Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

vladioan_bv

pai se face mai scump si mai complex la boita, de care se vorbeste ca nu e chiar ok.

voicul

#7501
Acolo poate ne ajuta cineva sa spuna daca va fi nod cu DN dupa ce se termina PISI2 - ca aici nu e prezent.

De ce e complex nodul acolo si nu s-au uitat pe o varianta mai "normala" - frica de tunel din CNAIR.

pelan87

^
Vezi aici cum va arata nodul de la Boita.

Deci da, va fi nod cu DN acolo, chiar si dupa ce va fi gata PiSi2.

voicul

Acum ca e confrimat nod-ul cu DN - e singurul nod intre Sibiu si Calinesti din ce se vede pe harta - deci pe o distanta de vreo 50 de km???

Nu avea cum sa nu fie nod acolo, indiferent cat de complex e nodul A1 - A13, pentru ca ai Talamciu si Boita cu vreo 7500+ de oameni + toata zona care se va dezvolta pe parte de turism pentru ca e acces de pe A.

naivu

#7504
Un motiv în plus să nu fie adus A13 la Boita. La Boita era suficient nodul A1-DN, iar nodul A1-A13 trebuia translatat mai la N (și dus traseul A13 pe scurtătură peste/prin dealul Bradu).

alecu26

Nu exista nici un motiv sa facem meganodurile de la Sebes, sau Turda sau Boita. E pur si simplu lipsa de planificare in avans, si de a bate in cuie niste chestii.

Totul se carpeste pe parcurs. Si se schimba pe parcurs.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

Ar merge un update la Plati pentru lucrari de infrastructura rutiera: sinteza si un top la constructori dupa valoarea facturata pe 2020  :D


NGC

I-am trimis lui Ionut actualizarea cu date de pana la inceput de Februarie, dar cred ca a uitat de ea. II mai trimit o data.

razvan96

^^^ Top facturi 2020:

1. SA&PE+UMB 1143 milioane
2. Astaldi 537 milioane
3. PORR 217 milioane
4. Alsim Alarko 179 milioane
5. Tirrena 168 milioane
6. Pizza 133 milioane
7. Drum Asfalt 127 milioane
8. Itinera 110 milioane
9. Aktor 103 milioane
10. Alpenside 101 milioane

Bachus01

Total facturi 2020 : 2818 milioane . Raportat la cursul bnr de astazi avem fabuloasa suma de aprox  578 mil Euro . .

Din punctul meu de vedere, o mare rusine nationala.

Anul trecut cam aceeasi suma sa cheltuit cu subventiile pentru Metrorex si Tarom . Cred ca si prin PNDL/PNDR sau cheltuit mai multi bani in materie de DC si DJ anul trecut .


Argumentele de genul "nu avem bani si de A1 , A0 , A3 , A7 , A8 , A13 "  ar trebuii sa dispara de pe acest forum . Nu banii sunt problema . Speram sa vedem o schimbare nu doar la nivel de delaratii/conferinte de presa . Cifrele spun totul , chiar numai este nevoie de alte comentarii.





dr4qul4

Resurse nu inseamna doar bani. Bani avem, dar nu avem "resurse administrative" care sa gestioneze mai multe proiecte concomitent.
Si chiar daca am avea bani nelimitat ( si nu avem ca si daca triplezi suma cheltuita tot nu acoperi costul nici macar uneia dintre autostrazile enumerate) nu inseamna ca trebuie sa-i risipim pe trompete duble (pe drumuri secundare) si noduri de mare viteza cu bretele kilometrice (prefer oricand un nod trefla, cu 2 benzi pe sens si separator dar limitat la 60-80 km/h in locul unor spaghete de 120 km/h care in capat au o singura banda pe sens).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

#7511
@razvan96

Ceva nu e in regula... AI pus doar facturie achitate?
Ca eu am adunat din ROGOP toate facturile emise... SI de exemplu la Aktor mi-a iesit 123,92 mil lei...La UMB 1,263 miliarde...

Bachus01

Daca ne raportam la "resurse administrative" avem chiar mai mult decat ne trebuie. Aici este marea problema . Din pacate cantitate in loc calitate . Usor , usor societatea civila , ong-urile se transforma aproape toate in partide . Vorbim mult si facem putin .

Aberatiile cu trompetele duble (pe drumuri secundare) , intersectia A1/A13 , cocoasa A7 , etc tot din cauza la "resursele administrative" sunt . Iar la motive putem incadra incompetenta , lenea, alte interese sau "dragostea" fata de un anumit proiectant .

Ma refeream la argumentele ("scuzele") e genul :
- nu facem A3 pe VP , nu rezolvam nimic
-  A8 e prea scumpa , nu se justifica
-  A13 , nu deserveste toata Moldova
- A6 , nu are trafic

Cand o sa ajungem la facturi intr-un an de 3-4 miliarde euro [= ( 85% fonduri UE + 15% din bugetatul statului ) + costurile cu expropieri + alte maruntisuri]  atunci trebuie sa gandim si la partea financiara eventual sa prioritizam anumite proiecte . Pana atunci ar trebui sa scoatem in licitatie si executie tot din A1 , A0 , A3 , A7 , A8 , A13 .

Sa nu uitam de loturile de pe A3 Nurol + UMB , cu contract semnat si fara expropieri . Mai sunt asemenea exemple in Europa ?

razvan96

@florin74: ai dreptate, sunt unele diferente cauzate de 1) faptul ca ROGOP pe care m-am uitat e din 19.12 si nu din 31.12 si 2) am pus filtre pe sursa de finantare si nu am luat in calcul veniturile proprii pe ideea sa iau in calcul doar lucrarile nu si claimurile, dar aparent s-au mai strecurat si facturi de lucrari pe acolo, inclusiv una de 21 de milioane la AKTOR.

frunzaverde

#7514
@Bachus - De unde naibii vrei sa se investeasca 3-4 miliarde de euro anual in autostrazi? POIM tot inseamna cam 10 miliarde de euro pe 7 ani, adica 1.4-1.5 miliarde de euro pe an. Inclusiv cofinantarea nationala. Dar POIM include autostrazi, cai ferate, sosele de legatura, metrou (M5), infrastructura navala, infrastructura de mediu (gunoi si reciclare si ape uzate) si multe altele...

Cat de exproprieri, Romania are cel mai complex sistem de exproprieri din Europa. E singurul loc unde semnatura primului ministru este necesara pana si pentru un metru patrat de pamant. In general, in Europa, exproprierea e un act administrativ simplu, facut la nivel local, de un functionar. Pentru proiecte tip "design and build" ("FIDIC galben), de altfel, este destul de comun in lumea asta, ca o (mare) parte din terenuri sa fie expropriate de-abia DUPA ce se stabileste proiectul final. Si exista cazuri in care nici macar nu e nevoie de exproprieri pentru a construi autostrazi - de exemplu, in tara al carui cetatean sunt, este dreptul regelui (da, avem regi) inca din perioada medievala, sa construiasca drumuri pe orice teren, al oricarei persoane, fara expropriere, cu justa compensatie (care e stabilita prin lege la 125% din valoarea terenului, nenegociabil) pentru uzul terenului. Dar terenul ramane in proprietatea ta, pentru totdeauna (si poti deveni proprietar de... autostrada, oricat de ciudat suna).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!