Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

valexandru

@Cristi232
Quote
-banii europeni vin dupa ce Romania a construit pe banii ei, UE decontand un cuantum din facturile platite initial de catre statul roman.

Aici nu e intotdeauna asa. In cazul lucrarilor cu costuri foarte ridicate, UE poate sa dea si fondurile pe parcurs.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Wadan

#241
QuoteFAȚĂ ÎN FAȚĂ: autostrăzile ,,desenate" de Ponta și Ungureanu


Guvernul Ponta

-    Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură;
-    Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva);
-    Realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului: Bucureşti – Alexandria – Slatina - Craiova – Timișoara;
-    Demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov.


Guvernul Ungureanu

-    Deschiderea circulației pe 200 de km de autostradă, după cum urmează: 20,5 km Cernavodă – Medgidia, 30,8 km Medgidia – Constanța, 21,8 km centura ocolitoare Constanța, 12,5 km centura ocolitoare Arad, lot 1, 9,5 km Timișoara – Lugoj, 62 km București – Ploiești și 18 km Sarsig – Biharia;
-    Lansarea procedurii de selecție conform legii parteneriatului public privat pentru autostrada Târgu Mures - Iași;
-    Continuarea lucrărilor de execuție a Autostrăzii Transilvania;
-    Continuarea lucrărilor de execuție a tronsonului Nădlac - Timișoara - Deva - Sibiu din Coridorul IV pan-european;
-    Începerea lucrărilor la încă 100 km de autostradă;
-    Revizuirea studiului de fezabilitate pentru ultimul tronson din coridorul IV pan-european, Sibiu-Pitești, pentru a fi finanțat cu fonduri europene nerambursabile din exercițiul financiar 2014-2020;
-    Intensificarea lucrărilor în infrastructura de transport finanțate prin programul POS T în vederea atingerii unui volum de investiții de 1 miliard de euro în 2012.



Sursa

davyl


valexandru

In articolul pus de Wadam, in sectiunea de comentarii observ ca lumea s-a mai desteptat si realizeaza ale cui sunt meritele si realizeaza ca faza cu Autostrada Sudului e praf in ochi. E un inceput....  :)
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

@davyl
Multumim ca l-ai postat:cheers:
Imi explica si mie cineva pe ce motive apar drumuri precum Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti si Sebes-Turda apar ca fiind "Completed"?
Ca sa nu mai spun de Lugoj-Calafat care trebuie sa fie autostrada si apare de asemenea Completed.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

davyl

#245
Pentru asta am postat si eu: de ce apar completed? Si ma gandeam sa dezbatem.  Sa fie premonitoriu? :)

In mod sigur o eroare, insa vede clar directia in care se va dezvolta gratie ultimului document TEN T.

valexandru

Legat de asta: Cine a facut harta respectiva? (Stiu ca UE, dar cine mai exact? Vreun "specialist" roman?)
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

coco.serban



Galben in opinia mea este foarte important din punct de vedere economic. Mai ales ca in zona brasovului exista foarte multe fabrici, la fel si la Iasi.

La fel si Galati, prin care se pot trimite multe marfuri. Doar trebuie sa existe o cale rapida de a ajunge in porturi.

Albul, nu-i vad rostul momentan, se poate face conexiunea si prin alte autostrazi.

valexandru

Legat de Drobeta Turnu Severin-Calafat trebuie sa te contrazic. Lugoj-Calafat e un traseu ce trebuie realizat cat mai rapid! Momentan, legatura Bulgaria,Turcia-Occident se poate realiza prin 2 trasee: Sofia-Nis-Belgrad-Szeged-Budapesta-... sau Sofia-Calafat-Timisoara-Szeged-Budapesta.... Iar ca acest traseu sa fie mai avantajos, trebuie sa avem o autostrada Lugoj Calafat construita.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

davyl

Exact, valexandru. Traseul este prioritar pt UE din motivele bine expuse de tine.

Cat depre harta, cred ca este copia documentului original din engleza (toate documentele sunt traduse la Consiliu in toate limbile Uniunii). Daca a fost eronat in engleza, traducatorul a preluat si el eroarea, nefiind de specialitate. Angajatii romani ai Consiliului sunt selectati prin concurs, ca orice alt angajat de alta nationalitate. In opinia mea e doar o eroare regretabila si nu opera cuiva :).

valexandru

Si eu sper ca e doar o eroare , insa avem experienta google maps unde se trezesc unii sa bage cioturi in plus. Dar chiar nu am idee ce castiga ei din asta!?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

radutm

S-a sesizat si presa locala:
Timisoara ar putea beneficia de o noua ruta rutiera: Autostrada Sudului
Sursa: http://www.tion.ro/timisoara-ar-putea-beneficia-de-o-noua-ruta-rutiera-autostrada-sudului/1102936
cont inchis

Cristi232

#252
Quote from: valexandru on May 05, 2012, 01:18:50 PM
@Cristi232
Quote
-banii europeni vin dupa ce Romania a construit pe banii ei, UE decontand un cuantum din facturile platite initial de catre statul roman.

Aici nu e intotdeauna asa. In cazul lucrarilor cu costuri foarte ridicate, UE poate sa dea si fondurile pe parcurs.


Cum adica , pe parcurs?
Statul roman construieste pe banii lui si apoi UE deconteaza intre 1-100% din suma platita constructorilor.
Pe parcurs, succesiv sau la final, aceeasi mancare de peste...
:)


Acum, cu noua echipa de la minister,  va mai exista macar bruma de transparenta inceputa de 3 ani incoace?
Vom mai vedea un astfel de document?
:)
http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/Anunt%20de%20participare%20Comarnic-Brasov.pdf

valexandru

Quote from: Cristi232 on May 08, 2012, 09:39:15 AM
Cum adica , pe parcurs?
Statul roman construieste pe banii lui si apoi UE deconteaza intre 1-100% din suma platita constructorilor.
Pe parcurs, succesiv sau la final, aceeasi mancare de peste...
:)

Crede-ma ca nu e acelasi lucru! Cand ai de construit o autostrada de 6 mld de euro (Tg Mures-Iasi), cu siguranta nu e acelasi lucru!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Tg Mures-Iasi nu este evaluata la 6 mld euro, ci undeva pe la jumatate, adica 3 mld euro pentru aproximativ 310 km de autostrada.