Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 22 Guests are viewing this topic.

adiarc

pana sa inceapa nebunia asta in martie,mergeam des in Uk si conduceam pe acolo...o tara de dim Romaniei....

Concluzie - Romania are nevoie de ce au ei acolo...cam 3000 km/A,DX.. atunci mai venim de acasa....pt asta si in orizont decent ( 10 ani ),ne trebuie o medie de 200 km pe an.....deocamdata si fara un nou Cnir...vise taica
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dragoscojan

Ei au si populatie de 66 milioane si alt nivel de trai (asadar si nivelul motorizarii este mai ridicat). Nu stiu ce cifra de km e necesara, dar nu putem compara doar dimensiunile tarilor.

vancouver

#7202
E cu totul altceva UK fata de Romania. Densitatea populatiei in zona de sud a UK e fabuloasa comparat cu orice in Romania, de aici si populatia de ca. 4 ori mai mare (oficial Ro 19 milioane, dar eu cred ca real nu se afla decat 17 milioane in tara permanent).

La o densitatea mai mica a populatiei e aproape un non-sens sa faci autostrazi. De ex. Tg. Mures - Tg. Neamt nu are acum decat cateva sute de vehicule pe zi, iar daca se va face efectiv autostrada full-profile nu o sa treaca niciodata de 5000 MZA, valori specifice unui judetean - in UK multe sate sunt traversate de drumuri cu valori mai mari de trafic si nu fac centuri de autostrada in jurul lor. Asta nu inseamna ca A8 la noi nu trebuie facut, dar din alte motive.


Dar hai sa luam doar Scotia, care are o densitate de populatie asemanatoare cu Romania. Ca si Romania o zona extrem de densa in jurul capitalei si in rest cam gol:



Ce vedeti este harta autostrazilor celor 2 tari la fix aceeasi rezolutie.

Ce conluzie tragem de aici? Ca si Scotia e cam goala de autostrazi. CA NU AVEM CE CAUTA SA FACEM AUTOSTRAZI AIUREA CAND DENSITATEA POPULATIEI ESTE MICA SI MAI ALES CA NU TREBUIE FACUTE AUTOSTRAZI IN COLTURI DE TARA CARE NU DUC NICAIERI (gen Dobrogea, unde eu tot insist cat de stupid este DX Braila-Tulcea-Constanta).

Deci hai sa nu mai tragem concluzii pausale, sa fim un pic atenti la detalii. Si sa nu ne mai dorim autostrazi de dragul de a desena frumos pe harta.

Autostrazile se fac in 2 cazuri mari:
1. Intre marile orase si in jurul marilor orase, pentru a evita / reduce ambuteiajele. (=DUPA CE drumul existent nu mai face fata)
2. Unde drumurile actuale sunt extrem de dificile si impiedica circulatia mai ales a marfurilor (= treceri ale muntilor, ca sa nu mai mearga camioanele pe serpentine)

In ambele cazuri, nu 5 autostrazi intre 2 orase mari, numai una. Si la fel nu 5 treceri peste un masiv muntos, ci numai una. Deci nu A8 si A13 si autostrada nordului si DX Suceava-Bistrita, ci doar una din astea.

Si mai sunt ceva exceptii, motivate turistic, adica situatia nr. 3:
3. Drumuri turistice supra-aglomerate in anumite perioade (aici intra Valea Prahovei si Litoralul).


DECI NU NE TREBUIE 3000 DE KM. CIFRELE DE DRAGUL CIFRELOR SUNT O PROSTIE! Ne trebuie autostrazi doar acolo unde drumul actual nu face fata (in nici un caz aberatii gen Focsani-Braila). 2-3 treceri montane si rezolvare pentru aglomerarile turistice cu combinatie rutier-feroviar. Si maxim-maximorum mai au sens autostrazi ca sa dea sens retelei, adica gen Holdea-Marginea (unde si un drum ca lumea 1+1 ar face fata, sigur nu porcaria actuala) - dar pentru continuitatea coridorului de autostrada trebuie terminat A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Bachus01

Ai perfecta dreptate . Prioritare sunt de inchis A1 , A3 , A0, de facut A7 si prioritizat A13 sau A8 . Dacă reușim astea este suficient + intervenit doar pe anumite zone

thefrenzybudgeter

@vacouver: Este DX Braila - Constanta stupid?. Pai hai sa vedem cum transporti tu produsele pentru export din Moldova catre port si vice versa. Ce traseu alegi?.
Oare Moldova nu trebuie conectata de Dobrogea direct?.

