Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 41 Guests are viewing this topic.

PlayStation

Eu in locul lor as aduce autostrada de la bors pana la constanta prin cluj si dupa sibiu, nu timisoara

TS30

Am creat o harta cu stadiul actual al autostrazilor si a drumurilor express.


TeoH9

Așadar la noi ar mai fi de făcut centura Capitalei (A0), care e deja în execuție partea sudică, Pitești-Sibiu (A1) unde 2 loturi sunt deja în execuție iar la restul de 3 este licitația în derulare/pregătire, "secțiunea urșilor" lipsă din Lugoj-Deva, adică vreo 9km de realizat care au fost recent "deblocați" după ce constructorul a câștigat procesul, și singura parte lipsă care încă nu a intrat în planurile guvernului/CNAIR ar fi autostrada Arad-Oradea, dar care din ce am citit se va transforma în drum expres. Așadar, dacă traseul rămâne cel deja existent, americanii vor finanța singura parte lipsă și neplanificată: Arad-Oradea. Să nu ne îmbătăm cu apă rece la declarațiile politicienilor :lol:. O autostradă Constanța-Cernăuți ar fi un vis prea frumos pentru a deveni realitate.  :|

Xed

@t530, inca un lucru de adaugat la acea harta ar fi DX7 Ploiești-Târgoviște-Găiești pentru care s-a atribuit contract de SF + PT.

TibiV

#7069
Astea sunt "alternativele logice" de traseu.
Dar, de asemenea, sunt "far cry" fata de rutele militare optime.
Care ar trece acum prin "teritorii necunoscute si incontrolabile".

Quote from: nicolaem on October 11, 2020, 01:06:31 PM
Asta nu inseamna autostrazi noi, cat realizarea a celor deja propuse. Mai exact Port-A2-A1-A10-A3-Bors-Kosice-Varsovia-Gdansk.

Gresit...  ;)
Formula corecta cuprinde "missing link": Port (Constanta)-A2-A0-A1-A10-A3-Bors-Kosice-Varsovia-Gdansk (Port).

Desi este cam off, nu pot sa nu comentez aici, unde se discuta "la greu"...
(Poate ar trebui un topic de geo-politica, ca acolo nu se fac alegeri...  ;) )

Problema mare este ca "la un pahar de wisky/vodca si un trabuc", personajele ("cei trei de la Yalta") au regandit Europa
Cei doi "mai mici" nu au vrut sa "il ofenseze" pe cel mai proaspat si important aliat al lor. Adica pe Iosif. IVS.

Rezulatul este ca acum privim o harta "anormala" a estului Europei.
O Ucraina impinsa spre vest (unde nu a fost niciodata) si "vecinitati ciuntite" ale Romaniei - si cu Polonia si cu (Ceho)Slovacia...

O Polonie impinsa tot spre vest, in dauna Germaniei, dar (surpinzator?) in favoarea fostei URSS la vremea aceea - dar astazi in favoarea Bielorusiei (nu ma mir...) si a Ucrainei.

Practic, Stalin a "umflat" Rusia, impingand si comprimand toate tarile de la vest... spre vest!

Exceptia este peninsula Crimeea (ruseasca, istoric vorbind.... Au aflat-o si englezii pe pielea lor in urma cu un secol si jumatate...)
Dar Putin "a corectat" acea mica "greseala" cu Crimeea data Ucrainei.
Iar "comunitatea internationala a condamnat re-anexarea Crimeei de catre Rusia"... Serios?!?!  :lol: :lol: :lol:

Istoria ne invata ca atunci cand "comunitatea internationala condamna ceva", traducerea corecta este "comunitatea internationala nu este de acord, dar nu are de gand sa miste un deget"...

Sa nu uitam ca in anii '30 "comunitatea internationala" stia despre programul de reinarmare a lui Hitler, dar nu a miscat un deget. Nici macar "vecinii direct interesati" si care ar fi avut un cuvant de spus. Vorbesc despre Franta, evident...

Cat despre granita noastra naturala cu Polonia...
(Nu stiu daca avem pe forum vreun coleg de origine poloneza, dar tot respectul pentru Polonia, "desfiintata" in doua secole de 3 dictatori! Napoleon, Hitler si Stalin parca au fost "camarazi de carciuma" in "problema poloneza"... Bravo Polonia!)

