Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

#6645
În conjuncție cu DX Găești-Târgoviște-Ploiești și cu A7, un DX Brăila-Buzău ar duce un oarecare trafic est-vest (care există deja) la o distanță mai mare de București; ceea ce va fi de dorit: orice degrevează Bucureștiul e, zic eu, bun.

În principiu subscriu la @ultrasbz: un pod peste Dunăre la Călărași ar merita susținut cumva de un drum care să aducă eficient trafic dinspre Moldova la acel pod: ar rezulta încă o ocolire largă a Bucureștiului de către un trafic care nu-l vizează. Două bile albe.

Dominik

Sa nu uitam nici de A6 si Via Carpatia  ;)
You're in Steelers Country

tom_sawyer

#6647
Nu inteleg de ce vedeti necesara doar conexiunea cu Bucurestiul a zonei GL-BR, adica ati prefera modernizare DN21 in locul unui DX Braila-Buzau.
Nu e mai importanta conectarea acestei zone cu Vestul, prin CoBra si/sau Ploiesti-Gaiesti-PiSi?
Deci DX-ul spre Buzau indeplineste 2 roluri, legarea de Bucuresti fiind rolul secundar.

DX-ul complet se justifica fara doar si poate (viteza+siguranta), e si foarte ieftin si rapid de construit, nu intersecteaza niciun curs major de apa (doar 3 pasaje peste calea ferata).

Oricum contractul de SF+PT e deja semnat, cu ordin de incepre dat.

ovideatza

Eu DX-urile
Focsani-Albita
+ Tecuci - Braila
+ pod
+ Tulcea-CT (desi eu as prefera traseu direct pod-CT)

cred ca ar reconfigura complet traficul pe relatia Iasi - Vaslui - Braila/Galati - Constanta.

Momentan traficul creste continuu si este mai greu intre Tecuci si Sendreni, avand in vedere ca e o localitate continua iar platforma e clar deficitara. In rest s-a mai investit sau satele sunt mai rasfirate.

Totodata traseul de mai sus ar scurta din Iasi-Constanta "cocoasa" actuala Braila-Giurgeni-Harsova sau Braila-Slobozia-A2.

Asa ca atunci cand taiati din DX/A din aceasta zona luati in calcul ca mai exista si alta ruta importanta de trafic N-S in Moldova+ spre Port Constanta paralele cu "coloana" A7 si care ar trebui sa fie cumva deservita, evident nu propun A/Dx gata, dar din investitii combinate, punctuale, cu 2-3 DX+upgrade la DN-uri existente unde se poate as zice ca s-ar rezolva si aceasta nevoie.

De aceea eu zic ca harta postata cu 2 dx-uri care pleaca din Tisita/ Focsani/ R Sarat aproximativ, unul spre Albita si unul spre Braila + pod + legatura cu Constanta ar rezolva 70-80% din cam orice judet inclusiv nord (SV, BT) si pana in port.

Fara sa atragem traficul pe podul nou ce rost are investitia acolo? Local nu are cum sa se justifice.

vancouver

@tom_sawyer: "Nu e mai importanta conectarea acestei zone cu Vestul?"

Ei bine nu, conexiunea cu vestul inseamna pentru autoturisme 2-4-6 maxim 10 drumuri pe an. Adica pe relatia Galati - Berlin de exemplu nu stai sa pendulezi, nici zilnic, nici saptamanal, nici lunar.

Pe cand la Bucuresti s-ar putea ca unii sa penduleze zilnic sau saptamanal sau din cand in cand... Asa ca da, relatia Galati-Bucuresti e cu mult mai importanta decat relatia Galati - Nadlac.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@ovideatza: in afara sezonului estival A2 Bucuresti - Constanta este GOALA. Adica legatura Constanta cu zona metropolitana Bucuresti cu 3.000.000 de locuitori este GOALA.

Cum iti imaginezi ca va fi legatura Constanta cu centrul Moldovei, adica un bazin total cam la fel de mare ca Bucurestiul, dar care se afla in medie la 5 ore distanta in loc de 2 ore distanta de Constanta si compus din 40% populatie rurala.

Trebuie sa intelgeti ca Tulcea sau Constanta sunt CAPAT DE LINIE. Acolo nu se mai suprapune trafic care merge mai departe. Nu exista mai departe.

ORICINE STIE CA ORICE AUTOBUZ LA CAP DE LINIE (aflat la marginea orasului) PLEACA GOL. Abia dupa cateva statii se aglomereaza.

CONSTANTA SI TULCEA SUNT LA MARGINEA ROMANIEI.

Eu sunt din Constanta si simt pentru acel oras si pentru Dobrogea. Deci credeti-ma, daca ar fi logic, as sustine aceste proiecte. Sunt o aberatie.

DE AIA SUSTIN DN21. Pentru ca nu merge de la un capat la un alt capat, ci se afla pe un CULOAR, si pe langa traficul local se adauga (in timp) trafic international.
DE AIA SUSTIN A8. A8 nu leaga doar Moldova de Transilvania ci si Ucraina de Austria ! ! !

Intelegeti diferenta?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

#6651
@aqualung nu vad care e problema cu ocolirea B, mai ales ca acum o sa avem centura pe 2 benzi A2 - A1. In plus o sa apara si A0 pe S. Deci ocolirea nu va mai fi o problema (in 10 ani).

In calcul se ia de fapt interesul economic. Unesti BR si GL cu Faurei sau cu Slobozia?

Desigu una nu elimina pe alta, dar vorbim de prioritizare.
Si acum GL - SB se face prin B, pentru ca e cel mai rapid asa. Si va fi gata curand si PISI 1  :D

L.E. Am vazut mesajul lui vancouver dupa postare:
Si eu sunt tot pro A8 si A13 doar pana la BV. A8 dupa mine uneste mai bine Moldova de V.

slartibartfast

Să nu ne imaginăm că A0 va fi pomul lăudat pe care putem înfășura traficul între oricare două regiuni ale țării. Pe termen lung, oricât de bună va fi centura Bucureștiului, tot își va atinge niște limite. Și acum pentru tranzitul Buzău-Pitești sunt destui care preferă DN1B-DN72-A1 în loc de DN2-DNCB-A1. Și prin ,,destui" mă refer și la trafic greu, nu doar cel ușor.

adrian-FSB

Salut tuturor.

Am postat si pe thread-ul A13 o varianta de drumuri rapide care au legatura cu A13 si vama Albita. Le enumar si aici, cu precizarea ca acestea pot fi construite in etape, unele portiuni (ex Adjud-Barlad sau Bacau-Vaslui) fiind propuse pentru a reduce distanta de la vama Albita spre Transilvania:

1. A13, pe traseul actual, pana la Onesti
2. A/DX, pe traseul vama Albita - Vaslui - Barlad - Tecuci - Marasesti (conexiune A7) - Bucuresti
3. A/DX, cel putin pe traseul Comanesti - Onesti - Adjud (intersectie A7), cu posibila prelungire pana la Barlad (conexiune cu A/DX care vine de la Albita-Vaslui)
4. A/Dx, cel putin pe traseul Comanesti - Moinesti - Bacau (intersectie A7), cu posibila prelungire pana la Vaslui (conexiune cu A/DX care vine de la Albita). De asemenea, acest drum rapid (A/DX) ar putea fi extins in viitor spre vest, pentru a uni Moldova cu alte orase mari din Transilvania, respectiv Miercurea Ciuc - Odorheiu Secuiesc - Sighisoara (conexiune cu A3) - Medias - Blaj - Teius (conexiune cu A10)

Legat de A8 si Autostrada Nordului eu as propune alta varianta de traseu, care ar putea optimiza alte trasee de drumuri rapide, unele aflate deja in faza de lansare licitatie SF (ex."Autostrada Nordului Baia Mare - Suceava). Acum cativa ani un coleg de pe forum, analizand harta Romaniei, mentiona ca A8 "coboara" din Tg Neamt spre Tg Mures, dupa care "urca" spre Cluj - Zalau - Oradea. De aceea as propune un traseu modificat pentru A8, binentele cu posibilitatea construirii in timp a autostrazii:

1. traseu actual pe relatia Ungheni - Iasi - Tg Neamt
2. traseu Tg Neamt - Vatra Dornei, intersectie cu A/Dx Autostrada Nordului, care vine de la Suceava (de fapt de la conexiunea cu A7)
3. Vatra Dornei  - Bistrita (traseu comun cu Autostrada Nordului)

De la Bistrita A8 se continua spre Nord, dar, intr-o prima faza, se poate face o A/DX Bistrita - Tg Mures, pentru conexiune cu A3 (deja construita)

In viitorul indepartat:
4. Bistrita - Beclean - Dej (conexiune cu A10, prelungita de la Turda), traseu comun cu Autostrada Nordului

5. Dej - Prislop Cluj - Jibou - Zalau (conexiune cu A3)

Iar Autostrada Nordului ar putea continua de la Prislop Cluj spre Baia Mare - Satu Mare.

Legat de drumurile rapide din zona Baragan - Dobrogea - Braila - Galati, v-as propune urmatoarele variante

1. DX Rm Sarat (conexiune A7) - pod Braila - Tulcea
2. Dx Braila - Galati sa fie prelungit cu VO Braila, pana intersectia cu DN21, la sud de Braila
3. upgrade la nivel de DX a DN21 Braila - Slabozia - Drajna (conexiune cu A2), cu posibilitatea prelungirii la Calarasi, atunci cand se va construe podul Calarasi - Silistra
4. prelungire A4 la nord, de la Ovidiu, sub forma de A/DX pana la M. Kogalniceanu
5. Dx M Kogalniceanu - Babadag - Tulcea, cu posibilitatea efectuarii unei conexiuni cu Ucraina, pe la Isaccea - Cartal sau Tulcea - Ismail (rutier si feroviar)
6. upgrade DN2A la nivel Dx pe ruta M. Kogalniceanu - Harsova - pod Giurgeni/Vadu Oii, apoi DX parallel cu DN2A pana la Ploiesti/intersectie A7
7. prelungire A4 la sud pana la Techirghiol
8. A/Dx Teghirghiol - Mangalia Vama Veche - granita BG
9. A/Dx Teghirghiol - Negru Voda - granita BG




pasadia

Quote from: vancouver on May 06, 2020, 12:31:49 AM

- Braila - Ianca - Faurei(-Buzau) DX in loc de upgrade drum actual. O sa mai studiez. Un argument corect = la campie = pretul mic (argument @jatson). Cu mentiunea ca multi din Galati Braila prefera D21+A2 spre Bucuresti + componenta de trafic Bulgaria/Turcia via Dn21 (si acest lucru a facut ca din studiul pentru podul de la Drajna peste M800 sa rezulte ca trebuie 2+2). Deci se cere 2+2 pe Dn21 => devine si mai atractiv DN21+A2 spre Bucuresti, deci cu tot podul de la Braila nu vad de ce sa creasca asa mult traficul pe Braila-Ianca-Faurei daca se face upgrade DN21.
- daca se face DX Buzau - Braila - pod Braila - Tulcea atunci sa se renunte la DX Tulcea - Constanta. Drum gol acum. Cu combinatia  A3+A7+DX Buzau-Braila-Tulcea relatia Tulcea + delta spre Bucuresti se va face exclusiv pe acest DX si chiar ca o sa ramana complet gol un drum Tulcea-Constanta. O centura Babadag (6km drum 2+1) si o continuare a A4 pe langa aeroport M. Kogalniceanu pana la Cogealac (ca. 35 km autostrada) e absolut suficient. In acest caz accept la "schimb" Braila - Ianca - Faurei - Buzau = DX

Oarecum ce sugeram eu era cam asa:



Sunt fan upgradari DN-uri actuale si solutii punctule, dar mai ales sunt fanul idei de a te uita unde e trafic. Si e mult mai mult trafic in zona periurbana decat in plin Baragan. Ca atare sugeram un capat de DX nou de intrare spre Braila care sa elibereze DN21 si DN2B pentru traficul local. Iar acest DX ar merge (in prima faza) pana undeva in zona SE fata de Faurei, asigurand de acolo conectarea in DN2B si DN21 (undeva pe la Baraganu).

Asta inseamna evident ne-upgradare pe DN21 Baraganu - Braila si DN2B Faurei - Braila (eventual chiar down-grade la nivel de DJ). Si eventual o analiza serioasa daa acel capat de DX ar trebui continuat spre Buzau, spre Slobozia sau spre Urziceni, legat in DN2-ul care teoretic va fi mult mai liber la acel moment.  Ideea e ca am facut acele drumuri, le cunosc cat de cat: ca in multe alte parti, traficul e redus in plina campie (adica mno, e cam ca Valea lui Mihai - Carei: drept, cu optiuni de depasire, fara multe sate, fara mult trafic exceptand zonele peri-urbane). Ar putea fi imbunatit usor analizand geomtria (prea multe curbe la 90 de grade, mai ales pe DJ-urile din zona) + centuri + pasaj peste CF + intersctii cu vizibilitate (mno, crest mare porumbul pe acolo).

A investi intr-un DX cap-coada, pest 100km, indiferent de traseu, e over-kill acum. Iar peste 20-30 de ani s-ar putea sa fie alt prioritati - poate e mai important Galati - Calarasi, sau poate Bucursti - Braila direct... 

naivu

@pasadia, nu e rea nici versiunea ta, dar DN21 Braila-Slobozia este ideal pt upgradare (fac drumul dus-intors in fiecare an; DN2B Braila-Buzau are localitatile ceva mai dese dar s-ar preta si el la upgradare prin solutii punctuale): sate putine (doar vreo 7 intre zona Sloboziei si zona Brailei), compacte, distantate, campie de jur imprejur fara obstacole sau constructii; o VO Braila care sa ma scoata dupa Albina, o VO Slobozia care sa ma ocoleasca incluzia Slobozia Noua, intersectii denivelate, cateva mici devieri pe langa sate, largit DN21 intre localitati de la 1+1 la DX si iata noul DX (astept aplauze ... :D :D :D). Inca nu m-am hotarat daca in dreptul iesirilor catre sate sa lase la 2+2 sau sa fie iesiri denivelate.

pasadia

Nu sunt eu prea prieten cu Braila, dar iti dau un exmplu de ce consider ca NU trebuie sa ramana DN21 in preajma Braila ca drum de tranzit: intersctia de la Lacul Sarat. Street View imi arata aspectul de acum, cu sensul giratoriu (eu mai degraba mi-o aratand ca in imaginile din 2012).

Insa chiar si asa, e nepotrivita pentru traficul de tranzit. DN21 acolo ar trebui sa fie tratat ca bulvard urban, 1+1 si  2 benzi de bicicleta. In schimb e principala poarta de intrare in Braila. Asta trebuie evitat, si de asta as concentra investitiile in zona peri-urbana, si nu in campurile dintre Slobozia si Buzau.

pest1969

Observ ca multa lume are obsesia legaturilor cu vestul.
Stim cu totii ca partea asta e foarte importanta, dar e cel putin la fel de importanta reteaua interna care, orice ar spune unii sau altii, se invarte in jurul Bucurestiului si a altor mari aglomerari urbane. Daca am populatie mare inseamna ca am piata mare. Am deci oportunitati pentru firmele din restul tarii sa concureze cat mai bine pe respectiva piata. Un A7 complet  alaturi de A1 complet ii va da posibilitatea unei companii din Suceava sa concureze pe picior de egalitate cu una din Alba sau chiar Arad pe piata din Bucuresti. Un A8 de la Iasi la Tg Mures va fi mai benefic poate decat un A3 de la Cluj pana la granita de vest.
Reteaua maghiara e un foarte bun exemplu. Toate drumurile duc in capitala.

naivu

Tocmai de aceea am zis ca varianta de ocolire Braila trebuie sa ajunga la Albina (si implicit sa ocoleasca Lacul Sarat si zona comerciala si apoi industriala din sudul Brailei).

vancouver

#6659
Varianta modificata cu sugestiile de aici. Nu am modificat nimic la Ploiesti, dar nu inseamna ca nu sunt bune si alte variante, se poate detalia separat. Si zona Galati-Braila necesita o detaliere. Scopul hartii e de a vedea insa imaginea de ansamblu. De a vedea aspecte precum:

- e mai bine ca A13 sa iasa la Adjud, atunci se leaga de DX la nord de Tecuci si apoi mai departe atat spre Galati, cat si spre Barlad-Albita-Rep. Mold.
- DX la nord de Tecuci nu trebuie sa fie oblic (cum a desenat @pasadia cu vreo 2 pagini in urma), ci perpendicular pe A7. Astfel este util si pe relatia Bucuresti-Barlad-Albita-Rep. Mold
- adevaratele autostrazi de tranzit major sunt: A1, A2, A7 si A8, prin A8 intelegandu-se si A3-ul dintre Tg. Mures si Oradea. Acestea rezolva marile relatii inter-regionale si internationale. A13 ar avea acest rol in lipsa A8, dar daca se face A8 atunci A13 nu va avea rol major in tranzitul international. De aceea eu personal consider OK sa se faca mici bucle pe A13, DACA sunt utile si astfel se evita alte constructii ulterioare (de ex. ocol Tg. Secuiesc prin nord. Fara acest ocol trebuie construita la un moment dat in PLUS si o centura Tg. Secuiesc vest, ca legatura intre A13 si DN spre Miercurea Ciuc. Ori A13 facuta pe la nord de Tg. Secuiesc este cu doar 2-3 km mai lunga si reduce cu min. 15 min. din start drumul spre M. Ciuc)




Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.