Autostrazile nu se fac doar pentru tranportul individual depersoane ci de marfa in general. Da Romania nu are o densitate mare dar are poli regionali. Iasi, Galati-Braila, Constanta, Bucuresti, Craiova, Timisoara- Arad- Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov, Tg. Mures cam acestea ar fi. Oare aceste orase nu trebuie conectate c ajutorul infrastructurii?.

Si nu uitati ca avem cateva milioane de cetateni ce sunt plecati. Sa se intoarca o zecime si se va simti.

Scotia nu este tara de tranzit. noi avem R. Moldova, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Turcia la est. Daca am construii infrastructura bazat doar pe densitate ...nu am avea nevoie de autostrazi. Numarul de noduri rutiere/conexiunile localitatilor cu drumurile se stabilesc pe baza densitatii acelei zone.

"CA NU AVEM CE CAUTA SA FACEM AUTOSTRAZI AIUREA CAND DENSITATEA POPULATIEI ESTE MICA SI MAI ALES CA NU TREBUIE FACUTE AUTOSTRAZI IN COLTURI DE TARA CARE NU DUC NICAIERI"

Ca tot vorbeam de Moldova si Dobrogea. Ce ruta alternativa ai avea ca sa le conectezi daca nu ai face un Dx Focsani - Galati- Braila - Tulcea - Constanta?.

Ce faci?. Mergi din Suceava pana in Bucuresti pe autostrada, si mai apoi pe A2 pana in port?. Autostrazile si in general infrastructura se construieste pentru viitor. Ca acum noi suntem putin industrializati ca si tara ...ca deh ne lipseste infrastructura.

Ca sa ajungi la cifre estimative trebuie sa te uiti la ce poli regionali avem si care este distanta dintre aceste orase. Cine vine cu rgumentul ca nu trebuie sau ca nu avem bani nu realizeaza cum functioneaza o economie. Normal ca nu sunt bani cand noi ii tocam pe salarii si pensii dar de investitii uitam.

Printr-un exercitiu simplu pe Google Maps ai avea:

1. Port Constanta - Nadlac = cam 900 km
2. Ruse - Vama Siret = cam 600 km
3. Calafat - Craiova - Pitesti = cam 225 km
4. Ploiesti - Brasov - Bacau = cam 300 km
5. Brasov - Sibiu = cam 150 km
6. Sebes - Turda = cam 100 km
7. Vama Bors - Cluj Napoca - Iasi - Ungheni = cam 650 km

Si uite asa ai cam 2925 km aici fiind inclusi o parte din autostrazile deja construite. Mai sunt DX-urile ce ar conecta orase precum Craiova de Timisoara prin Drobeta Turnu Severin, Focsani - Galati - Braila - Constanta, si se mai adauga si uite asa ajungi la 4000km cu tot cu centuri ocolitoare.

Sa vii sa spui ca nu este nevoie ...

Unde in Romania ai vazut 2 autostrazi ce pleaca din acelasi oras, trece prin aceleasi orase de tranzit si ajunge la acelasi oras terminal?.

Bani sunt daca prioritatea statului este de a investi si nu de a cheltuii.




paullie

Quote from: thefrenzybudgeter on November 08, 2020, 05:51:23 PM
Mergi din Suceava pana in Bucuresti pe autostrada, si mai apoi pe A2 pana in port?.

Nu dar faci un DX Rm Sarat - Slobozia - Drajna de 135 km Jumatate fata de 270 km Focsani - Br - Cataloi - Constanta. Si bonus Focsani - Ct tot cam atâta este (+/- 20 km) pe oriunde ai face drumul.

TS30

#7206
Am refacut harta unde am inclus SF & SF + PT.





QuoteA0 - GLINA - VIDRA L1 SUD - Stadiu fizic actual 0% avans 0%
A0 - VIDRA - BRAGADIRU L2 SUD - Stadiu fizic actual ( Etapa 1 - 10% ) | ( General - 1% ) avans +0.16%
A0 - BRAGADIRU - JOITA L3 SUD - Stadiu fizic actual 0% avans 0%
A0 - L4 NORD - Stadiu fizic actual 0% avans 0%

A1 - SIBIU - BOITA L1 - Stadiu fizic actual 26.09% avans +1.09%
A1 - CURTEA DE ARGES - SIBIU L5 - Stadiu fizic actual 0% avans 0%

A3 - COMARNIC - BRASOV - Stadiu fizic actual 70% avans +5.66%
A3 - Tg.MURES - OGRA - Stadiu fizic actual 22% avans 0%
A3 - OGRA - CAMPIA TURZII L3 - Stadiu fizic actual 36.87% avans 0%
A3 - SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI - Stadiu fizic actual 0% avans 0%
A3 - SUBSECTIUNEA 3B5: NUSFALAU - SUPLACU DE BARCAU - Stadiu fizic actual 0% avans 0%
A3 - SUBSECTIUNEA 3A2 NADASELU - MIHAIESTI - 3B1 MIHAIESTI – ZIMBOR - Stadiu fizic actual 0% avans 0%
A3 - SUBSECTIUNEA 3C2: CHIRIBIS - BIHARIA - Stadiu fizic actual 0% avans 0%

A7 - Stadiu fizic actual 75% avans 0%

A10 - SEBES - SANTIMBRU L1 - Stadiu fizic actual 92.60% avans +0.1%
A10 - SANTIMBRU - AIUD L2 - Stadiu fizic actual 75.98% avans +0.84%

DX CRAIOVA - PITESTI L1 - Stadiu fizic actual 14.20% avans +0.3%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.1 - Stadiu fizic actual 51.44% avans 0%
DX CRAIOVA - PITESTI L2.2 - Stadiu fizic actual 46.07% avans 0%

POD BRAILA - Stadiu fizic actual 24% avans +2%

*avans calculat de la ultima postare din 13 Octombrie 2020 si @sursa CNAIR

tonică

#7207
Vancouver, nu știu unde e Scoția, ia și tu niște exemple mai apropiate, ia ex. Ungariei ori al Poloniei. Eu cred ca e deajuns sa ii luam pe ăștia ca ex. și sa nu ne cautam nod în papura de fiece data. Chiar crezi ca Tg Mureș-Tg Neamț ar avea doar 5 mii pe zi când în fapt astfel construiești Singura trecere a munților la nivel de bun simt între Moldova și Transilvania? Oare cum v-ar fi stat sa o luați de mâine pe drumurile naționale în Ungaria? Asa, doar fiindcă sunteți voi convinși ca n-ar fi avut aia nici un motiv sa facă autostrada la Mako. Ori ciudații aia de polonezi care țin morțiș sa îmbrace tara în dx și autostrăzi, chit ca în afara Varșoviei și a Cracoviei au aceleași densități precum noi.

thefrenzybudgeter

@paullie: nu zau, pai si cu Galati - Braila ce faci?. Le lasi asa in pustietate, nu le conectezi la portul Constanta?. Alegi sa conectezi orase de cateva zeci de mii precum Rm. Sarat, Slobozia dar ratezi o aglomerare precum Galati - Braila de peste 450,000 de locuitori  :)?.


naivu

@Bachus01, intre A13 sau A8 prioritizarea este clar pe A8.
@vancouver, ai si nu ai dreptate, Romania nu are nici pe departe necesitatile de trafic a jumatatii de S a Marii Britanii, dar Romania nu este o peninsula ca Scotia (chiar daca ar avea o densitate si o repartizare a populatiei similare). In Scotia nu ai trafic decat spre marginea de S, ca nu vin norvegienii si islandezii cu bacul in celelalte colturi ale peninsulei ca sa faca trafic spre Glasgow si Anglia, in Romania nu ai prea multe "colturi de tara care nu duc nicaieri".
Sa faci si DX Focsani-Braila si DX Buzau-Braila este exagerat, dar DX Braila-Tulcea-Constanta este necesar si pt legatura Moldovei cu portul Constanta si pt tranzitul UA+MD-pen Balcanica si pt dezvoltarea nordului Dobrogei.
Cu trecerea Carpatilor Orientali ai dreptate, daca maine ar fi gata A8 s-ar putea sa descoperim ca din ANordului avem nevoie doar de centuri la GuraHumorului, CampulungMoldovenesc si VatraDornei iar din A13 doar de Onesti-Racaciuni, tunel la Oituz, VO TgSecuiesc si cateva centuri la 2-3 sate dinspre Brasov.
Un alt motiv pt care avem nevoie de atatea proiecte de infrastructura rutiera este modul in care au fost gandite DN-urile din Romania, prin mijlocul fiecarei localitati de pe traseu (spre deosebire de DN-urile din Bulgaria care ocolesc aproape toate localitatile de pe traseu).

vancouver

Quote from: tonică on November 08, 2020, 06:46:38 PM
Vancouver, nu știu unde e Scoția, ia și tu niște exemple mai apropiate, ia ex. Ungariei ori al Poloniei.

Eu nu am luat exemplul Scotiei de bou, chiar daca citind comentariul tau asa pare.

CI PENTRU CA @adiarc IN POSTAREA ANTERIOARA LA CARE EU AM RASPUNS, A DAT EXEMPLUL MARII BRITANII. Si eu am replicat ca nu e peste tot asa o nebunie de autostrazi in toata Marea Britanie, ci numai acolo unde e cazul. DE EXEMPLU IN SCOTIA NU.

Capisci?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

#7211
@t530: îți sugerez să iei ca exemplu harta următoare:



https://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Poland

Să folosești aceleași culori:

- verde: ce se află în circulație acum: A și/sau DX
- rosu: ce se află în construcție acum: A și/sau DX
- albastru: ce se află în licitație pentru construcție acum: A și/sau DX
- mov (planned): ce se află în curs de realizare PT (contracte atribuite) acum: A și/sau DX

Ce se află în licitație sau în realizare doar SF nu cred că merita să apară deocamdată pe hartă nici măcar la planned. Experiența ne-a arătat că am avut SF-uri gata și nici la 10 ani după aceea n-au început lucrările efective.
Dpmdv, încă n-ar trebui să apară pe hartă: Tișița-Albița, Bacău-Piatra Neamț, Timișoara-Moravița, Suceava-Baia Mare, Craiova-Târgu Jiu, A8 montan, Brașov-Făgăraș, și restul; ca să nu mai vorbesc de Oradea-Arad.
Când vom avea măcar PT contractat, atunci da. Acum încarcă harta degeaba.

vancouver

#7212
Quote from: thefrenzybudgeter on November 08, 2020, 05:51:23 PM
@vacouver: Este DX Braila - Constanta stupid?. Pai hai sa vedem cum transporti tu produsele pentru export din Moldova catre port si vice versa. Ce traseu alegi?.
Oare Moldova nu trebuie conectata de Dobrogea direct?.

Se pare ca unii s-au nascut cu autostrada in curte.

Pai daca drumul actual Braila - Constanta e GOL si nu exista NICIODATA AMBUTEIAJE si nici nu o sa fie vreodata, ce are daca transporti marfa  Moldova catre export pe acest drum actual?

Si in afara de asta ce are daca mergi pe A7+A3+A0+A2 si nu parasesti deloc autostrada? Chiar ai nevoie pentru orice legatura SI de scurtaturi? Ce are marfa daca dureaza o ora in plus? Adica acum suntem varza si rupti in cur. Dar pentru maine nu ne ajunge sa ne cumparam haine noi, trebuie neaparat sa fim si cocalari si sa luam doar haine Chanel, inclusiv de zi cu zi.  :o

Nu mai vorbim ca ai o ruta foarte buna si acum, care nu are legatura cu Bucurestiul, via Urziceni si DN2A cu pod la Giurgeni. Aia ce are? De ce nu e buna?

Si in fine, mai spune-mi care e marfa care trebuie neaparat dusa de la Suceava, Bacau si Iasi la Constanta si care:
- nu poate sa mearga nici pe calea ferata, deci trebuie sa mearga fix cu camionul?
- trebuie neaparat sa mearga pe scurtatura?

PS. Si in caz ca ai uitat sau nu ai fost atent, eu am cerut sa se faca altceva: DX Focsani - Braila mutat usor la nord si facut DX Marasesti-Tecuci-Galati, apoi DX Galati-Braila (centura pentru ambele), apoi DX Braila - Slobozia - Drajna - Calarasi (Galati - Calarasi fiind pe bune o ruta de tranzit international cu camionul). Si asa ca exista varianta doar autostrada / DX, fara a merge pe langa Bucuresti. Iar in Dobrogea am spus: A4 prelungit spre nord pana aprox. la Baia (rascruce DN spre Tulcea cu DN spre Braila). De asemenea centura Babadag si un upgrade DN actual Braila - Tulcea, cu eliminarea zonelor de serpentine si curbe stranse si centuri la unele localitati. Deci DEPAAAARTE de mine sa cer sa nu se faca nimic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Uite aici ce am propus eu pentru zona asta recent, nu degringolada de proiecte independente actuale:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Si uite ce propuneam eu in 2012, cand inca nu era nimic conturat in zona:



Ceva cu cap, care ocoleste Bucurestiul la mare distanta si pe relatia de marfa Muntenia+Oltenia - Constanta. Care rezolva si Moldova si zona Galati, etc...

In 2012 insa NU A INTERESAT PE NIMENI. Nici macar pe cei care acum sunt veterani aici pe forum, parea o utopie si ceva prea departat. Deci ca sa stii ca exista si oameni cu cap si cu o strategie, dar daca fiecare isi face proiectul fix din curtea lui pana la Constanta atunci iese cum iese.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.