Literatura clasica spune multe... "Sobieski si romanii" se poate "rejuca" doar daca granitele revin in ordinea lor fireasca.

Ceea ce ar genera alte dureri din partea "noilor colonisti"... "Noi" in urma cu vreo 75 de ani, dar "cu vechime" astazi. Vezi rusificarea din Republica Moldova...

CONCLUZIE:
Ca ne tot plangem de "cariocile" folosite de CxxxR la autostrazi... Voi va dati seama cat de grave sunt consecintele atunci cand niste "potentati ai momentului" se joaca cu cariocile pe harta unui continent?!?!...
Vorba colegului: "Noi chiar nu mai avem deloc granita cu Polonia?"...

PS
Preventiv, va anunt ca nu sunt nici "nationalist", nici "revizionist" -  in sensul rau...
Practic, eu ar trebui "sa le ridic osanale" domnului Hitler si tovarasului Stalin.
Fara ei, parintii mei, nascuti la vreo 1500 km distanta unul de altul (si cu doua granite intre ei) NU s-ar fi intalnit niciodata...
Pentru mine, WW2 a fost "conditia necesara si suficienta" pentru a ma naste.
Daca ar fi fost pace, nu ati mai fi avut cum sa imi dati dislike. Mai exact, ati fi avut unul mai putin caruia sa ii dati dislike...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

#7070
@XEd, pe harta de mai sus sunt doar proiectele cu SF+PT terminat si aflate macar in licitatie. Daca ar pune si cele cu SF in elaborare, pe langa DX Ploiesti-Gaesti, ar fi si tot A7 de la Ploiesti la Siret si VO Galati si celelalte 3 DX-uri legate de podul Braila si ceva din A8 si A9 si A13.
@StefanCelMare, ecartamentul diferit din Ucraina/Moldova mi se pare o non-problema. Osiile materialului rulant se pot modifica (sau schimba in cel mai rau caz), sinele se pot muta (probabil nu simplu si nu peste noapte dar se pot). Basarabia si partea vestica a Belarus/Ucraina a trecut de la ecartament rusesc la ecartament european dupa 1918 si inapoi dupa 1944 si istoria nu consemneaza nici lamentarile romanilor, nici pe cele ale polonezilor, nici pe cele ale sovieticilor  O:-). RepMoldova si Ucraina ar trebui sa se gandeasca unde vor sa se integreze si sa aleaga ecartamentul potrivit  8).

qionescu1

#7071
@TibiV
"revizionism in sens rau"? Cum ar arata revizionismul bun? :) reintorcerea la 1918? sau la ce moment? Evolutiile dupa 1989 sunt ingrijoratoare iar investitiile in infrastructura reflecta temerile dar si strategiile nefiind exclusa nici varianta unei A prin Moldova si Ucraina desi mai putin probabila. Ramane sa vedem cat rezista Ucraina si in ce forma.
P.S. Nu cred ca trebuie sa te plangi de dislikeuri...   :)

carutasul

momentan e clar că dacă faci un drum strategic printr-o zonă disputată va fi considerat un gest ofensiv de către "ceilalți" . Pe de altă parte, orice drum este "strategic", chiar și dacă îl faci cu cele mai pacifiste intenții :) deci cumva dacă va fi să fie făcute vor fi făcute fără prea mult tam-tam la nivel de stat.

qionescu1


1.https://gov.ro/ro/print?modul=stiri&link=vizita-de-lucru-a-premierului-ludovic-orban-pe-antierul-sectiunii-3c3-biharia-bor-km-59-100-km-64-450

Lucian Bode: Ultima discuţie pe care noi am avut-o în legătură cu acest obiectiv a fost aceea de a identifica sau de a finanţa acest obiectiv din fonduri asigurate prin grantul propus în momentul în care a avut loc la București reuniunea "Iniţiativa celor Trei Mări". Este unul dintre obiectivele pe care noi le-am propus. Chiar în această săptămână, doamna vicepremier a coordonat o întâlnire pentru a analiza stadiul proiectelor pe Inițiativa celor Trei Mări. Este un proiect care poate fi foarte ușor realizat. Avem însă o problemă, problema se numește documentația extrem de perimată, ca să nu spun foarte, foarte veche, pentru că suntem imediat la 20 de ani de la realizarea acestei documentații. Așadar, în concluzie, reactualizarea documentației și identificarea sursei de finanțare. Pentru noi este în analiză finanțarea din Inițiativa celor Trei Mări, știți foarte bine, acolo sunt douăsprezece state, fiecare contribuie cu minim 100 de milioane, deocamdată a contribuit  România și Polonia, dar avem încredere că acest demers, la inițiativa domnului președinte, Klaus Iohannis, va avea succes în România.

