Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

cineva

Quote from: sebba on November 14, 2013, 12:40:44 AMharta iptana 1969:

Ce harta din vremea aceea indica Ucraina si Republica Moldova drept vecini?

sebba

nu cred ca harta in sine este originala iptana
chiar, ar fi interesant de pus o intrebare oficial la iptana
Sailing away! S/Y Haimana

DanCld

Numele de "Republica Moldova" dateaza din 1991; pana atunci am avut RSSM - Republica Sovietica Socialista Moldoveneasca. De asemenea Iugoslavia nu mai exista de cativa ani, de la secesiunea Muntenegrului. Numele "Flacara" din colt probabil e al revistei in care a fost publicata poza; ziarele romanesti au trecut de la "negru" la "color" undeva dupa jumatatea anilor '90 deci se poate presupune ca editia in care a aparut poza ar fi fost tiparita in perioada in care s-au redeschis discutiile despre autostrazi, poate chiar in anul 2000 sau 2001.

Ionut


Ionut


rocklee

ionut :(...in articol pune problem ...sa se faca sibiu brasov pentru  ca concesionarul ...brasov comarnic sa aiba trafic si investitia sa fie rentabila ...dar la fel e si daca sar face sibiu pitesti ....ar fi aceiasi problrma ...pentru ca ...de la pitesti la bucuresti constanta ai intra pe o  autostrada concesionata si de asemenea ai plati....intrebarea mea era pe unde am merge tot am plati ori pe sibiu  brasov comarnic ..ori pe sibiu pitesti bucuresti

Ionut

Pai depinde. Daca faci un B-Cluj atunci sigur mergi pe A1. Mai ales cand e gata Sebes-Turda, nu? Comarnic-Brasov are mult trafic de weekend si mult trafic intre Brasov si Bucuresti care nu se va muta pe Sibiu-Pitesti... eu zic ca poate fi rentabil Comarnic-Brasov chiar daca maine ar fi gata A1 Sibiu-Pitesti.

hitsasu

Întreb, nu dau cu parul: de ce ar alege oamenii să meargă o sută şi ceva de km pe o autostradă cu plată (îmi imaginez că nu va fi 1 euro taxa...) când vor avea alternativa E-ului? Scârţarii şi cărpănoşii (aşa, ca mine) vor prefera să circule pe autostradă până la Braşov, iar de acolo pe E. Desigur, bucureştenii pentru care banii nu contează vor prefera autostrada pentru a ajunge mai repede în căsuţele lor de vacanţă de la munte, dar câţi sunt aşa? Traficul pe autostrada prin munţi se va rezuma la câteva zeci de mii pe săptămână, majoritatea în week-end, iar E-ul va fi a fel de aglomerat ca şi acum. În altă ordine de idei, de ce ar plăti UE autostrada de la Sibiu la Braşov dacă de la Braşov la Comarnic autostrada va fi a unei firme private?

cezar-mario2012

#728
Eu zic ca cei care nu vor sa plătească sunt putini, hai sa fim serioși este vorba de 5-10 lei, un pachet de țigări este peste 10 lei. Majoritatea uitati de transportul de marfa ce acum merge pe DN1A. Ca varianta ipotetica București-Cluj,  depinde de unde pleci din București,  daca ar fi autostrăzi pe ambele variante,  eu aș prefera pe A3, plecând din Doamna Ghica, decât sa mai fac 20 km prin oras. Eu am plătit 7.5 euro taxa pe autostrada in Spania distanță de 80 km, si 3,5 euro pe 17 km.

dr4qul4

Pe lângă timp, pe autostrada scutești și combustibil. Poti merge cu 100 km/h cu un consum minuscul, sau poți merge pe DN, cu 70km (medie) și un consum mai mare pt ca ai rampe de urcat, treceri de pietoni la care sa oprești și alte vehicule de depășit.
Și ca sa scoți 70km tb sa tragi tare de tot și probabil vor fi și amenzi de platit
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NordKapp

sa scoti o medie de 70km/h pe DN-urile din Romania insemana sa mergi foarte tare (nu pe distante scurte, sa spunem pe Bucuresti - Timisoara)... 
sa scoti o medie de 100 km/h pe A-urile din Romania inseamna sa mergi foarte incet   :D

rocklee

Quote from: hitsasu on November 29, 2013, 10:56:10 PM
Întreb, nu dau cu parul: de ce ar alege oamenii să meargă o sută şi ceva de km pe o autostradă cu plată (îmi imaginez că nu va fi 1 euro taxa...) când vor avea alternativa E-ului? Scârţarii şi cărpănoşii (aşa, ca mine) vor prefera să circule pe autostradă până la Braşov, iar de acolo pe E. Desigur, bucureştenii pentru care banii nu contează vor prefera autostrada pentru a ajunge mai repede în căsuţele lor de vacanţă de la munte, dar câţi sunt aşa? Traficul pe autostrada prin munţi se va rezuma la câteva zeci de mii pe săptămână, majoritatea în week-end, iar E-ul va fi a fel de aglomerat ca şi acum. În altă ordine de idei, de ce ar plăti UE autostrada de la Sibiu la Braşov dacă de la Braşov la Comarnic autostrada va fi a unei firme private?

perspectiva unei autostrazi sibiu brasoc nu are numai perspectiva ....valea prahovei -bucuresti....ar mai fi si moldova ..bacau iasi....pentruva si aceia sunt ai nostri....

cezar-mario2012

Sa zicem că taxa pentru A3 Comarnic-Brașov este 7-8 sau 10 lei cea ce înseamnă cam 1-1, 7 litri de carburant,  pe serpentine s-ar consuma mai mult,  in concluzie tot pe autostrada ieși mai ieftin decât pe DN, chiar dacă e cu taxă. În Spania pe autostradă limita de viteza este de 120km/h, dar majoritatea mergeau cu 110km/h, foarte puțini mergeau peste limita legala,  cam 10%  mergeau cu peste 120km/h, 30%  se încadrau in limita legala și restul mergeau sub 120km/h.

sebba

Ești optimist cu taxele asta.  Am curaj să pun pariu ca dacă va fi taxa asta va fi mult mai mare, cam comparabila cu consumul de combustibil, adică va cam dubla costul pe suta de km

Iarăşi,  sper sa fiu eu ala care se înșală...
Sailing away! S/Y Haimana

Goldmund

Ionut a exlicat destul de clar:
A3 pana la Brasov va fi folosita cu precadere de turistii de pe VP, de brasoveni si bucuresteni cu treaba in cealalalt oras si as mai adauga eu, de catre cei care au treaba in localitatile si chiar judetele vecine cu Brasov, in special din Transilvania de est. Normal ca o A3 intre Bucuresti si Brasov ar usura si transportul de marfa intre Bucuresti si zonele mai sus pomenite(DN1A nu ar mai fi folosit decat in cazul in care pe A3 s-ar intampla ceva major), mai putine accidente grave, mai putina poluare, transporturi eficiente, scurtarea radicala a timpilor de deplasare  etc..(e valabil pentru fiecare km nou de autostrada dat in exploatare!)
Normal ca Romania are nevoie de A1 si de A3 finalizate in totalitate, cat mai rapid, A3 poate fi construita partial si in PPP(insa acele contracte trebuie sa fie facute publice, discutate, multa transparenta)
Pe de alta parte, A1  pe VO trebuie rapid atacata de constructori....Orice amanare, orice tergivesare din partea autoritatilor e de neinteles, indiferent daca DN1 intre Sibiu si Brasov va fi candva sosea rapida, drum expres sau autostrada pe 3 benzi/sens...