News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.


vancouver

https://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-24448701-pnrr-fonduri-redresare-rezilienta-interviu-comisar-european-transporturi-adina-valean-termen-2026.htm

QuoteMare accent în PNRR-ul lansat de Guvern este pus pe partea de infrastructură, în special pe zona rutieră - cu peste 3,5 miliarde de euro pentru autostrăzi și drumuri expres. Cu toate acestea, unele proiecte mari precum Autostrada Unirii A8 nu apare cuprinsă în plan cu niciun tronson.

Daca nu esti capabil sa-ti apreciezi singur capacitatile si vrei sa bagi proiecte numai de dragul de a le baga, da, atunci poti sa bagi A8 pe PRR. Dar va fi un mare fâs, pentru ca in mod EVIDENT, nu se poate face nimic pe A8 pana in 2026, poate cu exceptia studiilor, proiectului si licitatiilor.

Pe A7 licitatiile pentru proiectare au inceput in 2016 si acum, in 2021 se vor face licitatiile de constructie - poate. Si nu toate. Doar cu mult noroc prima cazma se va infige in pamant inca in 2021 pentru A7. Si un lot norocos nu inseamna ca la fel va fi pe toate loturile. Pe A8 nu are cum sa se faca mai repede. 2021 licitatii proiectare, deci cel mai devreme 5 ani mai tarziu (2026) sanse sa se faca primele decopertari si organizari de santier. Atat.

Ori fondurile astea se dau NUMAI PENTRU LICITATII CARE SE VOR DESFASURA CEL MAI TARZIU IN 2022 (poate 2023) si numai pentru proiecte care ar putea fi gata (macar teoretic) pana in 31.12.2025.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ovideatza

#7292
Da, numai ca si la proiectele astea e ca si cum spui tu de ani de zile la cele pe exercitiile clasice europene: trebuie sa ne gandim sa facem proiecte pe 200% ca sa reusim sa absorbim 100%.

Asa ca eu de ex sustin demersul de a introduce capetele A8 montan.

Ca nu e 100% sigur ca se va face? Asa e. Dar ce e 100% sigur ca se va face? Nimic.
Exista o sansa ca astea 2 sa se faca si sa avem probleme pe un lot de A7. Nu mai zic de tunelurile de pe A1, unde foarte usor poti aluneca intr-un 2030...

Daca nu se va reusi decontarea vreunui proiect din aceste fonduri atunci se va deconta din POIM, actualul si/sau viitorul. Si tot asa.

De asta avem azi A10, ca a fost un "hei-rup" inainte vazut ca salvator de POST si mare lucru nu cred ca s-a decontat...dar absoarbe din POIM actual. Poate asa vor fi si capetele de A8.

Macar daca e acolo se merge inainte cu ceva curaj. Daca nu e nicaieri...ajunge iar in sertarul cel mai de jos de la birou.

vancouver

Repet, trebuie TERMINATE licitatiile pentru executie in 2022. Daca se poate, ok, bagam. (capetele A8 montan)

Nu e chiar la fel pe MRR cu 200%. Selectia (aprobarea) proiectelor se face tot pana la final de 2022 si suma lor de data asta nu poate depasi 100% la valori de contracte de executie semnate. Ce nu se termina la timp va primi numai banii pentru ce s-a executat pana la final de 2025, restul trebuie platit din alte fonduri.

A8 Tg. Neamt - Iasi - Ungheni este prins pe POT 2021-2027 (fonduri europene clasice) - pentru cei care nu au urmarit toate amanuntele.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

mirceaeliade

>Cum instrumentalizează propaganda rusă autostrada Gdansk-Constanţa

adev.ro/qj0b8t

E o citire oarecum itneresanta, de cum o doare pe Rusia de grija interesului aratat de SUA pt construirea de autostrazi si cai ferate prin Ro.  Face referire la unele gogoase cum ca vor ajunge bani sau nu pt autostrazi prin Moldova.