Ludovic Orban: Aici răspunsul e simplu, trebuie reactualizat SF (n.r. studiu de fezabilitate), pentru că el are o vechime depășită, în perioada de valabilitate. Nu trebuie o modificare de traseu semnificativă, trebuie reactualizat SF și va fi realizat. În ceea ce privește finanțarea, vom ști curând dacă putem să obținem finanțare în cadrul Inițiativei celor Trei Mări. Există și varianta unei finanțări dacă se aprobă /.../ care a fost pornit de Alianța Vestului, iar în cazul în care nici această variantă nu este posibilă, va fi finanțată de la buget. Oricum, eu garantez prezența mea aici, reprezintă o garanție pentru faptul că proiectul drumului expres Arad-Oradea este un proiect prioritar, care va fi realizat atât de repede cât este posibil din punct de vedere al procedurilor legale.

2. https://www.transilvaniabusiness.ro/2018/09/19/autostrada-oradea-arad-posibila-datorita-poloniei/

Calamitru si altii pot desena cat vor cu carioca. Nimeni nu ne da bani si autostrazi gratis. Cred ca asta e proiectul la care se refereau in comunicat.


tom_sawyer

#7074
M-am gândit și eu dacă Oradea-Arad ar putea fi inclusă în traseul acestei conexiuni Gdansk-Constanța (cu eventual upgrade de la DX la A).

Din păcate nu, ocolul prin Timișoara este mai lung cu 100 km față de ruta Oradea-Cluj-Sibiu-Constanța.

Traseul pe care acum este (cel mai mult) autostradă (nu DX) existentă și în construcție ar fi următorul:
Gdansk - Bielsko-Biala (A1 Polonia și un segment scurt DX la granița cu Slovacia), apoi spre Zilina (D3), Zilina-Presov-Kosice (D1), Miskolc-Oradea-Constanța.



Powered by API/PUM imgur uploader

PS: este exclusă orice variantă prin Ucraina. S-a spus clar: Polonia-Slovacia-Ungaria și mai departe.

TibiV

#7075
Ionut,
facem si un topic de geo-politica & istorie?....


Quote from: qionescu1 on October 11, 2020, 08:44:25 PM
@TibiV
"revizionism in sens rau"? Cum ar arata revizionismul bun? :) reintorcerea la 1918? sau la ce moment?

Da, 1918 ar fi un moment bunicel.
(Desi exista istorici care spun ca pe vremea lui Burebista Dacia era mai "dolofana". Probabil si Campia Panonica era "sub comanda" lui, caci ungurii au venit abia dupa aproape o mie de ani... Si au gasit o Transilvanie pustie, buna de "colonizat".)

Si da, exista revizionism "rau". Vecinii de la vest care cer anularea Tratatului Trianon.

Eu sunt un "revizionist bun".
Cer anularea tratatului / pactului Ribbentrop-Molotov si revenirea la granitele anterioare...
Cam nashpa, nu?...

La Trianon si-au castigat unii libertatea cu pretul sangelui varsat.
La Ribbentrop-Molotov si-au pierdut altii bucati mari din tarile lor "la un pahar de vorba" (unele tari au fost "desfiintate" complet - Polonia este un caz revoltator, si este "matricea" a ceea ce pot face doua sisteme totalitare "egale, dar de sens opus". In cazul Poloniei, au fost "unisens"...  >:( )

Deci, reiau ideea cu care am poluat si alt topic:
   Europa actuala este anormala, este rezultatul unor "targuieli pe servetele"... Targuieli in care au cedat liderii prea batrani ai unor natiuni prea obosite de razboi, unde cetatenii isi permiteau sa spuna ca s-au saturat de razboi.
  A castigat liderul natiunii in care nici un cetatean nu isi permitea sa spuna ca s-a saturat de razboi, daca "patria ii cerea sa mearga la razboi". Cine indraznea - Gulag.... Sau streang.

