Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

ghrt

Problema este că se dă cioara din mână pe vrabia de pe gard. Sibiu - Piteşti are de bine de rău o finanţare accesibilă. Ar mai fi de făcut A0 Sud şi s-ar completa o rută importantă de transport de marfă.

Braşov - Comarnic plus Sibiu - Braşov plus Comarnic - Ploieşti nu au finanţarea asta indiferent de cuantumul taxei. În schimb, nefiind pe bani europeni, cei de la ciolan probabil că visează multe lucrări subcontractate şi o bătaie generală de joc ca pe Ploieşti - Bucureşti, care durează de nspe ani, neterminată nici azi. Pentru această iluzie, ei sunt de acord să amâne contruirea autostrăzii Sibiu - Piteşti, care s-ar putea totuşi realiza.

Iar masa de suporteri este stimulată sau se stimulează singuri în bunul specific balcanic: nu numai că vor acea autostradă (OK, ambele sunt justificate), dar vor neapărat ca aia a lor să fie PRIMA CONSTRUITĂ, şi nicidecum cealaltă. Această atitudine dezbinată le permite celor dintr-un guvern oricum cleptocrat să facă ce vor. De asta se şi anunţă njde proiecte de autostradă. Scad presiunile să facă ce au de făcut. Nu am auzit pe nimeni de aici din RO să spună lăsaţi promisiunile aiurea cu Craiova-Slatina-Honolulu şi terminaţi A1 Nord. Doar UE a cerut un master plan.

Şi pe forumul ăsta şi pe celălalt sunt lupte intestine (şi inutile) care să se facă prima, sau chiar cealaltă să nu se facă deloc. În felul ăsta mai pierdem 5-6 ani sau chiar pierdem de tot banii de la UE (Guvernul ăsta în particular ar fi în stare de aşa ceva). Toţi cei care scriu pe forum au impresia că CNADNR/MT/Sova chiar vor autostrăzi şi nu ştiu de care să se apuce. Nu vor şi au spus-o cu subiect şi predicat. Putem doar să speculăm de ce uitându-ne la firmele care participă la licitaţii. Probabil ies mai greu combinaţiile la autostrăzi, şi pe bani europeni. La DNuri era altceva. Nu contează oricum. Ceea ce contează este opoziţia înverşunată împotriva unui proiect care a devenit realizabil şi care deja putea fi pornit, în numele unui argument de un egoism primitiv: EU vreau PRIMA să fie construită autostrada ailaltă!

De ce să tolerăm amânarea unui proiect util? Pentru realizarea altui proiect util? Este o non-dilemă. Imediat ce unul dintre ele a devenit realizabil trebuie pus presiune pentru realizarea lui, indiferent de promisiuni că vor deveni în curând realizabile şi alte proiecte (să recapitulăm: centura Bacău, Târgu Mureş - Iaşi, Craiova - Slatina etc.). Este doar praf în ochi, dezbină şi stăpâneşte.
Cont (aproape) inactiv.

Goldmund

ghrt,
ai descris exact si la subiect ce se intampla de fapt la Bucuresti:
tevatura asta ascunde de fapt putina vointa politica de a cofinanta macar proiectele UE, amatorismul si populismul de doi bani al politicienilor...
Ai un 'like' de la mine!

