News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 7 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: GDC on December 13, 2021, 03:05:55 PM
... are sens să facem ceea ce e TEN-T Core cu prioritate, că de aia îi zice Core și de aia ne dă UE proporțional mai mulți bani. Dacă putem face și altceva, foarte bine.

+++ (plus, nu pus cruce...)

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qionescu1

Propunere de prioritizare pentru exercițiul financiar 2021-2027:

Sectoarele prioritizate sunt cele cu verde pe hartă (se suprapun peste programul POT)

1. Tronsoanele au fost alese după importanța lor economică și socială, lucru reflectat de MZA în principal.
2. Se urmărește conectivitatea regiunilor prin cele mai rapide și ieftine soluții, deci A1 (PiSi), A3(Sb-Bv) și A13(Bv-Bc).
3. Propunerile se încadrează în bugetul POT 2021-2027. (restul rămân, având linii de finanțare și calendar diferite).
4. Încadrându-se în POT nu exista riscul să așteptam statul să caute finanțările lipsă pt implementare. (împrumuturi)
5. Au o distribuție regională echitabilă.

Intervenind astfel, se acoperă cele mai aglomerate sectoare de drumuri deci efectele și eficiența investițiilor ar fi maximă. Totodată se asigură o conectivitate regională bună. Acum având în vedere că proiectele depășesc cu mult posibilitatea finanțării lor, prioritizarea propusă are calitatea e a se încadra în POT însă epuizând toată linia de finanțare. Cred însă că ar trebui să luăm cu decizie curajoasă și cu excepția variatelor de ocolire ale localităților să canalizăm în acest exercițiu financiar toate resursele în rețeau primară. Doar astfel vom ajunge la rezultate mulțumitoare.



Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

^Si de ce e asa urgent Ploiesti-Campina?! Au intre ele un DN2+2 cu sensuri separate, care in 40km nu strabate decat o localitate (Banesti) si pe care se circula mai mult decat decent! Nu zic sa nu se faca, dar parca trecerile peste Carpati sunt mai importante.

stangabriel

Mai importanta ar fi Centura Ploiesti A3. Dupa deschiderea Ploiesti(Dumbrava)-Buzau,  traficul care merge pe Ploiesti Nord-est va merge spre sud, cu ocolire pe vest, actualul Dn1 pentru a se urca pe autostrada. Acum, si dimineata si seara este coada.

vancouver

^nu arata rau. Urmatoarele mentiuni:

- Filiasi-Drobeta inca nu avem finalizata licitatia nici macar pentru studiul de fezabilitate; realist licitatie executie 2026-2028, executie cel mai devreme din 2029-2030. Lugoj-Caransebes inca e posibil, fiind usor
- A13 Brasov-Bacau: SF-ul este in faza incipienta, sanse reale pentru partea montana sa inceapa executia pana in 2028 nu prea sunt. In cel mai fericit caz proiect fazat, dar maxim 15-20% din costurile partii montane pot intra pe POT 2021-2027
- nu se mai poate amana Ploiesti-Brasov. TREBUIE bagat pe POT 2021-2027 fazat cu urmatorul exercitiu financiar. Proiectarea este in curs, executia s-ar putea licita in 2023-2025, executia sa inceapa in 2025-2027 - deci undeva la 20-50% din costuri pot sa intre pe POT 2021-2027
- Braila-Buzau este uneori aglomerat, dar nu stiu sa fie ambuteiaje; as pregati totul ca proiect, exproprieri, chiar si licitatii de executie, dar cu incepere lucrari in 2028-2029, ca sa intre pe urmatorul POT. Nu e nici o urgenta maxima acolo. Deocamdata suntem la pregatirea licitatiei pentru SF... deci oricum mai e mult pana departe.
- A3 tunel Meses nu-l vad terminat pe PNRR. Probabil trebuie mutat pe POT 2021-2027+3.
- dat fiind ca multe proiecte nu se termina, banii vor fi suficienti. Ca atare as lasa Arad-Oradea complet.

Ce as mai adauga eu:
- Constanta-Mangalia promovat la rang de autostrada
- primii 10-15 km din autostrada Calafat - Drobeta (parte comuna cu Calafat - Craiova). Cu scopul de a stoca acolo eventuale ambuteiaje de la vama, adica sa fie scoase din localitati, pe care le paralizeaza acum si nu e ok. Relieful e usor, e un mizilic ca bani. Eventual dupa modelul de la Giurgiu, facut cu beton.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

naivu

^din cate stiu Braila-Buzau (si Braila-Focsani) sunt sub contract elaborare SF cu Ingenieria Especializada Obra Civil fosta Acciona. Ai informatii ca se reziliaza si se reliciteaza elaborarea SF pe traseu comasat?

qionescu1

@stangabriel   Nu cunosc traseul propus pt Ploiești-Comarnic, dar după hartă foarte probabil că va fi pe la vest de Ploiești. Se poate face și doar un segment din A3 cât să acopere centura de vest a Ploieștilor dar pentru a se putea încadra la finanțare trebuie să se afle în rețeau primară.

