Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#7035
Proiect uriaș, în pregătire cu SUA: O autostradă și o cale ferată care să lege Constanța de portul Gdansk din Polonia

,,Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo", a declarat Adrian Zuckerman, vineri, la Washington, în alocuțiunea rostită cu ocazia semnării Acordului interguvernamental dintre România și Statele Unite, care a avut loc la Departamentul Energiei.

Ministrul economiei, Virgil Popescu, a fost la Washington și a semnat Acordul interguvernamental din partea României.

El a confirmat la Digi24 existența acestui uriaș proiect de infrastructură cu Polonia și spune că partea română a insistat și pe realizarea infrastructurii adecvate din portul Constanța, de care este nevoie, astfel încât mărfurile care intră prin portul Constanța să iasă și să ajungă în Europa foarte repede.
digi24.ro

Porțiunea lipsă cea mai importantă (în afară de cele din România) ar fi cea între Rzeszow (Polonia) și Presov (Slovacia). Și cea mai grea, fiind zonă de munte.
Sau între Katowice și Zilina.






pasadia


alin2pas

Acea porțiune va fi gata mult înainte să legăm Borș de Constanța pe autostradă. Avem prea multe porțiuni lipsă, indiferent de traseul ales.

voicul

#7038
Pai in Romania orice hartie semnata devine realitate 100%.
Cine a auzit sa se faca 4 - 5 SF-uri pentru acelasi proiect?
NU nene, cand s-a semant o hartie se face klar!
Spre exemplu pe A3 nu s-a semnat niciodata de 3 ori contractul pentru ca nu s-a facut nimic in teren.  8) KLAR asa e.

Sunt curios: acest "proiect nou" pe unde va trece muntii in RO, tinand cont ca fiecare are alocat cate o A - deci un drum nou/proiect nou (:lol: adica de acum 30 de ani)?

tom_sawyer

În România e vorba de PiSi, A10 și Cluj-Oradea, ce alta trecere noua a munților ai vrea?

voicul

Pai asta era si raspunsul la intrebarea mea: probail proiectul nou este unul mai vechi.
Si atunci acest proiect nou (care pare mai vech) ce valoare are, tinand cont ca A1 si A3 sunt finantate de UE.

Eu mai asteptam detalii sa vedem despre ce e vorba si ce s-a semnat mai exact.

tom_sawyer

Ceea ce pot face concret este să participe firme americane la licitațiile pe PiSi 2 și 3 și la Tunelul Meseș. Puțin probabil să reușească să îi scoată pe chinezi de pe PiSi 4.

Și finanțare americană (împrumut rambursabil probabil) pentru segmentul dintre Polonia și Slovacia, banuiesc că nu are finanțare europeană.

carutasul

Adevărata sfidare la adresa tătucului era să facem A7 și să o legăm prin Ucraina de Polonia, ca înainte de război :) Oricum, legarea Balticii de Marea Neagră e un obiectiv atât strategic cât și comercial redutabil.

TibiV

Ce frumoasa era harta Romaniei (si a Europei de Est) de pana in '39...

In Maramures aveam granita directa cu (fosta) Cehoslovacie.
In Bucovina granita cu Polonia (ca asa si-au evacuat polonezii tezaurul la Londra, prin portul Constanta - ala din Romania, nu ala din Elvetia... Si trenurile lor, cu locomotive cu aburi, s-au miscat cu vreo 30% mai repede decat astazi, la 80 de ani distanta....)

Sa le multumim deci celor "doi mari prieteni ai popoarelor": Hitler si Stalin.
Cine se aseamana... se razboieste!
Victime colaterale cad aia care nu aveau nici un interes in schimbarea granitelor Europei....

(RAUTATE: victimele colaterale au fost "aruncate" in "buda" comunismului fix de catre "campionii democratiei" de astazi...
Servetelele de la Yalta au devenit "sfintele moaste" la Malta...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#7044
@carutasul, ucrainenii și polonezii aveau un proiect de transport Gdynia - Odessa, GO Highway, o singură vamă, nu ca pe partea astălaltă. Chiar și cu A7, tot e o vamă în plus
@TibiV, pe harta aia din '39 discuțiile de aici ar fi fost altele. Despre podul peste Nistru la Odessa, despre autostrada A8 Chișinău - Tg. Mureș și A7 Cernăuți - București. Nu mai zic de A4 Chișinău - Balcic. Dar poate că mulți dintre noi nu ar fi fost aici să dezbată, eu sigur nu.
Avem ce avem, mai putem spera la reîntregirea Moldovei și cam atât. În cel mai optimist caz vom putea vorbi de o liberalizare a frontierei cu ucrainenii cam cum e cu sârbii acum. Că nu văd Ucraina în EU sau Schengen prea curând. Deci momentan chiar și o discuție despre autostradă în Republica Moldova e off topic aici (și nu ar trebui să fie, personal se rupe ceva în mine de fiecare dată când discutăm de RM la "vecinii României")
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RaduG

"This agreement confirms our desire to identify potential projects in Romania for which products and services of American origin or manufacture will be procured,"

"Apart from the initialed agreement, we also managed to identify the US interest for a $ 7 billion funding component for the development of energy projects - including nuclear and liquefied natural gas and infrastructure projects - road, rail, bunkering stations, through a Memorandum of Understanding with Export Import Bank of the United States

https://www.exim.gov/news/exim-signs-7-billion-memorandum-understanding-romanias-ministry-for-economy-energy-and

carutasul

^^ Desigur, e mai mult un fel de glumă. Deși.... mă gândesc că de exemplu ai putea expedia containere sigilate pe tren, printr-un acord cu ucrainenii, fără vămuire. Parcă mai sunt locuri unde se procedează așa. Sigur că ucrainenilor le convine destinația Odessa ca să își pună portul în valoare, dar cel puțin  rutier  Constanța ar avea mai multe avantaje legate de continuarea legăturii cu Grecia, Bulgaria, Turcia.

@TibiV: când eram "pionier" și desenam hărți, de fiecare dată taică-meu se minuna: "și noi nu mai suntem vecini cu Polonia deloc-deloc?" :)  Stalin și poporul rus/Ucraina ne-au adus. Vom vedea ce va mai fi, cred că Ucraina e destul de scindată în partea vestică, poloneză pro-occidentală, și partea estică, Ucraina propriu-zisă, destul de pro-rusă.. vom vedea dacă sunt un stat viabil sau dacă va apărea o mișcare separatistă radicală în vest, habar n-am...

alecu26

#7047
Bechtel nu va participa in veci in Europa de est la o licitație tradițională.
Alte firme americane pure...nici atat. (Zic firme americane pure....ca foarte multe firme de ctii din Europa au cumparat firme din SUA sau lucreaza pe piata americana).
Pe de altă parte trebuie inteles ca frontul de lucru pt Bechtel in Europa se cam termina si poate se caută de lucru. Dar nu prea inteleg unde. Si in Serbia a foat un miracol ca au prins. Dar corupția politicienilor nu tine cont de resentimente si amintirii neplăcute din razboi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).


StefanCelMare

Par declarații mai mult politice.
Sigur, partea cu finanțarea e interesantă, dar dincolo de asta, multe vorbe și nimic concret, ruta precisa, suprapunere cu masterplan... nimic.