Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

vancouver

#6915
Prima data cand am vazut acel "Plan investitional" am fost foarte enervat (l-am vazut inainte sa fie publicat). Si m-am contrat cu unii si altii pe tema lui. In primul rand ca nu este un plan. In sensul ca un plan trebuie sa prevada si o ordine a prioritatilor. Abia la prezentarea oficiala facute de Bode si ceilalti am inteles principiul: ei nu au nevoie sa faca nici o prioritizare, nici un studiu de gen unde arde mai tare, unde sunt ambuteiaje, unde se chinuie camioanele pe serpentine, etc... PENTRU CA EI CRED / VOR SA FACA TOT. Daca se face tot ce e acolo, pentru ce sa stai sa mai studiezi ce se face prima data?

Bine, in document ei zic ca e importanta prioritizarea si cum trebuie facuta (dar nu o fac, deci e lasata pe alta data). Deci teoretic, si daca nu se face tot ce e in plan e gandita o prioritizare, care urmeaza. Mai ales in perspectiva unui guvern socialist, care sigur nu o sa aloce 2% pentru infrastructura de transport, eu consider ca trebuie facuta. Sau mai bine, lasata cea din masterplan, ca e facuta foarte bine.

Acum daca vreti uite si harta completa pe rutier:



Lista proiectelor secundare:



Si lista VO secundare 1+1 (exceptie Giurgiu):



Daca ne uitam in lista sunt unele chestii aiurea dupa parerea mea, dar na... (de ex. Constanta - Vama Veche cu un pret pe km care arata clar ca e vorba cel mult de un drum 1+1 sau de o reabilitare a drumului existent).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horatiu.cosma

^^
Contractele mai noi intră pe modelul de contract FIDIC reglementat prin HG 1/2018 (un singur ordin de începere pe tot contractul). A0 a fost pe OMT 600/2017 a lui Ștefan Ioniță în care a trecut 2 ordine de începere, unul la proiectare și al doilea la execuție, să nu mai poată constructorii să facă claim-uri că nu au terenurile, AC și alte asemenea. Ei bine, pe Zimbor-Poarta la ordinul de începere, conform contractului trebuie să predea și amplasamentul, ceea ce nu e cazul. În ce stadiu sunt exproprierile (pe tot județul Sălaj de la Suplacu la Topa Mică e același stadiu cu excepția a 5000 mp la portalele Meseș)? Licitația pentru identificare proprietari, realizarea anexei la HG-ul de expropriere, documentații cadastrale, rapoarte de evaluare etc este suspendată, probabil nu a răspuns CNAIR la clarificări, deci mai durează. Au primit semnale cei din CNIAR și se pare că încearcă cu ajutorul Iptana (cei care au făcut SF-ul), regie proprie, ceva achiziție directă să realizeze anexa pentru HG-ul de expropriere aferent Poarta Sălajului-Zimbor-Mihăiești (Topa Mică). Dar merge greu, foarte greu, tot felul de indivizi prin CNAIR care nu își fac treaba prin departamentele de exproprieri, achiziții, certuri, bisericuțe, polițe de plătit între ei, pe scurt metastază.

hefaistos

Frumoasa harta, însă este mai degrabă o lista de nevoi nu de proiecte realizabile în următorii 10 ani. Ar trebui sa mărim ritmul de 5 ori. Oricum realitatea este ca tot trebuie prioritate ca doar nu le-or licita pe toate într-o dupamiaza. Și pana la urma prioritatea la licitare va fi data și de finalizarea SF-urilor. De ex pe Ploiești Brașov probabil ca vom vorbi de licitate execuție sau P+Ex după 2023 sau 2024.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

vancouver

Pana una alta avem Master-Planul. Acolo s-au studiat pe bune niste punctaje pe baza de valori de trafic, costuri, avantaje, etc... si a iesit o prioritizare. Bine ar fi sa nu schimbam nimic la partea asta. Cand se epuizeaza tot ce e prins in MasterPlan, trecem la restul din "Planul investitional".

Ar fi bine ca macar o perioada toate guvernele sa se abtina din a schimba ceva abia aprobat, adica acest MasterPlan. E bun si planul investitional, in sensul ca statueaza ideea ca putem folosi si bani de la buget, chiar mult peste banii de la UE, dar hai sa terminam intai ce-i programat deja.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Foarte bună statistica. Daca o facem si per ministru...ar rezulta ceva interesant.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

Pentru investiții în infrastructură 2% din PIB, pentru armată 2% din PIB, încasări la buget 29% din PIB, cheltuieli cu pensiile și salariile 90% din încasări, cheltuieli sporite în sănătate și învățământ cel puțin pentru 1 - 2 ani datorită COVID-19, mai trebuie bani pentru alocații, ajutoare de șomaj etc. Parcă dă cu virgulă. Dați-mi voie să fiu eu Toma necredinciosul și să nu cred până nu văd.

