Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Dacă se "pacifica" Ucraina sa vedeți voi presiune sa se facă A8. Ca, după ce si-au varsat sangele ca să aibă acces la UE, n-or sa stea ei după papagalii de romani. Asta peste 4-5 ani când își vor face partea lor, ca Ucraina e mai mult câmpie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Ionut

#8416
Cred că ne uităm la hărți diferite. Mi se pare că A8 nu e atât de critică pentru UA. Mai curând pentru RO. UA cred că vrea mai mult linia groasă de la nord... spre centrul Europei. Ce să caute ucrainenii prin România? Nu mai bine ies direct prin HU (si/sau SK)?

Sau Polonia pentru DE si Scandinavia.

Pe la noi ar veni doar pentru Croația sau Balcani. Sau nu înțeleg eu.

hefaistos

#8417
Ucraina e tara mare. Asa ca are doua culare mari, unul la nord, prin Polonia, care deserveste zona Kiev - Harkov si altul la sud: Odesa, Mikolayv, Herson si ce o mai fi pe directia asta. Pentru toata acesta zona de sud (undeva la 10-15 milioane de locuitori) relatia cu orice destinarie situata la sud de Polonia si Germania se va face pe "culoarul sudic" asa cum e definit pe harta respectiva: Odesa - Chisinau - Iasi - Targu Mures.
Avand in vedere perspeciva ca Ucraina va deveni manufactrurator pentru Europa de Vest, cam asa cum este acum Romania infrastructura de transport rutier va fi vitala pentru atragerea de investitii. Asa ca, daca vor avea alocate fonduri europene, si nu vor fura mafiotii ucraineni la greu, in 4-5 an s-ar putea sa vedem drumuri gata pana la granita cu Moldova.
Harta de mai sus nu e "doar o harta" sete documentul juridic prin care uniunea europeana isi propune ce obiective de investitii va sustine in acest domeniu. Cum va sustine ramane de vazut, s-ar putea sa vedem obiective finantate nerambursabil 100%, ca ajutor de reconstructie. Si sa fie bani garla, pentru orice portiune pe care ucrainenii o pot impinge catre etapa de executie. Deci nu cred ca se va pune problema "intai artera de nord apoi cea de sud".        
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

KingDei14

#8418
Salut! Sunt destul de recent venit pe forum, desi infrastructura a inceput sa ma pasioneze de vreo 4 ani, cam de cand s-au deschis primele loturi din A10(vazand stirea la TV si avand 13 ani, mi s-a parut foarte wow). Am observat ca sunt multe propuneri de tot felul share-uite aici, de la trasee noi pt urmatoarele autostrazi/drumuri expresi/centuri sau ce or mai fi, la latimea benzilor sau eliminarea de tot a asa-zisei banda de urgenta de pe drumurile expres, cum am vazut recent pe threadul de la DX12. Si ma mananca efectiv de curiozitate, s-a tinut cont vreodata de una dintre ideile astea? Si daca chiar s-a intamplat asta, sunt curios unde si cum s-a ajuns asa departe. Nu de alta dar daca as putea sa trimit o scrisoare de intentie sau alt document catre un CJ sau cv mai jos de MTI ca aia clar is prea ocupati,ar fi vis.

Totusi, indiferent daca ii pasa cuiva strain de propunerile oamenilor de aici, vreau sa ii felicit pe toti ceilalti pasionati de infrastructura de aici care incearca catusi de putin sa ajute Romania pe acest domeniu, fiindca chiar are nevoie :)))

montaniardul

#8419
Acum Sorin Grindeanu live pe euronews_romania:

sursa:

survola

Se poate căuta înapoi, până se ajunge la ora interviului în direct.

mirceaeliade

#8421
vorbete la min +50min. harta pusa EuroNews e o gluma proasta cum au desenat liniile de autostrazi pe harta tzarii. TLDR la ce a zis Grindeanu:

-A1 s-a semnat
-Bv-Comarnic: merge proiectul dar Drula e de vina, pt ca el nu
-A8: exista, capte sunt la PNRR iar mijlocul la POT
-A13: exista, dar nu a dat un cuvant de anulare
-Cra-Lugoj: nu a zis ca anulat doar ca va desemna cei 4 castigatori
-a zis ca MT va incerca sa ia alti bani europeni de la alte ministere pentru proiecte MT in loc ca acei bani sa se intoarca la Bruxelles
-Marginea: nu exista ursi in Banat/Timis, isi da demisia daca cineva demonstreaza altfel. pe 11 sept se desemneaza castigatorul din 6
-1 certificat negativ inseamna ca acea companie NU poate sa mai participe la licitatii similare. a zis explicit ca nu e nevoie de 3 negative ca sa fie scosi din licitatii curente. nu stiu daca e chiar legal, dar asta ar putea insemna multe contestatii lungi dupa cele vreo 15 certificate negative pe executile si vreo 8 pe proiectare date de CNAIR acum cateva saptamani
-a repetat poezia cu 0 km
-a mentionat A7 cu PNRR

cristi5

Quote from: KingDei14 on July 30, 2022, 11:21:40 PMSi ma mananca efectiv de curiozitate, s-a tinut cont vreodata de una dintre ideile astea?

Nu.

survola

A zis și două chestii corecte, că la contractele în execuție trebuie sa fie urmărită execuția conform planificării și că trebuie să existe mereu proiecte in pregătire, care sa vină din urmă.

dr4qul4

@cristi5, eu cred ca s-au preluat si unele idei aparute aici.
De exemplu 2+1 pe DN2, sau bretelele care evita giratoriile (la Gara Otopeni de ex si de fapt toata reorganizarea de la DN1) si chiar noile pasaje subterane de pe DNCB la DN6 si la Magurele (bine, noi am cerut la DN1).
La fel, renuntarea la nodurile spaghete si inlocuirea lor cu noduri mai mici. De preferat trefla sau trompeta, dar si morisca de la A7xA8 are ceva radacini pe forum.
Mai e si DX A3-Tureni de care s-a discutat aici inainte de aparitia intentiei la cnair.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GIV

descarcarea de la holdea nu tot aici isi are originea?

TibiV

Descarcarea de la Holdea este probabil cea mai mare si mai vizibila victorie a noastra... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Au avut un mare impact discuțiile de pe forum în modul cum s-au mișcat lucrurile în transporturi în ultimii ani. Chiar dacă tot e frustrant de lent, să nu uităm de unde a pornit totul acum 10 ani, cu Neaga și Șova care ctitoreau rezilierea cu Bechtel, autostrada "demolată" OS3, licitațiile pe documentații varză pentru Sebeș-Turda sau Lugoj-Deva, opacitate completă în relația cu publicul, alergatul după PPP-uri, Masterplanul care încerca să scoată din joc Sibiu - Pitești și A7, zero interes pentru A0, A8, Holdea, 2+1 și multe altele. Dezbaterile de aici ce au mers mai departe în API și apoi public au pus pe tapet și au accelerat multe dintre aceste aspecte.

Senerslav

#8428

Cu alte cuvinte eu , un cetatean modest tin sa va multumesc pentru toata activitatea si lupta continua si asidua!Respect!

KingDei14

Totuși la cât de încet s au mișcat americanii Bechtel cred ca rezilierea contractului a fost cea mai înțeleaptă(și singura) decizie a dânșilor. Oricum s a semnat pe sub mânecă, tipic anilor 2000. Dar și când ne uitam la progresul de când era Băsescu ministru al transporturilor care zicea ca nu avem noi nevoie de autostrăzi, e o cale destul de lunga :D