Din acest punct de vedere, trebuie sa recunosc (fara sa imi placa) faptul ca sistemele totalitare au fost intotdeauna mult mai eficiente la razboi. Cel putin la "mobilizarea" de razboi.

Natiuni intregi au luat-o "intr-o directie clara" fie de bunavoie (Germania '30) fie URSS (doar cu fo' 10 ani avans "pe comunism", dar nici perioada tarista nu a fost "model de democratie".).

CONCLUZIE:
  Cat timp dictatorii "s-au pupat", doar au mutat/desfiintat granite "la un mic si o bere".
  Cand aceiasi dictatori "s-au scuipat", au murit zeci de milioane de oameni (sa nu ma contraziceti cu "bilantul bataliilor".... WW2 a produs de vreo 5 ori mai multi morti civili decat militari... Probabil frunzaverde are informatii mai exacte...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#7076
Vai ce s-a inflamat lumea cu autostrada asta "militara"... Hai sa clarificam cateva chestii:

Administratia curenta americana nu doreste sa creasca investitiile militare in afara tarii. De altfel, a facut tot ce a putut pentru a le limita si reduce cat mai puternic. Curentul izolationist american este in crestere, de altfel, si la republicani si la democrati - ceea ce o sa rezulte in bugete din ce in ce mai limitate in viitor pentru baze in afara tarilor. De altfel, administratia americana curenta (si foarte probabil si cea viitoare, oricare va fi ea) cere din ce in ce mai insistent statelor NATO sa-si creasca contributiile pana la un nivel comparabil cu SUA (ceea ce nu o sa se intample, cheltuielile militare americane fiind uriase si exagerate, si, intre noi fie vorba, ineficiente).

Cel mult, dincolo de vorbe, or sa se intample doua chestii:
1. SUA va cere membrilor NATO sa bage bani in proiectul asta ca parte a contributiei lor la NATO ca "infrastructura de securitate". Adica ce vom face vom face pe "bani buget", doar ca bugetul apararii nu al transporturilor.
2. SUA va oferi credite EXIM sau DoD, la dobanzi promotionale, pentru proiectul asta. Rambursabile.

E clar, si din context si din "statementuri" ca nu e vorba de autostrazi noi, ci de "incurajari" la inchideri de coridoare existente. Si in nici un caz prin Ucraina, unde e scump si instabil, ci probabil fix pe traseul clasic prin Kosice... In Romania, interesul probabil este inchiderea A1 si A10 si continuarea lucrarilor la A3 pe Cluj - Oradea, in niciun caz un traseu complet nou pe cine-stie-unde.

@TibiV : O animatie superba care arata amploarea ororii numita al doilea razboi mondial: .

