Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer


Siciltir

Cati km de autostradă avem in total in momentul acesta?

DarkFranck

#8027
Mie imi ies 936 km (rotunjit) de autostrada in trafic.

LE: Rectific, ies 941 km, cu tot cu lotul deschis la Tg Mures ieri, uitasem fix de ala.

LE2: Acum văd că a dat ieri MTI într-o postare pe fb și mai exact - 940,99 km (adică lipsesc 10 m ca să fie 941 km  :lol:)

LE 3: Cum bine a prezentat @alecu26 mai sus, dacă ne bazăm pe 2 deschideri la anul (deși la PiSi1 nu aș fi chiar așa sigur), nu atingem nici în 2022 pragul de 1.000 de km de A + DX, cel mai probabil vom ajunge la 1.000 în 2023.
Fluctuat Nec Mergitur

paulmare

Azi am mers pe centura intre Rudeni pana la Chiajna, in spatele unul microbus de-al plaiesilor debarcati pe A0 BC-06-UMD



Powered by API/PUM imgur uploader

Oamenii astia lucreaza in Transilvania (Cluj/Salaj), Bucuresti/Ilfov, Oltenia pe dx12, la braila-galati etc, bravo lor (si tuturor celor care trudesc sa trimita o paine alba acasa din munca lor pe santiere), poate citeste razvan exarhu de la morning glory asa ca ma abtin sa incadrez geografic zona cu dx braila galati

Ideea e, la lucrarile astea sunt cei dispusi sa isi asume santierul departe de casa cu dormitul in container sau la "cazare", masa de la cateringul firmei, mersul acasa odata pe luna etc

Pe langa ei, mai sunt destui in bacau onesti etc care au lucrat pentru umb prin Moldova, cunosc standardele lor de firma (atata au fost filmate santierele lor, UMB au 3 max 4 lungimi la grinzile de beton, sisteme de cofrare de la Huenebeck, exact la fel cofrajele cum au camioanele si cifele si pompele de beton pe sasiu mertz, sunt foarte "standardizati" intern, foarte mecanizati, ceea ce e un lucru super-bun ca o autostrada nu e lucrare de artizanat desi autostrada are o gramda de lucrari de "arta" :) ) dar care prefera sa lucreze pe bani mai putini aproape de casele lor si sa doarma seara acasa si sa manance din rucsac ce si-au pregatit ei,

Si m-am gandit cum e deficitul asta cronic de infrastructura in Moldova, daca ar mai putea duce UMB un segment de autostrada, jucand pe gazonul lor ? Oare ar mai gasi suficienti oameni care sa vina dimineata cate 6 intr-un Opel Zafira la munca cu o naveta de o ora, cu pachetzel de mancare de acasa etc si care sa le stie si sa le respecte standardele, dar care sa nu vrea sa doarma la "cazare" pe langa Bals sau Nadasel dar sa stie sa armeze si sa cofreze o pila "stas UMB" gen alea de la Gilau, Olt, Oltet etc - (la viaductul de la balta milcov au toate 3 modelele de pile "stas umb", doamne fereste sa creada cineva ca asta e un lucru rau, cand ai 1600 de oameni pe un singur santier trebuie sa ai proceduri foarte clare pe care sa le priceapa toata lumea, KISS, keep it simple, stupid, e remarcabil ce bine organizati sunt si ce logistica au)

Eu cred ca asta daca ar fi scos acuma de la sertar, ceva in zona de naveta de o ora de unde a recrutat umb pentru centura  Bacau dar care nu au vrut sa plece de acasa dupa ce s-a terminat lucrarea, ar fi un proiect care ar merge brici, daca ar gasi umb si oameni la hartzogarie, cantitati etc sa poata acoperi santierul cu actele care trebuie
si la ce deficitara e Moldova cu infrastructura in orice directie s-ar porni plaiesii cu drumul, ar fi trebuit sa fi fost terminat de acum 10 ani 


In orice directie doar sa fie aproape de Bacau Onesti etc
Cred ca si-ar gasi destui oameni dispusi sa faca naveta de 1 ora pana la santier,

Daca m-ar intreba cineva ce as face sa pot taia o panglica de 30 de km de autostrada repede repede - aici as scoate ceva la licitatie Onesti Adjud

Siciltir

^^Multumesc! Ufff, departe e borna 1000...

Tony7Y

Tronson 1 Craiova-Pitesti eu zic ca sunt sanse sa fie dat in trafic anul viitor.
Sunt totusi doar 17 km si nimic complicat de facut. Au si varianta intarzierii pasajului peste centura de nord si sa avem descarcare temporara in giratoriul de pe centura.

