si contrazica vorbele din urma cu 2 minute si sa-si dovedeasca instant idiotenia ca Sova.

Cat despre manager eficient si competent... Tu ai vazut cu cat ii plateste statul pe astia? Un ministru - echivalent cu un top-line manager, face 1100 EUR pe luna. Si ca sa ajunga sa castige atat, trebuie sa urce multe trepte ierarhice, cu plata mult mai proasta. De ce ar vrea un om cu adevarat competent si eficient sa aleaga sa se faca politician, mai ales pe directia de administrare/management in Romania? In conditiile in care, mai ales in domeniul asta (transporturi), iti gasesti salarii duble sau triple in mid-level sau mai jos chiar. Sunt ingineri de teren care castiga, in Romania, mult mai mult. Ce sa mai vorbim de project manageri pe un santier de autostrazi... Sunt soferi de TIR care fac mai multi bani ca ministrul.

La asemenea salarii, asemenea oameni.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!