Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Quote from: alecu26 on October 24, 2011, 08:53:51 AMOricum...cu toate finalizarile programate pt 2013 partea de electronica a autostrzilor (supraveghere, monitorizare, amendare, verificare, cantarire in mers, etc) nu o prea vad functionala tot in 2013...poate undeva in 2014.

Stii ceva zvonuri despre cum vor fi taxate, ma refer tehnic? Sper sa fie ceva gen Austria, cu camere performante si sa nu stam la cozi cum stam acum la pod la Cernavoda... ceva in genul camerelor pt rovigneta. Stii ceva?

madad

cea mai ieftina si rapida solutie ar fi sa creasca pretul actual al vignetei cu 2 EUR (pt cea de o saptamana) sa zicem si cu mai multi euro la vigneta pt un an, desi vigneta electronica este clar preferata celor mai multi si inclusiv a mea  :)

frunzamihai

In toate tarile din vest unde se platesc autostrazile separat de vigneta (Italia, Franta, Spania) exista bariere. Cred ca asa se va implementa si la noi. Si mai ales la noi unde se contesta in instanta orice (desi si faptul ca te-a pozat ca erai pe autostrada dar tu te gandesti ca exista o eroare in tot procesul asta), se va opta pentru bariere. Eu asa cred. Nu prefer aceasta varianta, insa cred ca asta va fi varianta aleasa.

hentz

Eu merg pe vigneta.
Doua motive,exista deja sistemul de verificare electronica implementat pe DN-uri,iar pe ce se construieste acum nu se mai fac trompetele specifice
Asa cred ca s-au schimbat planurile fata de ce s-a construit pe A2 si A3.

Ionut

Si eu as merge tot pe rovigneta, e deja implementat sistemul. Dar va imaginati cum vor vui televiziunile ca maresc rovigneta iar si unde mai pui ca maramuresenii si alti romani vor plati autostrazile bucurestenilor? :) Fun stuff.

hentz

Pai eu poate merg numai 100 km ntr-o luna pe autostrada si atat,pecand celalalt merge 1000 km pe DN ca nu are autostrada unde are el treaba.Cine plateste mai mult?
Si daca tot se face galagie sa se faca rovigneta separat pe o saptamana sau pe cat iti trebuie.

Ionut

QuoteLansarea Parteneriatului Estic în domeniul transporturilor

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, doamna Anca Boagiu, a participat astăzi, 25 octombrie a.c., la Cracovia, la conferința ministerială pe tema Parteneriatului Estic în transport. În cadrul reuniunii la care au participat miniștrii transporturilor din Uniunea Europeană și cei din statele membre ale Parteneriatului Estic, a fost adoptată o Declarație Comună privind cooperarea în domeniul transporturilor.

În cadrul intervenției sale, doamna Anca Boagiu a salutat adoptarea Declarației Comune și implicit instituirea Panelului permanent de Transport UE-Parteneriatul Estic, propunând 5 linii prioritare de urmat în acțiunile viitoare ale acestui cadru de cooperare.

"În primul rând este nevoie de dezvoltarea conexiunilor Est-Vest și Nord-Sud cu statele vecine ale UE. În al doilea rând, trebuie să acționăm pentru reducerea decalajelor regionale în domeniul infrastructurii de transport. Trebuie de asemenea să asigurăm intregrarea regională printr-o mai mare integrare a tuturor modurilor de transport dintre UE și statele vecine. În plus, trebuie să facilităm interoperabilitatea și să creștem eficiența prin eliminarea tuturor limitărilor administrative, operationale, legislative si administrative. Și nu în ultimul rând, trebuie să facem complementare acțiunile Parteneriatului Estic cu celelalte inițiative regionale.", a precizat ministrul român.

În sensul celor mai sus menționate, ministrul Boagiu a adăugat că România susține revizuirea politicii TEN-T a UE în măsura în care dezvoltarea rețelei centrale și a celei globale nu vor afecta finanțarea echilibrată a proiectelor de infrastructură de pe toate teritoriile statelor membre, asigurând astfel interconectarea statelor UE cu statele din Vecinătatea sa, inclusiv cu cele ale Parteneriatului Estic.

"România este preocupată ca noua politică TEN-T a UE, precum și noile instrumente financiare de tipul Connecting Europe, să creeze premisele susținerii și la nivel financiar a angajamentelor din Declarația Comună semnată astăzi. O Europă cu două viteze în domeniul finanțării proiectelor de infrastructură este indezirabilă, mai ales în aceste momente economice extrem de dificile în întreaga Uniune Europeană. Solidaritatea, echilibrul și principiul reducerii decalajelor trebuie să ne ghideze politicile și în continuare, iar cooperarea UE-Parteneriatul Estic în domeniul transporturilor poate fi un bun exemplu în această direcție.", a subliniat ministrul Anca Boagiu.

sursa: MT

Concret, sper sa vedem noi coridoare si mai multi bani care vin spre RO pentru autostrazi si nu numai.  :yes:

frunzamihai

Sa dea Domnul!
In sfarsit se misca lucrurile parca. Incet, dar se misca.

davyl

Quote from: frunzamihai on October 26, 2011, 10:53:07 AM
Sa dea Domnul!
In sfarsit se misca lucrurile parca. Incet, dar se misca.
Iar cu noile conditii de finantare europeana, 95% UE si 5% Romania (conditii exceptionale) se sepra ca absobtia de fonduri europene sa se faca in regim exponential.

Sa speram ca vom vedea din ce in ce mai multe proiecte concretizate in infrastructura din Romania.

hentz

Atentie!
Programul TEN-T nu presupune finantari de 95% din partea UE,ci undeva in jurul a 40%

Ionut

Quote from: hentz on October 26, 2011, 01:12:33 PM
Atentie!
Programul TEN-T nu presupune finantari de 95% din partea UE,ci undeva in jurul a 40%

Da, desigur, e vorba de 95% din costurile eligibile. Evident ca exproprierile, mutarile de utilitati & stuff sunt acoperite 100% de la buget.

hentz

Nu faceam o medie  , este vorba de 40% din costul constructiei , si eu am cazut in capcana asta , in POS-T sunt finantate coridoarele cu 85-95% in Ten-T este altceva

Ionut

Quote from: hentz on October 26, 2011, 04:40:34 PM
Nu faceam o medie  , este vorba de 40% din costul constructiei , si eu am cazut in capcana asta , in POS-T sunt finantate coridoarele cu 85-95% in Ten-T este altceva

Huh, stai, n-am inteles ce vrei sa zici.  :o

Ionut


hentz

Quote from: Ionut on October 26, 2011, 07:27:07 PM
Quote from: hentz on October 26, 2011, 04:40:34 PM
Nu faceam o medie  , este vorba de 40% din costul constructiei , si eu am cazut in capcana asta , in POS-T sunt finantate coridoarele cu 85-95% in Ten-T este altceva

Huh, stai, n-am inteles ce vrei sa zici.  :o

Gasesti aici pe SSC toata discutia
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569067&page=274