Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

nenea_hartia

^ Nu cred că există lucrare de infrastructură mai importantă în acest moment pe drumurile naționale decât pasajele alea. Poate doar modernizarea centurii București. Autoturismele mai au șansa intrării prin oraș, dar pentru camioane este infernul pe pământ.

vancouver

#1036
Intaresc cele de mai sus: pasajele de pe centura Arad sunt de departe cea mai importanta investitie in infrastructura din acest moment, cu exceptia centurii Bucuresti. Cum se masoara importanta: in numarul de minute (sau ore) economisite in trafic x cu nr. de vehicule. Camioanele intra in calcul cu o pondere dubla, la fel autocarele.

In cazul finalizarii pasajelor de pe centura Arad, aproximez ca economia este in medie de:

- pe relatia Lipova-Nadlac: 30 de minute la circa 5.000 de camioane pe zi + 30 minute x 15.000 autoturisme = 30 x 5000 x 2 + 30 x 15.000 x 1 = 300.000 + 450.000 = 750.000
- pe relatia Arad-Oradea: 5 min x 2.000 x 2 + 5 x 5.000 x 1 = 45.000
- vehicule care vor circula pe centura, in loc sa mearga prin oras, ceea ce va descongestiona orasul prin centru: 5 minute x 30.000 vehicule ale aradenilor, care trec mai repede prin centru = 150.000

Total punctaj: 945.000 minute pe zi = 15.750 ore / zi.
Inseamna:
- mai putin combustibil
- mai putina nervozitate, mai putine accidente
- mai putina oboseala, mai putine accidente
- marfa ajunge in conditii mai bune
- mai putina poluare, mai ales in Arad (deci pentru 200.000 locuitori)

Aceasta valoare nu era depasita decat de ambuteiajul de la Sebes, acum rezolvat.

De exemplu finalizarea unui tronson de autostrada de 20-25 km, cum sunt cele de pe A1 la care se lucreaza acum (de ex. Pecica-Nadlac) nu aduc decat un avantaj mult mai mic, de aprox. 5 minute la camioane x 7.000 camioane x2 si 10 minute x 15.000 turisme = 70.000 + 150.000 = 220.000 minute = 3.700 ore / zi. Plus ca aici nu se realizeaza nici o reducere a poluarii, dimpotriva pe autostrada consumul si poluarea cresc in comparatie cu un DN.


DACA RAPORTAM INSA LA PRET AVEM ASA:
- pasaje centura: 15.750 ore / 13 milioane € = 1211 ore economisite / pe zi / per 1 milion euro investit
- A1 tronson Pecica-Nadlac: 3.700 ore / 70 mil. € = 53 ore economisite / pe zi / per 1 milion euro investit


Practic orice comparatie cu orice alta investitie de infrastructura din România (exceptand pasaje din interiorul Bucurestiului sau de pe centura Bucuresti) este hilara. PRACTIC NU EXISTA NIMIC MAI IMPORTANT IN ROMANIA IN ACEST MOMENT.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AFC

Absolut corect ce spui si mai ales super argumentat. Eu cred ca pe langa ignoranta, la mijloc sunt si ceva motive politice pentru care nu se misca lucrurile.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

erw78ar

#1038
principalul motiv e cel politic, dar eu nu pot sa inteleg un guvern "cel mai cinstit guvern" cum poatea sa ignoreze o investitie esentiala pt economie!

davyl

Stiu ca nu se poate fara politica chiar deloc, dar haideti sa o lasam deoparte. E pacat de topicul asta sa il poluam. Caci la titlul pe care il are, risca mai tot timpul sa fie poluat de argumente politice... :(

AFC

Corect. Hai mai degraba sa polemizam gandindu-ne la solutii de a pune presiune pe ei.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

sebba

adica tot pe politic, nu? :D

spuneam eu cu multa vreme in urma, cand ma "certam" cu Ionut, ca asemenea chestii nu prea pot fi separate, unfortunately :(
Sailing away! S/Y Haimana

Ionut

Nu sunt separate si nu le putem lua separat, am fost de acord.

