Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

@dr1qul4
Cum sa fie reteaua primara echilibrata cand ai Brasov Ploiesti ca retea primara pentru finantare (retea comprehensive stabilita reteaua Europeana)  si A8 (sectiunea Tg Mures - Tg Neamt) parte a coridorului TEN-T dupa 2027 daca o sa mai fie ceva firimituri.
Daca te uiti si la punctaj cu ce anume ajuta aceasta bucata in afara de bucuresteni sa ajunga mai repede la munte.
Asa e cand toti mojicii din politica au afaceri pe Valea Prahovei, ce mai conteaza prioritizarile europene.

O sa ajunga investitiile in acea parte de tara cand o zbura porcul, pacat de unirea de la 1862 (avea dreptate Slavici).

Acu intr-o nota mai optimista, poate cand se prezinta astia la UE cu acest plan o sa primeasca mapa-n cap si o sa faca modificarile conform prioritizarii EU (ultima speranta).


~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Feri

Ei acolo mentioneaza doar "Proiect". Nu e clar ce inseamna asta, daca include automat si executia sau doar studiul.
Nu e exclus ca pt Ploiesti-Brasov sa insemne doar finalizarea SF/PT-ului in timp ce la A8 sa se refere si la executie.


dr4qul4

CoBra va ramane doar pe hartie si va intra la finantare Buzau-Braila.
A8 montan nu se va face prea curand pentru ca oricum nu avem resursele necesare sa facem 2 treceri montane in acelasi timp. Prin resurse nu ma refer numai la bani si si la utilaje, oameni, know-how. Asta inseamna ca nici A13 montan nu prea are sanse dar macar acolo sunt alte portiuni care se pot face. A8 montan are 140 de km de relief greu. Mai vorbim de ea dupa ce e gata PiSi. Stiu ca aveti lege, dar hartia suporta orice.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Bachus01

Din moment ce cheltuim mai multi bani anual cu subventii la Tarom , CFR , Metrorex decat lucrari de A/DX vorbim de incapacitate administrativa . Nu stiu daca anul acesta vom avea facturat 1 miliard de euro lucrari .

Sperante mari nu vom avea . Va merge din inertie totul . Poate putin mai bine cu schimbarile facute anul acesta la MT . Excluderea firmelor din afara UE si semnarea dupa respingerea contestatiilor .
In rest , se lucreaza pe A3 de 1 an padurea tot acolo este . Pe A0 dupa an , stalpii tot acolo sunt si lista continua

Xed

Eu nu pricep un lucru legat de sectorul Craiova-Lugoj. De ce nu a fost trecut ca autostrada? Inteleg ca pe relatia Bucuresti - Craiova via Alexandria, Caracal nu ar necesita decat un DX care sa deserveasca sudul Munteniei si al Olteniei insa de la Craiova inspre vest, tinand cont ca va atrage trafic destul de mult dinspre est dar si de la Tg. Jiu si Calafat/ Bulgaria, nu este mai necesar o autostrada?  :unsure:


gruiarew

E mult trafic de tranzit acolo. Aproape în fiecare zi e accident cu un TIR implicat. Se vede clar și pe A1, după ce treci de A6 spre Timișoara efectiv se umple. Dar nah, noi bagăm banii în județene și comunale care leagă nimic de nimic. Nu zic că nu trebuie și alea, dar nu văd nici o prioritizare. S-a reabilitat un comunal între satul meu și unul de lângă îs puse semne de cedează efectiv la intrările din holde. L-au umplut de semne, e mai semnalizat ca DN7. Mi se pare o risipă totală. O să revin cu poze când mai trec pe acolo.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

elphax

Hai sa nu ne grabim :)
Se face un SF, acela va recomanda daca sa fie DX sau A.  Se mai schimba 3-4 ministri pana se decide traseul si forma finala.
Pe portiunea grea de munte poate vor face doar DX pentru a reduce costurile. Nici nu imi dau seama pe unde va fi traseul dupa Drobeta TS, oare tot pe langa Dunare ?

qionescu1

#8017
Quote from: pasadia on December 06, 2021, 03:14:46 PM
@ clujeni - daca tot va luati in serios (si vreti sa fiti luati in serios), de ce nu "plangeti" dupa faptul ca lipseste centura metropolitana Cluj? Uite, cu chiu cu vai Bucuresti-ul se rezolva (si inca cu 2 orbitale, investitii dupa investiitii si in largirea DNCB, si in pasaje si in A0) dar voi ramaneti sa plangeti dupa cai verzi ce alearga spre Halmeu (sa imi explice cinevba cu cifre, are Halmeu macar 10% din traficul de la Petea?) dar CMC-ul nu e inclus...

Nu zic, sunteti optimisti ca arata bine SF-ul. Dar sa nu ramaneti doar cu el caci au mai fost SF-uri puse pe hartie.

Evident că Halmeul nu are traficul cu Ungaria, dar e un punct de frontieră cu o altă țară, un coridor transfrontalier, deci trebuie făcut chiar dacă nu acum. Apoi e vorba doar de o bretea pe o distanță mică, o extensie la Baia-Mare - Satu Mare, nu e cine știe ce. Prea multă importanță îi acorzi.

Centura metropolitană Cluj (de sud) e inclusă în rețeau secundară de drumuri de conectivitate, altele decât cele expres. Aici e pe locul 2 la implementare. Mă îndoiesc că poate fi bugetată integral, eventual etapizat pe tronsoane. În legătură cu Bucureștiul, unele lucrări țin de MT altele de administrațiile locale...  La Cluj, vina pentru întârzierea centurii metropolitane o are în cea mai mare parte administrația Boc-Tișe, care trebuie să-și asume eșecul aici pentru că a ignorat cel puțin 10 ani infrastructura mare,  iar când i s-a oferit ocazia a trasat centura, actuala Vâlcele-Apahida la mare distanță de oraș. Am mai spus centura aia ar fi trebuit să fie din DN1 (Bună ziua) până în Bd. Muncii, pe exact traseul de azi al centurii metropolitane, partea de est. Ar fi ajutat Clujul mult mai mult și ar fi avut o eficiență economică foarte mare. Acum stai și convinge-i pe alții că ai nevoie de centură...   

Kimi

Renuntarea la Tg Mures - Fagaras si finalizarea Pitesti - Sibiu va redirectiona mare parte din traficul din nordul tarii pe Valea Oltului.
De exemplu Tg Mures - Bucuresti va fi mai practic via A10-A1. La fel si dinspre Bistrita. Nu mai vorbim de traficul actual de pe E70.
A1 va deveni extrem de aglomerata pentru doua benzi pe sens. Un DX Craiova - Lugoj ar trebui sa fie prioritar dupa finalizarea PiSi si a celorlalte tronsoane importante (A0, A7, A8).

montaniardul

^^ N-ar fi bine sa se renunte la Targu Mures - Fagaras (Brasov). Dupa opinia mea ar mai trebui o legatura mai la est intre A3/A8 si A13. Doar A10 nu este suficient.

manimal

exista vreo estimare legata de nr de km ce se vor deschide in 2022? am cautat pe aici dar nu am gasit

Xed

Quote from: pasadia on December 06, 2021, 07:10:29 PM
Targu Mures - Fagaras a disparut din 2014! Nu mai plangeti dupa proiecte disparute demult, ce naiba!...

@montaniardul, cum mentiona si pasadia, sectorul respectiv e mort de foarte mult timp. Nu cred ca va mai aparea pe vreun master plan in urmatorii 20 de ani avand in prezent alte prioritati la nivel national.

Xenos

Quote from: dr4qul4 on December 07, 2021, 10:30:03 AM
CoBra va ramane doar pe hartie si va intra la finantare Buzau-Braila.
A8 montan nu se va face prea curand pentru ca oricum nu avem resursele necesare sa facem 2 treceri montane in acelasi timp. Prin resurse nu ma refer numai la bani si si la utilaje, oameni, know-how. Asta inseamna ca nici A13 montan nu prea are sanse dar macar acolo sunt alte portiuni care se pot face. A8 montan are 140 de km de relief greu. Mai vorbim de ea dupa ce e gata PiSi. Stiu ca aveti lege, dar hartia suporta orice.

De ce sa nu se fac CoBra? E prioritate zero, legatura civilizata a capitalei cu peste jumatate de tara.

Kimi

Daca unele au prioritate nu inseamna ca restul sunt inutile si trebuie din start renuntat la ele pentru urmatorii 20 de ani. Nu vedeti ca nici acum nu reusim sa contractam suficienti KM de autostrada/DX a.i. sa putem inaugura macar 100km/an?

Multe segmente considerate inutile sunt pe vechiul traseu stabilit acum 20 de ani. Acestea pot fi facute utile prin simpla schimbare a traseului la realitatea din prezent. In loc sa renuntam cu totul la o autostrada in defavoarea alteia mai bine renuntam la anumite loturi si sa pastram capetele acolo unde traficul o cere.

Sighisoara - Fagaras nu are momentan o utilitate nici macar pentru DX. In schimb Tg Mures - Sighisoara e alta poveste cu alt trafic dar nu pe vechiul traseu bechtel.
Simpla schimbare a traseului catre M. Nirajului (care oricum se face) pana la Albesti scade lungimea de la vreo 45km la maxim 35km si aproape ca elimina nevoia VO Sighisoara si reabilitarea E60 care ar cam trebui facuta.

alecu26

Anul viitor:
-  la inceput (15 Martie-1 Aprilie) vom avea lotul 2 de la Craiova Pitesti.
- la final de an lotul 1 din Sibiu Pitesti.

Ar mai fi posibil cu sanse mici....ceva din A0 sud si lotul 3 din Craiova Pitesti. Lotul 1 din Craiova Pitesti, chiar daca e relative avansat, probleme lui Tirrena Scavi nu cred ca vor permite deschiderea la traffic la anul. La fel si lotul de la Chetani doar prin ceva miracol si semnat contractual in primele zile din Ianuarie ar face posibila o deschidere la anul.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).