@naivu  Observația ta este corectă. Este și motivul pentru care propun scoaterea din lista proiectelor a căror prioritizare se cere a Craiova-Filiași, București-Giurgiu și Cluj-Turda. Toate aceste proiecte ar dubla drumuri cu 4 benzi pe care se circulă mai mult decât acceptabil. Singurul motiv pentru care a rămas în propunere Ploiești-Comarnic este MZA foarte mare pe acel sector, 26k.

qionescu1

#8077
@vancouver

Nu am pus Arad-Oradea integral tocmai pentru ideea de alege cele mai aglomerate segmente ale drumurilor și a permite o distribuție echilibrată a investițiilor. Proiectul nu e fruntaș la prioritizare dar fiindcă Bolojan e harnic și se ocupă de documentație pentru a o pune masa CNAIR care are de făcut doar licitația, are toate șansele să fie realizat printre primele și integral tocmai datorită lipsei de pregătire a celorlalte proiecte. Aici e și hiba prioritizării,  adică vom aveam un clasament al implementării doar în situații egale. Teoretic ultimul proiect în clasament, poate fi chiar primul la implementare pe principiul primul venit primul servit. Modelul Bolojan a fost copiat și de alte administrații locale, printre care și Primăria Cluj (centura metropolitană) dar și CJ Cluj pt SF la Cluj-Dej care e doar cu vreo 6 luni în spatele DX Arad-Oradea. Mai sunt și alții.

În ceea ce privește regiunea Oltenia n-ar fi rău să se gândească altfel drumurile expres, cum de altfel te-ai exprimat și tu.


Powered by API/PUM imgur uploader

Reorganizarea traseelor în această regiune s-ar face o economie de vreo 80-90 de km de drum expres adică vreo 900 mil. Euro (cu TVA) din câte am calculat.  Apoi:
- s-ar degreva sectorul de drum Craiova-Filiași-Dr. T. Severin.
- nu s-ar mai impune construirea unui drum expres care să dubleze, drumul cu 4 benzi Craiova-Filiași (pe care se circula foarte bine și are capacitate mărită)
- crește eficiența economică a sectoarelor de drum Craiova-Calafat și Calafat-Dr.T. Severin care astăzi au o MZA care nu justifică nici prioritate nici drum expres (azi au calendar de implementare după 2027)
- Distanța Craiova-Dr. T. Severin ar rămâne aproximativ aceeași.
Dezavantaje:
- creșterea distanței Craiova-Calafat cu aproximativ 10 km
- creșterea distanței Dr. T. Severin – Calafat cu aproximativ 10 km

tom_sawyer


vancouver

@qionescu: asta am propus si eu si deja si multi altii aici pe forum:

Urmatorul traseu este studiat de mine in detaliu si fezabil 100%:


Mai multe detalii aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=178.msg335672#msg335672

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

qionescu1

@tom_sawyer
Mulțumesc, ce a ținut de mine am făcut. Să știi că au fost de mare ajutor postările tale și linkurile!

@vancouver
Pertinentă propunerea ta, realistă și folositoare. Știam doar hărți mai vechi fără DX Craiova-Calafat. Am văzut asta doar când am studiat documentul cu prioritizarea că se cam înghesuie cu DXurile prin zonă și aveam eu ceva cu DX Craiova-Filiași-(+Târgu Jiu), de fapt cu dublarea inutilă a acelui drum cu 4 benzi. Singura diferență e că eu nu mi-l imaginez plecând din sudul Craiovei ci undeva de mijlocul părții vestice a orașului, mai la nord de acele păduri, iar față de varianta ta continuă un pic mai la nord de comunele Plenița și Vânju Mare. Avantajul e că distanța față de Drobeta e la fel ca și pe varianta cu Filiași. E important ca distanța să rămănă la fel pentru direcția asta atrage grosul traficului. Încă ceva, nu aș lega acest drum de inelul de ocolire al Craiovei, acesta trebuie să fie separat și cu destinație distinctă.

Xenos

Mi se pare prioritar segmentul Comarnic - Predeal, măcar, pentru a scăpa de enormele gâtuiri din Comarnic și Bușteni și a evita ca țara să fie ruptă efectiv în două. E la mintea cocoșului, nu înțeleg de ce se lălăie atât. Măcar centurile de autostradă Comarnic și Sinaia-Bușteni ar putea fi prioritizate, cum mi se pare că spunea ministrul Drulă.

mirceaeliade

nu inteleg cum de in anul 2022 INCA se gasesc scuze sa NU se prioritizeze Comarnic-Bv

Cetatean

Pentru ca la asta ne pricepem cel mai bine. Am auzit de atatea sf-uri,licitatii,jv ce vreti voi si nimic concret. Nimeni nu vrea sa isi asume inca un contract semi esuat gen Bechtel. 
Din fericire de atunci au trecut multi ani si acum avem ceva oameni cu experienta in lucrari de infrastructura,dar din pacate cei mai multi nu lucreaza la stat, unde e mare nevoie de ei.

AlexxC

Eu in Oltenia propun o varianta prin nordul Craiovei :
Avantaje: -are 131km din care 15 km comuni cu DX12 si DX Craiova-Tg Jiu => 115 km de construit
               -conexiune mult imbunatatita pe relatia Calafat-Filiasi-etc.
               -EGIS are proiectarea pe Craiova-Tg-Jiu, daca prinde si A6 vor fi usor de sincronizat proiectele.
Dezavantaje "varianta vancouver": -mai scumpa atat prin dificultate cat si prin lungime 136km de construit
                                                   -ineficienta prin faptul ca dubleaza inutil Centura Sud a Craiovei si drumul european recent reabilitat E79;