Apropo, cred ca ai o imagine un pic prea romantica asupra istoriei (poate l-ai citit pe Kjellén sau pe Bismarck? Sau poate pe Churchill?)... Intotdeauna granitele sunt desene pe servetele la vreo conferinta luxoasa, nu doar atunci cand pierdem, ci si atunci cand castigam... Niciodata cand rezulta din razboi nu sunt bune sau rele, doar sunt ceea ce sunt, rezultatul a cui e in momentul ala mai puternic si mai destept militar... Niciodata nu sunt drepte, niciodata nu sunt strambe - nu sunt acte morale decat ca propaganda nationalista si patriotica - in realitate sunt doar (re)certificari ale unei puteri de moment. Si intotdeauna vor exista cei care se vor bucura si cei care vor suferi - Berlin, Trianon, Viena, Potsdam, Ialta, Sykes–Picot, San Francisco... toate au fost aceiasi chestie - servetele care certificau puterea existenta in teren. Desi, in realitate, si bucuria, si tristetea, si sentimentul de dreptate, si cel de infrangere, tot degeaba sunt - pentru ca fiecare "servetel" din asta e doar o simpla invitatie la un nou "servetel" in viitor. Nimic vesnic. Doar ca fiecare invitatie - absolut fiecare invitatie la servetareala, vine cu mii, zeci de mii, sute de mii, milioane de cruci... Si fiecare servetareala din asta vine cu atata distrugere incat toti participantii sunt in realitate niste infranti lamentabili - care-au pierdut oameni, capacitati productive, inteligenta... Toate astea nu merita. Nu merita deloc. La fel, revizionismul nu e "bun" sau "rau" - e doar o simpla invitatie la razboi pentru ca vrem inca o sedinta cu servetele la sfarsit - nici asta nu merita; nu castiga nimeni nimic, doar inca o invitatie la inca un duel - o roata fara sfarsit a distrugerii fara noima...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Char dacă granițele nu sunt chiar totdeauna desene pe șervețele de hârtie ( până la urmă, cu limitele lui, conceptul de stat-națiune încă funcționează) problema e că punerea granițelor în discuție duce inevitabil la răzbel, că evident fiecare are dreptatea lui. Avem și noi (noi esticii) dreptatea noastră, pentru că practic în est suntem în situația trasată de pactul Ribbentrop-Molotov, al doilea război nu s-a terminat,  dar după părerea mea prin invadarea Crimeii rușii deja au aruncat zarurile, deci e chestiune de timp... Sper să mă înșel, poate cumva se vor putea limita efectele la zona fostei URSS, deși celălalt garant al integrității Ucrainei erau USA... În fine, nu e locul aici, noi să ne facem șoselele noastre :)

kumar

Ce traseu va avea autostrada Gdansk – Constanța anunțată de ambasadorul SUA. Bucățile de autostradă ce trebui construite pe teritoriul României



utostrada anunțată de ambasadorul american la București, prin care SUA vor să lege Portul Constanța de Marea Baltică, se numește Via Carpathia și este un proiect dezvoltat în cadrul Inițiativei Trei Mări. Autostrada ar urma să pornească din Lituania și să traverseze Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria și Grecia, după cum arată site-ul Inițiativei celor Trei Mări – o platformă politică la nivel prezidenţial care reuneşte cele 12 state membre ale UE aflate între mările Adriatică, Baltică şi Neagră (Austria, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia) și la care SUA este co-participant.

Potrivit fișei proiectului, Autostrada Via Carpathia ar urma să plece din portul lituanian Klaipeda până în portul grec Salonic, tăind România prin partea sa de vest. Porturile Constanța (România) și Gdansk (Polonia) nu se află pe traseul direct al autostrăzii, dar vor fi legate de aceasta prin alte bucăți de autostradă (Autostrada Constanța – București – Pitești – Sibiu – Lugoj în cazul României).

În plus față de segmentul de autostradă Sibiu – Pitești, aflat acum parțial în construcție, pe teritoriul României ar urma să se construiască încă două segmente de drum de mare viteză aflate pe traseul Via Carpathia: segmentul Oradea – Arad, estimat la 350 de milioane de euro, și segmentul Lugoj – Calafat, cu o valoare similară.

Proiectul Via Carpathia a fost inițiat de Polonia și Ungaria în 2016 în dorința de a lega nordul și sudul flancului estic al UE. Proiectul a fost adoptat ulterior de Inițiativa celor Trei Mări ca unul strategic pentru regiune și ar putea fi finanțat prin intermediul Fondului de Investiții al Inițiativei.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat sâmbătă că proiectul autostrăzii implică atragerea de fonduri private.

Summit-ul celor Trei Mări organizat de România (17-18 septembrie 2018) a avut drept obiectiv obținerea de progrese privind interconectivitatea în domeniile transporturilor, energiei și digital. Unul din principalele rezultate ale Summit-ului a fost andosarea unei liste de proiecte prioritare de interconectare la nivel regional.

Dacă va fi realizat proiectul autostrăzii, va fi prima infrastructură rutieră care va lega Marea Baltică de Marea Neagră și Marea Egee.



G4Media


hvm

^
Acum inteleg de ce Ungurii au accelerat constructia Debrecen-Bors si surprinzator CJ Arad&Bihor se pregatesc sa faca in "regie proprie" legatura de la Oradea la Arad. Interesant cand o sa fie adus in discutie si Lugoj - Calafat.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici