Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 17 Guests are viewing this topic.

mike_us

^^ Sa nu uitam corupția din instituție. Articolul pomenește nu numai incompetenta dar si întârziere deliberata pentru a obține șpaga.
Atita timp cit nimeni nu plătește nu are cum se schimbe. De ce s-ar schimba?

voicul

Ma uit ca se lucreaza mai bine ca in anii trecuti si totusi 100 de km/an raman vis. Poate din intamplare doar.
Macar daca am avea noroc de 75 cat de cat constant si tot ar fi o performanta.

Dupa mine motive multe si hai sa zicem ca PNRR a rezolvat o parte importanta, cea cu "nu sunt bani".
Deci bani ar fi, dar forta de munca ...
Nu ca ar fi legislatia brici sau cei din CNAIR doritori de mai multa munca. Nu evident ca nu, dar asta cu oamenii care sa lucreze ...

Ma uit doar la PISI5 si A7. Se sta, se astepata si se bate pasul pe loc.
Desigur gasim explicatii si daca nu ... inventam, dar sigur nu cu explicatii o sa apara 100 de km pe an.

GIV

ma uit la situatia de pe A0, si stau si ma gandesc care este logica din spatele punerii conditiei de a se folosi in mod expres balast pt terasamente, poate exista si unii colegi de pe forum o stiu. dar oare nu cumva asta este un exemplu de "performanta" in a gasi orice mijloc de a pune in bete constructia de autostrazi? si aici nu se pune problema de a nu se vrea a muci, ci s-a muncit atat de eficient in a pune blocaje cu orice pret si a nu se mari ritmul actual, care se sincronizeaza cu perioadele alegerilor.
cazul de pe a0 mi se pare ca e top in clasamentul piedicilor. pe locul 2 e cazul de pe a10 (lotul1) cu relocarea stalpilor LEA cand o functionara plecase in concediu si nu semnase niste acte. desigur.. la astea se adauga clasicele cazuri cu ursi si lilieci care stau in calea autostrazilor, rezilieri la 99% etc

Cetatean

Nu e o conditie folosirea de balast. Nu stiu chiar foarte bine dar se poate folosi material de umplutura care il aproba beneficiarul. Se poate folosi si pamant,daca este coeziv cred.
De aia pe multe santiere o sa vedeti ca se folosesc tot felul de lianti,dorosol,doroport etc pentru a creste capacitatea portanta.
Cateodata e mai ieftin asa, decat sa faci blocaje de piatra sau extra-excavatii la nivel de teren de fundare,daca se poate.
La umpluturi,aproape la toate tronsoanele in lucru am vazut ca folosesc imbunatarire. Cred ca la 3 straturi fac una. Costa mult.
Aici e o discutie si marea majoritate a strainilor o cam musca
Am mai explicat o data asta. La momentul licitatiei primesc un pret pentru materialele de umplutura. Peste 4 ani,firma care le a dat,poate sa nu mai existe. Aici avem 2 cazuri. Firmele straine cam depind de romanii care exploateaza. Si la propriu si la figurat. Cam le urca pretul,astia nu au ce face si vor cumpara,dar la niste costuri foarte mari.
Firmele romanesti,isi cam fac gropi de imprumut,pentru ca se descurca mult mai usor in toata nebunia de hartogaraie si birocratie din ro ,cmbinatii adica. Automat costul se reduce semnificativ.
Strainii stau la mila balastierelor din Romania.
Redeventa la stat cred ca e vreo 4-5 lei mc si daca esti destept,platesti pe jumate.
In Bucuresti stiu ca e destul de problematic cu balastul,fiindca marea majoritate a balastierelor din rauri s au inchis,daca nu toate.

GIV

@dojaalex

Quote from: pasa_andrei on August 06, 2021, 03:50:50 PM
Deh, a fost cerut strict in caietul de sarcini ca toata A0 sa aiba terasament de balast. Nu e rau, dar uite ca acum nu avem de unde sa-l luam. Iar pe de alta parte daca Alarko cauta mai departe ( de ex. jud. Prahova ), se ridica costul  si nu se mai incadreaza in buget.

Cetatean

E, pai atunci s-au cam intepat. Noi avem de suferit. Probabil la terasamente o sa piarda grav. Costul pe tona km e mare. Sa aduci pe cf,e probabil imposibil. Poate resusesc sa isi faca ceva gropi de imprumut,unde sa si gaseasca material bun. Banuiesc ca pretul terenului in zona e oricum mare,deci da cu virgula.

hefaistos

#7776
Ar trebui ca Statul de la transporturi sa se inteleaga cu Statul de la mediu pentru ca nu se poate ca o parte a guvernului Romaniei sa ceara terasamente din balast si alta sa se opuna crearii de resurse pentru balast (si ma refer la gropi de imprumut nu la exploatari din albia Argesului). Sa nu uitam ca asta e doar varful icebergului, centura are in total 100 de km, nu doar loturile turcilor.
In 1-2 luni se pare ca va intra in paine si AKTOR. Se vedem ei de unde gasesc balast.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

^... iar alta parte sa astepte parandaratul de la patronii de balastiere din zona!
Aktor ca Aktor dar nu peste mult timp va intra pe piata si cererea UMB pt doua loturi pe A0

GIV

#7778
eu nu cred ca UMB o sa aibe probleme cu balastul, la modul in care o sa stea sa se uite, poate, poate, o sa cada din cer. are diponibilitati de a rezolva aceasta problema si prin achizitie de teren din care sa extraga material de imprumut cat si la modul extrem ii vad sa aduca de la o distanta mai mare chiar daca o sa le creasca costurile..

tom_sawyer

#7779
Aveți aici o colecție de articole privind zgura de la Combinatul de la Galați:

https://galateni.net/forum/topic/13003-zgura-gratis-de-la-arcelormittal-galati-pentru-autostrazi/

https://galateni.net/forum/topic/2237-halda-de-zgura-se-inchide-in-vara-lui-2009/page/2/

Mai apare prin articole informația ca s-a folosit zgura de la Galați la construcția Autostrăzii Soarelui. Nu știu daca e adevărat sau doar legenda, cred că avem colegi pe forum care sunt mai în temă și ar putea confirma/infirma.

Distanța până la A0 nu ar fi cu mult mai mare.

Probabil se poate transporta și pe calea ferată. Este (era?) cale ferată care intră în haldă.

Momentan Combinatul se cam grabește să ecologizeze halda de zgură, vrea să instaleze panouri fotovoltaice pe ea.

TibiV

@tom_sawyer

mi-ai luat vorba din gura...

UMB a facut super treaba pe A1 - LD4 cu zgura de la Hunedoara. Pe care a carat-o cu basculantele, pe o distanta de vreo 30 de km.
De ce nu s-ar putea aduce zgura de la Galati cu trenul? Distanta este de 6-7 ori mai mare ca in cazul UMB/LD4, dar costul pe CF este de cateva ori mai mic....

S-ar "impusca" doi iepuri dintr-un foc:
- haldele de zgura nu ar mai fi o problema ecologica
- la Galati este suficienta zgura pentru tot A0, A7 - si probabil si CoBra...

Culmea, in cazul A0 sud L2 exista cale ferata pana langa Selim. Si pe acea cale ferata nu incurca traficul feroviar, caci nu mai circula nici un tren de vreo 15 ani...

Si, din punct de vedere tehnic, zgura mi se pare mai buna decat balastul de rau: zgura este "coltoasa", se "aseaza" si se "leaga" mai bine - dar aici s-ar putea sa gresesc, ca nu sunt inginer constructor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GIV

nu-i cerinta expres in caietul de sarcini sa se foloseasca neaparat balast?

Quote from: pasa_andrei on August 06, 2021, 03:50:50 PM
Deh, a fost cerut strict in caietul de sarcini ca toata A0 sa aiba terasament de balast. Nu e rau, dar uite ca acum nu avem de unde sa-l luam. Iar pe de alta parte daca Alarko cauta mai departe ( de ex. jud. Prahova ), se ridica costul  si nu se mai incadreaza in buget.

tom_sawyer

#7782
Oricum e bine de știut ca există și varianta aceasta. Cred că ar trebui o implicare mai mare a guvernului/ministerului (și mediu și transporturi) pentru a amâna închiderea haldei și ecologizarea soluția autocimentării:




http://apmgl.anpm.ro/documents/19877/51127486/Memoriu+de+prezentare+Halda+de+zgura-+Stabilizare+Mal+drept.pdf/f2f76200-6169-46f7-9334-fe467058cf4f

rrich1974

Vad ca mai incalzesc astia ciorba cu autostrada iasi ungheni, cica se apuca de capete. Pai nene, nu ar fi mai intelept sa se apuce de partea montana, ca acolo sufera traficul? Mi se pare absurda tarasenia asta. Hai sa rezolvam serpentinele, declivitatile, ca acolo se circula greu. Pe teren plat, mergi cat de cat constant cu 70-80, nu iti arde buza de autostrada. Asa au facut si pe pitesti-sibiu.
https://www.facebook.com/romaniaactualitati/photos/a.486626946201/10159745452111202/

mirceaeliade

autostrada montana e de 10x mai scumpa si mai incet de facut, iar nerabdarea soferilor de tranzit apare la vitezele mari de pe liniile drepte din interioriul localitatilor.  pe munte daca e ajungi in sant nu te urci pe o masina din contra-sens