News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paullie

#6885
@marisRO, IMO tâmpenia a fost inceputa de Nastase cu Mitrea si desteptul de Basulescu a semnat ca primarul pe contractul cu Bechtel. Auzi tu autostrada Brasov - Bors când era clar de atunci ca prioritatea ZERO era Pitesti - Sibiu - Arad.

Apoi urma A10 + A3 (doar Cluj - Oradea) si in paralel A7. Restul mai vedeam când si daca faceam Ax sau Dx. In fine acum vorbim discutii ca si cu nodul Boita, cocoasa Focsani, centura Galati, Techirghiol si multe altele facute cu picioarele.

Kimi

Quote from: voicul on August 26, 2020, 09:24:35 PM
Inainte de toate ... care?

Sighisoara - Faragas e complet inutila fara Sibiu - Brasov si Tg Mures - Sighisoara.
Deci primul pas: Sibiu - Brasov, inainde de toate.

Tg Mures - Sighisoara se poate face separat si nu trebuie sa depinda de A13 sau A10. Rezolva o cu totul alta problema pe care am expus-o mai sus.

naivu

Problema este ca sunt multe drumuri mai importante sau cu probleme de trafic mai mari decat TgMures-Sighisoara. Proiectul taie de-a curmezisul doua dealuri pana la Acatari (pe viitorul A8) si inca unul pana la TgMures, nu este ceva ce se poate incepe fara a avea un SF+PT corect, iar pe urmatorii 3-5 ani firmele de proiectare vor fi complet ocupate cu SF+PT-urile deja licitate sau aflate in licitatie. Daca avea deja SF, cum are A11, puteai spera sa se mai strecoare printre proiectele prioritare cate o bucatica, e.g. o centura la Balauseri, un tunel pe sub Nades. 10-15 ani doar pt inceperea lucrarilor nu mi se pare pesimist!

pasadia

Ceva documentație exista de pe vremea Bechtel. Problema e că nu e neapărat utilizabila căci e greu de spus dacă e utila și mai ales dezirabilă. Și zic asta pentru că:

- traseul gândit atunci nu e neapărat cel mai bun (dpmdv)
- nu pare să integreze alte proiecte din zona (de exemplu centura Sighisoara, așa cum e și ea la nivel de idee).

Dar una peste alta discuția e inutilă acum. Sunt altele care ar trebui făcute, nu acest segment.

ovicor

Inteleg ca altele sunt prioritatile, dar daca se face Ploiesti - Fagaras, o legatura Tg.Mures - Fagaras mi se pare logica. Ca bistritean, mai ales in conditiile actuale de acces in zona Cluj la A3, un drum  de Brasov, Bucuresti, Constanta via Cluj - Sebes mi se pare aiurea.

voicul

Sa o luam in ordine:
Ploiesti - Brasov nu se face in urmatorii 5 ani. Poate se incep sectiuni, dar cam atat.
Brasov - Fagaras nu se face in urmatorii 5 ani. Probabil nu se incepe nimic deci ...
Fagara - TGM nu se face in urmatorii 10 ani. Evident ca ar ajuta dar alte si alte sunt prioritatile, cum ar fi cele 2 de mai sus.

Hercule

Ok, am inteles din foarte, foarte multe posturi ca nu se va face Targu Mures-Fagaras. Ce nu imi place e inversunarea unora de a demonstra ca fraierii care isi doresc acest drum sunt in afara oricarei logici elementare (si eu fiind inclus aici). Am inteles si e suficient ca realitatea ne va demonstra aceasta, lasati-ne macar aici pe forum sa visam. Multumesc pentru intelegere!
Deșteaptă-te române!

pasadia

Ca să zic așa, important e că vei ajunge mai repede in Ceahlău nu in Piatra Craiului. Altfel spus, tu ai opțiuni (Ceahlău, Apuseni, Retezat, etc...). Eu in schimb nici măcar în Bucegi nu mai am spatiu. Dar nu-i bai, că doar regulile pe forum au stabilit demult despre ce autostrăzi NU vorbim.