In ultimele filmari, tronsonul 3 arata ok. Termen de finalizare daca nu ma insel e final de 2022. Ar putea sa prioritizeze Valea Mare - Negreni si sa avem finalizat macar jumatate, urmatorul nod fiind oricum tocmai parte din T4. Deci inca aproximativ 17 km.

Am putea avea astfel gata 74 km de DX.

MihaiD

^^^^^ @paulmare știu oameni care au lucrat la UMB, dar au rămas acasă, în zonă, lucrează tot în domeniu, pe salarii mai mici (cam la 70%), iar motivul e într-adevăr ăsta, că au vrut să rămână acasă, să doarmă acasă, să fie zilnic cu familia, mai au o gospodărie la țară, sâmbăta sunt acasă. Câți sunt, nu știu, dar cu siguranță există, și buni meseriași.

De fapt, asta e o discuție importantă, modul în care statul se asigură că forța de muncă de pe domeniul ăsta are de lucru în fiecare regiune. 20 de ani, cu o excepție, autostrăzile s-au făcut oriunde, numai în Moldova nu, iar oamenii de aici au plecat unde au avut de lucru. Acum, cu A7, probabil o să fie în extrema cealaltă. Calea de mijloc e ca în fiecare an să fie de lucru în toate regiunile, ca forța de muncă din domeniu să aibă de lucru acasă, să rămână cu familia. Dar când ai pierdut 20 ani cu Moldova, greu să zici ,,începem de acum", adică să le spui în față oamenilor că asta e, unii-s mai fraieri, din 1000 km doar 16 trebuie să fie în Moldova. Eu nu accept. Probabil după finalizarea A7 văd eu un moment în care așa ar trebui, fiecare regiune să aibă autostrăzi sau drumuri expres în execuție.

qionescu1

@AlexV

Legătura de viteză între DX4-A3, sau Răscruci-Mihăești, am propus-o în ideea în care era la concurență cu cealaltă variantă Jibou-Zalău. Acum lucrurile sunt destul de clare, cel puțin în acest document unde legătura a fost decisă pentru ultima variantă. Asta nu înseamnă că Răscruci-Mihăești nu e mai necesară sau intră în categoria absurdului, pentru că Răscruci-Mihăești va fi centura de nord a Clujului. Chiar dacă nu va fi 4 benzi sau DX,  o astfel de legătură nu poate avea standard mai mic decât un DN. Acel drum județean nu face față mai ales că langă Tetarom III (150ha) se va construi un alt parc industrial de 74 de ha... Oricum, legătura este prinsă în PATCJ, este o problemă cunoscută și acceptată la nivelul CJ Cluj dar și la nivelul primăriei. Dacă am avea un Bolojan la Cluj era deja pregătită...  dar așa ne îndreptăm speranțele că măcar va fi pregătit proiectul până la finalizarea A3.

Legat de scoringul proiectelor mai exact pentru DX4:
- toate drumurile cu excepția TM-Moravița și DX4 au primit puncte pentru dublă utilizare; ciudat cum acordă puncte Mapn, doar 0, 10 și 15 parcă la ei doar așa se numără: nici un 2, 6 sau 11,3...
- reducerea emisiilor: Pitești-Sibiu are punctaj maxim la eficiență economică și bineînțeles punctaj maxim la reducerea emisiilor; DX4 punctaj apropiat la eficiență economică de PiSi, 0 puncte la reducerea emisiilor (de atfel singurul drum cu zero puncte aici - practic - 20 puncte)

Eu cred că e destul de evident cum se pot prioritiza unele proiecte în defavoarea altora dar sper că nu că va rămâne așa. În continuare susțin un punctaj pe sectoarele relevante de drum ceea ce ne-ar da șansa să rezolvăm și să intervenim acolo unde sunt cele mai acute probleme.

S-ar putea interveni, dintr-un total de 225 km, în ordinea asta:
1. Apahida-Dej (45Km)
2. Satu Mare - Baia Mare (55Km)
3. Baia Mare - Jibou
4. Jibou - Dej
5. Turda -Cluj (Apahida)

Nimeni din zonă nu susține DX4 în integralitatea lui și suntem conștienți că trebuie etapizat, dar de aici până a fi trecuți la coada priorităților pe un scoring dubios parcă totuși e prea mult. 