>Argumentele autorului, de altfel, nu spun nimic concludent despre motivele care i-ar putea face pe cititori să creadă că propunerea ambasadorului SUA este o "gogoaşă". Acestea fac parte din registrul manipulatoriu obişnuit al propagandei ruse, axându-se pe denigrarea SUA: " în condiţiile în care administraţia americană îşi schimbă proiectele la fiecare 4 ani sau, hai să zicem, la 8 ani, oare poate cineva să creadă că un asemenea proiect ar putea fi dus la îndeplinire?!".

mirceaeliade

#7295
au fost updatate documentele de pe siteul CNAIR si apar urmatoarele progrese fata de cifrele de acum 2 luni (prezente acum in tabelele de sinteza):

A3 3C2 Biharia:  0.5% (+0.5%)
A3 1C1 TgMures: 22.1% (+16.1%)
A3 Chetani L3: 37.17% (+3.32%)
A3 Rasnov: 75% (+21.7%)
A1 PiSi L1: 26.7% (+6.75%)
A0 S2: 3% (+1%)
A10 L2: 78% (+5.14%)
A10 L1: 93% (+2%)
A7 Bacau: 85% (+12%)
Braila: 24% (+2%)
DX12 T1: 14.2% (+0.6%)
DX12 T2L1: 51.44% (+24.5%)
DX12 L2L2: 46.07% (+22.7%)

Stiu ca progresele finale sunt din ce in ce mai incete, dar daca ar fi sa presupuneme ca se continua ritmul din ultimele 2 lunie, atunci putem presupune ca A3 Rasnov se termina in 2 luni,  A7 Bacau in 3 luni, A10 L1 6 luni, A10 L2 in 9 luni, A3 TgMures in 12 luni, PiSi1 in ~20 luni, si A3 Chetani in 3+ ani. Presupunand ca cifrele astea au valoare oarecum reala, probabil ca centurile Rasnov si Bacau vor fi cu adevarat gata la 100% in primavara, si A10 va fi la 100% pe la sfarsitul 2021, impreuna cu segmentul A3 de langa TgMures.

http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/autostrazi-executie


In alta ordine de idei, un articol cu tenta de umor trist:

>Operaţiunea "Autostrăzi, treceţi Carpaţii" 2020: De la anulări de PPP şi revenire la studii de fezabilitate la licitarea primului lot montan

https://www.economica.net/autostrada-unirii-2020-autostrazi-2021-carpati-marea-unire-autostrada-montana-autostrada-unirii_193382.html

voicul

A3 3C2 Biharia:  0.5% (+0.5%) - oare pentru ce e asta?

hefaistos

S-a dat jos cineva din Logan si a infipt tarusii reper.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

horatiu.cosma


florinalba


Skynick

Ca sa intelegem mai bine cat de departe suntem fata de vecini, iata o animatie interesanta: suntem tara cu cel mai mare GDP din Balcani si probabil cea cu cei mai putini km de autostrada (nu se pun Bosnia si Albania). Si asta se propaga in toate domeniile.

Partea buna e ca daca avem GDP-ul asta la 850 de km, sansele sa crestem accelerat cand vom avea 2000 de km sunt foarte mari. Doar sa ne tinem de treaba si sa o facem accelerat.


laszlo.robert

De azi ROMÂNIA înregistrează 890 km de autostradă, cu deschiderea de mâine se depășesc 905 km.

vancouver

Autostrazile nu genereaza cresterea GDP sau dezvoltare. Doar lipsa lor franeaza GDP si dezvoltarea, iar ceea s-a pierdut prin aceasta franare nu se recupereaza niciodata.

E o diferenta de nuanta. Sigur nu o sa crestem accelerat cand o sa avem 2000 km de autostrada, ci si atunci economia o sa fluctueze in sus si in jos, ca de obicei, din cu totul alte considerente.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Skynick

Infrastructura generaza investitii care cresc GDP-ul.

Faptul ca GDP-ul e influentat si de alti factori o tratam independent.

RaduG

#7304
@vancouver

Contraargument. Autostrăzile nu sunt ca dinții din gură. I-ai avut odată, acum i-ai pierdut într-un meci de box (a se citi război) și nu mai poți să te hrănești la fel de bine că mesteci doar piure. Și ai o frână în dezvoltare, pentru că nu le mai ai. Nu. E teren alb, și construim pe el. Și ca să nu vorbesc strict filozofic, iată mai jos și dovada, pe cifre exacte. Economia Constanței a crescut accelerat de când s-a inaugurat A2, față de restul țării.

https://www.zf.ro/eveniment/proba-ca-infrastructura-contribuie-decisiv-la-cresterea-economica-de-la-deschiderea-autostrazii-incoace-pib-ul-constantei-a-crescut-cu-o-viteza-dubla-fata-de-restul-economiei-16183587