Pentru a mia oara, putem discuta FAPTELE politicienilor/autoritatilor care tin de infrastructura. Nu discutam preferinte politice, strategii politice, polemici in directia asta, doctrine si alte balarii. Strict FAPTELE si DECLARATIILE (si aici mare atentie!) si atat.

AFC

"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

dr4qul4

#1044
A2 nu trece deloc prin ialomita?

Singurul judet in care exista o statie de taxare pe autostrada (chiar daca taxa e de pod, drumul e autostrada) si ziaristii 'lu peste'  nu sunt in stare sa verifce.
Cat de prost sa fi sa nu-ti aduci aminte ca ai platit taxa la fetesti?
Sau poate or avea alergie la soare.
Si la geografie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

MRS

Pentru ca nu mai pot cu habarnistii astia din asa spusa presa please see my off topic comment http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=11.msg45156#msg45156

Haide sa fim noi mai isteti! Acum DOAR LE CREAM TRAFIC pe site-uri!


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

NGC

Azi au aparut pe SEAP anunturile de participare pentru 4 noi SF-uri, probabil din nou pentru a diminua dezangajarea fondurilor 2007-2013.

[151164] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Neamt (Pascani)-Iasi-Ungheni
[151188] Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Buzau-Braila-Galati
[151189] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Ditrau-Targu Neamt
[151190] Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Ditrau

P.S. Pina la ora aceasta, inca nu era nimic referitor la lotul 2 din Arad - Nadlac.

alecu26

si TGM-Turda....la fel...de ce nu mai apare?  A fost promis martie-aprilie, dupa iata ca e Iunie.

Iar la Nadlac-Arad 2 chiar nu inteleg care e jocul. Anul asta stiu foarte bine ca nu prea au ce inaugura, asa ca joaca totul la risc? Doar de dragul lui Astaldi...sau de ce?

Asa cum spun ca vor deschide 100 km....pot sa nu deschida nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

iuli

Poate avem o surpriza placuta luni. Sper si eu...
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

alecu26

sa zicem ca se potriveste aici aceasta informatie:

16585/ 17.04.2014   010/ 25.04.2014   "Nod rutier Sibiu Vest"
din investitia
,,Autostrada Orastie - Sibiu lot 4, km 65+965 - km 82+200"   16585/ 28.04.2014   12 luni   14 luni
18077/ 30.04.2014   011/ 19.05.2014   "Reabilitare DN76 (E79) Deva - Oradea km 0+000 - km 184+390, Sector km 102+660 - km 133+660 contract 5R13, Ştei – Beiuş"   18077/ 21.05.2014   12 luni   19 luni
21881/ 27.05.2014   012/ 27.05.2014   "Secţiunea I - km 0+000-km 6+881,66 şi Secţiunea II km 0+000-km 22+218"
din investiţia
"Proiectare şi execuţie Autostrada Nădlac - Arad şi drum de legătură, lot 1 km 0+000 - km 22+218, lucrări rămase de executat"   21881/ 27.05.2014   12 luni   12 luni


Este copy paste din tabel xcell asa ca scuzati modul de prezentare.

Probabil la Sibiu au avut nevoie de o prelungire sa termine lucrarile. Ma mir ca la Deva-Oradea pe acel sector a venit asa tarziu (altii au primit mai devreme).

Destul de tarziu venita si la Nadlac-Arad lot 2 autorizatia, avand in vedere ca se fac lucrari importante si multe de multa vreme.

Dupa cum se vede inca nu avem nici o autorizatie pe Deva-Lugoj...sau Tm-Lugoj 2. (expropieri, mediu, proiect???? oare ce tine in loc autorizatia???) probabil asta ttrebuie pus pe lista de intrebari....dar sigur CNADNR ne va expedia la MTI in sarcina caruia cade aceasta autorizatie. Asa ca sa intrebam in ambele parti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).