mirceaeliade

Cu bucurie observ ca % publicate pe harta interactiva CNAIR continua sa creasca masurabil (fata de cele publicate acum in sinteza de la inceputul lunii):

A7: 68.5% (de la 67%)
A10/L4: 90.3% (89.5%)
A10/L3: 72.4% (71.4%)
PiSi1: 18.05% (15.28%)
CoBra5: 50.3% (42.6%)
A3/L2A2: 94.5% (93.85%)
DX12: 13.0% (12.4), 27.0% (24.8), 23.4% (17.2)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

naivu

^^Nu te entuziasma prea tare pe % afisate de CNAIR, sunt calculate cu intarziere, cateodata sunt si un pic subiective, 100-% nu e direct proportional cu timpul pana la finalizare si nu se vede in % total cand ai portiuni critice ramase in urma. E.g. Astaldi pe Iernut-Chetani mai are 5% dar ne asteptam sa dea in functiune in 2-3 saptamani (poate o luna, dar nu ne punem problema ca ii apuca iarna pe acolo), Pizzarotti pe Sebes-Santimbru mai are 10% dar nu ne asteptam sa dea in functiune in 2-3 luni (nici macar pana in primavara)!

Cetatean

În general aceste procente reprezinta progresul fizic al unui constructor. El declara la Cnxxl și aia le pun în tabel. Dacă ala are chef sa zică ca o făcut nu știu cât, nu îl cauta nimeni în 'coarne'
În funcție de cum merge treaba la ei intern, financiar pot fi la 4-5 % mai puțin, sau dacă sunt leneși, au neconformitati, nu își fac receptiile la 10-15 % în spate fata de fizic.
Asta înseamnă că le tre bani din buzunar la greu.
Cel mai greu sunt ultimii 5-10%,pentru ca reprezinta lucrări mici, migaloase, în general lucrări pe lângă corpul autostrazii și constructorii le lalalaie.
Gabioane,conectat santuri la podețe, drum tehnologic etc.


mirceaeliade

#6898
Sumarul updateurilor in tabel fata de cifrele de pe harta de acum cateva zile:

A3 2A2:  95.75% (+1.25%)
A3 1C L1: 6% (nou)
A3 2A3: 33.85%
CoBra5: 53.3% (+3%)
A0 S2: 2% (nou)
A10 L2: 72.86% (+0.46%)
A10 L1: 91.0% (+0.7%)
PiSi1: 19.95% (+1.9%)
DX12 L1: 13.60% (+0.6%)
DX12 L2: 26.98%  & 23.37%
Braila: 22.00%
Bacau: 73.00% (+4.5%)

Ionut

In exploatare (km reali, nu km de numerotare) incepand cu ultima inaugurare din 04.09.2020:
A1: Bucuresti-Pitesti 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva-Holdea 175,71 km
A1: Margina-Timisoara-Arad-Nadlac 159,56 km
A2: Bucuresti-Cernavoda-Medgidia-Constanta 203,00 km
A3: Bucuresti-Ploiesti 62,79 km
A3: Ungheni-Iernut 13,7 km
A3: Campia Turzii-Nadaselu 61,246 km
A3: Biharia-Bors II 5,35 km
A4: Constanta bypass 22,20 km
A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (intre nod Aiud si limita cu lotul 2) nu pot fi folositi
A11: A1-Apropiere giratoriu DN7 (ciot din Arad bypass) 2 km *lungime aproximativa
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 855,366 km
---------------------------------------------------------------------
A1: 444,93 km din total 581,04 km, 76,57%
A2: 203 km din total 203 km, 100%
A3: 143,086 km din total 606,531 km, 23,59%
A4: 22,20 km din total 82,20 km, 27%
A6: 11,40 km din total 273 km (estimare), 4,18%
A10: 28,75 km din total 70 km, 41,07%
A11: 2 km (aproximativ) din total 128 km (estimare), 1,56%
---------------------------------------------------------------------