Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Feri

DX Pitesti - Campulung - Brasov mi se pare cel mai fantezist dintre dx-urile/autostrazile planificate conform tabelelor.
Adica daca se fac si A1, A3 plus DX Gaesti-Ploiesti, mai este chiar asa necesar acest DX? 
Mai bine s-ar canaliza eforturile spre alte zone de trecere a muntilor.

GML

#6856
Poate ca eu inteleg gresit, dar Zalau-Satu Mare va face probabil legatura intre SM si A3. Dar legatura asta poate fi facuta si inainte de Zalau.Sau au pus Zalau-SM sa arata mai bine?

naivu

#6857
Iti garantez ca se gaseste trafic si pt DX Pitesti-Brasov (de exemplu ar fi f util pt zona turistica Bran-Moieciu, sau pt a lega Oltenia cu Brasovul, sau ar impulsiona fabrica Quin din Ghimbav sa produca componente pt Renault si Ford); nu-mi fac probleme de canalizare a efortului, mi-e clar ca se va incepe dupa ce se termina CaLu, PiSi, CoBra, BacaBra, TarTar si chiar SuBis. Deocamdata refac DN-ul din zona cu o firma gen PizzaAkt, au inceput in 2014  :lol: :lol: :lol:
Legatura SatuMare-A3 va fi asigurata de SatuMare-Oradea, plus ca SatuMare va avea propria lui conexiune cu autostrada M3 pe la Petea sau Oar. Drumul spre Zalau este legatura cea mai directa SatuMare-Cluj-Bucuresti-Constanta.

mirceaeliade

Pitesti-Brasov e important pt turism.  Ori Brasov-Bran, or Bran-Pitesti, dar cred ca prima varianta e acceptabila daca se face A3 pana la BV, sau daca sa face odata aeroportul de la Ghimbav.  Oricum, Bran-Pitesti cred ca include si sectiunea pana la Mioveni.  E ca la A11: nu se va face, dar capetele de la Arad si Oradea au rostul de a fi la nivel de DX/A, cum si capetele de la Mioveni si Bran ar avea un impact direct.

Cetatean

@vancouver
Stadiul fizic se face cam o data pe luna, în general în data de 30.
Într-un excel cu foarte multe linii și sheeturi cu legături între ele.
În general este împărțit pe specialități si departamente, infrastructura ,structuri, suprastructura, semnalizare etc.
Practic se completează câteva zeci/sute de linii cu cantități estimate/măsurate din care rezulta acest stadiu fizic.
Într-adevăr el se raportează la valoarea totala a contractului, la care de multe ori nu se ajunge din motive evidente de estimare/calculare greșită a cantităților la momentul 0,cel de ofertare.
De multe ori, lucrările suplimentare executate și ne aprobate încă, nu se trec aici. Asa ca putem avea cazul unui hop la un moment dat.
Unde da cu minus, ori s-a estimat ceva greșit (2.5%e mult, când ei au avut cred ca vreo 5% într un an) ori este o alta situație când au declarat în producție lucrări care întra pe ceva suplimentar și atunci ele fac obiectul unui nou contract.

Cetatean

#6860
Pentru Mioveni Brașov, a făcut CNAIXXL o mare gherla cu Azvi. Le au dat la aia avans în 2014 cred, pentru tot lotul, deși nu era exista proiect, AC nimic cred, pentru porțiunea Câmpulung Bran.
Nu cred ca au cheltuit avansul pe Mioveni Câmpulung.
Păcat de acel drum ca a primit un constructor atât de slab. Probabil când termina Azvi, o sa intre iar în lucru :p
Vad ca în tabelele lui CNAIXXL sunt trecute și Transfăgărășan și Trasnalpina,drumuri care au nevoie acum urgent de reparații și finalizarea unor lucrari. Dpdv turistic, drumurile astea atrag o grămadă de oameni, atât din tara cât și din străinătate. Acum, nu peste 15 ani.

rt25

Bunicii sunt din zona. La cat de groaznic s-au miscat acesti Gigei de la Azvi a ajuns toata zona sa spuna ca e sabotaj impotriva turismului local. Sa fac 2h BV-Bran (30km), situatia repetandu-se timp de 4 ani in fiecare vara e total inacceptabil.

+1 naivu.

Feri, acel drum chiar este circulat. Foarte circulat, inclusiv tiruri cu marfa, daca mergi de la Bran la Campulung si prinzi 2-3 tiruri o sa ai o viata grea pe acele serpentine. Poate fantezist e ca acolo (pasul Rucar-Bran) acel tronon poate fi rezolvat doar printr-o insiruire de tuneluri si viaducte:
-> se urca la 1300m in pasul de trecere, se coboara in podul Dambovitei foarte mult (care are forma unei galeti), si apoi se urca din nou.