GIV

Quote from: tom_sawyer on December 04, 2021, 01:20:20 AM



Powered by API/PUM imgur uploader


Ce mi se pare amuzant la prioritizarea din tabel este ca pe primele locuri sunt segmente de A care cuprind 2 treceri de Carpati cu bucati importante de tuneluri iar apoi este alt segment, tot cu tunel, sectiuni ce tot sunt prioritizate de atatia ani si care iau "fata"  unor loturi care deja se afla in constructie - de ex A0 SUD. ( cu putin noroc o sa avem gata tot inelul pana atunci ) sansele destul de mari le  are si  dx 11

Pe principiul, hartia suporta orice, pot intelege ca au prioritizat in acest mod loturile. daca ierarhizarea era denumita cele mai dificile loturi de A din Romania ii mai credeam. iar prioritizarea asta la ce zic ei ca se refera? la finalizari de licitatii si semnari de contracte? ca de construit... mi e greu sa cred ca o sa fie intreg macar segmentul pitesti holdea... dar tot topul clasamentului..

tom_sawyer

Loturile aflate în construcție nu intră în calcul, s-a discutat mai în urmă.

GDC

#8035
Legat de infrastructura din Moldova îmi permit și eu un comentariu: A7 până la Pașcani sper să îl văd complet în următorii 10 ani. Nu îmi mai fac mari iluzii că va intra tot pe PNRR, dar măcar sper că este într-o oarecare linie dreaptă.

Ce mă deranjează un pic e mizeria de la A8:
Înțeleg că A8 montan e greu, nu e eficient și tot cârdul de scuze, celebrele capete vor pierde PNRR cu brio.
Dar ce mama naibii a pățit A8 Moțca-Iași?
Quote from: alexV on December 07, 2021, 12:50:09 AM




Ne uităm în tabelul ăsta și vedem că nici o autostradă sau drum expres nu are eficiență economică mai proastă decât același A8 pe partea montană. Și cu diferențe enorme față de alte sectoare de prin țară, nu mai departe de Pașcani-Suceava de exemplu, ca să nu intru în polemica Moldova vs restul lumii. Serios? Așa ciumat e Iași-ul? Nu e deloc interesant dpdv economic să fie legat la rețeaua de drumuri rapide? Că nu mai vorbim de morții de pe DN 28, că ăia e clar că nu sunt interesanți.

Dacă mizeria asta a fost începută înainte de plecarea din minister a oamenilor care sunt și pe aici pe forum, oameni care știu că au fost bine intenționați, poate ne ajută să înțelegem cum s-a ajuns la mizeria asta. O bănuială o am deja: jegul politic care s-a perindat pe la conducerea Iași-ului ca municipiu și județ de vreo 30 de ani încoace și care nu a făcut nimic pentru infrastructură. O mai fi și altele, nu știu.

Gata, mi-am zis oful.

panzer

Cum se explica rubrica "Reducerea Emisiilor de Carbon"?

A0 Nord are o valoare de -1883 si un puctaj de 8.01
A1 Pitesti Sibiu are 1708 si un punctaj de 20 (max)

Adica pe A1 se emite carbon, dar punctajul este maxim? Pe A0 Nord se reduc emisiile dar are (aproape) cel mai mic punctaj din tot tabelul?

Si in ce scenariu Pitesti Sibiu creste emisiile de carbon? Comparat cu ce? Cu Valea Oltului?

Mersul trenurilor

^ e cel mai stupid raport care exista  :lol: pana si legea A8 e incalcata

Calatorul derutat

@Alecu26:
"Anul viitor:
-  la inceput (15 Martie-1 Aprilie) vom avea lotul 2 de la Craiova Pitesti.
- la final de an lotul 1 din Sibiu Pitesti.
Ar mai fi posibil cu sanse mici....ceva din A0 sud si lotul 3 din Craiova Pitesti. Lotul 1 din Craiova Pitesti, chiar daca e relative avansat, probleme lui Tirrena Scavi nu cred ca vor permite deschiderea la traffic la anul. La fel si lotul de la Chetani doar prin ceva miracol si semnat contractual in primele zile din Ianuarie ar face posibila o deschidere la anul."

Cred ca si Nurol va finaliza pe Suplacu-Nusfalau, pe A3... merge bine si parca este patial realizat de Bechtel..  deci inca vreo 13km
La limita, cu cele 2 spuse de tine , am putea sa ajungem la 1000 la final de an! :)   (941+ 40 + 14 + 13)

StefanCelMare

La Chețani s-a amânat atribuirea.
Nurol are lot ne-atacat anterior de Bechtel pe A3.
Cred că doar lotul 2 din DX Craiova Pitești și poate A1 PiSi lot 1 Sibiu Boița au șanse la anul.