Lcsaba

Autostrazile noastre pe langa ca sunt putine, nu sunt intretinute cum trebuie. Pe langa marginea autostrazilor am observat buruieni de 1 m, rigole necuratate pline de resturi vegetale si mizerie,  deja cresc arbusti si am vazut chiar arbori pe A3 Turda - Gilau. Din pacate peste tot observam nepasare, lipsa de implicare din partea autoritatilor!

adiarc

eu sunt de felul meu un optimist...

dar m-am saturat de carioci pe harta inainte de alegeri..

plus ca ,daca de maine ploua cu bani,actualul Cnair si administratia romaneasca nu au capacitatea sa-i absoarbă eficient

exemplu clasic - sanatatea - bugetul a crescut de cateva ori in ultimii 10-15 ani,dar cu exceptia catorva orase nu s-a schimbat nimic.....degeaba bagi bani in gauri negre
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

miszlik

O intrebare: Am citit ca pe M4 lotul Berettyóújfalu-granita,au fost plantate 360.000 de plante ornamentale(arbori,arbusti,etc) Cunoaste cineva proiect similar pe loturile din tara?

adiarc

pe toate loturile se planteaza in noduri si sp de servicii...totusi la unguri am vazut si pe margine si intre sensurile de mers, plus ca pe langa plantare e cea mai importanta mentenanta...daca doar plantezi si apoi uiti ,mare parte se vor usca...vreo 2-3 ani au nevoie de "atentie "
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Întreținerea e dezastru la CNAIR. Plâng constructorii de supărare, amintindu-și zecile de discuții cu CNAIR despre 5 cm în plus de balast pe drumurile tehnologice, despre tot felul de cărucioare de inspecție la structuri, despre sute de pagini scrise în cartea construcției, manualul de utilizare și întreținere. Și rezultatul la x ani de la inaugurare: zero întreținere, buruieni cât omul (ca să nu zic copăcei) pe drumurile de întreținere și pe taluze, parapeți mega-murdari, indicatoare asemenea, gunoi pe zona mediană cât cuprinde etc.

nicolaem

#6926
alecu, pest,
am adaugat eu coloana de ministri.



Cu bold, primii 3 ca performante la km semnati.
Am evitat intentionat cativa cu mandate scurte.
Nu ma pot abtine sa nu remintesc din punctul meu de vedere pe cel care a provocat cel mai mult rau :Sova. In diferitele lui functii (la MT sau la "Marile proiecte"). 2 ani si ceva care nu doar ca ne-au tinut pe loc, ba chiar a facut si pasi in spate pana cand dupa ce a plecat el s-a facut acel masterplan. Dezastru lasat de el se vede imediat in anii urmatori.

qionescu1

Nu se poate face presiune publica pentru a se arata si cere prioritizarea proiectelor in noul plan?

voicul

#6928
Din ce se vede in teren:
Directia principala este PISI, A0, DX12, pod Braila (nu e chiar A, dar cere multi bani) si A3 (multe sectiuni fiind semnate aici).
Urmatorul este A7, dar se asteapta dupa SF-uri si dupa la licitatii.
Se pare si ca A8 mai misca, dar mai dureaza ceva (mai mult  >:( )

dr4qul4

din ce se vede din satelit directia principala este facem ce avem. Nu exista o prioritizare.
- adica orice
- Daca avem proiect dam inainte chiar daca e bun de sters la fund. Las ca merge si asa
- Daca nu avem proiect.... ne apucam si facemm unul.

A3 avanseaza doar pentru ca am inceput-o acum 20 de ani. Poate nu in teren, dar in birouri sigur s-au facut ceva documentatii. Multe mult mai OK decat altele, astfel ca si blocajele au fost mai putine.
PiSi avanseaza pentru ca e presiune din afara, si pentru ca au fost obligati sa faca ceva. Dar avansul a fost extrem de lent pentru ca abia acum 7-8 ani s-a inceput ceva
DX12 se face petnru ca exista un proiect mai vechi. Au licitat pe ala si au sperat ca o sa fie bine. Am avut noroc de un constructor bun, altfel Dumnezeu cu mila.
Acelasi lucru si pe A10.. pe 3 si 4 am avut noroc de constructori seriosi. Pe 1 si 2 norocul s-a terminat.

CoBra nu are norocul restului de A3, pentru ca nu avem documentatie. Ea exista, dar a fost facuta de o companie privata, asa ca CNAIR nu se paote folosi de ea. Probabil asteaata o mocangeala.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024