Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

jaston

#6630
Parca nu mai gasesc topic in care sa nu apara si A8. Indiscutabil, este nevoie de si de ea. Dar, nu credeti ca se vorbeste un pic cam mult despre aceasta? Sa lasam expertii sa-si faca treaba si sa asteptam rezultatele. Asa cum este nevoie de A8, asa este nevoie si de Sibiu Pitesti sau Cormarnic Brasov. Dar parca nu este atat tam-tam. Toate sunt grele de facut, indiscutabil. Nici A8 n-o sa se faca peste noapte. Cu munca si cu pricepere se face.

vancouver

Da chiar, hai sa inchidem forumul si ne vedem fiecare de ale noastre. "Sa lasam expertii sa-si faca treaba si sa asteptam rezultatele"  :lol:

Tu te auzi ce zici? Sa asteptam .... r e z u l t a t e l e. Da, bine, hai sa le asteptam... Ne dam intalnire peste 50 de ani, sa vedem ce s-a mai facut?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Schema ta este buna si simplu de inteles...

(Mai ales ca nu are cocoasa la Focsani...  ;) )

+1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

"Experții" lucrează de 30 de ani 24/24 și dau iubitei Românii prim munca lor patriotică nu mai puțin de 30 de km de autostradă pe an. Corect, să stingem becul și să îi lăsăm să lucreze în continuare, că bine fac ce fac.

StefanCelMare

#6634
Eu când văd 4 treceri ale Carpaților pe o schemă, devin circumspect.
Poate în 2100, ce să zic.
Nu putem face una sau două treceri, dar vorbim despre 4.
Hai să facem PiSi, apoi discutăm.
PiSi, A0, A7, A3 spre graniță. Cu DX Craiova-Pitești, astea sunt realizabile pe următorii 15 ani.
Mai o centură ici-colo, mai un drum european, poate și A13 Sibiu-Brașov... cam astea putem, maximal.
Ce va fi după, habar nu am.

voicul

As mai pune si cate ceva din A13 pe SB - BV si A8 TGM pana in munti si/sau Iasi - Pascani. Adica ce e mai simplu din cele 2.

La nivel birocratic, din 2016 s-au mai schimbat unele lucruri.
Vad ca de ce vreme (de la o schimbare de anul trecut) se mai misca ceva. Pasi mici, dar ceva progrese sunt si la CNAIR/MT.

StefanCelMare

#6636
Eu aș fi mulțumit / fericit dacă le-am bifa pe toate cele de sus in 15 ani.
La cum citesc că merg lucrurile în România, am dubii.
E concurs de dat cu stângul în dreptul.
Lotul 1 A10 este un exemplu perfect.

Iată ce stil de lucru se brevetează acolo:
- aparent s-a licitat nod A1/A10 cu două benzi; oferta câștigătoare avea o bandă pe bretele; nici ofertantul nici beneficiarul nu au observat (? sau nu au vrut să observe), acum au amândoi o parte din vină și niciunul nu vrea să denunțe contractul (nu sunt 2 lei modificarea aceea... cine își asumă greșeala?);
- una din consecințe este că ritmul de lucru este lungit pentru acoperirea pagubei; unii sub-contractori nu sunt plătiți sau sunt plătiți f.greu;
- din proiect lipsea menționarea unei gropi de gunoi ilegale, de dimensiuni relativ mici, pentru a cărei re-locare au fost necesari cam 4 (patru) ani!
- relocarea utilităților s-a petrecut într-un ritm foarte lent, fiind necesari ani de zile pentru un stadiu aproape de zero probleme relocări (dar și acum mai sunt).
- imposibilitatea relocării rețelei electrice pentru că nu se știu proprietarii legali ai terenurilor sub care sunt stâlpii (asta va fi și mai și prin sud/moldova unde nu a fost deloc cadastrul austro-ungar).
- în puținele zone unde A10 a trecut aproape de case au apărut probleme; cea mai vizibilă la Oarda, unde firma constructoare a lungit munca exact în unul din puținele puncte unde putea deranja comunitățile locale, ceea ce a dus la conflicte în justiție, cu efecte de prelungire a lucrărilor.
- firma constructoare șantajează statul să aprobe modificări de sume lungind munca nejustificat la obiective precum podul peste Mureș, groapa de gunoi (nodul Alba Sud), nodul Alba Nord, nodul A10/A1.
- compania de drumuri răspunde prin amânare plăți, amenințări prin presă, contactarea firmei mamă.

Voi ce ziceți, care sunt șansele ca loturile de pe A0, PiSi, A7, A3 spre graniță să nu aibă parte de astfel de probleme?
Eu zic că sunt șanse 0.
Cel puțin jumătate din loturi vor continua pe stilul ăsta de probleme și lipsă de asumare, conflicte legale, etc.
Tot ce ține de aparatul de stat merge cu sincope. Cum ți-e norocul. Cadastru, utilități, licitații, coordonare proiecte, legislație proastă, jucători politici (miniștri, șefi de partide/guverne). La ele se adaugă firme străine mari adaptate bine la mediul local. Rețetă de succes, ce mai!

pasadia

In mod normal nu mai comentez dupa un mesaj cu care sunt de acord. Si surprinzator, sunt de acord cu mesajul si harta lui vancouver de mai sus, mai ales ca cuprinde multe dintre ideil pe care le-am vehiculat si eu pe aici de-a lungul timpului:

- A13 pe valea Casinului, nu pe valea Oituzului
- A13 spre Adjud, nu spre Bacau
- trapez nu triunghi in zona Siret - Buzau

Dar mno, cateva chestiuni de detaliu tin sa punctez:
- A13 pe la nord de Tg. Secuiesc si upgrade spre Miercurea Ciuc pentru DN11B, nu pentru DN12 Sfantu Gheorghe - Tusnad (o sa imi fac timp mai incolo pntru o explicatie mai larga)
- poate totusi macar Braila - Ianca - Faurei ar trebui DX cu conectare de acolo pe un DN upgradat spre Buzau + un DN nou spre Insuratei / Baraganul (si apoi ugradare punctuala a DN21)
- capatul actual A3 de la Ploiesti in continuare imi pare o prostie. In contextul ipoteticei continuari A3 spre Comarnic dar si a DX-ul spre Titu, cred ca poate fi gandita o solutie mai buna conforma cu cele propuse deja pe alte topicuri (A3 sa ocoleasca Ploiesti pe la nord, accesibilizand astfel si zona Valeni de Munte / Plopeni iar capatul actual sa fi modificat pntru a servi ca dbut al DX-ului spre Targoviste).

jaston

#6638
Dupa ce am postat  mai sus ceva legat de A8 si de experti, Karma mea a coborat de la -16 la -25 puncte.

Cu tot respectul pentru experti, de aici si de dincolo, am si eu cateva observatii:

- Vancouver spunea ca nu se justifica DX Buzau-Braila.
Intr-adevar, acum nu este atat de mare trafic, dar in curand odata cu deschiderea podului de la Braila va fi trafic mai mare. Pentru ca va lega o buna parte din Transilvania si Vestul tarii, Oltenia, Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si Buzau de zona: Braila, Galati si Tulcea (care numara mai bine 700.000 de suflete). Nu mai zic de legatura cu Rep Moldova si Ucraina pe la Giurgulesti. Cred ca si locuitorii din estul Romaniei au nevoie de  drumuri rapide si sigure, care sa incurajeze dezvoltarea economica si sociala in zona lor. Trei porturi mari la Dunare+Delta.

Cum este A8 pt o parte din Moldova, asa este si DX Buzau-Braila pentru Galati Braila si Tulcea.
Nu doar Moldova are nevoie de autostrada, toata Romania are nevoie.

Eu n am nici o treaba cu A8, sa se faca. Dar sa nu vina cineva care sustine A8 sa-mi deseneze DX Buzau-Braila cu linie subtire intrerupta.."cu upgrade, cu profil 1+1, 2+1, 2+2 pe alocuri..cu posibil efort financiar mic..." Ce-i asta..?? Nu-i destul ca avem DN85..B-BZ, care e cum e?

Eu n am mers in Moldova sa desenez A8 cu linie subtire intrerupta.

Atata timp cat drumurile se fac din fonduri europene, de ce sa-i lasam pe altii fara drumuri rapide?

Dagda

@jaston cred ca discutiile de genul vor disparea cand si daca gestiunea proiectelor pt infrastructura rutiera "va cobora" la nivel regional.
Buzau Braila  se poate face DX 2+2, plus ca nu e mare filozofie de construit, e teren plat...

