Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.

ionescu63


pasadia

@ clujeni - daca tot va luati in serios (si vreti sa fiti luati in serios), de ce nu "plangeti" dupa faptul ca lipseste centura metropolitana Cluj? Uite, cu chiu cu vai Bucuresti-ul se rezolva (si inca cu 2 orbitale, investitii dupa investiitii si in largirea DNCB, si in pasaje si in A0) dar voi ramaneti sa plangeti dupa cai verzi ce alearga spre Halmeu (sa imi explice cinevba cu cifre, are Halmeu macar 10% din traficul de la Petea?) dar CMC-ul nu e inclus...

Nu zic, sunteti optimisti ca arata bine SF-ul. Dar sa nu ramaneti doar cu el caci au mai fost SF-uri puse pe hartie.

calino

^^^
Eu sunt aproape sigur ca centura metropolitana ramane doar pe hartie cel putin 10 ani daca nu 20.
Nu Turda-Halmeu in integralitate e importanta pentru Cluj doar bucata Apahida-Dej. Daca te uiti pe harta cu diferente de nivel se vede clar ca fasia vaii Somesului e singura zona plata legata de Cluj-Napoca si acolo s-a dezvoltat si se dezvolta aproape toata partea industriala si logistica a Clujului.
Pentru Cluj centura metropolitana continuata de un drum expres/autostrada pana la Dej ar insemna mai mult decat toate autostrazile care tranziteaza judetul si care oricum deservesc extrem de deficitar Cluj-Napoca in sensul ca cea mai mare parte a clujenilor prefera sa mearga pe DN pana la Turda decat sa incerce experiente mazochiste prin Floresti sau Baciu.

nicolaem

#7998
^si mie mi-e teama ca ramanem cu SF-ul.

E incredibil de scump, si orice guvern neprieten cu boc poate sa il puna mai la coada listei. indiferent cat de bun ar fi SF-ul eu nu cred ca nu vor aparea probleme cu alunecari de teren, modificari de proiect si claimuri. Astea fara un ministru bun (Drula) sau macar unu mediocru (dar prieten Boc) vor bloca proiectul ani buni.

Tot lobby-ul Clujean ar trebui concentrat pe centura asta. dar na... suntem intrun fel invatati cu cai verzi pe pereti...

Sper sa ma insel....

naivu

#7999
Alte Observatii @naive:
5- A0Nord ar trebui separat de proiectul radialelor. Inelul de N, din 4 loturi 2 sunt contractate și cu proiectul gata iar celelalte 2 sunt pe final de licitație, nu merită taraganat. În schimb cei 100km de drumuri radiale sunt la nivel de început de elaborare SF și poate ar fi mai urgenți în alte colțuri de țară!
6- A trece cu A6 Craiova-DTSeverin pe la Filiasi și a face apoi DX Craiova-Calafat + DX Calafat-DTS mi se pare double kill. Mult mai logică mi se pare propunerea lui @vancouver de a trece cu A6 mai pe la sud și făcut un DX scurt către podul Calafat-Vidin de la mijlocul A6 Craiova-DTS.
7- poziția 24 BaiaMare-SatuMare nu e proiect separat ci parte din proiectul de la poziția 26 Dej-BaiaMare-Halmeu

StefanCelMare

La Cluj minim legătura Gilău-oras ar trebui făcută urgent. Aia nici nu este așa de scumpă.
Trece prin zone extravilane sau pe care nu se pot construi case în mare parte, deci și exproprierile nu ar costa atât.
Întradevăr, este foarte prost tratat orașul la capitolul infrastructură rutieră mare.

elphax

hmm, au retrogradat A8 si DX Bistrita - Suceava a devenit ... o simpla dungulita rosie
o sa fie mare bucurie in zona aceea, din nou
ma supara mai mult decat dungulita rosie care apare in loc de A3 care se muta pe la Fagaras

pasadia

Targu Mures - Fagaras a disparut din 2014! Nu mai plangeti dupa proiecte disparute demult, ce naiba! Ce a disparut acum (si ma bucur si acest lucru caci l-am sustinut de multe ori) este DX-ul Pitesti -Brasov. Ma rog, ma ingrijoreaza putin faptul ca nu a fost inlocuit de ciotul Pitesti - Mioveni, pentru care chiar e in lucru SF-ul, dar sa fim sinceri - CNAIR-ul dovedeste in continuare ca e incapabil sa gandeasca in viitor (si da, e vina Marianei Ionita, nu cred ca acest document a fost pregatit in ultimele 2 luni).

Apropo, @reed si altii care tot insistau pe vremuri ca in calitate de brasovean "insist" pentru proiectele din jurul Brasovului - cititi acest post, il intelegeti? Sau mai trebuie sa il traduc? Da, sunt un nasol si spun cand e cazul ca de unele proiecte nu avem nevoie (in plus fata de cele mentionate) - precum Timisoara - Moravita, Baia Mare - Halmeu, Crasna - Tisita...

Feri

#8003
^^ Pitesti-Mioveni se face, e pe reteaua secundare de DX-uri. Care apropos retea secundara nu inseamna ca se va realiza dupa cea primara ci ca in opinia MT, serveste mai mult dpdv local (si ca finantarea nu vine prin POT ci probabil prin Anghel Saligny).
Ce este prins in tabel este inclus in planul de investitii cu realizare pana in 2030, teoretic in ordinea prioritizarii. Iar Pitesti - Mioveni are scor bun.

Quote from: Feri on December 05, 2021, 09:00:40 PM
^^ Sunt la "reteua secundara"





Powered by API/PUM imgur uploader
[/quote]

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

alexV

@pasadia, Centura Metropolitana Cluj e in document, la drumuri trans-regio, pe locul 3 in urma aplicarii metodologiei. Vezi mai jos.
Ca fapt divers, sumele pt Cluj sunt sub valorile estimate azi: 1,5 miliarde fata de 2 pentru metrou. Respectiv 580 milioane fata de 1 miliard pentru centura. EUR fara TVA.


alexV

Harta de mai jos arata sursa de finantare a fiecarui proiect. Asta e mai important decat un punctaj calculat multicriterial la Bucuresti.
O imagine cat 1000 de cuvinte.


alexV

Acest plan investitional 2020-2030 imparte proiectele in doua. Prima categorie le contine pe cele in executie ori cu licitatie de executie in desfasurare ori iminenta. Astea merg inainte indiscutabil. Tabelul mai jos:



Pentru a doua categorie de proiecte se aplica o metodologie de prioritizare, detaliata mai jos. Punctajele sunt 100% (max) pentru PiSi 2 si 3, respectiv 51% (minimul) pentru DX Cluj-Dej-Baia Mare. De unde si galceava lui qionescu cu horatiu :)



@horatiu si @qionescu
Trecand peste aparenta absurditate cu drum de viteza pe la Rascruci (CJ), eu nu vad nimic gresit in argumentul lui qionescu cu calcularea eficientei economice pe tronsoane mai mici, mai relevante. Nu pe intreaga lungime Cluj-granita ucrainiana. Astfel ar primi Dejul o sansa la ocolitoare.

dr4qul4

fara suparare, dar harta asta (reteaua primara dupa sursa de finantare) este cat se poate de echilibrata. Si realista dpdv al nevoilor (dar cam optimista dpdv al posibilitatilor).
Poate doar Buzau-Braila ar fi meritat sa fie inainte de Arad-Oradea, Suceava-Siret sau Bucuresti-Alexandria. Dar cred ca va lua fata unei bucati montane (ma gandesc la Ploiesti-Brasov-Bacau)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Alutus

Alea iacta est