cezar-mario2012

Am si eu o întrebare: presupanand ca A1 este toata gata Constanța-București-Pitești-Sibiu-Nădlac,  de ce ar fi Portul Constanța un hab  pentru Europa? Salonic-Budapesta 1000km si Constanța-Budapesta 1050 km. Europa vrea sa lege Constanța de Amsterdam pe apa nu pe auto, este nerentabil. Constanța va deservi doar România,  restul sunt doar vise din vremuri apuse. Budapesta-Rijeka 500km. Autostrada A1 este buna,  dar pentru transportul intern si pentru exporturile României, încă pentru turci până Serbia intră UE, apoi cam doar intern si atât. Pentru  mine ca turist este buna daca vreau sa merg București-Budapesta sa merg fără stres si la un timp de 6-7 ore este extraordinar.
Ce vreau sa punctez: 1. A1 este necesara pentru România (economic), 2. Constanța,  hab regional sau european, iluzie, 3. A3 este la fel de necesara atat pentru economie cat si turism ( si din turism vin bani la buget,  pentru mine nu are importanță,  prefer Bulgaria, este mai ieftin si ma simt mai bine la ei ), 4. A5 Ploiești-Bacău-Suceava+Iași este la fel de necesara, 5. Autostrada Bacău-Brasov-Sibiu,  este mult mai necesara pentru a putea face o dezvoltare regionala a Moldovei, treseul este cel mai accesibil, 6. Pitești-Craiova-Logoj+Calafat este importanta pentru regiunea de sud.
Știu ca mulți de pe site-ul acesta si celălalt,  au legături cu Ardealul, dar de bine de rău regiunea este mult mai aproape de vest, fiind destul de favorizata economic, in schimb Oltenia si mai ales Moldova sunt defavorizate, București este altceva,  fiind un centru administrativ si nu industrial, Muntenia sta bine, petrol, industrie si turism, iar Dobrogea este bine,  port si turism. Bani europeni nu sunt gratis și noi contribuim la bugetul uniunii. Sunt necesare toate, iar banii sunt puțini.

dr4qul4

Portul Constanța este unul din cele mai mari porturi din Europa. Mai mult de atât este foarte important tocmai pentru ca de la Constanța se poate merge și pe Dunăre.
Iar dacă vrei sa legi Marea Caspică de Europa, atunci importanta lui creste exponențial.
Iar România deține rafinării unde petrolul poate fi prelucrat înainte de a ajunge în Europa. Grecii se bazează pe turism și nu prea au de gând sa-si murdărească plajele cu petroliere.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Cf Irealitatea sova mălai viseaza:
În 2015 începe lucrul atât la tg mures-iasi cât și sa bv-bc.
Probabil cu fondurile salvate din îngroparea VO care era "prea scumpa" el face alte 2 autostrăzi care sunt de 5 ori mai scumpe.
Pb l-a luat febra de 1 decembrie: treceți autostrăzi romane Carpații ;))
PS. Irealitatea bate câmpii mai rău ca A3. Dati pe digi ca aia încă mai dau stiri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dorum

...mie deja atat de scarba mi-e de declaratiile astea, incat le ignor complet, imi intra pe o ureche si imi iasa instantaneu pe cealalta...e terifiant ce pot declara unii ""oameni""... stim noi bine cu ce scop!!! :(

Goldmund

Quote from: cezar-mario2012 on December 01, 2013, 07:57:09 PM
Am si eu o întrebare: presupanand ca A1 este toata gata Constanța-București-Pitești-Sibiu-Nădlac,  de ce ar fi Portul Constanța un hab  pentru Europa? Salonic-Budapesta 1000km si Constanța-Budapesta 1050 km. Europa vrea sa lege Constanța de Amsterdam pe apa nu pe auto, este nerentabil. Constanța va deservi doar România,  restul sunt doar vise din vremuri apuse. Budapesta-Rijeka 500km. Autostrada A1 este buna,  dar pentru transportul intern si pentru exporturile României, încă pentru turci până Serbia intră UE, apoi cam doar intern si atât. Pentru  mine ca turist este buna daca vreau sa merg București-Budapesta sa merg fără stres si la un timp de 6-7 ore este extraordinar.
Ce vreau sa punctez: 1. A1 este necesara pentru România (economic), 2. Constanța,  hab regional sau european, iluzie, 3............
Bani europeni nu sunt gratis și noi contribuim la bugetul uniunii. Sunt necesare toate, iar banii sunt puțini.
In primul rand, Constanta este cel mai mare port la Marea Neagra. Indiferent cate porturi sunt in apropierea unei tari fara iesire la mare, important este comertul bilateral si tertiar(prin Romania), iar concurenta intre porturi nu face decat bine economiilor respective. Or, si Romania produce din ce in ce mai multa marfa, iar cei din Craiova nu o sa aleaga Salonic ca port pentru exporturi.
Constanta este defacto unita cu Rotterdam(cel mai mare port al lumii) si nu cu Amsterdam(care nu are 'iesire' la Rin), mai trebuie facute cateva detalii pe Dunare, eci nu trebuiesc investite sume uriase in asta. Accesul la Dunare dispre Constanta, face din acest port unul imbatabil, singura lipsa este accesul la autostrazile central si vest-europene si accesul la o linie CF rapida intre Constanta si Budapesta.
Constanta nu poate face concurenta la porturile Marii Mediterane sau Nordului, insa are avantajele lui pe care trebuie sa le foloseasca si dezvolte.
Segmentul de autostrada A2 terminat a adus pe 2013 la Constanta un numar record de turisti, indiferent unde faci tu sau unde fac eu  concediu. Dar inchipueste-ti Sibiu-Constanta doar autostrada...Poate vin si mai multi sibieni la mare...