Si inca ceva, mi se pare putin aiurea ca eu de la Brasov de exemplu sa vin si sa ii zic cuiva din Satu Mare ca ii trebuie centura cu 1+1, cu semafoare daca se poate si cat mai multe accese :)
Fiecare regiune ar trebui sa isi gandeasca propria strategie de dezvoltare a infrastructurii si sa obtina finantare pentru ea. De la nivel nivel national nu ar trebui decat sa se vina cu niste sume suplimentare sub forma unor cofinantari (restul de 15%, poate chiar ceva in plus) pt conexiunile intre regiuni care in unele cazuri si sunt in zonele mai dificile.

vancouver

@pasadia:
- A13 la nord de Tg. Secuiesc e ce am propus si eu pe threadul A13, dar au fost critici ca promovez ocoluri. Deci de acord cu tine. DN11B upgrade in loc de DN12 de acord
- Braila - Ianca - Faurei(-Buzau) DX in loc de upgrade drum actual. O sa mai studiez. Un argument corect = la campie = pretul mic (argument @jatson). Cu mentiunea ca multi din Galati Braila prefera D21+A2 spre Bucuresti + componenta de trafic Bulgaria/Turcia via Dn21 (si acest lucru a facut ca din studiul pentru podul de la Drajna peste M800 sa rezulte ca trebuie 2+2). Deci se cere 2+2 pe Dn21 => devine si mai atractiv DN21+A2 spre Bucuresti, deci cu tot podul de la Braila nu vad de ce sa creasca asa mult traficul pe Braila-Ianca-Faurei daca se face upgrade DN21.
- daca se face DX Buzau - Braila - pod Braila - Tulcea atunci sa se renunte la DX Tulcea - Constanta. Drum gol acum. Cu combinatia  A3+A7+DX Buzau-Braila-Tulcea relatia Tulcea + delta spre Bucuresti se va face exclusiv pe acest DX si chiar ca o sa ramana complet gol un drum Tulcea-Constanta. O centura Babadag (6km drum 2+1) si o continuare a A4 pe langa aeroport M. Kogalniceanu pana la Cogealac (ca. 35 km autostrada) e absolut suficient. In acest caz accept la "schimb" Braila - Ianca - Faurei - Buzau = DX
- solutie A3 Ploiesti partial de acord cu tine (partial color...) dar eu cred ca trebuie si A3 prin vest de Ploiesti si un DX prin est
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ciachi

Apropo de "harnicii" din CANIR , care ne-au livrat cate 30 de km de autostrada/an in ultimii 30........eu zic sa fim cat se poate de obietivi si  sa spunem ca datorita lor si muncii lor continue am primit in ultimii 30 de ani  aprox.  24,5 km autostrada/an...adica din 850 km scadem 96 KM(buc.-pitesti)   facuti in 72' ...... mai scadem si 18 km (fetesti -cernavoda) terminati in 1987.....ne raman 736 de km pentru care au trudit o armata de "experti" CNAIR a si sa nu uitam costurile..... de multe miliarde de euro/dolari platite pt. acesti km. de autostrada .......ca sa nu mai zic de bonusul primit : mii de morti , mii de oameni mutilati pe viata, miliarde si miliarde de euro platite drept daune morale si materiale,  , miliarde de euro si miliarde de euro pierdute ca urmare a multor  investitii straine ratate...........astea sunt realizarile "gospodarilor" CNAIR......propun sa facem un mic reportaj cu ce se intampla acum la podul de la Alba Iulia nord cu acel stalp si cablurile de joasa tensiune (eventual dupa ce se ridica tablierul metalic sus) plus stalpii de inalta tensiune de peste drum ....cu problemele create de stalpi  si fire ........si distribuit acest reportaj in social-media ca sa afle tot platitorul de rovineta si nu numai....despre performatele "expertilor"...........pt. a contrabalansa prostia, nesimtirea si lenea din CNAIR exista un "medicament" .....API .....cand CNAIR-ul spune prostii API trebuie "sa-i dea peste nas"....

adiarc

^mii de morti si miliarde de euro....anual x 30 de ani
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Si eu as vedea mai degraba un "A21" (din A2 pana la Braila) decat un DX pana la BZ. Si as zicea A pentru ca Braila, Galati, Tulcea + zona prin care trece, inseamna vreo 500.000 de oameni.

Un DX mai spre Focsani daca chair e necesar. Zic ca mai simplu, rapid si ieftin ar fi un upgrade la 2+2 pe actualul DN23 cu centuri ocolitoare.

ultrasbz

Eu as zice DX Buzau - Braila din care sa se desprinda la Faurei un DX Faurei - Slobozia - A2 - Calarasi posibil continuat ulterior cu pod peste Dunare la Silistra.

De un DX care pleaca de la Faurei ar beneficia si Braila, dar si Buzau si toata Moldova care coboara pe A7.