Daca raman tot Azvi sa modernizeze tot drumul o sa ajungem la modul realist ca DX Brasov-Pitesti sa fie gata inainte de modernizarea DN-ului cu toate viaductele si tunelurile. (le-a luat doar 5 ani pe portiunea de 15km amarati intre Rasnov si Bran).

razvan96


naivu

@mirceaeliade, asa cred si eu, ca si la A11, cele mai interesante sunt capetele; pe Pitesti-Mioveni deja se lucreaza la SF+PT; capatul celalalt nu cred ca va porni din Brasov, mai degraba de pe linia Rasnov-Cristian-Codlea (autostrada A3-A13), daca-l face pana la Bran e bine, daca-l continua dincolo de Moieciu si Fundata e ideal!

rt25

Pai ideal este nod cu actualul lot in constructie Rasnov Cristian, iar DX-ul sa mearga pana la Moieciu cel putin. In acest fel ai access direct catre Castelul Bran si toata zona turistica pe DX. Urcarea spre fundata este foarte dificila si imposibila fara un tunel +- cateva viaducte.
Fundata e localitatea (ma rog al carei centru al localitatii) se afla la cea mai mare altitudine din tara.

In schimb, extensia nod Rasnov->Bran este campie ca in palma si apoi Bran->Moieciu daca merge pe vale este un traseu relativ usor.

Asa ca 10-15km de DX usor ar fi mana cereasca pentru turismul local (cum ar fi sa ajungi in 15 minute de la aeroport la Castelul Bran pe drum fara conflicte de trafic) daca se face un nod potrivit la Rasnov, sa nu trecem prin 3 giratorii.

naivu

Ai dreptate cu Fundata, interesul turistic pt Fundata si Fundatica nu genereaza prea mult trafic si un DX pana sus ar costa prea mult, dar mi-ar place sa fie nodul cu DX-ul dincolo de iesirea din DN73 spre Moieciu. Continuarea ar fi un tunel sub Fundata, un pod peste PoduDambovitei si scos DX-ul la nivelul Rucarului, ... dar asta e deja pt alta etapa.
Nu garantez ca se va putea veni pe DX la Castelul Bran (probabil traficul turistic va ramane tot pe DN73), dar, la fel ca si pe ValeaPrahovei, marele avantaj va fi pt traficul de tranzit, care nu se va mai impiedica de traficul local si turistic!
PS: probabil Ionut ne va muta discutia pe DX Pitesti-Brasov

pasadia

#6866
Ar trebui mutată discuția la "perle și inepții", dar mno...

PS: Brașov - Bran nu a fost niciodată 2 ore. Nici măcar una. Și asta pentru aia care nu vroiau sa se bage prin Predelut. In plus singurii ani cu lucrări au fost 2018, 2019. Anul asta drumul până în Bran e ok.
Quinn nu e singura firma automotive din Brașov și dacă vreuna nu produce pentru Mioveni atunci în mod sigur nu DN73 e de vina.

Cât privește DX-ul - din Tohanu Nou in Moeciu nu ai pe unde să-l bagi la cat de prost s-a construit, mai departe presupune niste costuri de mediu dar și financiare imposibile. Renunțați la vise umede și acceptați soluția normala. A$ de la Brașov la Ploiesti și apoi un DX spre Titu până în A1. E mai mult decât suficient pentru orice trafic ar exista intre Pitești și bazinul Brașov / Bran.

naivu

Pt urmatorii 20-30 ani sunt de acord cu tine, pt ca este un proiect greu si costisitor, mult prea aproape de CoBra. De asemenea, capatul dinspre Rasnov e intradevar problematic, un prim nod intre TohanuNou si Bran e mult prea aproape de inceputul DX, iar, fara vreo sclipire de profesionalism (poate chiar de geniu) din partea proiectantilor, s-ar putea sa-i gaseasca loc abia la Rucar  :).
Dar cerere pt DX Pitesti-Brasov exista si, dupa ce se va termina orice altceva, e posibil sa inceapa ceva si acolo!

horatiu.cosma

^
Nu știu pe unde ai văzut tu cererea asta pentru DX Pitești-Brașov, sigur nu pe cifrele de trafic. Pe la Rucăr cifrele CESTRIN 2015 arată vreo 2800 MZA, ceea ce denotă o "cerere" acerbă pentru un drum comunal de toată frumusețea.

naivu

#6869
Istoric, culoarul Rucar-Bran a fost principala legatura intre TaraRomaneasca si Transilvania (probabil, la vremea lui, o fi avut cel mai mare MZA de pe teritoriul celor trei voievodate  :)). Insasi limba romana considerata azi literara are la baza graiul vorbit in nordul Munteniei si sudul Transilvaniei, destul de posibil rezultat al traficului comercial pe aceasta ruta. Faptul ca necesitatea pt acest drum nu se reflecta in cifrele de trafic e datorat in primul rand geometriei deficitare a DN73, care face varianta ocolita pe valea Prahovei o varianta mai atractiva pt traficul de marfa Pitesti-Targoviste-Brasov sau pt traficul turistic spre Bran-Moieciu-Fundata. Am fost de mai multe ori la Moieciu si de 2-3 ori am mers -Rucar-Targoviste-Buc; nu am regretat, ca nu ma grabeam nicaieri, dar am facut o ora in plus fata de ValeaPrahovei!
Nici A8 nu se face pe baza MZA de la CheileBicazului sau de pe DN13B  :D.
Ca sa exagerez un pic, strict pe baza de MZA, ar trebui sa prioritizam A11 inaintea A7 si Cluj-Dej inaintea Iasi-Pascani  :D?