Serbia nu va adera la UE inainte de 2020.(am scris acum ceva timp ca Ucraina nu va adera la UE inainte de 2050 - se pare ca ultimele evenimente imi dau dreptate - v. si rezultatele summitului din Vilnius!)

MRS

Astazi, in jurul pranzului, va incepe campania electorala...
Sa vedeti ce de autostrazi noi se vor face...  :lies:




A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

isotech_ro

Quote from: Mrs on December 03, 2013, 08:37:06 AM
Astazi, in jurul pranzului, va incepe campania electorala...
Sa vedeti ce de autostrazi noi se vor face...  :lies:

sa vezi cite toner refill va face dottore copiatore  :lol:

nenea_hartia

^ M-am uitat pe Digi24. Doamne, câte minciuni, promisiuni, aberații și exagerări! Toată țara va fi brăzdată de autostrăzi până în 2018.
Singurul lucru logic care s-a spus: ,,e nevoie de o strategie de dezvoltare, de un acord aprobat de parlament, astfel încât guvernele să fie obligate să respecte și să urmeze această strategie".
Rezumat și vești bune (dacă le credeți :lol:): nu se renunță la Sibiu-Pitești (asta chiar e important), la anul se reiau lucrările la Suplacu de Barcău-Borș, există investitor pentru Gilău-Suplacu :shocking:, se dorește ,,unirea aglomerării urbane Brăila-Galați cu autostrada spre Moldova". Evident, se vor face Centura București Sud, Autostrada Moldova, Brașov-Sibiu, Pitești-Craiova, ,,autostrada Ungheni-Târgu Neamț și mai jos, spre Bacău" :rofl:, Câmpia Turzii-Târgu Mureș, etc, etc, etc.

teocharis

cum era de asteptat nu a anuntat nimic concret pentru exercitiul 2014-2020.

iotu


Ionut

Pun eu continutul aici sa fie mai usor de vazut.

Cica "tinte minime".


Interesant ca au cuprins Sebes-Turda si Turda-Tg Mures in finantare europeana pe ACEST ciclu. Cica de la Turda la Tg Mures incep proceduri in ianuarie. Hm, gogosi probabil.


Alte schimbari, alte nebunii.


Sibiu-Brasov si Brasov-Bacau vor sa faca prin REGIO?! :shocking:


Ce vor sa faca prin PPP.


De la buget.


Ce vorbesti ma!!!


N-arata rau, dar sunt multe gogosi. Bai, vin alegerile?!

Tavi

^
Dupa cum arata planurile e clar ca ... vin alegeri :)

Ionut

Plus ca maaaa, care a facut harta de a pus Salaj in loc de Zalau?! Ce vorbesti ma, geografie tata!